• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M550d is een betere auto dan een M5?

Auteur: Alwood, gepost 8 juni 2012 om 21:00 – 149 Reacties

BMW M550d pwnage


Wanneer maken de details, tienden seconden, het aantal cilinders en de gebruikte motor niet meer uit? Op dat moment schopt de BMW M550d namelijk de harige billen van de M5.

Twee ontzettend dure, snelle en onzinnige auto’s. Groot, lomp en voor de liefhebber van rijden op een rustig moment natuurlijk veel te afstandelijk. Een van de twee is ietsiepietsie sneller dan de ander. Dat scheelt minder dan de variatie in reactiesnelheid van veel mensen. Bovendien heeft de ‘langzame’ BMW M550d vierwielaandrijving. Het mag normaal gesproken 0,3 seconden langer duren tot de diesel 100 km/u bereikt, bij glad wegdek ligt de zelfontbrander direct voor.

BMW M5
Nieuwprijs: €132,250
0-100 km/u: 4,4 seconden
Verbruik: 9,9 l/100km
Power: 560pk/680Nm
Geluid bij 130 km/u: 72 dB

BMW M550d
Nieuwprijs: €103,500
0-100 km/u: 4,7 seconden
Verbruik: 6,3 l/100km
Power: 381pk/740Nm
Geluid bij 130 km/u: 69 dB

Dan ga je nadenken over andere zaken dan stoplichtsprintjes. Comfort, brandstofkosten (reikwijdte!), onderhoudskosten en prijs zijn maar wat vreemde zaken die je bij aanschaf van een auto mee kan laten wegen. Want niets is zo vervelend als continue moeten tanken, meerdere per jaar naar de dealer moeten voor onderhoud en te veel belasting betalen bij aanschaf.

BMW zet de twee auto’s zo dicht naast elkaar dat je gaat twijfelen over kannibalisme. Alle plussen en minnen op een rij kan ik geen reden bedenken hier wel voor de €30.000,- duurdere BMW M5 F10 te kiezen. Op de brandstof en aangedreven voorwielen na lijkt de M550d zelfs meer de ‘onopvallende performance’ lijn van de originele BMW E28 M5, te volgen. (via bmwblog.com)

Ook interessant!

  • Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
    Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, Diesel, f10, m5, m550d, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Cannes staat vol met Lamborghini Aventadors
Volgend bericht: Subaru Impreza kopt huis, navigator te voet verder »

Lees Interacties

Reacties

  1. bigcar zegt

    8 juni 2012 om 21:03

    Ena laatste alinea: ” meerdere per jaar” => meerdere keren per jaar

    Login om te reageren
  2. undifined1 zegt

    8 juni 2012 om 21:03

    “Op de brandstof en aangedreven voorwielen na lijkt de M550d zelfs meer de ‘onopvallende performance’ lijn van de originele BMW E28 M5, te volgen. ”
    Dat is helemaal waar, en dat is ook wat ik zo in beide auto’s kan waarderen

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      8 juni 2012 om 21:04

      @undifined1: nog een leuk filmpje van het origineel:
      http://www.youtube.com/watch?v=FzOPR7STqrQ

      en nog een:

      http://www.youtube.com/watch?v=uIS6tLm0bzI

      Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      8 juni 2012 om 21:34

      @undifined1: het is trouwens niet helemaal zo, een e28 m5 had ook geen m pakket, dat had alleen de m535i, wat gewoon een 535i met m pakket was

      Login om te reageren
    • stijn_torfs zegt

      9 juni 2012 om 14:25

      @undifined1:
      Is de nieuwe diesel vijf voorwielaangedreven?????????
      Kan toch ni? of heb ik weer teveel joints gerookt..? :D

      Login om te reageren
      • Revvji zegt

        9 juni 2012 om 14:29

        @Stijn Torfs: X-drive -> vierwielaandrijving. Nu je dat weet, rook maar lekker verder ;)

        Login om te reageren
  3. ferrari94tr zegt

    8 juni 2012 om 21:05

    Voor dat geld heb je een mooie tweedehands Mercedes CL. Dan wist ik het wel. Helaas heb ik nog niet zoveel centen, maar wat niet is kan nog komen.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      8 juni 2012 om 21:43

      @ferrari94tr: ..ik hoop het echt voor je…maar de tijd zal het leren (als je indut met je vriendin op de bank, zij begint over kinderen te zeiken, die je dan neemt..om vervolgens de tering te werken en niets over te houden in een veel te duur aangekochte aanleunwoning waarvoor je financiering hebt moeten regelen met een kutbank die steeds te hoge rentes rekent…waardoor je humeur keldert en de buren een hekel aan je krijgen..en de zoon van de buren een tyfusliefde heeft voor oinkieboinkiemuziek, zodat je ’s avonds de slaap al niet kan vatten, temeer daar je eigen kroost ook al niet van slapen houdt [huilbaby] en je vervolgens dieptriest een 2e hands grietje op de kop tikt in een cafe waarin je je ellende zit te verzuipen, maar wel een wijffie dat eindelijk weer n’s een lekkere wip kan verzorgen, maar die uiteindelijk ook over kindertjes begint, zodat je nooit meer een eigen leven terugkrijgt…zodat zij begint te zeiken en je huwelijk op het spel komt te staan, waardoor ná echtscheiding armoede erin sluipt…etc…etc…).

      Kortom; ik hoop het echt voor je ! :lol:

      Login om te reageren
      • wantthegreen zegt

        8 juni 2012 om 22:32

        @Megakix: ik krijg opeens zoveel zin in de rest van mn leven… :l bedankt

        Login om te reageren
      • ricardo zegt

        9 juni 2012 om 01:18

        @Megakix: *op stoel staat te applaudisseren*

        Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        9 juni 2012 om 09:53

        @Megakix:

        Tja iedereen heeft wel iets met Randstad ;)

        Login om te reageren
      • mout zegt

        9 juni 2012 om 10:32

        @Megakix: Als dát geen herkenbare opsomming van mega kicks is weet ik het ook niet meer. +1
        Had nog achter gemogen: Uiteindelijk zit je op een donker en stinkend zoldertje op een 12 jaar oude PC met kreunende koeling Autoblog te lezen.

        Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        10 juni 2012 om 13:39

        @Megakix:
        m.a.w. :
        Carpe Diem
        En je hebt gelijk.
        Veel lullo’s zouden het laaaater doen terwijl ik het toen al deed.
        Zij (de lollo’s) hebben het nooit gedaan en velen zijnin de door jouw zo keurig beschreven situatie terecht gekomen.
        Ik niet.
        Idd een onverstandige niet te betalen qua onderhoud E28 M5 gekocht ‘voor dë handel’ en hem idd nog aardig kunnen verkopen.
        En die oude M5 zou ik best wel terug willen.
        Een nieuwe nog niet voor nix.
        Kijk maar naar “Freddie Mercury” in dat bovenste fillempie, dan begrijp je waarom

        Login om te reageren
    • timtussengas zegt

      9 juni 2012 om 01:59

      @ferrari94tr: een cl? Die moet je aanmeren

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      9 juni 2012 om 10:42

      @ferrari94tr:

      koop zo,n ding zodra je het kan .. echt waar ..
      het gehad hebben van dat geval voelt zoveeeeeeeel beter dan er 1tje hebben ..

      en luister heeeeel goed naar @Megakix ..
      want hij kan buiten goed schrijven .. nog veel beter lezen ..

      Login om te reageren
  4. lambo4all zegt

    8 juni 2012 om 21:08

    Er is ook nog een wereld na de 0-100 sprint. Diesels zijn op hogere snelheden minder sterk omdat dan de pk’s belangrijker zijn dan het koppel. Ik denk niet echt dat het verbruik een grote factor is in de keuze van de kopers. Wel zal het hebben van een ‘M5’ een heel groot voordeel zijn tegenover de diesel.

    Login om te reageren
  5. Dev zegt

    8 juni 2012 om 21:09

    Het is al een hele tijd zo dat de BMW dieseltjes een stuk meer rijplezier bezorgen. Eigenlijk al sinds de E46 facelift naar E92, toen begonnen de dieseltjes net zo snel – zo niet sneller – te worden dan de benzine varianten.
    Omdat BMW zo lang de turbos heeft afgezworen kreeg je het vermogen ook nooit te zien in het dagelijks verkeer. De huidige benzinemotoren ontbreekt het ook gewoon aan karakter. Stom genoeg doet de concurrent Mercedes dat vele malen beter.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      8 juni 2012 om 21:45

      @Dev: karakter in een turbogeblazen benzinemotor…???? Lees ik het nu goed ? Ooit in een schoppende 6-cilinder van BMW gejankt over ’s heeren wegen ?

      Login om te reageren
  6. zdev zegt

    8 juni 2012 om 21:12

    Begin je eerst in de diesel, en stap je dan in de M5, dan denk je: weinig echt verschil.
    Stap je dan weer in de diesel, dan ga je je ergeren en denk je elke keer als je je voet op het gas ramt: aaargh, kom op nou!

    Login om te reageren
    • JMC zegt

      8 juni 2012 om 21:20

      @zdev: Ik denk het niet…

      Login om te reageren
      • zdev zegt

        8 juni 2012 om 22:22

        @JMC: en ik *weet* van wel…

        Login om te reageren
        • JMC zegt

          8 juni 2012 om 22:24

          @zdev: Ik *vond* van niet!

          Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          8 juni 2012 om 22:47

          @zdev: nog iets gedaan aan die 535?

          Login om te reageren
          • zdev zegt

            8 juni 2012 om 22:51

            @w0o0dy: nog niet? kopen? :-) Dan koop ik weer een benzine V8 :)

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              8 juni 2012 om 23:02

              @zdev: hahaha, didn’t get the memo? Bmw not my thing.

              Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              8 juni 2012 om 23:12

              @zdev: maybe look into the IS-F mkII? Schijnt nogal op de schop te zijn genomen qua handling (+diff!) en is atmosferisch..

              Login om te reageren
              • redbeams zegt

                9 juni 2012 om 00:12

                @w0o0dy:

                +1 ;)

            • w0o0dy zegt

              9 juni 2012 om 22:03

              @zdev: zat net een review van de nieuwe GS450h gelezen… in F-sport uitvoering moet dat een snellere (dan de 535d) optie met atmosfersiche v6 zijn met de power van een atmosferische V8.. en niet eens zo extreem duur.

              Login om te reageren
  7. norge zegt

    8 juni 2012 om 21:16

    Antwoord op titel vraag ;ja natuurlijk.Alleen tieners en kids weten dat niet.

    Login om te reageren
    • JMC zegt

      8 juni 2012 om 21:21

      @norge: +1

      Login om te reageren
    • astonfreak zegt

      8 juni 2012 om 21:26

      @norge: Ik ben 14 en ik begrijp dat wel, rara hoe kan dat :P
      Ik zou zelf de Diesel nemen vooral voor de kosten die je er minder aan hebt. (benzine) en op langere afstanden is het een beter auto :-)

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        9 juni 2012 om 00:05

        @astonfreak: FAIL. Diesel is in Nederland en vooral nu echt niet goedkoper als het lijkt. Je betaalt sowieso al bij aanschaf dik €5000 meer als het niet meer is en dan heb je nog geen meter gereden maar bij je maandelijks al 2 x meer kwijt aan houderschapbelasting als een benzine. Zomaar even 2 dure grapjes…

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          9 juni 2012 om 01:33

          @The360box: Emm, de M550d is 30K goedkoper en bij ~30K of meer KM per jaar, is de diesel echt wel voordeliger dan de M5, de hogere wegenbelasting weegt niet op tegen de kostenbesparing op de brandstof.

          Login om te reageren
          • The360box zegt

            9 juni 2012 om 03:38

            @dawwg: Ja vergeten, maar voor de echte beleving toch maar een M5? Het is een leuke prestatie van BMW maar niet meer dan dat.

            Login om te reageren
  8. Arnoud zegt

    8 juni 2012 om 21:16

    @Alwood: Reikwijdte? Je bedoelt vast actieradius! ;)

    Ik zou toch een M5 kiezen. Geen gegronde reden voor te verzinnen…

    Login om te reageren
  9. JMC zegt

    8 juni 2012 om 21:19

    Ik zou onmiddelijk kiezen voor de iets tragere BMW M550d!
    Ben er deze week 2 dagen mee gaan rijden. Wat rijdt dat ding fantastisch!!!
    Wel viel me op dat je er overal ca. 50km/u sneller rijdt dan wettelijk toegelaten. :-)
    Maar gewoon de luxe van in elk toerental zo’n immens koppel te hebben fantastisch. Je zet je voet plat en binnen enkele tellen haal je snelheden waarbij ze je rijbewijs onmiddellijk invorderen. Chauffeurs van iets sportievere merken zoals Porsche, Maserati,… vloeken al nog voor ze doorhebben wie er in hun gat hangt te dimmen.
    Daarenboven blijft doortrekken tot 5.500toeren/min met een diesel iets onwezenlijk. In de hogere regionen van het toerengebied deed de wolfachtige grom (deed me wat aan het brute AMG-geluid denken) me telkens lachen van plezier…

    Om echt 100% practisch te zijn, zou er voor mij een touring van moeten komen.
    Btw: Normverbruik van 6,3l/100km haal je wel nooit.
    Bij doorperen als een gek haal je 14l/100km, bij rustig rijden 8,5l/100km.

