
Er is een behoorlijk aantal leuke en nieuwe sportwagens aan de tand gevoeld de laatste tijd. Denk aan de 430 Scuderia en de Porsche GT2. Laatste vette testvideo was die van de Aston Martin DBS. Inmiddels is er ook een zeer fraaie Italiaanse bolide getest. Juist, de Alfa 8C Competizione…
Helaas nog geen bewegende beelden, maar zowel het Britse magazine Car als Autocar heeft een rijtest (en tevens fotogallery) online staan.
Enkele sappige zinsnedes:
“It’s a fantastic engine, incredibly elastic but really gutsy. And what music!”
“The note changes throughout the rev range, from vroomy V8 low down to an F1 wail at high revs. Just fabulous!”
“The car is fast – about 911 GT3 fast – and also really responsive.”
“And the steering is way better than, say, an M3’s.”
“A classy and modern mix of real aluminium alloy, carbonfibre and leather as only the Italians can do it.”
“This is a delectable-looking, inspirational front-engine V8 sports car that goes really fast, sounds great, and is hugely entertaining to drive.”
“This car has just about the best and most classically sporty engine note ever: a powerful bark-rumble that rises to a genuine Le Mans howl, accompanied by an amazing crackle on the overrun. Very Italian.”
“The 8C is awesomely sporty, fast and powerful, in ways that put it well and truly on terms with contemporary Astons, Porsches and Ferraris and beyond some of them.
“it’s a bit of a hot-rod, but when you step out, you want to step straight back in.”
Nog niet overtuigend genoeg? Voor de liefhebbers die ‘em nog niet gehoord hadden…
Bewegende beelden van deze fraaie Italiaan zullen ongetwijfeld spoedig volgen. Tot die tijd ga ik lekker dromen…
UPDATE: bewegende beelden van Quattroruote (dank aan RA999).
Autobild heeft er inmiddels ook (dwars) mee gereden.
UPDATE 2: De Fransen laten zien waarom Alfa’s voortaan weer van achter aangedreven zullen worden (vanaf 2:55 min).
UPDATE 3: via de tiplijn.
Vinden ze ook maar íets slecht aan die auto?! Niet dat ik dat zou willen, maar lijkt me vreemd.
Logisch. Alfa bouwt geen posersportwagen …….. they built the REAL thing (H)
Ik had hem dus nog niet gehoord, maar :o
@ citrofiel, er zal heus een of meerdere minpunten zijn, maar volgens maar durven ze die niet te noemen
-edit: oja, en waarom zullen Engelse bladen die niet durven te noemen?-
Mooi hé, Rick dos.. ;)
PS: “The 8C is awesomely sporty, fast and powerful, in ways that put it well and truly on terms with contemporary Astons, Porsches and Ferraris and beyond some of them.
Volgens mij staat BMW daar niet tussen.. ;)
Och, och.. Stom van mij!!
“And the steering is way better than, say, an M3’s.”
Haha, goed opgebouwd Pannekoek. Maar mag het trouwens ook? De auto is 2,2x zo duur als een M3…
Ach… Beiden duur.. :(
@Pannekoek
Dat heb ik altijd al gezegd dit is één van de mooiste auto´s. En weet je waarom? Omdat het interieur afwijkt van de 159jes in deze werled! ;) :P
En mooi ook, hè? Hoe ze een pure sportauto tegen een coupé afzetten. Blijkt toch maar weer dat de M3 dè benchmark is. ;)
binnenkort bewegende beelden. zijn dat dan geen bewegende beelden misschien ;)
briljante auto trouwens!
Dit beeld van Quattroruote beweegt ;)
http://www.youtube.com/watch?v=uIWP2sbahZM
Dit saaie promo filmpje touwens ook.
http://www.youtube.com/watch?v=xUm2JcdHmRs
Ok dan wachten we nog ff op de CSL..
Maar de M3 is toch ook een sportauto…
En, en sportief is toch het terrein van BMW.. ;)
heerlijk, mijn ultieme droomauto
Valt wel mee toch..
Mischien moeten we voor dat interieur nog even op de 159 GTA wachten..
Dan hebben ze beiden Manettino.. voordat je daarover begint.. ;)
@Pannekoek
Het is een sportauto, maar de configuratie is niet zoals een pure sportauto is. En ga me nou niet weer in de maling nemen! Want je begrijpt me volkomen! ;)
Zie je nou! Het interieur van de 8c is véék beter…..alhoewel het stuurtje wat mooier kan…..
