
Zeldzaam, een prachtige body, genoeg grunt onder de kap, lekker waardevast; deze occasion heeft het allemaal.
448 stuks bouwde Ferrari van deze bijzondere cabrio op basis van de 550 Maranello. Onder de kap ligt dan ook diens 5.5 liter V12, goed voor 485 pk bij 568 Nm. De Barchetta Pininfarina is specifiek ontworpen om open te rijden en het dakje dat bij de auto geleverd werd is slechts bedoeld voor relatief lage snelheden.
Dit exemplaar betreft #403 in Giallo Modena en heeft slechts 120 km op de klok! Kan waarschijnlijk wel een beurtje gebruiken dus, maar screw dat. Zelf zou ik de Barchetta trouwens liever in een iets ingetogener kleurtje willen. Nah, nog liever zou ik gewoon een Maranello willen, maar soit. Die is weer wat minder exclusief. Keuzes!
Wat al dat moois moet kosten? Geen idee, daar doet de verkoper nog geen uitspraken over.








Jup, een TdF blauwe Maranello please!
@phaeton: http://www.autojunk.nl/2015/02/ferrari-575m-maranello-in-tour-de-france-blue
Ik vind hem erg lelijk. Veel liever een dichte. Je hebt ook nog een variant met een glazen dak wat achterover klapt. Maakt het niet veel beter vind ik.
@E34M5Touring: die bestaat inderdaad ook maar dat is een 575 m super america.
Zo te zien dezelfde dealer als die 360 CS laatst.
@kilum: http://www.autoblog.nl/nieuws/je-gelooft-nooit-hoe-weinig-in-deze-ferrari-360-cs-is-gereden-78693
Deze dus.
Blijft toch zonde dat mensen dit soort auto’s in de (verwarmde) garage houden
@unclesem: ja want als er over 20 jaar alleen nog maar exemplaren met 3 ton op de teller staan is leuk…
@991gt3rs: net alsof je ze nu wel te zien krijgt, als ze ergens prive staan opgeslagen.
@991gt3rs:
Een ferrari met 3ton op de teller is een stuk zeldzamer dan een met minder dan 100…
@unclesem: oneens, zo blijven ze ook voor het nageslacht bestaan :):)
Afgetrapt spul blijft er genoeg, dit is super zeldzaam.
@bofkont: ik ben het gedeeltelijk met je eens. Dit is zeldzaam spul in topconditie, maar een auto die gemaakt is tussen 1996 en 2001 met slechts 120 km op de klok, is niet bepaald veel bereden/buiten geweest. En in een prive garage/collectie krijg je hem zelden of nooit te zien.
@unclesem: valt nog best mee. Als lamborghini stelt dat de gemiddelde klant zo’n 3000km per jaar rijdt kom je uit op 60000km op 20 jaar. Niks te klagen dus hier, zal vast niet de enige auto van de bezitter zijn geweest.
Zal vast wel in de richting van een half miljoen zijn. Jammer, mensen die dit soort auto’s kopen puur om ze niet te rijden en met winst te verkopen. Koop een schilderij.
@marussia: prachtig idee, durf maar eens het risico te lopen!
@marussia:
Wat interesseert jou het nou wat iemand anders met zn auto doet? Je gaat toch ook niet lopen zeiken dat iemand zn soeperkar als penisverlenger gebruikt?
@super: wat iemand met zijn auto doet gaat mij en jou niets aan. Wat snik irritant is is dat deze mensen de auto’s onbetaalbaar hoog maken. Je moet geen auto als investering kopen maar als genotsmiddel -=edit: oi, language!=-
Persoonlijk vind ik deze cabrio niet zo geslaagd. Het oogt een beetje oubollig. Veel liever de coupé. Die is namelijk prachtig. Een van de mooiste Ferrari’s ooit gebouwd.
@berlinetta: Een van de mooiste Ferrari’s ooit gebouwd?????? dan ken jij niet veel Ferrari’s…
@maarten020: Laat ik mijn zin anders formuleren:
Mijns inziens is deze Ferrari in mijn ogen een van de mooiste Ferrari’s ooit gebouwd, maar dat is slechts mijn nederige mening.
Verder wens ik je veel succes met het bekritiseren van mijn mening.
@berlinetta: inderdaad. de 250 gto, 275 gtb,daytona, f355, testarossa en jij vind dit een van de mooiste ferrari’s ooit?!?!??!
@maarten020: hij zegt toch één van, niet dé mooiste?? Een min voor begrijpend lezen hier…
@davelepeef: bij jou volgensmij wijsneus
Mwah. Doe maar zon gele 355.
@vondudenstein: de f355 is tijdloos en wordt mooi oud, in tegenstelling tot bijna alle andere nieuwe Ferraris
@maarten020: Eens :)
@vondudenstein: fijn ;-)
Tja, ik weet het ook niet met deze.. liever de 599 Aperta. Wat wel geweldig is, handbak, V12 en carbrio.
Harry heeft hem, of gehad in ieder geval
https://youtu.be/DLwPJxFYiho
@Mika_Hakkinen: hij heeft hem nog steeds. Is een van de auto’s die hij niet zo snel weg doet (samen met de Countach, Lotus Elan S1 en, heb, Clio Renault Sport 182 Trophy!). De rest is het bij hem van komen en gaan van prachtige auto’s.
