• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Subaru Legacy STI

Auteur: Wouter, gepost 5 oktober 2006 om 23:49 – 27 Reacties

Subaru Legacy STI


De Subaru Legacy is één van goed bewaarde geheimen in de autowereld. De Legacy rijdt prima, ziet er fatsoenlijk uit, maar wordt nauwelijks verkocht in Europa. Misschien kan een sportievere Legacy STI daar wat verandering in brengen.

De Legacy STI is gebaseerd op de 2.0 GT, die met de 260 pk en 343 Nm (uit een 2.0 viercylinder) best vooruit te branden is. Motorisch heeft STI dan ook niets verandert, maar er zijn wel diverse andere wijzigingen. De voor-, achterspoiler en 18″ velgen zijn vooral voor het uiterlijk, maar er zijn ook Brembo remmen gemonteerd en Bilstein dempers. Ook de uitlaat moest wijken voor een sportiever exemplaar. In het interieur vinden we andere lederen sportstoelen en de teller heeft voortaan een maximumsnelheid van 260 km/u.

Met dank aan SLK55 voor de tip!

Subaru Legacy STI
Subaru Legacy STI
Subaru Legacy STI
Subaru Legacy STI

Ook interessant!

  • Wordt de STI E-RA dan wel goedkoop in Nederland?
  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • Iemand betaalde 260.000 euro (!) voor deze Subaru
  • betaalbare en sportieve station
    Deze betaalbare en sportieve station is niet voor jou

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Legacy, Subaru

Vorig bericht: « Alfa Romeo GT faceliftje
Volgend bericht: Dan maar in z’n achteruit… »

Lees Interacties

Reacties

  1. jan zegt

    6 oktober 2006 om 00:01

    Ziet er wel vet uit
    Jammer dat je ze zo weinig ziet, want het zijn goede auto’s

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    6 oktober 2006 om 00:03

    Tja na de 1e foto wou ik net gaan schrijven dat dit er zeer goed uitziet en dan zie je vervolgens de andere foto´s en dan is ineens het enthausiasme weg.

    Login om te reageren
  3. Leon zegt

    6 oktober 2006 om 00:04

    Qua uiterlijk blijf ik de Legacy een verdomd mooie wagen vinden. En als hij rijdt als de Impreza STi ben ik helemaal tevreden :D
    De prestaties zijn ook niet mis dus wat wil je nog meer ;)

    Login om te reageren
  4. Donny zegt

    6 oktober 2006 om 00:06

    Ja die onderste foto ziet eruit als die gepimpte Sub van autoweek!

    Login om te reageren
  5. Mr. R zegt

    6 oktober 2006 om 00:19

    Hoewel het exterieur van de pre-facelift versie mooier is, blijft het een toffe bak. Goede kwaliteit, goede rijeigenschappen, onderscheidend en vreselijk onbekend. Helemaal in de snelle uitvoeringen een feestje.

    Opvallend: hier in Nederland (en de rest van Europa?) hebben we de 3.0R Spec. B, een zes-cilinder boxer zonder turbo goed voor 245pk en een sprint van 0-100 in 6,9 seconde. In Amerika verkopen ze een 2.5GT Spec. B, een viercilinder met turbo goed voor 243pk. En dan is er ook nog een 2.0GT 260pk sterke viercilinder turbo voor Japan? Wat een gedoe.

    Dat STI pakket mogen ze wel weglaten: het subtiele uiterlijk van de Spec. B. is juist één van de meest sterke punten van de Legacy.

    De volgende stap is natuurlijk de allereerste diesel boxer motor volgend jaar; doordoor zal de Legacy een stuk minder exclusieve verschijning worden, vrees ik.

    Login om te reageren
  6. Type-R zegt

    6 oktober 2006 om 00:32

    de achterkant is het gewoon nét niet, en da’s jammer want die neus is zeer netjes

    Login om te reageren
  7. Jurgen zegt

    6 oktober 2006 om 01:56

    @ mr R. Zet op die 3.0 R eens een biturbo , dan VLIEGT hij voorruit :)

    Login om te reageren
  8. V8x zegt

    6 oktober 2006 om 08:21

    Heeft deze ook 3 sperdifs?

