• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Subaru WRX STi: alle specs op een rij [video]

Auteur: carmiggelt, gepost 14 januari 2014 om 20:21 – 33 Reacties

Afbeelding Subaru WRX STi: alle specs op een rij [video]Afbeelding Subaru WRX STi: alle specs op een rij [video]Afbeelding Subaru WRX STi: alle specs op een rij [video]Afbeelding Subaru WRX STi: alle specs op een rij [video]Afbeelding Subaru WRX STi: alle specs op een rij [video]Afbeelding Subaru WRX STi: alle specs op een rij [video]Afbeelding Subaru WRX STi: alle specs op een rij [video]Afbeelding Subaru WRX STi: alle specs op een rij [video]

De nieuwe WRX STi
Eindelijk wat diks, zo konden we dankzij gelekte plaatjes vorige week al melden. Nu weten we ook nog hóe dik.

Subaru onthulde haar kersverse WRX STi op de NAIAS in Detroit. Zoals verwacht is het blauwe monster op gouden sloffen uitgerust met een 2.5 liter viercilinder boxermotor met turbo. Dat betekent dat de eveneens verwachtte 305 pk waarheid wordt, en wel bij 6.000 toeren.

De rallybaas is 25 millimeter langer, wat betekent dat passagiers achterin nu ook hun ellebogen en schouders mee kunnen nemen. Zowel de body, als de ophanging is stijver gemaakt, om zo het weggedrag/bochtenwerk te verbeteren. Volgens Subaru zelf moet het in zo’n STi een stabiele, comfortabele rit zijn.

Om ervoor te zorgen dat het ding ook doet wat ‘ie op papier zegt te doen, bracht Subaru hem naar de Nürburgring, om hem daar, gepaard met het nodige gooi- en smijtwerk, tot in de puntjes af te werken. Dat blijft uiteraard pr-prietpraat, eerst zien, dan geloven.

Zien hoe zo’n fors getaartschepte WRX STi er bewegend uitziet? Subaru maakte een filmpje ter promotie, die vind je op STi-Junk.nl. De Japanners maakten tevens een videootje van de ontwikkelingsfase, check!

Bewegend beeld!

Ook interessant!

  • Officieel: de gloednieuwe Subaru WRX is hier
  • Video: Subaru rijdt door rood, gaat mis
  • Subaru WRX Wagon
    Subaru WRX Wagon is eindelijk terug!
  • Nieuwe Subaru WRX
    Nieuwe Subaru WRX krijgt luchthapper en 300 pk!

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, detroit-2014, STi, Subaru, Video, wrx

Vorig bericht: « Politie Zaandam laat flitsapparatuur stelen? [updated]
Volgend bericht: Tesla wil dit jaar verdubbelen [en meer] »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    14 januari 2014 om 20:29

    Wat jammer nou dat de quadpipes zijn gebleven…. Naja… ff naar de betere onderdelenleverancier en een goede, onmeunig dikke enkele knalpijp opkopen en monteren… Voor de rest ziet het er nog steeds goed uit. Ben benieuwd wanneer ik de eerste exemplaren kan spotten.

    Login om te reageren
    • PeugeotGTI zegt

      14 januari 2014 om 21:19

      @toyotafortuner:
      Mee eens, een wrx hoort geen vier uitlaten te hebben.
      Ik zou er ook andere wielen opzetten, deze lijken een beetje skinny.

      Login om te reageren
      • 645ci zegt

        15 januari 2014 om 09:12

        @PeugeotGTI:

        Want alles moet altijd hetzelfde blijven? Met die insteek hadden we nou nog steeds in bomen gewoond. ;P

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          15 januari 2014 om 13:32

          @645ci:
          En hadden we niet snel last van wateroverlast…

          Login om te reageren
    • awesome zegt

      14 januari 2014 om 21:22

      @toyotafortuner: dikke pijp en zwarte Works wielen er onder. BAM! Klaar.

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        14 januari 2014 om 21:30

        @awesome: mmm… Work Emotions… Kwijl… Japans op Japans, zoals het hoort. Zouden een setje Advans ook goed staan?

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          14 januari 2014 om 23:48

          @toyotafortuner: een setje Rays TE37 pakt mij ook iedere keer opnieuw in. Al zijn die Emotions toch wel één van de mooiste velgen ooit in mijn ogen. Zou ze ooit graag zelf ook hebben.

          Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      14 januari 2014 om 22:38

      @toyotafortuner: ik ben er ook bang voor dat die niet meer weggaan…

      Login om te reageren
  2. sulobb zegt

    14 januari 2014 om 20:36

    Motorisch dik in orde, maar het exterieur is echt niks…

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      14 januari 2014 om 22:36

      @sulobb: een echte Subaru dus.

      Login om te reageren
  3. jensgib zegt

    14 januari 2014 om 20:37

    Geef mij maar WRX uit 2004 of ergens rond die tijd. :p

    Login om te reageren
  4. alcantara zegt

    14 januari 2014 om 20:46

    Snelle ragbak voor een relatief zacht prijsje. Maar de petjesbak uitstraling (luchthapper en taartschep) die Subaru altijd geeft aan de rappere modellen blijft een belachelijk gezicht in alle kilometers dat je niet op de limiet aan het rijden bent. Waren ze maar bij het concept gebleven ,dan was het nog een stijlvolle wagen geworden.

    Login om te reageren
  5. lennyv87 zegt

    14 januari 2014 om 20:46

    Dit mag ik wel. Alleen ben ik huiverig wat de prijs gaat worden…

    Login om te reageren
    • florisf89 zegt

      15 januari 2014 om 13:25

      Front doet me veels te veel aan de evo X denken..
      En voor mij mogen de achterlicht units wel iets bozer kijken.
      Ach tegenwoordig kan je overal aan sleutelen. Verder heerlijke specificaties!