Het enige wat ik mij afvraag is in hoeverre de korte wielbasis van deze alfa het rijden beinvloed..
Véék, Rick? Nee véél!
Ik vind de styling maar niks veelste rond en het blijft een alfa.
Echt, er is geen auto in de wereld die ik liever zou willen als deze…
Waar ‘k echt benieuwd naar ben is wat Jeremy Clarkson erover zal denken,
waarschijnlijk weet die toch een of ander af te kraken, maar hij zal zeker niet
kunnen zeuren dat deze auto geen karakter heeft en er verdomd mooi uit ziet.
OK, het stuur is groot :p maar daar blijft het dan ook bij (voor mij toch)!
heeftie nou zo’n herrieklep in de uitlaat? of is dit geluid puur natuur..?
geweldige wagen. helaas onbereikbaar :(
Maarja, dromen mag :P
Volgens BMW is het een pure sportwagen..
BMW AG : M3 Coupé : OverzichtDe derde generatie BMW M3 is een pure sportwagen die op het gebied van performance en rijcomfort geen wens onvervuld laat.
http://www.bmw.nl/nl/nl/newvehicles/mseries/m3coupe/2004/introduction.html – 11k –
En nu ga ik slapen.. ;)
Nuv said.. ;)
Muahahahahaahah..
ROFLOL! :D
Ik reageer niet…..ik reageer niet…..tel tot tien, Rick……tel tot tien…….. ;)
Nou zeg Pannekoek!
Je gaat mij nu toch niet zeggen dat je om je eigen grap lacht hè ;)
Of lach je omdat je by far nog niet gaat slapen? :P
@ Pannekoek:
Elke sportuitvoering van BMW is inderdaad een sportieve wagen. Snel ook, dynamisch, en perfectionistisch neergezet. Het blíjft echter een gewone coupé, sedan, station, limousine of hatchback met sportieve prestaties.
Echte supersportwagens worden niet gebouwd door BMW. Dan zouden ze met iets vergelijkbaars met bijvoorbeeld de Audi R8, of, veel beter nog, de 8C Competizione, of nóg beter, de SLR moeten komen..
Ik snap niet waarom de M3 nog als benchmark wordt beschouwd door verslaggevers. Echte testers weten immers toch dat deze inmiddels ver overtroefd is door de C63?
De C8 Competizione is gewoon porno wat betreft design. Echt een van de mooiste auto’s die ik met mijn bescheide mening ooit heb gezien. Maar, we weten nu allemaal dat het een prachtbak is om te zien en om te horen, maar hoe presteert ie? 90% van de kopers zal het waarschijnlijk geen moer schelen, maar de puristen onder ons zijn toch wel erg benieuwd.
@Simon
De SLR beter dan de 8C?
Muahahahahaahah….(dat was de Pannekoek lach)
Bart, geen 90% maar 100% hoor ;)
Weetje, ik vind het geluid dat eruit komt zo fucking mooi. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is 1 van de mooiste geluiden ooit! :$
@Stephan;
Nou, ik ben het eigenlijk volledig met Bart eens…
Design is een kwestie van smaak. Ik vind hem niet lelijk. Maar hij is ook niet mijn smaak, te vrouwelijk. Waar niemand om heen kan is de leuke uitlaatgeluid door de Maserati blok.
Betrouwbaarheid? Kunnen ze er ook 100.000 van maken?! Ik dacht het niet, dan zullen de Alfa-garages vollopen. Ik denk ook niet dat die veel sneller zou zijn dan een standaard M3.
bwa….
van mij mag hij 1 of 2 seconden trager zijn dan een lambo of porsche, ferrari etc…
Astons zijn toch ook trager…
maar ze zien er zo ***** mooi uit.
Op de gewone weg merk je het verschil toch niet.
