• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Subaru Impreza kopt huis, navigator te voet verder

Auteur: Alwood, gepost 8 juni 2012 om 21:57 – 37 Reacties

Subaru Impreza rallyfaal


Snelheid een beetje hoog, rempuntje gemist, auto gebotst. Een ongeluk zit in een klein hoekje, een hoekje van een huis in het geval van deze Subaru.

De crash is even grappig als vreemd. Een op het eerste oog overzichtelijke bocht wordt door de bestuurder iets verkeerd ingeschat. Vervolgens lijkt het harder mis te gaan dan als de bestuurder met samengeknepen billen zijn stuur vast had gehouden en rem niet aan had geraakt. Halverwege de bocht blokkeren de voorwielen en schuift de rally-spec Impreza met een aardig vaartje een houten huisje in.

‘Are you ok?’ Vraagt een bezorgde omstander. ‘Yeah we’re good’, antwoord de navigator terwijl hij wegloopt van de auto waar de bestuurder nog in zit. Dat was vast gezellig aan boord. Beide inzittenden hebben het er goed vanaf gebracht. Of de navigator de finish nog bereikt heeft is onbekend.

Ook interessant!

  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • onbetrouwbare Subaru Impreza
    Onbetrouwbare Subaru Impreza mag de weg niet op
  • Iemand betaalde 260.000 euro (!) voor deze Subaru
  • Subaru Impreza maximumsnelheid
    Nederlandse Impreza rijdt 183% boven de maximumsnelheid

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, impreza, rally, Subaru, Video, wrc

Vorig bericht: « BMW M550d is een betere auto dan een M5?
Volgend bericht: Ferrari 288 GTO spuwt vuur als de beste »

Lees Interacties

Reacties

  1. bigcar zegt

    8 juni 2012 om 21:59

    wow respect, doet me denken aan het spreekwoord: Zo ijverig als een mier..

    Login om te reageren
  2. darkpluisje zegt

    8 juni 2012 om 22:07

    tja geen abs he :P

    Maar raar dat zeker iemand als een rally coureur dan zo hard door blijft trappen, tis alleen maar glijden zo

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      8 juni 2012 om 22:14

      @darkpluisje: hebben rallyrijders geen abs op hun auto ?

      Login om te reageren
      • bruinbeer zegt

        8 juni 2012 om 23:22

        @Megakix: nee. als je een goede hebt (zoals wij), weet hij heel goed wat de auto doet. het voelt zo natuurlijker aan als je volop remt.

        Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          9 juni 2012 om 10:40

          @bruinbeer: euh.. Abs op een ondergrond wat geen asfalt is ga je alleen maar langzamer van.

          Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    8 juni 2012 om 22:11

    Goed gefilmd, meestal gaan mensen als een dolle met de camera zwaaien op het moment suprême.

    Ben het eens dat hij beter gewoon de bocht te snel had kunnen nemen. Er is geen moment dat hij zijn blokkerende wielen weer laat rollen om de auto van richting te laten veranderen.
    Beginnersfout, onwetendheid of geen talent? Ik denk dat de navigator het wel weet.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      8 juni 2012 om 22:15

      @JanJansen: qua pk-gewichtsverhouding is die dikke bestuurder nu ook niet echt ‘keuze nr. uno’ ;-)

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        8 juni 2012 om 23:01

        @Megakix: Ja die is wel wat circulair ontplooid.
        Zo te zien hebben ze dat gecompenseerd door de airbag maar weg te laten.

        Login om te reageren
        • Revvji zegt

          8 juni 2012 om 23:09

          @JanJansen: Bij deze nomineer ik u voor auteur van ‘eufemisme van het jaar’. U maakt grote kans, want de laatste keer dat ik gekeken heb, was de shortlist nog beperkt ;)

          Login om te reageren
        • Megakix zegt

          8 juni 2012 om 23:35

          @JanJansen: geweldig taalgebruik = altijd +2 ;-)

          Login om te reageren
  4. masterstig zegt

    8 juni 2012 om 22:20

    Idd een beetje een afstandelijke relatie met elkaar. Beetje een domme inschattingsfout, als je weet dat het glad is. Maar iedereen maakt fouten, zeggen ze weleens, dus daar houd ik het bij.

