![](https://www.autoblog.nl/files/2021/08/Brabus-G-900-V12-1.jpg)
Deze G-klasse heeft niet eens zes wielen, maar heeft wel een krankzinnige vraagprijs van €1.080.000. En nee, dat is geen nulletje te veel.
De Mercedes G-klasse begon zijn leven als een werkpaard, maar werd meer en meer een luxe-item. Het werd steeds gekker met exotische uitvoeringen als de G 65 AMG, G 63 AMG 6×6 en G 500 4×42. Peperdure G-klasses zijn dus niets nieuws. De auto die we hier hebben is echter wel héél duur.
Meestal bewaren we de prijs voor het laatst, maar we hebben het al in de titel verklapt: deze G-klasse staat bij Novus Auto in Naarden te koop voor €1,08 miljoen. We zullen het nog even herhalen, mocht het nog niet tot je doorgedrongen zijn: €1,08 miljoen. Dit bedrag is natuurlijk compleet krankjorum. De grote vraag is dus: waarom?
Het zal je misschien opgevallen zijn dat dit een Brabus G-klasse is. Dat verklaart nog niet de prijs, maar nu komt het: Brabus heeft deze keer meer gedaan dan de auto een bodykit geven en het vermogen opschroeven naar 800 pk. De tuner heeft iets gedaan wat Mercedes zelf niet deed, namelijk een V12 in de nieuwe G-klasse lepelen.
Dit is dus in feite een onofficiële G 65 AMG. Brabus gebruikte daarvoor het blok uit de Mercedes S 600 L. Als je Brabus een klein beetje kent weet je dat ze dit blok niet standaard hebben gelaten. En inderdaad: de mannen uit Bottrop hebben er 900 pk en 1.500 Nm uit weten te persen.
Brabus is niet aan de lopende band V12’s in G-klasses gaan lepelen. De tuner heeft namelijk maar 10 stuks van deze G 900 V12 gebouwd. Met deze G-klasse heb je dus echt iets heel bijzonders in handen.
Rechtvaardigt dat het prijskaartje van €1,08 miljoen? Zeker niet, want dit is nog veel meer dan dat Brabus er zelf voor vroeg. De vanafprijs was namelijk €605.055. Nu was dat exclusief belastingen, maar ook met de Nederlandse belastingen kom je niet aan €1,08 miljoen. Nu kunnen hele zeldzame auto’s vanaf moment één meer waard worden, maar dit is geen Ferrari of Porsche, maar een getunede Mercedes.
Om nog wat vergelijkingsmateriaal te bieden: geheel toevallig schreven we vorige week ook al over een speciale G-klasse met een V12. Dat was een G 65 AMG die was omgebouwd naar een 6×6. Die is nog zeldzamer, want daar is er maar één van. En zelfs daar werd geen miljoen voor gevraagd, maar ‘slechts’ €775.000. Mocht het dus nog niet duidelijk zijn: een vraagprijs van €1,08 miljoen gaat echt helemaal nergens over.
Foto’s: Novus Auto
Met dank aan Steven voor de tip!
Voor meer dan een miljoen verwacht ik toch minstens walvissenpenisleer van binnen.
Nu je het erover hebt…
Gisteren pas nog walvis gegeten.
Heel lekker, maar wel altijd zoveel… pfff.
Dit pakt mss in de Emiraten (and still), maar toch niet in het krenterige Nederland 😂
Wat een obsceen hok is het toch ook. Afgelopen zaterdag stond ik bij een verkeerslicht naast een (zwarte, dat spreekt) Brabus G-klasse in het pittoreske Eindhoven. Uiteraard wilde de bestuurder met me ‘racen’, maar ik wilde dat niet – het is verdomme de Binnenring, niet de Hockenheimring. Je schrikt je ook echt de blaftief als dat apparaat zich dan met alles wat het in zich heeft lanceert. Het ding gaat onwaarschijnlijk hard van zijn plek, dat is één ding. Maar de hoeveelheid beweging die er dan in die koets zit is domweg beangstigend, het lijkt wel een steigerend en op hol slaand paard – en dan rijdt het ding nog in een rechte lijn ook. Denkelijk is dit een hele hand vol als je ook nog eens een bocht wilt maken, en dan ook geen leuke hand vol… Nee, het ontgaat me volkomen waarom je zoiets zou willen. Neem dan lekker een Range Rover of zo.
