De F-150 Limited is Ford’s meest luxueuze pickup ooit

Auteur: , 47 Reacties

Amerikaanse pickups zijn van die auto's waarbij je het niet kunt nalaten om lichtjes met je hoofd te schudden als ze voorbij pruttelen, terwijl je er ondertussen maar wat graag een keer in zou willen sturen. Ford tilt dat gevoel nu naar een hoger plan, met de F-150 Limited.

Deze dikke versie is aangekleed met een hele trits aan extra’s (LED-verlichting, panoramadak, meer van dat spul), maar kan optioneel geleverd worden met Pro Trailer Backup Assist. Daarmee kan de F-150 zelf sturen tijdens het achteruitrijden met een aanhanger achter de auto.

Ford F150 Limited interieur

Inzittenden zijn verder van alle gemakken voorzien en het interieur oogt voor een Amerikaan best oké. Als je het een beetje in perspectief plaatst, van oost- naar westkust over mooie rustige Amerikaanse wegen of iets dergelijks, is het wat makkelijker om het dikke interieur van de F-150 op waarde te schatten.

Onder de kap ligt helaas geen moddervette V8, maar een 3.5 V6 EcoBoost. Het blok levert met 365 pk en 570 Nm echter genoeg vermogen en koppel om de dikkerd in beweging te zetten. Vanaf aankomende winter gaat de auto in de verkoop, prijzen zijn nog niet bekend.



47 reacties

Hij wordt er niet knapper op
Jammer, geen V8. Dan hoef ik hem niet.
@philipf:
ja, anders had je hem zeker gekocht…
Ja dik zeker maar, het blijft een pick-up.
… weet je… heel erg stiekem vind ik het een machtig mooi ding! Maar niet verder vertellen, hoor ;-)
@rocky: je geheim is veilig bij mij jongen! Ik zal t echt aan niemand verklappen!
@sjon: Top! :-)
weglaten van die middenstijl is wel geniaal qua gebruikersgemak.
@super: de bmax met laadbak er achter
@super: ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt. Is gewoon een showauto om de ruimte te laten zien. Het produktiemodel heeft gewoon een middenstijl.
@rufctr01: jammer joh….
@rufctr01: 170graden……
@rufctr01: nope, deze is gewoon in productie en dat was al een tijdje zo. De achterste deur gaat naar achteren open en heeft de b stijl constructie in zich verwerkt. Handig aangezien de achterste deur maar een halve deur is.
@sketcher: oops je had gelijk al hebben ze wel een versie zonder b stijl .
@super: grapje toch?
@super: Ik dacht ‘eerst even in de comments kijken of iemand al iets heeft gezegd over die B stijl die er niet in zit’. Ik vond dat namelijk ook erg cool. Blijkt dat puur voor de show te zijn… Jammer.
@super: je ziet op de andere foto dat het geen suicidedeuren zijn dus die stijl komt er wel. Was anders wel leuk geweest
@bimmerfanatic97: Google f150 supercab
Ik hoef geen moddervette V8, de V6 is echt een heerlijk blok.
@Foramen:
Tot je iets berg op wil sleuren met je V6
@shiva: tot je er achter komt dat deze V6 met z’n twee turbo’s meer koppel heeft dan de V8.
En al dat moois waarschijnlijk voor de prijs die je hier voor een beetje aangeklede Kia Sorento betaalt.
@ruzzz: wel als je het daar haalt, ja.
Totdat je de F450 er naast zet. Dat is pas een lekker dikke Amerikaanse pick up truck!
De mooiste pick up voor mij is die van in Top Gear.
Die Hennessey Velociraptor was een dik apparaat!
De ecoboost V6 is de meest luxueuze versie hangen, een slimme en ook wel enigszins gewaagde zet van Ford. Zo begin je langzaam maar zeker de publieke opinie met betrekking tot downsizing te veranderen.
@knipperlichtje: Ford heeft deze uitvoering geïntroduceerd om de verkopen op te krikken. Deze generatie verkoopt namelijk niet goed en dat komt waarschijnlijk door de alu constructie. Veel pick-upkopers prefereren de oude stalen constructie, omdat deze steviger is en goedkoper te repareren.
@knipperlichtje: De Ecoboost is al erg populair. En ook een prima motor. Staan al wat F150’s op youtube met 600+pk uit die motor.
Maar stiekem is een deel van de appeal van zo’n truck voor mij juist dat het allemaal simpele tech moet zijn die je overal kan brengen met alle meuk die je mee wilt nemen in touw (in Nederland dus niet interessant tenzij het je hobby is om elke week je huis in te richten met nieuwe grote kasten of zo). En dan past zo’n luxe uitvoering eigenlijk niet.