    Login om te reageren
    • Revvji zegt

      8 juni 2012 om 22:51

      @masterstig: Waarom afstandelijk? Er is geknipt in het filmpje, dus er kan best wel een half minuutje of zo voorbij zijn gegaan tot de cameraman wat dichter gaat. In die tijd kan de bestuurder al goed duidelijk gemaakt hebben dat hij niks mankeert. Bovendien zit de deur aan de bestuurderskant geblokkeerd, dus moet de bestuurder wel even wachten vooraleer hij eruit kan. En rallyauto’s staan nu ook niet meteen bekend om hun ergonomische kwaliteiten, het is altijd wel een beetje worstelen om erin en eruit te geraken :P

      Login om te reageren
      • masterstig zegt

        9 juni 2012 om 11:11

        @Revvji: Maar waarom loopt de navigator dan weg, en dan pas komt de driver tevoorschijn. En die loopt dezelfde kant op als de navigator. Als ze een beetje bevriend waren, dan liepen ze samen toch wel weg, en hielpen ze elkaar uit de auto enz.

        Login om te reageren
        • Revvji zegt

          9 juni 2012 om 11:18

          @masterstig: Misschien dat de adrenaline hun gedrag wat verandert. Of gewoon wat frustratie dat het fout gelopen is, ongeacht wiens schuld het was. Wat later, als hij wat uitleg aan het geven is aan de cameraman ziet hij er ook al wat vriendelijker uit?
          En niet iedereen behandelt zijn vrienden op dezelfde manier ook hé. De een zou zijn vriend eruit helpen, de ander denkt dat hij er zo ook wel uit geraakt. Omgekeerd ook, misschien zou die bestuurder het zelfs vervelend vinden als hij eruit geholpen wordt terwijl hij nog perfect ok is. Karakters kunnen erg verschillen ;)

          Login om te reageren
          • masterstig zegt

            9 juni 2012 om 11:26

            @Revvji: Dat klopt, ik zou ook vragen of hij eruit zou kunnen komen zelf, als dat niet zou lukken, dan zou ik hem helpen.

            Login om te reageren
        • Revvji zegt

          9 juni 2012 om 11:25

          @masterstig: Trouwens, na zo’n crash baal je natuurlijk flink. Kan dus ook zijn dat die copiloot al door had dat hij zijn metgezel beter eerst eventjes met rust liet om wat af te koelen. Er hangt een flinke donderwolk boven die bestuurder zijn hoofd in het filmpje hoor :P Vrienden weten hoe ze elkaar moeten behandelen, en dat kan evengoed zijn dat ze mekaar dan eventjes moeten mijden.
          Ik bedoel maar: op basis van dit filmpje kunnen we hier echt geen oordeel over vellen..

          Login om te reageren
          • masterstig zegt

            9 juni 2012 om 11:27

            @Revvji: Ok, ok, ik zeg al niks meer! :D

            Login om te reageren
            • Revvji zegt

              9 juni 2012 om 11:29

              @masterstig: See? Problem solved :P

              Login om te reageren
  5. voytekbe zegt

    8 juni 2012 om 22:22

    Fouten maak je sowieso wel op het circuit maar is natuurlijk verkeerd gecorrigeerd. Zoals hierboven aangehaald, wielen volledig geblokkeerd waardoor hij niet meer kan corrigeren.

    Zijn dan ook amateurpiloten, die dingen gebeuren daar wel regelmatiger. Gewoon geld genoeg om in de autosport te stappen.