      Login om te reageren
  6. kees66 zegt

    14 januari 2014 om 20:59

    Inderdaad… hele leuke auto maar de prijs zal hem wel weer buiten de markt plaatsen behalve voor de echte Subaru fanaten. Als je naar de prijs van de vorige STi kijkt… dik 70k. Voor dat geld kan je ook een 300+ pk, 4-wiel aangedreven Audi A6 3.0 TFSI quattro, BMW 535i xDrive of Mercedes E350 4matic rijden.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      14 januari 2014 om 21:26

      @kees66: Is het niet zo dat de Subaru’s veel sneller in waarde dalen?

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        15 januari 2014 om 13:14

        @alcantara:

        Da’s eigenlijk een reden om hem niet (nieuw) te kopen.

        Login om te reageren
  7. mantapowerr zegt

    14 januari 2014 om 21:28

    Daar moet heel snel EEN dikke pijp onder. Verder mooi ding

    Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    14 januari 2014 om 21:30

    @awesome: mmm… Work Emotions… Kwijl… Japans op Japans, zoals het hoort. Zouden een setje Advans ook goed staan?

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      14 januari 2014 om 21:31

      @toyotafortuner: waarom staat mijn reactie er dubbel?

      Login om te reageren
  9. jessetje zegt

    14 januari 2014 om 22:55

    Ik vind zelf de voorkant wel jammer, maar voor de rest ziet ie er goed uit! Alleen de prijs is inderdaad wel hoog

    Login om te reageren
  10. smex zegt

    14 januari 2014 om 23:08

    Ik heb vandaag vernomen dat de Nederlandse prijs rond de 70 mile gaat liggen. Verder vind ik het een geweldige auto, miste alleen de bekende grom in het motorgeluid.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      14 januari 2014 om 23:52

      @smex: dat komt door de nieuwe plaatsing van de turbo denk ik. Als deze STi dezelfde setup gebruikt als de huidige Legacy dan zit de turbo dus in het midden vóór het blok, niet meer rechts erachter. Doordat de uitlaatspruitstukken nu even lang zijn is de roffel voor een groot deel weg. Er zullen echter vast wel weer aftermarket fabrikanten zijn die de roffel terugbrengen.

      Login om te reageren
    • notsobig zegt

      15 januari 2014 om 11:06

      @smex: Vertel, waar heb jij dit “vernomen” dan? Iemand met een glazen bol?

      Login om te reageren
      • smex zegt

        15 januari 2014 om 12:38

        @notsobig: Gisteren toevallig bij de Subaru dealer geweest om te informeren voor vorige generatie Impreza en we hebben het hierbij ook over de onlangs verschenen Impreza gehad en wat deze ongeveer zou gaan kosten.

        Login om te reageren
  11. GTR zegt

    14 januari 2014 om 23:08

    Zoals vaker gezegd: Een single pipe aan ieder kant. Mag zelfs van mij aan 1 kant zoals vroegahh. Ik vind de achterkant zo tam, maar verder mooie wagen. Vind de kilometerteller met nul-stand op 9 uur strak. Leuke detail. Doet me denken aan de oudere Japanners.

    Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    15 januari 2014 om 01:12

    De enige specs die ik lees, is dat hij 305 pk krijgt bij 6.000 rpm. Waar zijn de andere specs dan?

    Login om te reageren
  13. ericc zegt

    15 januari 2014 om 12:03

    Kunnen ze niet met iets vernieuwend komen. Een A45 lijkt me veel hedendaagser dan de zoveelste WRX uitvoering. Veel petjes-gehalte!!! Ze teren nog steeds op hun rally-trofeeën maar dat is geschiedenis.
    Als ze echt up-to-date willen zijn bouwen ze een rally-kanon naar de huidige FIA-regels en brengen daar een straatversie van uit!
    Deze WRX is zo passé!!!!

    Login om te reageren
  14. Hupke zegt

    15 januari 2014 om 13:25

    Mss is dat net hun charme, maar ze maken hun snelle versies bij subaru iets te opvallend het concept was ook dik en lichtjes over the top maar daar kan je nog mee wegkomen.
    Die pick-nick die hierop staat is een veel te herkenbaar signaal naar de buitenwereld dat je een maniak bent.

    Een ritje hiermee maken graag maar als daily-drive dan toch liever een saaiere sub legacy of outback.

    Login om te reageren
  15. ramshoek zegt

    15 januari 2014 om 15:14

    Krijgen wij in Europa dezelfde? Of is dit de Amerikaanse versie?
    Eerder waren er berichten dat we een 2 liter zouden krijgen met ±265 pk.

    Login om te reageren
  16. mrboombastic zegt

    15 januari 2014 om 18:12

    Ik vind hem er eigenlijk best geslaagd uitzien als ik heel eerlijk ben! Quadpipes zijn niet echt STi, maar om het dan ook maar gelijk af te gaan kraken… Het ziet er in elk geval retedik uit!

    Login om te reageren
  17. imdoctorbob zegt

    15 januari 2014 om 18:42

    305pk bij 6000 toeren… Klinkt alsof ze de motor uit de vorige STI hebben gehaald en niet het nieuwe blok wat ook in de nieuwe WRX ligt. Weinig vooruitgang op dat gebied dus. Erg jammer want dan zal hij nog steeds een bak uitstoot hbben waardoor hij in nederland 70k wordt en gewoon te duur is.

    Login om te reageren
  18. baap zegt

    17 januari 2014 om 12:45

    Klinkt echt helemaal nergens naar! Boxers klinken normaal gesproken heerlijk, maar dit klinkt als een ondergedompelde kakkerlak..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North