    Het is dé ideale auto voor de zakenman die veel kilometers rijdt, een sportieve/snelle auto wil, maar toch niet dagelijks wil gaan tanken. Daarenboven is hij minder schreeuwerig dan een M5 wat je klanten en personeel zeker zullen appreciëren…

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      8 juni 2012 om 21:47

      @JMC: even om je terug op deze aardkloot te zetten…maar heb jij al in de nieuwe M5 rondgejankt ? Precies…

      Login om te reageren
      • JMC zegt

        8 juni 2012 om 22:12

        @Megakix: Spoel je mond!
        1.In België éénmalige inverkeersstelling voor:
        – een M5: ca. 6.000,- euro
        – een M550d: ca. 600,- euro.
        Jaarlijkse bijdrage loopt ongeveer gelijk.

        2. Ja, ik heb met de nieuwe M5 gereden. Leuke bak, rijdt zalig maar voor mij onhaalbaar: ik rij 55k km/jaar.
        In de praktijk betekent dit voor mij:
        – M5: om de twee dagen taken – NEEN DANK U
        – M550d: om de 4,5 dagen tanken – aanvaardbaar!

        3. Mocht ik er een kopen: badge eraf! Niemand ziet dat het een M-afdruipsel is. Ik ben trouwens geen fan van M-Sportpacketten. Veel te kinderachtig… Liever mooi leer, comfortabele zetels, gewoon sport-stuur, geen M-stuur,… maar toch doorjakkeren!

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          8 juni 2012 om 22:16

          @JMC: ah…een belg…rest my case

          Login om te reageren
          • JMC zegt

            8 juni 2012 om 22:22

            @Megakix: ;-)

            Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 juni 2012 om 21:54

      @JMC:

      reed iedereen daar 250 km/u ??

      want dat verhaal van jouw lukt me in NL ook met een Fiat Panda ..

      Login om te reageren
    • RuVi zegt

      9 juni 2012 om 12:42

      @JMC: die touring is er toch gewoon?

      Login om te reageren
  10. voytekbe zegt

    8 juni 2012 om 21:20

    Kennis van me heeft er eentje besteld. Ben erg benieuwd wat deze auto gaat geven. (Wel zinloze aankoop van hem vind ik, rijdt momenteel met de 535D)

    Ik vind het wel een goed concept, die snelle diesels. Dieselrijden hoeft al lang niet saai meer te zijn, dat bewijst BMW al sinds de E46 imho :)

    Login om te reageren
  11. amgpowerrr zegt

    8 juni 2012 om 21:21

    Nou voor de sound en toch de snelheid wat bij hogere snelheden toch wel merkbaar is.

    Ik neem ook aan dat 30.000 euro niet een al te grote zorg zal zijn voor een koper hoewel het een smak geld is. En tenslotte is de benzine versie toch de echte ///M5

    Maar als je echt lange afstanden maakt voor zakelijk gebruik dan is duidelijk de diesel de betere want voor prive gebruik zal de koper niet s’nachts wakker liggen van het verbruik.

    Login om te reageren
  12. mrbones zegt

    8 juni 2012 om 21:29

    m550d. Kun je hem tenminste zakelijk gebruiken

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    8 juni 2012 om 21:31

    LOL .. de vermelde verbruikscijfers ..

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      8 juni 2012 om 21:43

      @lincoln: Idd ja, bijna alle merken bedonderen je met die cijfers, echt schandalig.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        8 juni 2012 om 21:57

        @masterstig:

        geloof het of niet ..
        maar mijn 10 jaar ouwe Fiatje diesel is toch echt een 10% zuiniger ..

        Login om te reageren
        • masterstig zegt

          8 juni 2012 om 22:23

          @lincoln: Vroegah……was alles beter :D

          Login om te reageren
  14. undifined1 zegt

    8 juni 2012 om 21:33

    ik zou zeggen: Bestel er eentje zonder plaatjes, en kijk bmw individual even lief aan of ze je m pakket eaf willen halen, en je hebt de ultieme auto

    Login om te reageren
    • JMC zegt

      8 juni 2012 om 22:14

      @undifined1: jij snapt het principe van een M550d!

      Login om te reageren
    • benzinehoofd zegt

      8 juni 2012 om 22:51

      @undifined1: als Individual dan ook nog even wil zorgen dat-ie op benzine loopt is-ie helemaal af… ;-)

      Login om te reageren
  15. Megakix zegt

    8 juni 2012 om 21:39

    @Alwood : ja mis ! Zoals je weet is de 100km;h in een M5 al in 3,9 tel geklaard, de tussensprints zijn veel sneller voor de M5 (koppel ligt dicht bij elkaar, maar vermogen is stukken hoger) en is de wegligging, besturing (onderstel) en bochtenperformance 2x beter dan van die diesel.
    Tenslotte is de wegenbelasting 2x zo duur voor een diesel, en zal het doorjanken in de versnellingen schromelijk gemist worden in een diesel.
    Kortom, één en al hulde voor de M5 in dat opzicht. En geen onaardig idee om zakelijk een M550d te rijden.

    Login om te reageren
    • integralechubasco zegt

      9 juni 2012 om 22:41

      @Megakix: haha, is het vermogen van een bmw niet intussen 4x meer dan opgegeven. 2x meer is zo millennium… en bovendien geldt het 2x betere vermogen, wat een bmw voor de dag stelt volgens de blauw-wit petjes, voor alle bmw’s… dus ook de 550..

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        10 juni 2012 om 09:08

        @integralechubasco: punt is dat….

        Login om te reageren
  16. Simpson zegt

    8 juni 2012 om 21:39

    Neem gewoon een 535d, mans genoeg.