Dit is gewoon genieten, emotie …. blabla
automotive heaven
2 woorden: Instant classic
als ik moest kiezen tussen een m3 een c63 lambo ferrari etc etc
zonder twijfel zou mijn hypotheek op vier wielen bij alfa zijn afgesloten.. :)
Zouden ze rekening gehouden hebben met mensen boven 1m90? Of was dat teveel van het goede voor die kleine italiaantjes. Anders moet ik net zoals shaq er nog een stuk tussen laten steken.
in tijden de mooist gebouwde auto, punt uit. ben erg nieuwsgierig naar de prestaties inverhouding tot Ferrari F430, Porsche 911 Turbo en Lamborghini Gallardo. ik voorspel dat deze verrassend goed uit de bus zal komen. de motor, het geluid en de looks heeft hij alvast mee. nu maar hopen dat ze de remmen, besturing en onderstel ook voor elkaar hebben. maar daar heb ik wel vertrouwen in. we’ll see.
wat een wagen…. jammer dat ze er maar zó enorm weinig van maken. Geluid doet me denken aan de Maserati GT (de 3200 en die met Ferrari motor) maar dan iets lager en dieper laag in de toeren en very racy bij hoge toeren. NICE!
Koetswerk & motor zijn volledig af! Maar dat interieur, dat weet ik toch niet. Ik vind het er precies een rommeltje uitzien en dat stuur mocht ook dikker, neem nu zo’n 159 TI stuur.
Spijtig dat er geen versie met handbak komt, had wel gemogen.
Bewegende beelden ? Bitte sehr…………. de collega´s van Quattroroute hebben natuurlijk al gereden :
http://www.youtube.com/watch?v=uIWP2sbahZM&mode=related&search=
Ok, heb nog mooiere beelden en sound :
http://www.youtube.com/watch?v=Ag4jSyle9Cw
:-)
Je kunt nu ook kijken op Autocar
http://www.autocar.co.uk/VideosWallpapers/Videos.aspx?AR=228693&CT=V
@pannekoek –> BMW M3 is geen sportwagen het is een opgeklopte huis tuin en keuken auto met iets meer vermogen dan normaal. want een sportwagen heeft mooie lijnen zoals Aston, jaguar, Ferrari, Maserati, Lamborghini, Spyker etc……. en natuurlijk deze Alfa Romeo
@ CSL
Deze motor is momenteel exclusief voor Alfa Romeo. Er is geen enkele Maserati die een 4.7 V8 heeft. Wel is hij in samenwerking gebouwd. Deze motor is voor 90% anders dan de 4.2 V8 van Maserati.
Na de Spider versie komt er ook een Zagato versie ;)
Hahaha die CSL! Mooie theorie!
Prachtige wagen, mooi geluid, zal ongetwijfeld lekker rijden… Maar als ik mocht kiezen gingen mijn centen naar Porsche.
Zéér geslaagd. Helemaal probleemloos zal hij niet zijn, maar het is toch geen dagelijkse auto. In de open versie hoor je het geluid waarschijnlijk beter. Dus die zou ik nemen.
Het geluid klinkt overigens precies zoals een Maserati 4200 met tubistyle uitlaat.
Echt een schitterende auto! Maakt mij niks uit of ie een fractie langzamer zal zijn dan een Porsche of wat dan ook. Ik vind deze Alfa echt super!
@PVO,
want een sportwagen heeft mooie lijnen zoals ….Spyker…
LOL :) Gelukkig zijn hier altijd nog mensen met gevoel voor humor!
Wat een knettergeile wagen is dat zeg!!!! Elke vergelijking met bv. die opgevoerde leasebak van een M3 (Wat in technisch opzicht een meesterlijk apparaat is, helaas vind dit model nogal gretig aftrek bij een bepaalde doelgroep) Gaat totaal mank…
Deze auto verslaat 90% van de concurrentie nog voordat het stoplicht op groen gaat!
lekkker geluid
prachtig ding
hoeveel gaat deze nu kosten?
@PVO: AutoCar laat voorlopig alleen dat promofilmpje zien van ages ago….
Voor degene die overigens nooit links in een artikel bezoeken:
0-100 in 4,2 seconden en topsnelheid van 293 km/u (“but it’ll go faster, says project chief Domenico Bagnesco”)
@ SR : In België begint het v.a. 152.000 €
@ SR : Ik dacht in NL iets van €220.000 all-in.
Pure Porno.
Ik word altijd zo hebberig als ik deze auto zie…..
