• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Teasert: Brabus brengt bom op wielen naar Geneve

Auteur: Alwood, gepost 18 februari 2011 om 21:08 – 22 Reacties

Deze uitlaten kunnen vuur spuwen?
Brabus brengt graag geweld naar Geneve. Haar aller sterkste, grootste V12, verpakt in een willekeurige Mercedes. Voor de komende salon lijkt een CLS the-next-level klaar te staan.

Bij GTSpirit gokken ze op een nieuwe Brabus Rocket. Dat lijkt heel waarschijnlijk. De eerste Rocket, ooit de snelste vierdeurs, was gebaseerd op de eerste Mercedes CLS. Een nieuwe generatie CLS vraagt dus om een nieuwe Rocket.

Kijkend naar de ontwikkelingen bij Brabus vraag ik me af of het überhaupt nog veilig is naast deze auto te staan. De V12 zal minimaal 800pk produceren. Het koppel was al begrensd op 1100Nm. Bij een raket is nog steeds sprake van een gecontroleerde ontbranding, bij deze nieuwe ‘Rocket’ is een (ongecontroleerde) explosie wellicht meer op zijn plaats. Daarom, een echte bom op wielen. 0-100 in één grote vuurbal.

Handige fotoklussers kunnen vast aan de gang met de voorbumper, uitlaten en diffuser en rechter achterwiel.

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe S-klasse is kneiterdik in Brabus-trim
  • Dit is de goedkoopste Brabus van Marktplaats
  • Kamperen met een Brabus: het kan vanaf nu
  • Brabus 450
    Brabus 450 is een bijzonder passend afscheid

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, cls, Mercedes, teaser, tuning

Vorig bericht: « Snel en groen? Ferrari werkt aan super-Multiair
Volgend bericht: Pagani Zonda crasht met 320km/u, bestuurder loopt weg »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    18 februari 2011 om 21:12

    Gaan ze de 375km/h dus aantikken ! Geweldige machine, hoewel ik nooit een voorkeur voor (twin) turbo’s heb, omdat een atmosferische motor veel meer snelheidsbeleving geeft.

    Login om te reageren
    • Stopwearingpants zegt

      18 februari 2011 om 23:26

      @Megakix: okee dit slaat weer helemaal nergens op he, misschien heb je wel een punt maar je argument zul je op zijn minst nader moeten verklaren, vergis je niet ik vind ongeblazen motoren ook het mooist maar geblazen motoren kunnen wel degelijk een sicke beleving hebben! ik ga geen voorbeelden noemen die kun je zelf ook wel bedenken

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        19 februari 2011 om 07:59

        @Stopwearingpants: waar haal jij je wijsheid vandaan ? Heb jij ooit het verschil mogen beleven tussen een M3 (atmosferisch) en een 335i (twin turbo) ? Zelfs de zwakkere broeder (de 330i) heeft een veel betere snelheids- en acceleratiebeleving dan de twin turbootjes. Ik heb ze allemaal (gehad…en) gereden…

        Nu jij met een zinvollere opmerking dat je eerste post :-)

        Login om te reageren
        • Stopwearingpants zegt

          23 februari 2011 om 20:48

          @Megakix: dus in een auto waar je een kompressor/turbo hoort janken/fluiten heb je minder snelheidsbeleving aan dan een met alleen motorgeluid? ik weet trouwens niet eens hoe je nou meer SNELHEIDSbeleving in een conventionele 3 serie dan in een turbo versie kunt hebben, als je in beide 100 rijdt heb je volgens mij precies dezelfde beleving vriend. je weet wat snelheidsbeleving is? denk het niet

          Login om te reageren
  2. RickB zegt

    18 februari 2011 om 21:17

    En toch heeft het iets weg van een Volvo…

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      18 februari 2011 om 21:19

      @RickB: klopt, Mercedes pikt tegenwoordig gewoon het design van Volvo, lampjes van de XC60 ook te vinden op de E-klasse.. ach, beter goed gejat.. ;)

      Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      19 februari 2011 om 01:10

      @RickB: Volvo vormgeving van de bumper, de verticale LEDs doen me juist weer denken aan een Citroën DS3.