    Login om te reageren
  17. jordy14 zegt

    8 juni 2012 om 21:44

    Als ik niet weet wat ik met mijn geld moet doen dan zou ik voor de M5 gaan. Maar al had ik wat “minder” te besteden zou ik voor de diesel gaan.

    Login om te reageren
  18. joske2 zegt

    8 juni 2012 om 21:48

    Mazout is voor in de stoof.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 juni 2012 om 21:57

      @joske2: LOL

      Login om te reageren
  19. smotsholle zegt

    8 juni 2012 om 21:55

    Doe mij de diesel maar…. Hou meer van dik koppel.

    Lijkt me ook een betere reis auto…. ZOnder reiskosten mee gerekend

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 juni 2012 om 22:10

      @smotsholle: 680Nm koppel in de M5 blijft natuurlijk behelpen…

      Login om te reageren
  20. SimonMc zegt

    8 juni 2012 om 21:55

    Geen diesel. Als je geld genoeg hebt voor zo’n wagen, wil je niet ’s morgens nog moeten voorverwarmen (ook al is het nog zo snel tegenwoordig ) , en zéker als het echt koud is.

    Nieuw allemaal op en top, maar na een paar jaar begint de roetophoping, beginnen de uitlaatgassen nóg harder te stinken, en als je goed gas geeft, moet de achterligger z’n mistlichten opsteken.

    Dan de typische problemen van tegenwoordig met diesels : verstopte EGR-klep, verstopte roetfilter, en als je pech hebt krijg je een kettingreactie aan problemen: variabele schoepen van de turbo’s komen vast te zitten door de roet, en door de geknepen roetfilter krijg je op den duur motorschade.

    Dan heb ik het nog niet over injectoren die verstopt kunnen raken, en dan wordt het helemáál grappig als de dealer je voorstelt om ze-voor alle zekerheid- allemaal ineens te laten vervangen. Dan krijg je een rekening voorgeschoteld die bak-ken geld kost, en zul je jezelf nog verwensen dat je geen benzine in de eerste plaats had gekocht.

    Worst case- scenario natuurlijk, maar allemaal problemen waar je met een benzine wagen niet mee te maken krijgt!

    En oh ja, ik heb het al een paar keer in de praktijk mogen zien.

    Uiteindelijk moet je bovenstaande zaken laten vervangen, en aan werkuren alleen al, kan je beter een nieuwe wagen kopen.

    Diesel & sport = no go

    Login om te reageren
    • circlestorm69 zegt

      8 juni 2012 om 22:23

      @SimonMc:
      Diesel & sport = no go? Nooit de Peugeot’s en Audi’s op Le Mans etc. gezien? ;-)
      En voorverwarmen…tegenwoordig valt dat toch wel mee?

      Login om te reageren
    • drentje zegt

      8 juni 2012 om 22:27

      @SimonMc: voorvewarmen, so what ?
      roet ophoping komt er niet als je de egr afdopt. dat mag niet bla bla, sowhat er mag zoveel niet…

      harder stinken ? een diesel van 10 jaar produceerd minderstank en rook dan een benzine van 10 jaar …

      blijkbaar heb jij nooit een fatsoenlijke auto gehad. je mist het plezier van een lekkere diesel.

      OT:
      wat een pracht ding, M uitstraling en een heerlijk ”tuffende” diesel motor. :)

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      8 juni 2012 om 22:34

      @SimonMc: Maar toch wordt het waarschijnlijk een lease-bommetje, want: 1) 30K goedkoper en 2) Diesel voor de KMs en 3) na ~4 jaar byebye.

      En een M550d neem je niet voor op het circuit, maar als snelweg-bommetje/Autobahn-cruiser.

      Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      8 juni 2012 om 23:42

      @SimonMc: Sinds we diesel rijden hebben we 2x 160.000 kilometer gereden, beiden zonder problemen door roet ophopingen. Eerste was een 2.0HDiF uit 2002, volgensmij een van de eerste diesels met een roetfilter. Tweede was een 1.9dCi uit 2007, ook geen gemekker mee gehad.

      Voorgloeien? In de Peugeot enkel wanneer het echt hard vroor, anders was het lampje al uit voor je hem had gevonden. Huidige 2.0dCi gloeit juist vaker voor bij koude temperaturen, afgelopen winter hooguit twee seconden hoeven wachten tussen het op start drukken en daadwerkelijk starten. In die tijd heb je net je gordel om gedaan, big deal dus.

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        8 juni 2012 om 23:53

        @RoT___:
        De diesels van tegenwoordig gloeien al voor wanneer je de auto opent met de afstandsbediening. Dus wanneer je start zie je het lampje inderdaad bijna nooit aan gaan. Maar er wordt weldegelijk nog voorgegloeid.

        Login om te reageren
    • bowie zegt

      9 juni 2012 om 12:27

      @SimonMc: Fijn he zo’n tijdmachine………

      Login om te reageren
  21. jippie zegt

    8 juni 2012 om 21:56

    Probleem van de M550d is z’n naam. Je wilt maar al te graag het M’etje op je achterklep maar niet dan het 550d verhaal erachter. Doe met denken aan Mercedessen van niet al te lang terug die dan Kompressor op de achterklep hadden staan… Nein, danke!

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      8 juni 2012 om 23:43

      @jippie: Badges op de achterkant zijn sowieso de grootste onzin. Als je er achter rijdt zie je wel welk model het is, welke motor er in ligt hoeven anderen niet te weten. Enkel het merkteken is voldoende.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 juni 2012 om 16:39

      @jippie: M plaatjes zijn ook los te koop. Hordes 316i zijn er van voorzien.

      Login om te reageren
  22. jeffreym3 zegt

    8 juni 2012 om 22:09

    Topicstarter denkt alleen in 0 naar 100?

    Login om te reageren
  23. insideman zegt

    8 juni 2012 om 22:11

    Ik werk bij BMW,verkoop ze, heb ze dus ook allebei gereden.
    Het zijn in karakter heel verschillende auto’s. De M5 geeft je echt het ‘wauw’ gevoel terwijl de M550d meer een hele hele snelle 5 serie diesel met een M pakket is. Je merkt aan alles dat er in de M5 meer emotie en aandacht in geïnvesteerd is. De snelheidservaring is een stuk groter in een M5. Vandaag in een nieuwe 640d Gran Coupe gereden, deze is echt beter als een 5 en een 7. de M6 Gran Coupe (scoop: die gaat komen) is dan ook de beste M die er gaat komen. Nog iets anders. de nieuwe 3 toornig gaat wel in een 20% bijtellingscategorie komen, dat maken ze nu nog niet bekend omdat er nog ”oude” modellen staan.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 juni 2012 om 09:13

      @insideman: marked my words ! Je gaat toch niet dieselen en opschakelen bij 3000 tpm, als je kunt doorjanken met een uiterst verfijnde M5-benzine !! Maar er zijn hier op AB.nl veel ‘werknemers’ die ‘werknemerskeuzes’ toejuichen…De diesel is natuurlijk ook een verdomd goede en fijne auto, maar alleen van de specificaties tussen beide auto’s spaar je gemakkelijk en blij door voor de M5.