@vaakbenjetebang: net wat je zegt, heb met het vorige amg model van de g klasse is mogen rijden van een vriend…ongelooflijk hoe hard dit ding accelereert maar bij de eerste bocht rolt hij zo hard over dat je jezelf op een krabvissersboot in een winterstorm op de beringzee waant. Eigenlijk is het wel lachwekkend, maar toch het geluid dat uit de sidepipes komt is wel fenomenaal…
@vaakbenjetebang: wat rij jij dan jankerd?
@raimondvanbarneveld ongeacht wat ie rijdt is hij wel verstandiger om niet in de binnenstad te gaan ‘racen’ – dat is best triest en onverstandig. Wegvlammen en dan weer vol in de ankers voor het volgende stoplicht/zebrapad?
Stoplichtsprintjes is echt triest vermaak voor mannen met kleine plassers.
@rogerzz: bedankt voor je ongezouten mening maar ik vroeg je niks.
@raimondvanbarneveld: ach meid toch, zand in je vagina?
@595pista: sterke comment. Zegt genoeg over jou
@raimondvanbarneveld: Zie jouw eerste reactie.
@rogerzz: Tja, er is een type mens wat wel aan dit soort sprintjes wil doen. Zo iemand ben ik niet. Racen is voor op het circuit en de Binnenring is er alleen maar om de stad in of uit te kunnen komen – ik heb geen enkele behoefte om mezelf of mijn auto daar te ‘bewijzen’ (sic). Ik hoop altijd maar dat de ‘coureurs’ die wel die behoefte hebben in ieder geval goed genoeg om zich heenkijken en geen nietsvermoedende andere verkeersdeelnemers platwalsen.
@raimondvanbarneveld: Aha, u was de bestuurder van de Brabus G-klasse in kwestie…?
@vaakbenjetebang: nee ik heb wel iets meer smaak dan dat, maar een sprintje bij het stoplicht kan ik wel waarderen
Er moet nog 3 ton extra witgewassen worden?
Dat, of iemand heeft een goede brandverzekering afgesloten.
@jappebak: Zelfde eigenaar als de Bentley?
Een miljoen is toch helemaal niet zo veel voor een huis in het Gooi?
Voor 1 miljoen sla ik dit wel even over…
Nog los van de prijs: wat moet je hiermee? Een beetje G63 krijg je toch ook wel naar de 900 pk? Heeft die V12 dan zoveel meerwaarde? Beetje onzinnig project in mijn ogen.
Als ik nou een heleboel geld overhad… Bij Domeinen staat een Lancia Beta Montecarlo ‘met wat werk’.
Je kan het altijd proberen natuurlijk. En verkoopt hij niet binnen 1.5 jaar, duikt hij wellicht ergens afgebrand op
Auto’s van deze toko willen nog wel eens afbranden in Zaandam 🤔
@spideriv: Deze brengt meer op als je hem (verkoopt 🔥) aan de verzekering met een taxatie rapport erbij……….
Hij denkt het winnend lot in handen te hebben mss?
Volvo velgen!
Ah, dat verklaart de prijs ! 😆
Kijk naar de 3e foto en knijp je ogen iets toe, dan zie ik Daihatsu Move met alu velgen.
Dat dat model ooit door Mercedes als inspiratiebron heeft gediend en als G klasse op de markt zou worden gebracht en dat het dan ook nog een miljoen moet opbrengen?
Respect voor Daihatsu.
Lijkt meer op een G-ran Move ;)
Lijkt me dat dit soort auto’s eenvoudig via het encrochat netwerk zijn te verkopen.
Ruimte tot onderhandelen???
Is dit niet gewoon een idiote prijs om wat gratis aandacht te trekken? Dat is ze in ieder geval gelukt.
Als je het ziet als vastgoed maar dan verplaatsbaar, is het als tiny house misschien nog verklaarbaar.
(uhh, nee).
Gewoon een reclame object zo. Dealer is weer in beeld en het kost hem niets. Gewoon doorlopen, niets te zien dus…