      Login om te reageren
  3. Megakix zegt

    18 februari 2011 om 21:21

    Weet iemand waarom deze V12 3 kleppen per cilinder heeft ? Gaattie dan harder ofzo ?

    Login om te reageren
    • mout zegt

      18 februari 2011 om 21:31

      @Megakix: Niet zo heel ongebruikelijk, hoor. (mijn XM TD had er ook 3 per cilinder. Al waren het 8 cylinders minder, en nog diesel ook) De kleppen zitten op de kop. Die is pakweg rond. Probeer maar eens met cirkels (kleppen) zoveel mogelijk oppervlakte van een bierviltje te vullen (veel oppervlak = veel ademen). Dan zal je zien dat 1 grotere en 2 kleinere nog lang niet zo gek is.

      Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        18 februari 2011 om 22:54

        @mout: Mooie uitleg! Thanks weer een leuk leermomentje erbij!

        OT. Autoblog/ABHD? Ik wil mee met de proefrit, draag jullie spullen wel! :D

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        19 februari 2011 om 08:00

        @mout: goed verhaal…zo is AB leerzaam !

        Login om te reageren
  4. autobandventieldopgroef zegt

    18 februari 2011 om 21:41

    In de SLS proppen die handel!

    Login om te reageren
  5. fconderkantlat zegt

    18 februari 2011 om 21:54

    0-100 in 1 grote vuurbal!

    dit moet vaker gebeuren! 0-100 niet meer in seconden uiten, maar in woorden!!

    0-100 in een ikea-keukenmes, of 0-100 in een wandelende marketingboek

    Login om te reageren
  6. Pordon zegt

    18 februari 2011 om 22:06

    dat zal wel een monster worden! hopen dat sacha er weer een stukje in mag sturen!

    Login om te reageren
  7. bmwpowerm5 zegt

    18 februari 2011 om 22:33

    hij zal wel sneller zijn dan de gpower rr
    ben erg benieuwd

    Login om te reageren
  8. Dimglor zegt

    18 februari 2011 om 22:33

    Kan niet wachten op officieel beeldmateriaal… was namelijk al fan van de 1ste Rocket… Deze zal waarschijnlijk wel nog bruter zijn…

    Login om te reageren
  9. jipino zegt

    18 februari 2011 om 22:46

    Wow een auto met uitlaten! Ik ben nu al zo benieuwd…

    Login om te reageren
    • mout zegt

      18 februari 2011 om 23:23

      @jipino: Nou! En dan die kleur! Net zo heftig als de bumpers van de ’02 Ford Ka van de buurvrouw!

      Login om te reageren
  10. Sm0keGun zegt

    19 februari 2011 om 01:03

    denk niet dat het een cls is. heb de deur stijlen vergeleken met de gewone cls en er is geen overeenkomst …

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      19 februari 2011 om 08:02

      @Sm0keGun: …en ? weet je om welk model het dan wel gaat ?

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      19 februari 2011 om 11:36

      @Sm0keGun: Dat kleine stukje deur dat je op die foto ziet? Dat komt behoorlijk goed overeen met de CLS vind ik.

      Ook de grille (zie foto voorbumper) lijkt sterk op die van een CLS, er is nog geen enkele Mercedes waar deze grille zo rechtop staat (behalve de SLS).

      OT: Ik hoop echt dat het een nieuwe Rocket wordt! De vorige was al zo ziek… De nieuwe gaat nog meer tot de verbeelding spreken. Mooi zo, Brabus :)

      Login om te reageren
  11. F1Tim zegt

    19 februari 2011 om 13:55

    Nou, de CLS lijkt evident. Bij Brabus (en andere tuners) pakken ze sowieso elk groot model van Mercedes aan, ook al zijn er morele bezwaren. Zij verkrachten gewoon alles.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North