@PVO, een spyker is geen pure sportwagen maar een mode-accessoire ;)
@joep Astons en Jaguars ook ;)
@ CSL Hoe vaak sta jij bij de garage? Ik met mijn Alfa 2 x per jaar, elke 20.000 km voor een beurt (ook met 200.000 km op de teller). En ik denk dat er met de 8C Competizione geen 40.000 km per jaar gereden gaat worden. Dus zo vol zal het niet lopen.
N.B. Volgens mij zal de tweedehandsprijs voor de 8C hoger zijn dan de nieuwprijs….
Oh ja, CSL, jij hebt zeker geen auto….
Mooiste auto sinds 20,30 jaar! En zo te zien ook de prestaties mee dankzij het testen op de Nordschleife, later koop ik er 1 2e hands ;)
Ben ik nu echt de enige die dit een lelijke auto vind??
599= the REAL deal!!
ja je bent de enige!
@Sjon, daar raak je me in het hart ;) (wbt jaguar dan)
@Reventon, de enige weet ik niet, maar ik denk wel dat jij/jullie een erg kleine minderheid zijn.
Wat ’n bak!
Ik denk niet dat er een auto bestaat waar je op een feest beter mee voor de dag kan komen. ;)
Mensen, mensen tuurlijk is het een mooie auto maar de mooiste, niet teveel overdrijven vind ik. Er zijn zat Aston’s en Ferrari’s ed. die minstens (zo niet mooier) zo mooi zijn. Ik vind hem wat weg hebben (van de achterkant) van de
Ford GT maar deze vind ik dikker en vetter en lomper maar dat vind ik juist leuk! Ik vind de Alfa te klein vind ik, misschien omdat ik ook 1.94 ben.
@ joep,
spyker mode accesoire??
astons en jaguars ook??
kom op man, voor mij is dat ook, misschin nog wel meer auto porno dan deze,
de 8C lijkt wat te kort voor mn gevoel, net of de neus iets is in gedrukt.
maar dan een spyker (vergeet de C12 zagato en D12 even svp), die zijn toch gewoon über geil, voor aston martin t zelfde, ze lijken allemaal op elkaar, tot at je er eens in hebt gezeten, dan praat je wel anders ;)
jaguars, jammer van de XF, maar voor de rest, heerlijk (denk aan XJ220, en de nieuwe XKR) wat nou accesoire, prachtig om te zien man, ik schop ze echt niet uit mn garage hoor…!
en oh ja, de 8C, zn neus is wat te bol.. :P
Tja jongens is toch echt zo.
Als Alfa nou met een eigen blok kwam. Alfa maakt al tientalen jaren geen interessante auto’s meer. Zelfs als ze alles uit de kast halen om een mooie auto neer te zetten. Meer zijn ze ook niet vind ik. Leuk voor andere mensen om naar te kijken. De meesten gaan na een tijd als een leaseauto te zijn gebruikt ook meteen de deur uit.
@RobTWo
Ik heb wel een auto en niet 1 maar meerdere. Van jou theorie wordt ik niets wijzer omdat ik in het praktijk te veel mee heb gemaakt en te veel heb gezien.
voor degenen die de XJ220 niet bekend in de oren klinkt:
http://www.seriouswheels.com/jkl/Jaguar-XJ220-Australia.htm
en
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=Jaguar+XJ220&btnG=Afbeeldingen+zoeken&gbv=2
heerlijk
@bakkerst
Deze is ook leuk:
Is ie wel betrouwbaar. Hoe is z’n afschrijving? Zal hij nog wel rijden met vier ton op de teller?
Zomaar een paar overwegingen van BMW rijders als ze toe zijn aan een nieuwe auto.
Echte liefhebbers kortom.
Author: GUY
Comment:Heb onlangs ook een beemer 120i besteld.Bleven uiteindelijk 2 auto’s over na selectie en wel een Alfa gt en de beemer.Na verschillende proefritten toch gekozen voor het sublieme rijgedrag van de Bmw,voor mij onovertroffen.Wat een heerlijke,rustig auto is dit.Je kan over de looks van mening verschillen,maar geen rammeltje aan boord en wat een verschil is dat met de gt.
op autovisie een paar (vakantie)foto’s van de 8c Competizione vrijwel zonder camouflage en…… een testmule voor een nieuwe kleine Maserati!
http://www.autovisie.nl/mijn_autovisie/mijn_scoop/alfa-8c-competizione-op-v/index.xml
@CSL

Idd mooi italiaans ontwerp (van de ontwerper van de Brera, 159, GTV, Sprint Bertone,..), al kon de voorkant wat eleganter.
