
Ben jij een van de mensen die de mening deelt dat hedendaagse BMW’s te soft en dociel zijn geworden? Dan heeft een Zweedse dealer het antwoord voor je: De F1-wagen waarin (not so) Quick Nick Heidfeld in 2006 zijn rondjes reed.
Aan boord is wel een V8, maar dan een slagje kleiner dan de hedendaagse achtpitters van BMW, 2,4 liter namelijk. We vermoeden echter dat de EfficientDynamics-afdeling deze auto links heeft laten liggen, dus een start-stop-systeem kan je mooi vergeten. Tuning-liefhebbers kunnen zich helemaal vinden in deze auto, want hij heeft alles wat ze mooi vinden: dikke vleugels, heel veel carbon fibre, sportstoelen, een gewicht van 600 kg, en ga zo maar door.
De prijs? Een kleine 700.000 euro. Als je daar even over nadenkt: voor dat geld krijg je nog geen Koenigsegg of Veyron. Eigenlijk is het dus gewoon een koopje! Wil je even komen kijken? Dan moet je naar Malmö, waar hij bij een BMW-dealer in de showroom staat.
Met dank aan Peter voor de tip! Livefoto’s via L4P.













Lijkt me wel vet voor in een woonkamer.
Nu alleen nog de staatsloterij winnen…
@awesome:
Doe mij maar die BMW Isetta op de achtergrond voor in de woonkamer ;)
@awesome: En ik wil nog steeds de V12 tafel van Top Gear. ;)
@kickass:
Zo’n tafel heb ik weleens te koop zien staan in Monaco, Kostte zo’n 20K als ik me goed herinner….
@jrk68: Oow, dat is dan iets boven mijn budget. :)
Een koopje zeg. Wat je vergeet als je zo\’n wagen koopt zijn de kosten om dat ding te laten lopen. Toch echt vet, alleen al om er naar te kijken en motortje te laten lopen.
Sportstoelen? Sportstoel;)
Hier heb je een idee wat het allemaal kost en inhoud om een F1 auto te hebben: http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=14&t=9325
Gezien de prijs ga ik ervan uit dat je er zowel een motor als een versnellingsbak bij krijgt.
@raphael: Als ik het goed begrepen heb, hebben zij een shell gekocht zonder running gear. Die gaan ze er nu zelf inbouwen. Wel een gaaf project. En 37k pounds voor een 2007 Honda lijkt mij niet echt veel. Natuurlijk komt alle techniek er nu wel bij. Stuurtje is al 30k dus dat gaat wel aantikken. Wel een supergaaf project. Gewoon je eigen F1 auto. Wel slim dat ze de motor op 550pk willen gaan zetten ipv de 750pk. Denk dat je niet weet wat je overkomt als je daar voor het eerst in gaat sturen.
@mister: heb wel eens een Fiat 500 bij iemand in de woonkamer gezien. Dus heel gek is het blijkbaar niet.
Toch al best uniek dat je het complete geval krijgt, meestal halen ze de motor en zo eruit. Ik zeg: op kenteken zetten en rijden maar!
@HDM: Succes met het op kenteken zetten.
geloof niet dat bmw dat ding verkoopt met de f1 v8 erbij
denk niet dat ze willen hebben dat bv ferrari of mercedes
er een kijkje in neemt
@bmwpowerm5: wat is het probleem dan? vanaf 2014 rijden ze toch met de v6 motoren.
Waar kan je dan je nummerbord kwijt?
@norge:
Ruimte zat op die vleugels….
@jrk68: Negatief voor stroomlijn?
@norge:
Daar gaan wij echt niks van merken hoor als je hem voor over het O2 logo plakt….
@reventon: Zal wel in de VS lukken.
@gijsso: deze bak is wel goed afgetrapt vergeet dat niet :-)
@3246cm252kw: Showauto, afgetrapt lijkt me sterk.
Als het de BMW F1 van Montoya was had ik hem graag gewild. Wie wil deze van Not Quick Nick nou hebben?
Morgen eens bellen met de leasemaatschappij, wat zoiets per maand moet doen ….
http://www.youtube.com/watch?v=okY6fXpSHC0
En 3e in Hongarije. :-D
De prijs? Een kleine 700.000 euro. Als je daar even over nadenkt: voor dat geld krijg je nog geen Koenigsegg of Veyron.
Klinkt leuk hoor, jammer dat je een F1 niet zomaar ff start zonder een clubje engineers met de bijbehorende laptops.
Dus voor die 7 ton koop je een “leuk” object om naar te kijken. Niets meer en niets minder.
@kaeser: succes met zoeken…