• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: Porsche Cayenne V10 TDI

Auteur: robbie, gepost 12 juli 2009 om 16:08 – 44 Reacties

Porsche Cayenne V10 TDI


Als je dan toch in een Porsche diesel moet rijden, doe mij dan maar deze beul!

Een of andere handige klusser is op het briljante/gestoorde* idee gekomen om het V10 TDI blok (met 313 pk) uit de Touareg in het vooronder van een eerste generatie Cayenne te lepelen. Zou dat dan de eerste Porsche Cayenne diesel ter wereld zijn? En blijkbaar was de klusser ook niet helemaal tevreden met de standaard looks van de Cayenne, want die zijn grondig aangepakt zoals je kan zien.

En het mooiste is nog wel dat je deze beul kan kopen voor een lousy 59.900. Geen geld toch?

* = Doorhalen wat niet gewenst is

Porsche Cayenne V10 TDI

Porsche Cayenne V10 TDI

Met dank aan Audio-Online voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, cayenne, Diesel, Porsche, tuning, wit

Vorig bericht: « Video: Verkeersagressie, vrouw slaat er op los met kruk
Volgend bericht: Gespot: Oranje TVR Tuscan S MKII »

Lees Interacties

Reacties

  1. TYPHOON zegt

    12 juli 2009 om 16:11

    jammer dat het de oude Cayenne is, ook jammer van dat volkswagen logo onder de motorkap.

    Login om te reageren
  2. BMWX6 zegt

    12 juli 2009 om 16:13

    Hmm, misschien een opstekertje voor Porsche?

    Login om te reageren
  3. Pieliej zegt

    12 juli 2009 om 16:15

    Als we dan toch bezig zijn, doe me dan de V12 TDI van Audi maar!

    Login om te reageren
  4. RickB zegt

    12 juli 2009 om 16:18

    @TYPHOON.
    Dan heb ik nieuws voor je, een Cayenne is een Touareg ;).
    Zeer vet en ook gaaf van dat VW logo! eens wat anders dan een VW met porsche motor/velgen ;) :D

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    12 juli 2009 om 16:19

    Tja, als een schade Cayenne opknapt kan er zomaar zoiets uitkomen. Rest wel de vraag waarom Porsche dat zelf niet gedaan heeft, de VW V10 TDI is toch beter geschikt dan de VW V6 TDI.

    Login om te reageren
  6. northspotting zegt

    12 juli 2009 om 16:26

    @mashell: Die V10 TDI zuipt ook wel behoorlijk wat, dat kan in 2009 niet meer worden verkocht… Maar ze hadden makkelijk de 4.2 TDI uit de A6/A8/Q7 erin kunnen stoppen, waarom ze dat niet hebben gedaan is me ook een raadsel.

    Login om te reageren
  7. vixo zegt

    12 juli 2009 om 16:27

    @mashell

    Porsche heeft dringend geld nodig, met een V6 zullen ze wel betere verkoopscijfers halen dan met een V10.

    Login om te reageren
  8. RickB zegt

    12 juli 2009 om 16:29

    @northspotting .
    Slap excuus jo! een V8 is zuinig wil je zeggen!

    Login om te reageren
  9. b0z4 zegt

    12 juli 2009 om 16:29

    Lijkt me eigenlijk niet zo heel moeilijk omdat een Cayenne een Touareg is met andere badges :D

    Login om te reageren
  10. RickB zegt

    12 juli 2009 om 16:35

    @b0z4.
    Jep, volgens mij zijn zelfs de motorophangpunten van de touareg gebruikt ;)

    Login om te reageren
  11. bellisimo zegt

    12 juli 2009 om 16:51

    valt wel mee hoor, een touareg is niet gelijk aan cayenne

    Login om te reageren
  12. Vincent996 zegt

    12 juli 2009 om 16:53

    Wat een briljant idee!!! Vraag mij af waarom Porsche dat nooit heeft gedaan…

    Login om te reageren
  13. Martin zegt

    12 juli 2009 om 17:12

    313 hele pk’s….wow…. Kan je in ieder geval wat sneller je kinderen naar de hockey brengen;)

    Login om te reageren
  14. Rene zegt

    12 juli 2009 om 17:12

    Ik moet opeens aan dit beeld denken…

    Login om te reageren
  15. sjaakk zegt

    12 juli 2009 om 17:14

    zoizo dieles in een porsche, niet zo hel lang geleden durfde je dat niet eens te bedenken. tja, dat dachten we trouwens ook met de cayenne, porsche met suv. ohja natuurlijk niet te vergeten een 4 deurs porsche. tja, zal porsche nu ook met een hatchback komen?

    Login om te reageren
  16. sjaakk zegt

    12 juli 2009 om 17:15

    srry, dieles = diesel

    Login om te reageren
  17. RickB zegt

    12 juli 2009 om 17:23

    @bellisimo.
    Nee daarom is het odnerstel hetzelfde, en kan je de voorkant van een cayenne op een touareg zetten…

    Login om te reageren
  18. 924gtr zegt

    12 juli 2009 om 17:33

    ik wist wel dat porsche en vw in onderhandeling waren om te ‘fuseren’? maar dit gaat me toch wat ver.