      Login om te reageren
  24. slak zegt

    8 juni 2012 om 22:16

    Ja wat zullen de buren wel niet zeggen als je met zo’n diesel aankomt zetten.

    Login om te reageren
  25. fristie zegt

    8 juni 2012 om 22:30

    De M550D verdiend de M niet, de M135 ook niet. M = M!
    Eeuwig zonde dat BMW de puurheid van zijn merk verkwenst.
    Gelukkig heeft mercedes nog geen C180-AMG

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 juni 2012 om 09:14

      @fristie: verkwenst…? Verkwanseld, bedoel je.

      Login om te reageren
  26. zdev zegt

    8 juni 2012 om 22:35

    Als je in een M5 je best doet haal je misschien 1:12.
    Als je in een 550d je best doet haal je misschien 1:16.
    Maar dat soort auto’s koop je niet om als een oma te rijden.

    Als je een M5 rijdt zoals hij bedoeld is rij je 1:6.
    En als je de 550d rijdt zoals hij bedoeld is rij je 1:8.

    De verbruikscijfers zijn nogal misleidend dus.
    Ja de diesel is zuiniger. Maar het rijdt echt niet zo leuk als benzine.

    En ik vind de 8-versnellingsbak ook een beetje suf. Elke keer als je een kick-down wil doen, moet hij een, twee, drie soms vier stappen terug schakelen. Je moment ben je dan wel kwijt.

    Turbo diesels hebben ondanks de dubbele of drie turbo’s toch nog een klein gat als je met je rechtervoet wil spelen. En de versnelling is door de vele versnellingen heel lineair. Dat is eigenlijk saai. Geen lekkere klappen meer bij het schakelen.

    Geef mij maar een dikke ongeblazen of supercharged V8 met 6 versnellingen.
    Die hangen gewoon aan het gas en knallen lekker.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      8 juni 2012 om 22:54

      @zdev: too right.. leuk zo’n efficiente turbo maar echt kippenvel krijg je er niet snel van. Groot toerenbereik, genoeg koppel onderin en echt knallen boven de 4000 toeren. Een QP met 4,7 v8, een e60 M5, ehm anything else?

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      9 juni 2012 om 00:18

      @zdev: autocar testte de M5 tegen de Alpina D5 (350pk iets kleiner broertje van de 550d) zij aan zij en het verbruik van de M5 was DUBBEL zoveel…. Tov van de 550d verbruikt de M5 dan ongeveer 70-80% meer…

      Login om te reageren
      • zdev zegt

        9 juni 2012 om 10:19

        @Onehp: Als je €125000 tot €150000 voor zo’n auto uitgeeft, is het vaak zelfs niet je enige auto en rij je er dus relatief weinig kilometers in. Tienduizend tot vijfentwintigduizend kilometer per jaar bijvoorbeeld. Denk je dat die paar honderd euro in de maand extra voor brandstof je dan echt iets uitmaakt?

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      9 juni 2012 om 10:55

      @zdev: Ach en voor het verbruik hoef je het ook niet te doen. Mijn atmosferische 3.8 haalt ook 1 op 9-10 als ik rustig rijd. Maar doet ook rustig 1 op 3 als je gaat lopen boenderen. Wat dat betreft is er maar weinig vooruitgang geboek ;)

      Login om te reageren
      • zdev zegt

        9 juni 2012 om 11:59

        @E34M5Touring: precies :)

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        10 juni 2012 om 09:18

        @E34M5Touring: atmosferisch = the best….de rijbeleving, de snelheidsbeleving is zóvele malen groter ! Neem de CSL, doormeppen to 8500tpm, sissen, zuigen, janken..kippenvel tot onder je oksels…en ja, een turbogeblazen 335i is wellicht bijna zo snel in rechte lijn, maar het is ‘saai’.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          10 juni 2012 om 10:43

          @Megakix: Nahh, mijne doet onder de 3500rpm echt geen fuck. Trekt een 60pk Twingo je dr langs. Dat is wel is storend. Vooral als ie koud is ga ik niet boven de 3000rpm en dan is het wel is lastig om lekker vlot op gang te komen. Mijne levert 400nm maar pas bij 4100rpm. Dus moet je wel doorhalen. Dat brede koppelverloop is natuurlijk wel lekker. De Camaro was ook NA en die leverde z’n koppel zowat volledig onderin. Die loopt zo soepel weg vanaf 1500rpm. Nu helemaal (met een beetje hulp van een supercharger) :) .

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            10 juni 2012 om 13:53

            @E34M5Touring: terugschakelen…?!

            Login om te reageren
  27. RoT___ zegt

    8 juni 2012 om 22:43

    Zou zelf zonder na te denken voor de 550d gaan. Lijkt me de ideale reiswagen. Ook kan je met de 550d beter bij klanten voor komen dan met een schreeuwerige M5. Maar nog beter dan de 550d: een 535d. Meer dan snel zat en waarschijnlijk een nog betere kilometervreter dan de 550d. Zonder M-pakket, elegant en ingetogen.

    Login om te reageren
    • syliaca zegt

      9 juni 2012 om 09:22

      @RoT___: Jij snapt het niet helemaal ;)

      Login om te reageren
      • integralechubasco zegt

        9 juni 2012 om 22:45

        @syliaca: en jij hebt geen klanten..

        Login om te reageren
        • syliaca zegt

          10 juni 2012 om 11:45

          @integralechubasco: Die heb je dan ook niet nodig als 16-jarige.

          Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 juni 2012 om 09:20

      @RoT___: de vraag van AB is niet ‘hoe jij zo correct mogelijk de Ruttekeuze kunt verwoorden’…maar wat JIJ als Petrolhead zou kiezen, ongeacht je (zielige) klantjes, je (zielige prijsvergelijk tussen brandstoffen) etc.