Moeten ze bij ID ook gedacht hebben trouwens, zoiets dus:
Et voila, terug ontopic. Sort of.
En een knipoog aan LC
http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/26/s-werelds-mooiste-cabrio-komt-alfa-8c-spider
UPDATE: beter en langer videootje van Quattroruote
@Karaya;
Wat voor rare dingen roep jij nu allemaal? 4 ton? Hallo, dit is een liefhebbersauto waar hooguit 10.000 km per jaar mee wordt gereden, net als Ferrari’s, Lambo’s en ander leuk grut. Wil je veel kilometers met een sportwagen maken, dan ben je alleen bij Porsche bij het goede adres. En waarom zou zo’n motor het 4 ton uberhaupt moeten volhouden? Na 1,5 ton kun je anders er toch gewoon een nieuwe in planten?
@bakkerst,
Het ging over sportwagens he, Aston Martin, Jaguar en met name Spyker maken meer luxe, GT achtige auto’s. Wel het vermogen niet de prestaties. Nog steeds wel redelijk snel rond een circuit, maar op de Nordschleife rijdt een F430/911 met minder vermogen en bijna 100% zeker deze 8C ze alle 3 helemaal zoek en dat is toch wel een belangrijk punt aan een sportwagen.
Lekker geluidje. Staat die knul er achter niet een beetje uitlaatgassen te happen? lol
@Sjon
*kuch*“The car is fast – about 911 GT3 fast – and also really responsive.”*kuch*
@heidekonijn;
Ik moest ook even twee keer lezen (dacht dat ’t door het pils kwam…), maar wat Sjon juist probeert te zeggen is dat de 430, de 911 én de 8C bijna 100% zeker auto’s als een Aston, Jaguar en een Spyker zoek rijdt…..
@Sjon
@Evo
Euw.. I stand corrected. Wierde zin wel.
@heidekonijn
Ik vind het een pannenkoek verhaal. Wachten op een echte reviews. Misschien wel van Rick Dos ;)
@evo
Wel eens van sarcasme gehoord?
Je zou sowieso al geen BMW moeten willen rijden vanwege het slag volk wat er in rijdt.
Stelletje amateurs, waaaaarom worden de volgende onderwerpen aangesneden?
– BMW M3?
– Betrouwbaarheid?
– Het ‘zoekrijden’ van andere auto’s?
Daar gaat het bij dit model toch helemaal niet om. Ik vind het een beeldschoon apparaatje, en inderdaad een instant classic. Al die onzin verhalen van CSL, die ‘zoveel heeft meegmaakt én zoveel gezien heeft‘ over wat alfa’s in het trieste 159 – 3 serie segment doet..heeft toch geen flikker met deze auto te maken? Er ís geen vergelijking met BMW te maken, want BMW maakt geen auto’s zoals deze. Klaar. Wellicht een auto die qua prestaties slechter/vergelijkbaar/beter is, alleen een compleet andere auto!
@ HJ
Komt omdat er een paar limpdick BMW trutten zich willen laten gelden op elke Alfa post. Bij de ene zijn we redelijk zeker dat het komt omdat hij zijn pukkels wil afreageren en de andere vermoeden we dat hij doet alsof hij iets van BMW’s afweet om te verbergen dat hij een steuntrekker is en op een appartementje woont. Normale mensen hebben het eerder over auto’s en proberen on topic te blijven. Er is zelfs een Mercedes minded persoon bij die al een tijdje loopt te verkondigen dat hij een 8C gekocht heeft, maar waar we de laatste tijd weinig meer van horen.. (de namen mag je zelf invullen ;-) )
Ik begin me meer en meer af te vragen hoe dat zit met die post/autovisielink van WoOody.
Als de 8C nu geproduceerd wordt, dan zijn de chassis afstellingen al afgetekend. Waarom is men dan nog rond aan het rijden met een 8C? Of zou het gaan om één of andere upgrade waar dan een Zagato koets overheen komt zoals Ilquadrifoglio al een paar keer heeft aangegeven?