    Login om te reageren
  9. Beemer zegt

    6 oktober 2006 om 08:47

    Jammer dat de voorkant op de e60 lijkt

    Login om te reageren
  10. slk55 amg zegt

    6 oktober 2006 om 08:52

    Ik vind hem er mooi, en snel uitzien, ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord. Ik vind vooral die 4 uitlaten erg mooi, en die voorkant is ook erg netjes gedaan.
    Ik vind het wel jammer dat je ze zo weinig ziet want ze zijn harstikke mooi, en meestal ontzettend snel (zeker deze STI), maar aan de andere kant, is het juist leuk dat ze zo uniek en bijzonder bliven. Dit is goed alternatieve voor de duitse stationwagons. maar geef mij toch maar mijn allroad, die heeft (vind ik) toch net even wat meer stijl.

    wisten jullie dat er ook een forester sti bestond? ik kwam net een foto tegen op het net:

    http://www.autoblog.com.es/fotos/subaru/forestersti3.jpg
    http://www.sportbilen.se/bilder/bilder/forestersti2006.jpg
    http://carsmedia.ign.com/cars/image/article/608/608656/preview-2006-subaru-forester-sti-20050429041146280.jpg

    Of is die forester alleen maar bij een concept gebleven? weet iemand meer?

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    6 oktober 2006 om 09:22

    @SLK55: Ik denk dat de Allroad ook iets beter valt bij moeders….. lol (deze station had ik je ook aangeraden, remember?)

    Login om te reageren
  12. Oul@ zegt

    6 oktober 2006 om 09:41

    Ik vind de 3.0R Spec B mooier dan deze.
    De spoilers zijn een beetje onnodig vind ik.
    Wat ze wel mogen doen is de auto verlagen en die Brembo remmen.
    Maar wel de velgen van de Spec B eronder.

    Login om te reageren
  13. JLJ zegt

    6 oktober 2006 om 10:01

    Die Forester STi is vulgair! Ik vind deze Legacy Sti wel geslaagd. Ik hoop dat ie ook hier op de italiaanse markt wordt gebracht, wellicht dat de verzekeringspremie dan wat betaalbaarder wordt (gaat hier vnl. over cilinderinhoud, 3L onevenredig duur!), zo heb ik een goed argument bij moeder de vrouw om de huidige Forester te vervangen!

    Login om te reageren
  14. slk55 amg zegt

    6 oktober 2006 om 10:42

    @ wooody

    Ja, dat weet ik nog wel, ik heb er zelfs in proefgereden (in de 3.0). Dit is een geweldige auto, van de buitenkant is hij bescheiden, maar als je hem op de sport stand zet, en het gaspedaal diep indrukt, dan weet je niet wat je overkomt. Toch hebben we (mijn vrouw en ik) uiteindelijk voor de a6 gekozen, omdat wij die net wat mooier en stoerder vonden, en de a6 ik ook behoorlijk snel hoor.

    Login om te reageren
  15. 911 zegt

    6 oktober 2006 om 10:58

    beloofd op het gebied van prestaties heel veel maar een a6 allroad is wel iets mooier idd.
    Het uiterlijk is wel stoer maar het heeft het net niet helemaal.
    wat moet dit kosten?? en wat zijn zijn concurenten

    maken!!

    Login om te reageren
  16. tom van belgie zegt

    6 oktober 2006 om 10:58

    vete kar man

    Login om te reageren
  17. donkertje zegt

    6 oktober 2006 om 12:12

    ik denk dat dit een van de meest ondergewaardeerde auto’s is van dit moment

    Login om te reageren
  18. 911 zegt

    6 oktober 2006 om 13:44

    ja dat zou best kunnen want het is een geweldige maar wat anonieme auto. De auto’s die kwa ruimte concurenten van deze auto zijn. Zijn comfortabele zakenauto’s en dat is deze nou weer totaal niet dus volgens mij heeft deze auto zit hier iets mis met de doelgroep.

    Login om te reageren
  19. japie zegt

    6 oktober 2006 om 14:29

    best strak voor een lijkenbak… ;)

    Login om te reageren
  20. Franqie zegt

    6 oktober 2006 om 15:28

    Ik vind het echt een supermooie auto, maar ja Subaru heeft hier niet echt een goede naam, wat jammer is, want ze bouwen gewoon goede auto’s.

    Login om te reageren
  21. Thomas zegt

    6 oktober 2006 om 18:00

    dr is natuurlijk een heel simpele verklaring voor het feit dat je Subaru’s niet vaak ziet: Wat denk je dat die dingen kosten?!?! Kwaliteit komt nou eenmaal met een prijskaartje. het zijn gwoon super goede auto’s. en verder vind ik dit egt een mooie auto. het ziet er allemaal gwoon netjes uit, niet te veel opsmuk e.d. het is gwoon mooi allemaal.