      Voorbeeld: ik zet ze nu beiden voor je deur en vraag jou een ‘eigen keuze’ te maken. Wat wordt het dan ?

      Login om te reageren
  28. meneersander zegt

    8 juni 2012 om 22:59

    Diesel beter als benzine? Wat een vieze Zin!

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      9 juni 2012 om 00:57

      @meneersander: die zin van jou met je ‘beter als’ is viezer…

      Login om te reageren
      • syliaca zegt

        9 juni 2012 om 09:18

        @gedwongenleaser: Jou opmerking over iets wat in de Nederlandse taal zoveel wordt gezegd dat het waarschijnlijk binnekort nog ABN wordt is nog viezer.

        Login om te reageren
        • baap zegt

          9 juni 2012 om 10:08

          @syliaca: En jij wordt het land uitgezet omdat je binnenkort als ‘binnekort’ schrijft..

          Login om te reageren
          • syliaca zegt

            10 juni 2012 om 11:46

            @baap: Heftig man, 1 toets missen.

            Login om te reageren
        • gedwongenleaser zegt

          10 juni 2012 om 22:21

          @syliaca: leuk gevonden (denk ik) maar het slaat werkelijk nergens op, probeer het later opnieuw…

          Login om te reageren
  29. michielh zegt

    8 juni 2012 om 23:08

    Of je nou benzine of op landbouwbrandstof rijdt, zolang er turbo’s op zitten is het lood om oud ijzer.

    De E60 V10 was in dat opzicht veel beter.

    Login om te reageren
  30. michelyman zegt

    8 juni 2012 om 23:09

    Als geld geen rol speelde zou ik voor de M5 gaan, gewoon omdat benzine lekkerder ruikt bij het tanken. :D (dat is mijn reden)

    Login om te reageren
  31. tjaam zegt

    8 juni 2012 om 23:18

    Waarschijnlijk is de Alpina D5 beter dan de 550d. Maakt het niet makkelijker. Tenzij je rondetijden/sportiviteit gaat vergelijken. Dan is er maar 1 echte M…

    Login om te reageren
    • michelyman zegt

      8 juni 2012 om 23:21

      @tjaam: Haal het woord ‘echte’ uit je laatste zin en je hebt de beste ///M!

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        10 juni 2012 om 09:22

        @michelyman: +1 (alleen niet helemaal waar…zie CSL).

        Login om te reageren
  32. mercedesgl zegt

    8 juni 2012 om 23:45

    grappig om deze reacties te lezen met het idee dat 99% hier nooit zo’n auto kan betalen.. (of uberhaupt geen rijbewijs hebben)

    Login om te reageren
    • michelyman zegt

      8 juni 2012 om 23:48

      @mercedesgl: Staat er ergens: Gelieve alleen reacties van personen met een geldig rijbewijs of een vermogen van €130.000 + ?

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        9 juni 2012 om 01:14

        @michelyman: Ja toch?

        Login om te reageren
    • syliaca zegt

      9 juni 2012 om 09:16

      @mercedesgl: Ja niet normaal grappig, toch grappig dat jij jezelf mercedesgl noemt terwijl je hoogstwaarschijnlijk een afgedankte C180 of minder rijdt.

      Login om te reageren
    • baap zegt

      9 juni 2012 om 10:11

      @mercedesgl: Niet zo stoer joh wijsneus! Een GL? Zegt ook wel genoeg..

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      9 juni 2012 om 10:17

      @mercedesgl: nog grappiger dat je daar zelf onder valt..

      Login om te reageren
  33. baasbas zegt

    8 juni 2012 om 23:49

    Hoeveel hou je in je zak als je voor een 535 d gaat die je laat tunen? Kom je volgens mij qua cijfers dicht onder de 550 d, maar gewoon achterwielaandrijving.

    Login om te reageren
  34. albion zegt

    8 juni 2012 om 23:50

    Zoals eerder gezegd; gewoon wachten op de M650d xDrive GranCoupe! De ultieme lange afstands cruiser… Liefst in mat bruin!

    Login om te reageren
  35. syliaca zegt

    9 juni 2012 om 00:03

    Nee, niet beter, het is een diesel.

    Login om te reageren
  36. jeffreym3 zegt

    9 juni 2012 om 00:26

    Zuinig dit zuinig dat. Gaan we nu ook al over de nog leuke auto’s janken over het verbruik?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      9 juni 2012 om 01:16

      @jeffreym3: Tja, die diesels moeten toch met één punt kunnen pochen toch?

      Werkt inderdaad serieus op de lachspieren dat iemand met veel geld voor een auto met veel vermogen gaat “om het verbruik”.

      Login om te reageren
  37. Onehp zegt

    9 juni 2012 om 00:33

    Als je sportwagen sensaties zoekt ben je aan het verkeerde adres met beide. Gaat snel maar voelt het niet aan?!? – dan ben je verkeerd bezig als enthousiast!

    En voor snel én comfortabel van A naar B te rijden (autobahn) dan is de 550d superieur zelfs al neem je kosten niet mee. Volgens mensen die beide gereden hebben, klinkt de diesel zelfs even goed (anders maar even genietbaar).

    Maar aangezien ik geen autobahn heb rij ik liever iets dat langzamer is maar sneller en veel lichter/speelser aanvoelt!

    Login om te reageren
  38. thrillseeker8820 zegt

    9 juni 2012 om 06:21

    Ik denk als de M5 evenveel pit uitte als een AMG of zelfs – de kippenvel die krijgt van een Maserati – prestaties even ter zijde maar puur meer op de belevenis had van de bestuurder had ingezet – waren de twijfels kleiner…nu zijn beide wagens werkelijk wolven in schaapskleren en ach ja als de economie het allemaal zo moeilijk maakt, why not take a diesel?

    Login om te reageren
  39. arias zegt

    9 juni 2012 om 08:42

    ik vind ze allebij even mooi maar als het me +- 30,000 zou schelen en ongeveer dezelfde meekrijg zou ik toch voor de M550d gaan

    Login om te reageren
  40. zjekes zegt

    9 juni 2012 om 09:06

    dagdagelijks is dankzij de combinatie motor, versnellingsbak en comfort de M550d de beste keuze. het grote verschil zit hem in de ‘handling’ daar komt de M550d ver achter de M5 wat ook te maken heeft met de vierwielaandrijving vd M550d. het zijn 2 totaal verschillende wagens

    Login om te reageren
  41. bassie99 zegt

    9 juni 2012 om 09:42

    Doe mij maar gwn de M5 puur voor de looks

    Login om te reageren
  42. xxxx zegt

    9 juni 2012 om 09:47

    Who cares?