    Login om te reageren
  19. Jef zegt

    12 juli 2009 om 17:40

    @ RickB

    ok, ze zijn op hetzelfde onderstel gebaseerd, maar het zijn toch twee totaal verschillende auto’s. Een touareg kan echt niet tippen aan een Cayenne. De porsche rijdt de touareg op elk gebied verloren!

    Login om te reageren
  20. Entwicklung88 zegt

    12 juli 2009 om 17:55

    Wel jammer van die IS-F uitlaten.. Een zorgwekkende trend.

    Login om te reageren
  21. RickB zegt

    12 juli 2009 om 18:08

    @Jef.
    Komt doordat er een ander blok in ligt, duhh!
    Behalve in het terein…

    Login om te reageren
  22. Professor zegt

    12 juli 2009 om 18:09

    … en bodykit van Lumma.

    Login om te reageren
  23. Tombnolz zegt

    12 juli 2009 om 18:31

    Beter dan de V6 TDI, maar nog steeds inferieur aan de rest van het gamma.

    Login om te reageren
  24. RickB zegt

    12 juli 2009 om 18:55

    En alleen omdat er een VW logo opstaat?
    Goedenmorgen Porsche werkt al jaren lang met Porsche.
    En als het Audi was was het wel goed, terwijl het allemaal een pot nat is…

    Login om te reageren
  25. SimonMc zegt

    12 juli 2009 om 19:00

    @northspotting: zelf een V8 diesel is niet meer van deze tijd ==> http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/26/bmw-en-mercedes-stoppen-met-v8-diesels

    En in de toekomst zullen er alleen nog maar V6 diesels beschikbaar zijn.

    Heel vooruitziend eigenlijk van Porsche.

    Login om te reageren
  26. Jef zegt

    12 juli 2009 om 19:02

    @ RickB

    jouw gebrek aan autokennis en de ijverigheid waarmee je ons ervan probeert te overtuigen dat de Cayenne en de Touareg, op het logo, na identieke wagens zijn doen me vermoeden dat het nog wel even duurt voordat je 18 word. Dus ik ga je in de waan laten dat je het beter weet en geen verdere moeite besteden aan deze discussie.

    Login om te reageren
  27. boostah zegt

    12 juli 2009 om 19:09

    anders is het wel een identiek chassis hoor. Ze zijn dan ook door beide partijen tesamen en gelijktijdig ontwikkelt, enkel was het toen de afspraak dat de cayenne enkel in benzine verkrijgbaar zou zijn en de touareg in diesel (eerste generatie, was ook zo). Dat de rijeigenschappen van de cayenne beter zijn ga ik niet ontkennen, maar das eigenlijk onafhankelijk van het chassis in dit geval (vering en die shit kan je ook zwaar mee dingen veranderen). Maar nogmaals het chassis is identiek (behalve motorophangpunten dan)

    Login om te reageren
  28. Kenny zegt

    12 juli 2009 om 19:14

    Handige klusser precies :-)

    Login om te reageren
  29. BananaFlip zegt

    12 juli 2009 om 19:20

    Leuk ideetje, beter dan die standaard 240 die Porsche zelf biedt.
    Is dat blok trouwens dubbelgeblazen?

    Login om te reageren
  30. Vinny_93 zegt

    12 juli 2009 om 20:30

    @RickB(1e Post): Het is vrij onmogelijk dat een Cayenne een Touareg is, gezien de Cayenne er nét iets eerder was. Doe even je huiswerk voordat je van alles en nog wat gaat beweren.

    @Jef: Je hebt in de kern gelijk, maar ik vind het vrij zwak dat je op leeftijd gaat kijken. Als ik nou 16 was, zou je me dan minder serieus nemen, al zou ik meer zinnigs zeggen dan de doorsnee Autoblog-bezoeker?

    OT: Een “gewone” V10, van bv. BMW, Chrysler of ook die van VAG mocht er van mij ook wel in. De looks: 1e gedachte was: Mansory…

    Login om te reageren
  31. Vinny_93 zegt

    12 juli 2009 om 20:35

    @BananaFlip: Ik dacht enkel, maar ik kan het ook fout hebben.
    Alles wat ik zeg is immers soms niet waar.

    Login om te reageren
  32. mashell zegt

    12 juli 2009 om 20:46

    “Maar nogmaals het chassis is identiek (behalve motorophangpunten dan).”
    Ik zou zeggen dat juist de motorophangpunten (die verzet je niet zomaar even, en maken voor de klant niet uit) identiek zijn. Zo zijn ook de portieren uitwisselbaar!
    “Het is vrij onmogelijk dat een Cayenne een Touareg is, gezien de Cayenne er nét iets eerder was.”
    Poewee. Wat een onzin, ze zijn samen ontwikkeld en het chassis en carroserie zijn grotendeels identiek. Ze worden ook in dezelfde fabriek gemaakt net als de 3e zuster de Q7. Dat VW het model iets later op de markt bracht is slechts een marketing keuze.