@gtwillem: Duidelijk haha.. Het is alweer een tijdje geleden, dat hij wat heeft geupload
@Mika_Hakkinen: hij heeft een hoge functie bij de Special Vehicle Operations van Jaguar. Sinds hij bij EVO Magazine (beste tijdschrift ooit) weg is, is een stukje drukker waarschijnlijk).
@Mika_Hakkinen: Die 599 SA Aperta is inderdaad een magistrale machine. Heb hem in het echt mogen aanschouwen in het Ferrari-museum. Ben altijd al fan geweest van de 599, maar dat open (targa-)dakje met het blok van de GTO erin is perfectie op wielen.
@berlinetta: Speciaal voor jou dan.. mijn droom Aperta, gereden door onze held Harry haha
https://youtu.be/AI1cu5YrTRQ
Hoe kun je nou niet rijden als je zo’n bak hebt staan?! Schandalig.
@trustmeiamanengineer: eenvoudig IRR, ROI ed
Misschien wel m’n lievelingsferrari van na 1970. Alleen staat geel deze niet zo goed vind ik
Kun je nu ook alleen als investering kopen. Als je er 10.000km bovenop rijdt is de auto niet bijzonder meer.
@rufctr01: er staan er een paar te koop met 10 tot 20k op de klok, nog altijd 4, 4,5 ton in Euro’s… Deze zal wel een half miljoen zijn, maar ergens betwijfel ik het of hij hem daarvoor verkoopt. Een beetje kilometers is niet erg. Tot 30-40k is er niets aan de hand. Pas als je over de ton gaat, misschien. En wat dan nog? Dit was destijds de duurste cabrio die je kon krijgen, die moet toch wel met gemak 3 ton kunnen afleggen?
Dat is sowieso het probleem wat ik heb met doe KM fetisjisten: het is zo’n dure auto, als die constant met liefde, zorg en onderhoud is behandeld, hoeft er niets aan de hand te zijn.
Ik heb dit altijd een lelijke wagen gevonden. Het heeft weinig ‘eigens’ en is wat mij betreft qua design geen échte Ferrari (ik mis wat emotie om het maar zo te zeggen).
wat een misbaksel, de coupe is velen malen mooier
staan er overigens twee te koop in Duitsland bij Eberlein Automobile GmbH, een rode en een gele voor bijna 500kper stuk..
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=212511537&scopeId=C&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelId=33&pageNumber=2
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=212483774&scopeId=C&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelId=33&pageNumber=2
Not my favourite Ferrari…maar dat is een kwestie van smaak. Ik denk dat ik iets anders uit de Maranello-stal zou halen voor ’t geld wat deze Barchetta op gaat leveren.
@skinnybmw: Een paar ton er bij en je hebt een F-40…just sayin’.
@skinnybmw: iets met appels en peren…
@davelepeef: Jij zou voor deze Barchetta gaan, begrijp ik? De waarschijnlijk 500.000 euro is een hoop geld voor, naar mijn mening, lang niet de mooiste Ferrari…dicht vind ik hem sowieso mooier qua lijn.
@skinnybmw: de F40 is misschien wel mijn meest favoriete auto van alles wat er rijdt. Maar als ik alle centen van de wereld heb, en één auto moet kiezen om alles in de rest van m’n leven mee te doen, wordt het waarschijnlijk geen F40… Is totaal géén praktische auto natuurlijk. Barchetta is gewoon ’n ander type auto. Heb er ook niet zo veel mee, maar een vergelijking met een uitgeklede supersporter van twee keer zoveel geld gaat scheef. Alsof je thuis komt met een leuke meid en je pa zegt: “mwah, wanneer kom je ’s met *insert playmate here* thuis” :)
@davelepeef: ik bedoelde niet dat je maar 1 auto mocht kiezen…en de F40 was meer een voorbeeld. Voor 700-800k heb je btw. een F40. Maar Ferrari heeft voor 500k zo veel meer mooiers te bieden dan dit, vind ik dan. Dat was mijn punt.
Leuke garage, paar dagen geleden ook al die 360 cs!
Yes please! Altijd al willen hebben!
Wat een lulletje bent je als je dit koopt om te bewaren.
Ik snap de opmerking over de km’s hier niet. Ding heeft 6000km per jaar achter de kiezen, komt voor mij neer op 15 weken woon-werk-verkeer… Zo veel heeft ie dus niet stilgestaan lijkt me, juist veel gebruikt want hij zal vast niet de daily drive zijn geweest…
Km’s zijn belangrijk voor trailerqueens en occasions voor ‘Jan met de pet’, als het om een bijzonderheid gaat kunnen wat extra kosten om ‘m in topstaat te brengen er ook wel bij…
@davelepeef: 120km, geen 120k km. Is nogal een verschil. Deze heeft waarschijnlijk een rondje om de werkplaats gehad bij aflevering en voor de rest wat heen en weer gesteek in een garage. Verder niks. Moeten ze zelf weten natuurlijk, ik vind het zonde.
@E34M5Touring: :x Moet echt ’s ochtends beter wakker gaan worden… In dat geval: zonde, slecht, geef ‘m ’n beter thuis!
Leuk, een Ferrari die 13 jaar heeft stilgestaan. Die wil je dus niet. Liever een Ferrari met heel veel kilometers die door de eigenaar trouw is onderhouden. Dan weet je namelijk dat alles in orde is.