    Beiden toch veel te duur.

    Login om te reageren
  43. bofkont zegt

    9 juni 2012 om 09:50

    Vroeger was alles beter, doe mij nog steeds maar een E39 M5, een super exemplaar doet tegenwoordig 30k. En deze wagen heeft zoveel meer beleving dan beide bovenstaande wagens.
    Iets langzamer de E39, who cares :)

    Login om te reageren
    • 205GTI16 zegt

      9 juni 2012 om 12:26

      @bofkont: Agreed, zelf net eentje geckocht maar ehm een goede koop je al vanaf 16k ;)…..

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        9 juni 2012 om 20:15

        @205GTI16: Zo hey super man!! Wees er super zuinig op.
        Nou een supernette met 30/40k kilometers doen 30K.
        Maar idd eentje met met 125k heb je voor 16k en die hoeft niks minder te zijn technisch.
        Hou wel het oliepeil in de gaten, er zijn exemplaren met slechte zuigerwanden die wat extra nemen.

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        10 juni 2012 om 09:26

        @205GTI16: nice nice nice ! Heb jij dan gewoon ‘geluk’ gehad bij de aanschaf, of heb je erg veel vestand van een automotor ? Ik ben technisch gezien een ‘leek’ en durf in een E39 M5 niet zo snel een investering te doen.

        Login om te reageren
  44. jrmpower24 zegt

    9 juni 2012 om 10:34

    De M550d is echt fantastisch maar veel minder
    lekker dan een van mijn favoriete auto’s, de M5 F10.

    alleen al de sound(die van de M550d is ook lekker)
    , natuurlijk achterwielaandrijving en die heerlijke motor!

    ver slaat dit artikel helemaal nergens op.
    2 totaal verschillende auto’s.

    M5 F10 <3

    Login om te reageren
    • erce zegt

      9 juni 2012 om 13:00

      @jrmpower24: echt… reageer dan niet.

      Qua prestaties doen de twee niet onder voor elkaar, dus prima te vergelijken auto’s. vooral omdat de M550D een flinke Volkswagen Golf goedkoper is.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        10 juni 2012 om 09:28

        @erce: tuurlijk verschillen de prestaties walgelijk veel van elkaar…180Pk meer, en slechts 60Nm minder ! Op de rechte lijn zal de M5 genadeloos wegrijden bij de dieselaar. Logisch ook, omdat je anders als M-Gmbh wel kunt inpakken en wegnokken. Ook op een circuit zijn beide grootheden niet vergelijkbaar.

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        10 juni 2012 om 09:31

        @erce: na 10 seconden (zo wijst onderzoek uit) rijdt de M5 130mph en de dieselaar 100mph…dat is bijna 50km/h verschil, binnen 10 seconden !!!

        Login om te reageren
      • jrmpower24 zegt

        13 juni 2012 om 22:49

        @erce: ha ha! nou wil je dan wat cijfertjes horen dan!:

        M5 F10
        Max speed 306 kph (189.72 mph)
        0 – 40 kph 1.4 s
        0 – 80 kph 3.1 s
        0 – 100 kph 3.9 s
        0 – 130 kph 5.8 s
        0 – 180 kph 9.7 s
        0 – 200 kph 11.7 s

        M550d
        Max speed Restricted at 250 kph (155 mph)
        0 – 40 kph 1.3 s
        0 – 80 kph 3.5 s
        0 – 100 kph 5.0 s
        0 – 130 kph 8.1 s
        0 – 180 kph 15.7 s
        0 – 200 kph 19.2 s

        lijkt me duidelijk toch!

        Het is trouwens gewoon mijn mening en
        die hoef je niet af gaan zitten kraken.

        Login om te reageren
  45. vale46 zegt

    9 juni 2012 om 11:26

    Het blijft een diesel hé, diesel stinkt nu eenmaal!
    Het is een moeilijke keuze! Je wil voor de benzine gaan, maar de diesel heeft zo veel meer voordelen…

    Login om te reageren
  46. maseratizzzzzzzz zegt

    9 juni 2012 om 12:09

    Voor dat geld zou ik een 2e hands ferrari/maserati kopen maar goed, Doe mij dan alsnog maar de M5.

    Login om te reageren
  47. rstyled zegt

    9 juni 2012 om 13:27

    Mocht geld geen rol spelen de M5, mocht geld wel een rol spelen de diesel. De m5 gebruik je minder snel als dagelijkse auto, terwijl de diesel er bijna voor gemaakt is. Ik zou de m550d wel laten chippen door bmw zelf als dat kan met behoud van garantie.

    Vergeet ook niet dat de dieselblokken nog steeds net wat langer meegaan. Momenteel kan ik nog geen afscheid nemen van een chiptuned e46 330cd en 300.000+ km op teller. Rijdt nog als nieuw.

    Login om te reageren
  48. drivingpleasure zegt

    9 juni 2012 om 13:36

    2 heerlijke auto’s, de een voor de echte rijervaring, de ander voor de mensen die ook snel willen rijden, een sportieve auto willen hebben maar wat minder goed kunnen rijden en dus zekerheid moeten hebben met AWD.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      9 juni 2012 om 15:08

      @drivingpleasure: Dat laatste is natuurlijk onzin.
      Of rijdt een M5 eigenaar automatisch beter dan een 550d eigenaar?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 juni 2012 om 16:43

      @drivingpleasure: mensen die voor dit soort auto’s hanteren het simpele motto “meer is altijd beter”, dus meer aangedreven wielen is gewoon beter. Als BMW de M5 van 4WD voorziet wordt dat prompt de beste verkochte versie. BMW doet dat niet want omdat karaktermoord zou zijn.

      Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        17 juni 2012 om 12:04

        @mashell: Ben ik het niet mee eens, meer is niet altijd beter: meer kilo’s vindt jij beter?? Waar ik op doel is dat niet iedereen om kan gaan met RWD, sommige mensen kunnen de power op de achterwielen gewoon niet handelen en hebben een auto met meer grip nodig, die meer voor je rijdt. Een goede vriend van mij vindt BMW prachtig, hij kan alleen niet omgaan met RWD. Hij heeft mijn auto(BMW 320) op het randje van total loss gereden. Vervolgens heeft hij toch nog een BMW gekocht en die wel total loss gereden.