Gewoon wit met plastic bumpers moet ‘ie zijn, stof op de stoelen/voorbank en een simpel dash dat al vanaf het begin van lelijk plastic is zodat het niet erg is als je er een keer je kettingzaag/surfgear oplegt en er een krasje op komt.
In ieder geval 100x dikker,beter,leuker en mooier als een Vito/transporter enz enz.
@RobUSA:
Ja, denk dat er idd geen vito verkocht meer gaat worden…
@super: love your sarcasm :-)
Ik heb een (Dodge) Ram 1500, maar ik zou m’n hemi V8 er voor willen ruilen, prachtig ding!
@phevtreb: Cool dat je een Ram hebt!! Vraag me altijd af, als ik iemand erin zie rijden; hoe is dat in hemelsnaam te betalen joh? En ook; wat doe je daar dan mee? Is het puur hobby? Of heb je een grondverzetbedrijf, en moet je zware spullen vervoeren?
@camber24: Vaak worden ze gekocht met een doel, zo hebben wij een F-150 (wel met V8) en Chevy Trailblazer om boten mee te trekken.
@camber24: voor €48.000 heb je een uitgeruste Dodge http://www.handiricars.be
Zowat de prijs van een aangeklede 5-serie, maar je vertoeft je beter of in een S-klasse.

De Raptor daarintegen valt tegen. Zelfs al heeft die gelijkwaardige opties, het interieur is aangekleed met verschrikkelijk plastiek. The RAM is really the one to go for.

Ronduit zalig interieur, tot decadentie toe.
Royaal Amerikaanse lederen gekoelde (niet te verwarren met onze geventileerde) zetels waar je op de voorbank bijna niet kan reiken tot de passagier door het gigantisch koelvak.
110V-stekker (tja), 3x USB dacht ik, hoogwaardige audio (Bose of MacAudio als ik me niet vergis), achteruitrijcamera, airco gekoelde zetels (fantastisch!), teveel om op te noemen.
Er is geen enkele wagen die zo comfortabel zit IMO. De verhoogde rijpositie is natuurlijk ook een extra. De achterbank zit bijna even royaal, bijna de perfecte gezinswagen.

En het stopt daar niet, je draait de sleutel om en vergeeft direct al z’n fouten. Die soundtrack van die Hemi is ronduit fantastisch. Je krijgt het gevoel om direct naar het zuiden te willen rijden.

De wegligging is vrij brutaal. Bij nat wegdeck en kickdown zouden velen schrikken en zelfs sommige de berm in gaan. ENIGE ERVARING vereist! Maar ik hou wel van z’n kwispelende kont en het hoort bij de charme van zo’n beest van een wagen.

Hier in België schrijf je het hok in als lichte vracht, en betaal je niet meer tax (jaarlijkse belasting) of een Citroen Berlingo bestelwagen. Tss €83-120.

Verbruik valt reuze mee, afhankelijk van je rijstijl natuurlijk en zeker met LPG.