LOL! :D Het is bijna 12 uur….bijna tijd dus voor je kalmeringspilletje…… :D
Just in : Georg Kacher (car magazine, automag) in Autobild :
“Alfa hat einen echten Hardcore-Sportwagen auf die Räder gestellt. Einen, der an die große, fast vergessene Vergangenheit erinnert. An damals, als Ferrari nur ein Nachname war.”
@Heidekonijn:
Welke Mercedes-minded persoon heeft er een 8C gekocht?? Misschien geeft hij dan reactie? Kunnen we hem meteen vragen of hij tevreden is met zijn nieuwe auto? :)
@iedereen
Maar sinds wanneer mag je op een blog topic alleen maar melden dat je de auto waanzinnig vindt en er geen commenaar op geven??
Is dat niet het weghalen van de essentie van een Blog? Ga dan bij de alfa-club vertellen dat je hem de mooiste vindt, dan heb je van iedereen een positief antwoord… ;)
UPDATE: Een of andere dikkerd van Autobild heeft er inmiddels ook mee gereden. Zie artikel.
@Karaya; ach so… In de drukte totaal verkeerd geïntepreteerd.
Ik begrijp je nu volledig!
1 WOORD : GEWELDIG!!!!!!!!!!
echt helemaal geweldig
echt helemaal geweldig
@Reventon
Lees http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/06/alfa-romeo-8c-competizione-op-video-en-foto en let vooral op de reacties van de gemiddelde autokwartetverzamelaar. Priceless.
Otto chi.. http://www.youtube.com/results?search_type=search_videos&search_query=alfa%208C&search_sort=video_date_uploaded&search_category=0&search=Search&v=&uploaded=
Ja maar heidekonijntje, ik begrijp even je tirade niet. Want dit wist je toch al? Je had ons toch al eens, in één van je andere tirades, verblijd met het nieuws dat je Autoblog zou laten voor wat het was……
heidekonijn schrijft,
22 December 2006 om 22:41
dikke loser, kont, acne, ejaculie, stink…
Ik vind het zo wel weer kunnen. Autoblog laat ik maar weer eens voor wat het is (geworden) : een blog waar pretieners zonder rijbewijs komen vertellen wat ze op tv gezien hebben.
Jammer, het begon best leuk.
—————————————————————–
Aangezien je weer terug bent, kan ik niet anders concluderen dan dat je het stiekem toch wel leuk vindt hier…….Priceless…..
Voor degenen die het nog niet zelf hadden gezien via de youtube link, deze is echt leuk : 8C in het wild (vanuit een impreza?) http://www.youtube.com/watch?v=8ozMSg1KKbA
@Rancuneus Dos
Maar RD toch, je denkt toch niet dat ik jou bedoel?
(Lang geduurd om het hele autoblog archief door te graven? Niets anders te doen? Nog steeds geen vriendin?)
Guys please…
@heidekonijn
Nee, geen vriendin……ook geen leven. Maar goed, dan hebben we dát tenminste met elkaar gemeen. ;)
@sacha
Oké, that was the last one. :)
als er 2 auto’s perfect zijn in mijn ogen:

Slecht geslapen Heidekonijn? ;)
Prima: gedroomd van 8C-tjes, de carbon delen die ik besteld heb voor mijn GTV-tje, de ‘grale die ik op het oog heb, en de beierse worsten met afgepoetste vertegenwoordigers die ik dadelijk weer rechts voorbij moet om op het werk te geraken..
-edit: caps terror-
Wat ik overigens wel moet zeggen, de meest verhitte discussies hebben altijd als resultante dat dezelfden overblijven. En vaak zijn dit die blog-bezoekers met inhoud en autokennis/feeling. Althans, vind ik.
Ja, ik steek ook even een klein veertje in mijn eigen reet.
@H.J. Vaesen;
Het zijn dezelfde mensen die ook de reacties van andere mensen lezen. Alleen op die manier kan er een leuke discussie onstaan. Mensen die ‘hij’s lelijk’ of ‘bruut’ neerkwakken, mengen zich never in de discussie. Waarom ze dat dan ook moeten neerkwakken, is mij overigens een raadsel. Ik bedoel; wat héb je eraan?
…zoals Tim hierboven bijvoorbeeld, die het vanochtend nodig vond om 4 x te laten weten dat hij de 8C een mooie auto vond…
Ja inderdaad, bruut.