    Login om te reageren
  6. Revvji zegt

    8 juni 2012 om 22:46

    Tjah, geen goede reactie van de bestuurder (voor de duidelijkheid: ik zou het niet beter doen). Maar zou het niet kunnen dat ook de copiloot in de fout is gegaan? Het lijkt wel of hij terug naar de bocht stapt om even te gaan checken of zijn notebook wel klop, of om te kijken of hij zich niet vergist heeft van bocht.
    Zoals gezegd, het zijn ook maar amateurcoureurs, hier hoeft niemand zich druk om te maken. Noch wij, noch zij. ;)

    Login om te reageren
  7. rooster zegt

    8 juni 2012 om 22:48

    D’r zat een Hobbit achter het stuur?

    Login om te reageren
  8. bonkers zegt

    8 juni 2012 om 22:50

    Zo werd er gesport vroeger. Niks opgeven gewoon doorgaan na je crash en/of blessure.
    Net zoals gilles villeneuve op zandvoort toen z’n achterwiel erbij hing.

    Login om te reageren
  9. jerry zegt

    8 juni 2012 om 22:51

    Ik denk dat de navigator keek of die bocht wel op zijn kaartje stond.

    Login om te reageren
  10. rooster zegt

    8 juni 2012 om 22:57

    Wel een domme fout overigens. hij had gewoon niet zo hard moeten remmen en beter moeten sturen en zorgen dat tie op de weg bleef en de bocht beter moeten aansnijden en eerder van het gas afgaan en de situatie beter moeten inschatten en rekening moeten houden met de natte weg en zijn wielen niet blokkeren… en hij had ook niet tegen een huis moeten rijden.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 juni 2012 om 23:26

      @rooster: Stuurlui, wal..

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      9 juni 2012 om 00:09

      @rooster:

      Zo dan…8 keer het woordje “en” in 1 zin :)

      Login om te reageren
    • timtussengas zegt

      9 juni 2012 om 01:50

      @rooster: knaak

      Login om te reageren
  11. michelyman zegt

    8 juni 2012 om 23:02

    Daar sta je dan in je Ferrari overall, nog even oefenen voordat je bij dat team kan rijden.

    Login om te reageren
  12. Flatfour zegt

    9 juni 2012 om 00:00

    Rempunt (in de notes) gemist…!

    Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    9 juni 2012 om 00:15

    Zoals die er licht overheen gaat en die co-piloot direct z’n notities checkt om te zien wat er daar mis ging (en of dat zijn fout was) zal het toch niet hun 1e rally (of 1e ongeval) geweest zijn. (wat niet wil betekenen dat ze daarom ook goed kunnen sturen)

    In zo’n situaties ben je toch blij met die rolkooi. In een normale pasagierswagen was het iets minder smakelijk geweest voor de mensen die de wagen moeten wegtakelen.

    Login om te reageren
  14. The360box zegt

    9 juni 2012 om 04:01

    Zo, die stond in een keer stil…

    Login om te reageren
  15. vale46 zegt

    9 juni 2012 om 09:35

    Stevig huis!
    Wel zuur voor de piloot, in de Formule1 hebben ze bij het blokkeren van een wiel (of wielen) meestal nog de reactie om te “pompen” met de rem, zodat je 1) geen flatspot krijgt en 2) je nog een beetje kan sturen.

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      9 juni 2012 om 10:02

      @vale46: je ziet de planken aan de zijkant zelfs bewegen :D

      Login om te reageren
  16. Carreza zegt

    9 juni 2012 om 10:03

    Netjes de deur sluiten na de crash. Echte professionals…

    Login om te reageren
  17. flipper zegt

    9 juni 2012 om 11:03

    Had ie geen Tomtom??

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      9 juni 2012 om 11:26

      @flipper: Dan kan je nog steeds wegglijden hoor! :D

      Login om te reageren
  18. bastiaan_vanderscheer zegt

    9 juni 2012 om 22:52

    42 natuurlijk (:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North