Perfecte cruiser?
Ja: qua luxe kan je het met geen enkele vergelijken, je zit op z’n Amerikaans … decadent royaal en zelfs bij 50°C zal je zetel lekker fris gekoeld worden of verwarmd natuurlijk. Je zal weinig last hebben vd kids want je hebt bijna een intercom nodig om ze te horen.
NEE: z’n gigantische afmetingen is z’n nadeel. Persoonlijke garages en ondergrondse = soms probleem. Parkeerplaats vinden in het stad of simpelweg in de supermarkt … tja … MAAR IK WIL EM. Amerikaans decadent, barbaars en toch zooooo perfect. I love it.

Een spreuk die me altijd doet lachen:
If you can’t Dodge it … RAM it :-)

Oja, @wouter, doe er ‘ns een rijtest mee, je zou er velen kunnen van overtuigen.
@tombe: man man, je bent niet van je praatstoel gevallen hè?
@pjeey: Er zijn maar weinig journo’s die deze wagens testen, dus ik kan mij voorstellen velen met veel vragen zitten over dit soort Amerikaanse pick-ups, terwijl er vele Japanse en zelfs Europese zijn. Verder probeer ik in m’n reacties iets TOE te voegen zonder nutteloze bijdrages waar het internet helaas vol van staat en camber stelde een gegronde vraag…
@tombe: was maar een grapje hoor, “gevallen…tombe” mja… Vond je enthousiasme eerlijk gezegd wel verfrissend met de veelal zure regenbuien aan haatberichten op dit blog, en deel je enthousiasme ook wel wat betreft het grote Amerikaanse werk. Zelf jaren in Canada gewoond en het relaxte rijden is ongeëvenaard met het Amerikaanse spul
@pjeey: on my bucket list :-) Doortocht Canada & USA met RAM
@tombe: weet je langere antwoord zeer zeker te waarderen!! Erg leuk, thanks!! Heb je er eentje?
@camber24: nope, maar een goede vriend v me wel, die me de sleutels toevertrouwde.
Stond er heel sceptisch tegenover, vooral hoe top gear oa Amerikaanse wagens als troep beschouwd, ik ben er nu stapelgek op, en zeker als je kijkt wat je voor je geld krijgt.
Handiri is een aanrader. Misschien effen rijden voor de meeste, maar je vind er alle nieuwe imports: Chevy, Ford F150 Raptor, Toyota Toundra’s en de Dodge natuurlijk.
Move your ass @wouter. Ik wil meer Dodge op de weg zien.
@camber24:
Qua kosten, die kun je vergelijken met een knap aangeklede Transporter of Vito, ik weet niet of je je bij elke Vito/Transporter ook afvraagt hoe dat te betalen is?

Ik ben ondernemer, dus heb grijs kenteken, (€48,- per mnd) betaal daarom geen BPM en BTW en rijd op LPG ongeveer 1 op 5-6 à €0,51 per liter.

De nieuwprijs is (excl bpm en btw) ongeveer €45.000,- en de afschrijving is relatief laag. Zo kom je dus op vergelijkbare/lagere kosten als een beetje aangeklede Transporter/Vito

Het is niet echt een hobby, als in de zin van; helemaal lijp zijn van zulke auto’s en elk evenement bezoeken ofzo.

Ik vind het natuurlijk wel een mooie auto die rustig mijn 8 meter lange caravan met 120km/h de bergen optrekt, (en harder indien gewenst) mijn gezin comfortabel en veilig vervoerd , waar ik comfortabel mijn klanten mee kan bezoeken, waar mijn vrouw boodschappen mee doet en die vaak tot spontane gesprekken lijdt.

Ik gebruik hem dus eigenlijk gewoon als auto, net als de meeste mensen hun auto gebruiken.
@phevtreb: cool, leuk om te lezen. Thanks.
Met mijn hoofd schudden klopt helemaal…stille wens om in zo’n hok te rijden..niet echt.
Leuke uitvoering. Zal het wel goed gaan doen in Amerika enzo

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).