Haha, fantastisch dat Rick Dos die reactie van het konijn heeft gevonden! Goed bezig.
(ik wilde em zelf ook al gaan zoeken;)
Inderdaad, gekke Rick Dos. Rare snuiter die je bent.
Voor mijn tijd helaas, hahaha. Sherlock Dos to the rescue.
Ik vraag me trouwens nog steeds af hoe Alfa deze auto positioneert: is het een hardcore racer (GT3RS, Superleggera, Scuderia), een sportwagen (F430, Gallardo, 911 Turbo) of meer een soort GT?
Joehoe papa heeft er bijna eentje nu nog naar NL importeren wel 2 de hands maar boeie.
Ik weet het hij is van de papa en niet van mij en ow ow wat is het stoer. Maar toch kan ik ieder binnekort blij maken met wat mooie filpjes van deze geweldige auto
@Autoblogger
Dan zoek maar meteen wat ik vond (én vind) over je Ferrari-geëmmer.
Wat de reactie die RD (wat ik onder die nick nog heb teruggevonden op een ander blog zal ik hier maar niet posten) vond betreft, mag je gerust de hele thread lezen. Ik was op dat moment het gooien met scheldnamen (niet eens naar mij) behoorlijk beu. Dat was natuurlijk mijn eigen schuld, gezien ik autoblog.nl op dat moment wou zien als andere blogs.
Fout natuurlijk, hier is het gewoon leuker te lachen met het niveau van de meeste posts. Porsche is the béést nietwaar? Om over de schele schildpadden fabriek -pardon, BMW- maar helemaal te zwijgen.
Maar goed, het is dus wachten op de filmpjes van papa :-)
@heidekonijn: we zijn allebei gewoon zeer subjectief over bepaalde Italianen!
Goed om te zien dat je terug bent (en blijft;)
@Rodeoro;
Wil je echt mooie filmpjes van je pa’s 8C: [email protected] is het mailadres…
@Racer X;
Ik denk dat Jordey in z’n post exact de goede concurrent laat zien…
Kan het toch niet laten die pure proza van Herr Kacher im Autobild te citeren ………… :
“Der 8C ist definitiv kein technisch unterbelichtetes Showcar für die große Zweite-Gang-Sause auf dem Boulevard der Eitelkeiten. Im Gegenteil: Alfa hat einen echten Hardcore-Sportwagen auf die Räder gestellt. Einen, der an die große, fast vergessene Vergangenheit erinnert. An damals, als Ferrari nur ein Nachname war. ”
“Die Italiener haben der Versuchung widerstanden, mit einem Kleinserien-Blender schnelles Geld zu machen. Stattdessen entwickelten sie ein Auto, das den leicht verblassten Heiligenschein wieder punktgenau über dem Alfa-Herz schweben lässt. Bravo! “
Ik zeg B’vo Kacher! Ik ben overigens benieuwd wanneer de Engelsen met hun filmpjes doorkomen…
Frank Jacobs (of all people) van Autoweek op het circuit van Balocco met de 8C. Het is nat en Frank rijdt wel erg voorzichtig, maar de auto maakt veel goed!
http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=658
@ w0o0dy; Al gezien. Maar ook hij is helemaal positief erover! :D Echt zonde dat ze er niet meer van maken… Zo’n (blijkbaar) perfecte auto.
@Rodeoro:
2dehands? hoe kun je een 8c tweedehands kopen:O?
verder BEAUUUTIFULLLLL:D:D:D
Dit is toch geen Alfa man? Dit is een Maserati/Ferrari aangezien het Hart van de auto niet eens door Alfa is gemaakt. Maarja hiermeer wil Alfa ook alleen laten zien dat ze nog leven.
@heidekonijn
Ik dacht dat je voor altijd verdwenen was?! Je lijkt Alfa wel ;)
hij valt best wel mee
@CSL: Jaloers jongen? Kun je het niet hebben dat deze Alfa Romeo sneller is dan wel BMW dan ook? Als BMW een keer weer iets maakt dat sneller is dan mag jij weer met een BMW vlaggetje gaan zwaaien.
Ik hoor nooit iemand zeiken over het feit dat de motor van een Zonda niet door hen zelf is gemaakt en ik hoor niemand zeiken over het feit dat de McLaren F1 een BMW motor heeft…… de motor is een juweeltje ook al komt ie deels van de tekentafel van Ferrari. De productie en de doorontwikkeling is door Alfa zelf gedaan.