    Login om te reageren
  33. Timmie zegt

    12 juli 2009 om 20:54

    De kans dat Porsche met de V8-diesel van Audi op de proppen komt, is eerder klein. Eerst en vooral wacht men af of de V6 diesel aanslaat. En Porsche moet natuurlijk zijn imago staande houden.

    Login om te reageren
  34. RickB zegt

    12 juli 2009 om 21:43

    @Vinny_93.
    Ga jij je huiswerk eens doen.

    Login om te reageren
  35. RickB zegt

    12 juli 2009 om 21:46

    De Touareg was een gezamenlijk project van Volkswagen en Porsche om mee te doen in de toen sterk opkomende markt voor SUV-wagens. Ze ontwikkelden samen het Volkswagen 7L platform waar Volkswagen de Touareg en Porsche de Cayenne op bouwt. Later werd ook de Audi Q7 op een doorontwikkelde versie van het platform gebouwd. Hoewel de twee modellen het zelfde platform delen zijn er grote verschillen tussen de auto’s. Zo heeft de Cayenne een sportiever karakter en is volgens de traditie van Porsche alleen beschikbaar met benzinemotoren. Terwijl de Touareg een lage-gearing heeft voor ruw terreinwerk en beschikbaar is met zware dieselmotoren.

    Bron: Wikipedia.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Touareg

    Login om te reageren
  36. Freewarefreak zegt

    12 juli 2009 om 23:16

    Motorruimte rubber op de parafan hangt los.. slordig voor een verkoopfoto… ;)

    OT: Wel een mooie ombouw. Bruut blok. Maar waarom nou geen ingetogen buitenkant. Vind het helemaal niks dit tupperware® gedoe. Het lijkt wel een overmaatse Star Wars Stormtrooper…

    Login om te reageren
  37. D4lla zegt

    12 juli 2009 om 23:18

    Hmmmmm….

    En toen was het stil….
    Anyone…??

    Login om te reageren
  38. Stefje zegt

    12 juli 2009 om 23:27

    En de nieuwe A5 was er ook eerder dan de nieuwe A4, en toch staat de A5 op het chassis van de A4.

    Denk zelf eens na voor je domme dingen roept. En verder, who cares? Een v10 is leuk, een cayenne is leuk. Maakt het dan uit dat de motor uit een vw komt?

    Login om te reageren
  39. Den zegt

    12 juli 2009 om 23:40

    @Stefje
    mee eens. leuk project!

    Login om te reageren
  40. ferrari zegt

    13 juli 2009 om 13:33

    een beul van een motorblok. alleen wanneer heeft hij dit gedaan? zou zomaar de eerste diesel porsche kunnen zijn geweest. alleen jammer dat er geen porsche embleem op het blok zit. misschien is zijn volgende project wel de V12 TDI……!?

    Login om te reageren
  41. klaas zegt

    13 juli 2009 om 13:53

    @ Jef.

    Triest dat je op zo’n manier je ongelijk reflecteert.

    Login om te reageren
  42. Jef zegt

    14 juli 2009 om 11:21

    Hoezo, mijn ongelijk? Het feit dat twee wagens op hetzelfde platform zijn gebouwd wil niet zeggen dat je ze met elkaar kan vergelijken. Ok, de Porsche heeft een sportiever karakter en de VW zou meer een werkpaard moeten zijn. Maar er zijn nog zoveel meer onderdelen aan een auto die een wereld van verschil kunnen maken. En het is ook daar dat de Cayenne het verschil maakt. Porsche staat bekend om zijn vooruitstrevende technologie. De Cayenne staat bekend om zijn fantastische rij-eigenschappen. Ik zeg niet dat de Touareg een slechte wagen is, maar om te zeggen dat ze grotendeels hetzelfde zijn is toch wel heel kort door de bocht!

    @ RickB

    Je komt nu pas met argumenten. In je eerste reacties zei je dat deze auto’s ongeveer identiek waren omdat je het front van de Touareg ook op de Cayenne kon monteren. So what? Dat maakt deze auto’s niet identiek.
    En in je argumenten geef je nu zelf aan hoe verschillend deze auto’s wel niet zijn.

    Login om te reageren
  43. Larss zegt

    7 augustus 2009 om 14:43

    @TYPHOON
    Achja, we kunnen niet alles hebben he. :)

    Login om te reageren
  44. turbo zegt

    13 januari 2010 om 22:56

    Hier mee wil Vw laten zien dat porsche van hun zelf zijn. ene kant ist wel hard, als je motorkap open doet dikke vw logo onder een dikke porsche wel lachen,, v12 tdi was gelijk goed.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North