• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Supercar Sunday: Ferrari 330 GT Series 1

Auteur: sir_smokalot, gepost 9 juni 2014 om 10:37 – 20 Reacties

Ferrari 330 GT
De koets van deze 2+2 Coupe kwam begin jaren ’60 onder leiding van onze ‘landgenoot’ Tom Tjaarda tot stand, maar of dit nou Ferrari’s finest hour was?

In de tijd dat de 330 GT op de markt kwam was de 250 GTO net aan zijn laatste productiejaar bezig. Van laatstgenoemde werden echter nog geen 40 exemplaren gebouwd, de 330 GT was met dik 1.000 stuks iets ruimer voorradig .

Het exemplaar dat gisteren Supercar Sunday sierde was een vroeg model, met een grote dubbele koplamp, waardoor de neus bij mij meteen associaties met Peugeot oproept. Iets dat je niet moet willen als het ‘grote’ Ferrari.

Met de Series 2 werd de voorzijde al een stuk prettiger op het oog, maar hoog in de lijstjes van favoriete modellen uit Maranello zal de 330 GT bij veel Ferraristi niet staan. Aan de andere kant, de lelijkste is hij ook zeker niet.

Ook interessant!

  • Gespot - Deze klassieke Ferrari mag gewoon naar buiten in de winter
  • Ferrari F8 'Supertributo' is superagressieve supercar
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

330, Autoshows, Ferrari, grijs, Klassiekers, supercar-sunday, supercar-sunday-2014, tom-tjaarda

Vorig bericht: « Porsche 911 Rauh-Welt combo: het dikkere billenwerk
Volgend bericht: Tesla overweegt bouw eigen amfibie-onderzeeër »

Lees Interacties

Reacties

  1. tierelier zegt

    9 juni 2014 om 10:40

    [IMG]http://www.iainclaridge.co.uk/blog/wp-content/uploads/schwarzer_DS.jpg[/IMG]

    Login om te reageren
  2. kees66 zegt

    9 juni 2014 om 10:42

    Haal de Ferrari logo’s weg aan de voorkant en ik zou op een Franse auto gegokt hebben…

    Login om te reageren
  3. rotarypowah zegt

    9 juni 2014 om 10:43

    Deze twee filmpjes zijn de moeite van het kijken wel waard: Harry Metcalfe over de 330GT (maar wel een series 2)

    https://www.youtube.com/watch?v=gjwYbUFTJks

    https://www.youtube.com/watch?v=bcwZ6HU391I

    Login om te reageren
  4. baasbas zegt

    9 juni 2014 om 10:44

    Landgenoot? Lol

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      9 juni 2014 om 11:01

      @baasbas: eigenlijk zijn we allemaal Amerikanen.

      Login om te reageren
    • baasbas zegt

      9 juni 2014 om 12:14

      @baasbas: Haha, subtiele edit met de ‘. Maar hij is zoveel landgenoot als de gemiddelde Runner 180 rijder nog Berber is.

      Login om te reageren
    • topless zegt

      9 juni 2014 om 13:02

      @baasbas:

      Sir Smokalot is stiekem een Amerikaan.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        9 juni 2014 om 13:46

        @topless: solved… :-)

        Login om te reageren
  5. kapiteinaudi zegt

    9 juni 2014 om 10:49

    Minder mooi dan de 250, maar mooier dan de 365. En in tegenstelling tot veel klassieke Ferrari’s redelijk ‘betaalbaar’.

    Login om te reageren
    • pieterveer zegt

      9 juni 2014 om 12:50

      @kapiteinaudi: dat hangt er vanaf welke 250 en welke 365 je bedoelt. In die series heb je nogal wat uiteenlopende modellen.

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        9 juni 2014 om 15:21

        @pieterveer: Ja klopt. Eender welke 250 is mooier dan de 330. En van de 365 bedoelde ik de GT 2+2, dus niet de Daytona ofzo :)

        Login om te reageren
  6. spidermann zegt

    9 juni 2014 om 11:00

    Ik vind de 330 GT wel heel erg mooi. Heeft nmm iets weg van Facel Vega.

    Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    9 juni 2014 om 11:28

    Enzo Ferrari reed zelf Peugeot en hij was dol op zijn 404.

    Dit omdat de 404 ontworpen was door vriend Pininfarina.
    Koop een Peugeot 404 Coupë, (betaalbaar t.o.v. de cabriolet) verwijder de voorbumper en kleef er twee halve voorbumpertjes op en u eindigt met een poor man’s Ferrari 250 GT Neus.
    Verder was Enzo ook bijzonder te spreken over zijn Mini Cooper, maar vond de versnellingsbak verhoudingen sla.
    Zijn vriend Carlotti (versnellingsbakken guru) ontwierp de Carlotti bak voor de Cooper en Cooper S.
    En geloof me, iedere AB’ér mocht willen dat er nog zo’n Carlotti bak in het schuurtje ligt te leunen…

    Login om te reageren
  8. maxidyne zegt

    9 juni 2014 om 11:53

    @desjonnies: ik geniet altijd van je mooie verhalen! Leuke feitjes en schrijfstijl. Je zou ook voor AB moeten gaan schrijven.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      9 juni 2014 om 12:00

      @maxidyne: Dat mochten ze willen..

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      9 juni 2014 om 18:27

      @maxidyne:
      @norge
      bloost !

      Login om te reageren
  9. mistertie zegt

    9 juni 2014 om 12:35

    Bijpassend videomateriaal:
    https://www.youtube.com/watch?v=gjwYbUFTJks
    https://www.youtube.com/watch?v=bcwZ6HU391I

    Wat een auto.

    Login om te reageren
  10. topless zegt

    9 juni 2014 om 13:04

    Als 2-zitter, GTC, beter geslaagd.

    Van dit soort Ferrari’s wordt het imago tenminste niet verpest door foute tuners en hun klanten.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      9 juni 2014 om 15:50

      @topless: idd. De single headlight versie ziet er beter uit. De dubbele koplamp was vooral voor de Amerikaanse markt bedoeld dacht ik.

      Login om te reageren
  11. racerx zegt

    9 juni 2014 om 14:02

    Er stond ook een Ferrari SA Aperta, met een oplage van 80 stuks een zeer bijzondere auto met misschien wel de beste soundtrack van de dag. Jammer dat daar niet even wat extra aandacht aan besteed is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North