        Login om te reageren
  49. cardriver zegt

    9 juni 2012 om 14:07

    Misschien een beter vergelijk qua aanschaf en beleving is de 550i xdrive tegenover de M550d te zetten? Qua vermogen en koppel ontlopen ze elkaar niet zoveel, wat terug te zien is in de accelleratie van 0 naar 100 km/h. Het koppel piekt bij de 550I al bij 1.750 rpm, bij de diesel bij 2.000 rpm. Dus beiden hebben karrenvrachten koppel onderin. Qua looks hetzelfde, echter qua verbruik ontlopen ze elkaar nogal wat. Waarschijnlijk vanwege de xdrive is de 550I minder zuinig dan de M550d. Het grote wachten is dan misschien toch nog wel op een (M)350d xdrive?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 juni 2012 om 16:41

      @cardriver: “Waarschijnlijk vanwege de xdrive is de 550I minder zuinig dan de M550d”. Of misschien vooral omdat de 550i een benzine motor heeft en een liter benzine bevat nu eenmaal minder energie dan een liter diesel.

      Login om te reageren
  50. mashell zegt

    9 juni 2012 om 16:46

    Ik ben het gewoon helemaal met Alwood eens. De M550d is de betere auto, superieure brandstof (je komt er gewoon verder mee), 4 wiel aandrijving en stiller. De 5 serie is nou eenmaal een comfortsloep en geen sportwagen.
    Wat heeft BMW verkeerd gedaan dat met 179 pk meer de M5 maar zo weinig sneller is op de 0..100?

    Login om te reageren
  51. Ferdinand1 zegt

    9 juni 2012 om 16:52

    Alwood maakt een flinke denkfout. Een echte ‘M’ vergelijken met een niet echte ‘M’. Hier een mooi filmpje daarover met de professionele mening van Chris Harris, waarin hij een paar keer ingaat op de verschillen met de M5.

    http://www.youtube.com/watch?v=cqERH9fky2Q

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      9 juni 2012 om 19:19

      @Ferdinand1: vanuit BMW’s marketing gezien klopt je verhaal. Als auto’s echter sowieso turbo’s, een automaat, alle luxe die je je kan wensen en een leeggewicht van om en nabij de 2000 kg hebben vind ik niet dat je nog van echte verschillen kan spreken.

      De auto is sowieso gepositioneerd als cruiser/reisauto, voor al het andere is ‘ie simpelweg te groot en zwaar. Stuurgevoel kan verschillen maar de natuurkunde verander je niet. Een persoonlijke voorkeur voor het weggedrag van de een of de ander kan doorslag geven bij aankoop maar geen M-ingenieur kan de kilo’s werkelijk doen verdwijnen.

      Als je dan met een reisauto zit, op een (donder)wolk van koppel wil rijden en eigenlijk een veel te grote auto hebt om regelmatig een bochtje mee om te driften, is de snelste diesel van dit moment volgens mij meer dan opgewassen tegen de M5. Uiteraard gewoon mét xDrive want je wil met nat/koud weer en zeker bij lage snelheden je koppel ook gewoon kwijt kunnen.

      Komt nog bij dat de M550d wel gewoon als touring is te krijgen…

      Login om te reageren
      • jeffreym3 zegt

        11 juni 2012 om 11:13

        @Alwood: Een opel corsa sri gechipt heeft evenveel vermogen als een opel corsa opc. Beiden wegen evenveel. Toch haalt die eerste het bij lange na niet bij de opc die veel lekkerder accelereert en kwa bochten echt een wereld van verschil is.

        550d is bijna even zwaar als een M5, toch denk ik dat, ondanks het hoge gewicht, voor deze 2 auto’s hetzelfde geldt. Rechtuit even snel, maar qua rijplezier denk i kdat je met een 550d bedrogen uitkomt.

        Login om te reageren
      • Ferdinand1 zegt

        12 juni 2012 om 19:59

        @Alwood: als cruiser/reisauto zijn ze zeker te vergelijken. Maar ga je ze gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn, dan is de M550d meer een cruiser/reisauto dan de M5. En het lijkt me toch wel dat M5 kopers juist op zoek zijn naar dat beetje fun in autorijden, iets dat je niet snel krijgt bij een zware, vierwielaangedreven diesel. Gebruik je een M5 niet voor fun af en toe, dan ben je misschien beter af met de M550d… En ja, als het koud en nat is dan is de M550d nog sneller weg bij het verkeerslicht ook. Of je moet idd een snelle 5-serie Touring willen ;)

        Login om te reageren
  52. integralechubasco zegt

    9 juni 2012 om 22:47

    de bmw 550 is bedoelt voor degenen die om economische redenen nooit een bmw 550 kunnen betalen…

    Login om te reageren
  53. lincoln zegt

    10 juni 2012 om 09:21

    waar staat die “M” eigenlijk voor ??

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 juni 2012 om 09:31

      @lincoln: I’MMMM loving it (dacht ik ;-)).

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      10 juni 2012 om 11:10

      @lincoln:
      Money.
      Lots of it.

      Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      10 juni 2012 om 15:07

      @lincoln: Masturberen :)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        10 juni 2012 om 15:09

        @bartsmit:

        good one ..

        Login om te reageren
  54. Volvo_440_turbo zegt

    10 juni 2012 om 09:37

    Ik heb al veel met benzine turbo’s, benzine non turbo’s en met snelle diesels gereden.

    Maar hoe dat je het draait of keert, met benzinewagens heb je meer fun.
    Met een diesel sportief terugschakelen is gewoon minder leuk… ok, die diesel, die blijft gewoon trekken in alle toeren, en bij de benzines had ik meestal een turbogat maar hoge toeren is het gewoon meer fun!

    Dé leukste wagen die ik ooit gereden heb was een toyoto MR, onderin niets , eens in toeren fun, fun, fun, fun! Daar kon zelfs de mazda mx 5 turbo met 280 pk , dus veel meer als die MR, van een maat niet tegen op!

    Als ik het geld zou hebben zou ik wel de 550D kopen, maar dan enkel om te reizen omdat ik nogal een slechte rug heb, en een M5 of een andere benzinewagen om mij in het weekend te amuseren…

    Over 30 minuten vertrek ik met mijn Skoda anderhalve maand op vakantie se, het is een ‘steriele’ snelle diesel zoals alle diesels, maar wel ideaal om te reizen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North