    Login om te reageren
  22. Trevor zegt

    6 oktober 2006 om 18:06

    Beste Mensen. Ik zelf ben abslouut niet ontevereden over mijn STI.. maar er is 1 klacht.. op een tank van 55 liter kom ik meestal niet verder dan 320-350 km.. soms nog minder.. Subaru kan dus wat mij betreft 2 dingen doen; of een grotere tank monteren( die neem ik aan dus wel in die legacy zal zitten) of nu toch echt eens gaan proberen die auto’s zuiniger te laten rijden.. Elke keer weer zie ik tot mij verbazing die verbruiken bij een audi S3 oid .. die rijden gewoon allemaal (en tegenwoordig hebben ze bijna net zo veel vermogen) gewoon 1:12 .. Oh er is nog een optie.. een snelle diesel er in en dan zullen de verkopen bij Subaru zeker stijgen…

    Login om te reageren
  23. Tombnolz zegt

    7 oktober 2006 om 15:19

    Subaru, da’s eigenlijk het enige toffe Aziatische automerk. Zo denk ik er alleszins over. Lekker atypisch doen, boxermotoren, vierwielaandrijving, bijzonder goeie kwaliteit, zeker de Legacy helemaal niet lelijk.

    En de heren van Subaru zijn bezig aan een boxer-diesel, stel je voor. Ik hoop dat Subaru kan blijven overleven en ik ben er zeker van dat ze dat ook zullen doen dankzij die o zo noodzakelijke diesel.

    Login om te reageren
  24. Peter zegt

    29 december 2006 om 14:36

    Wachten wachten en nog eens wachten.
    Al heel lang wacht ik op de turbo versie van de legacy in europa.
    Bijvoorbeeld de Legacy 2.5GT of de 2.5XT http://home.quicknet.nl/qn/prive/pa.vandervlies/images/Legacy/07MY_legacy_GT.pdf
    En nu moeten we ook nog tot eind 2007 wachten op de diesel.

    Overigens moet ik zeggen dat de kleurstelling mij wel bevalt.

    Login om te reageren
  25. hendriks zegt

    7 mei 2007 om 19:33

    weet iemand de et waarde voor de subaru legacy 3.0r?
    alvast bedankt

    Login om te reageren
  26. DZJ zegt

    9 januari 2008 om 23:10

    jaja pracht van ne auto… jammer da hij duur is in aankoop (en belastinge)
    voordeel is wel da ge 10 keer minder der mej naar de garage moet!!
    de garagiste hebbe nooit meer als 2 auto’s binne staan omda ze bijna nooit stuk gaan, bij bijna eender welk merk als ge naar garage moet moogt ge een week of meer wachte, bij subaru mss 1 of 2 dage…
    vanaf nu op autosallon mej den dieselmotor zal waarschijnlijk wel de verkoop stijge en gaan we der wel wa meer zien rondrijden. subaru rules ma is te weinig bekend hier in europa…
    ah trouwes aan da verbruik hebde nog een ander optie…leg der een LPG tank in en ge hebt op een jaar of zelfs minder uw instalatie der al uit… jammer en stom van regering is da ge der meer takse op moe betale…hoe lomp kunne ze zijn, ’t is verdorie 100 keers beter voor milieu, just gelijk mej plantaardige olie..hier in belgieland verbiede ze’t, in duitsland krijge ze der ne premie voor… klein contrast toch wel…
    onze legacy touring van 9 jaar oud is nog altij in topvorm, zowel in optrekke als in trekkracht, vandeweek nog 2 vastgeslipte auto’s uit de wei getrokke… ne kleine volgelade vrachtwage was net iets te zwaar en zat iets te diep

    Greets

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Subaru Legacy STi schreef:
    6 oktober 2006 om 16:13

    […] All’esterno la Legacy STi si distingue per i cerchi da 18″, per gli spoiler. Freni e ammortizzatori hanno ricevuto un bell’upgrade (Brembo i primi, Bilstein i secondi). Anche il sound dello scarico ha ricevuto qualche attenzione. Come per gli altri modelli speciali di casa Subaru, è difficile dire se e quando arriverà in Italia. Via | Autoblog.nl PUBBLICITÀ PUBBLICITÀ postato da Luca il venerdì 06 ottobre 2006 in: […]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North