Voor de nitwits hier die het nog niet wisten :
Ferrari is ooit als fabrieksraceteam van Alfa Romeo ontstaan……… In 1929 om precies te zijn, en Alfa bestond toen al 19 jaar ………..
Autohistorie in de maak in optima forma. Enkel Europa kan zulke auto’s bouwen, van de geweldige Aston, naar de verrassende Audi’s R8 en uiteraard die geweldige ‘macchine’ uit Italië. Ooit zoiets gezien uit de VS of Azie? Ik daag u uit!
“Dit is toch geen Alfa man? Dit is een Maserati/Ferrari aangezien het Hart van de auto niet eens door Alfa is gemaakt. Maarja hiermeer wil Alfa ook alleen laten zien dat ze nog leven.”
@ CSL;
Dat heet nu handig gebruik maken van je portofolio (dat Fiat S.P.A. heeft.) Bij VAG zien we toch precies hetzelfde gebeuren? Waarom opnieuw het wiel uitvinden?
tuurlijk is het rebadged ..
mag ook niet teveel kosten ..
het is een kleine oplage die uitsluitend ter promotie van het amerikaanse avontuur is ..
een zeer geslaagde en achteraf goedkope reclamestunt.
Dit is echt, een van de geilste auto’s die er op het moment bestaat….
Euwps, jullie vriendjes van autoweek hebben ook al een filmpje op youtube staan. Blijkbaar was de valium lekker goedkoop daar, want zo rustig rijdt een normaal mens alleen achteruit in zo’n auto.
Voor de mensen die nog steeds denken dat dit een Maserati motor is zitter er echt dik naast. Alleen de inlaat ziet er hetzelfde uit. Deze motor is 90% Alfa Romeo.
Waarschijnlijk komt Alfa Romeo in 2011 met een nieuwe versie van de 8C, namelijk de 8 CM (Competizione Maggiorata). Het exterieur wordt dan wat opgefrist. De motor krijgt dan een grotere cilinder inhoud, of een turbo.
@Ilquadrifoglio;
Wat zeg je me nou? Wat is je bron? Beetje gek om een gelimiteerd model toch nog een faceliftje te geven. En waarom zou het exterieur van een 8C ‘opgefrist’ moeten worden? Geloof er erg weinig in, hoewel ik de bron niet ken…
@ evo
Alfa Romeo is van plan om diverse 8C te bouwen. Misschien zelfs als de verkopen goed lopen, een showroom 8C.
– 8C Centro Stile 2008
– 8C Spider Centro Stile 2009
– 8C Zagato 2010?
– 8CM Centro Stile 2011?
De laatste 2 zijn nog niet officeel. Dit zijn plannen die afhankelijk zijn van het succes, en het aantal rode wijntjes ;)
“Beetje gek om een gelimiteerd model toch nog een faceliftje te geven.”
Waarom niet? De hele wereld spreekt over deze auto!
“En waarom zou het exterieur van een 8C ‘opgefrist’ moeten worden? Geloof er erg weinig in, hoewel ik de bron niet ken…”
Het zou raar zijn als de 8C exact hetzelfde zou blijven, en weer opnieuw in de verkoop zou gaan, toch?
“De laatste 2 zijn nog niet officeel.”
Lijkt mij duidelijk.
“Waarom niet? De hele wereld spreekt over deze auto!”
Omdat het een gelimiteerde auto, wordt hij nog bijzonderder.
“Het zou raar zijn als de 8C exact hetzelfde zou blijven, en weer opnieuw in de verkoop zou gaan, toch?”
Precies, en daarom komt er (op korte termijn) denk ik ook geen opvolger…
Bovendien zou het behoorlijk lullig zijn voor de mensen die net 220 k hebben betaald en die exclusiviteit is beloofd.
UPDATE: De Fransen hebben geen valium gebruikt…
http://www.youtube.com/watch?v=lSrN3K_wFeo
@ evo
Over een paar jaar zijn de niet Alfisten de 8C al vergeten. Het is goed voor Alfa Romeo om in de belangstelling te blijven staan. De huidige Alfa Romeo 8C zal nooit meer worden geproduceerd, dus die exclusiviteit hebben ze. Wel zullen er diverse varianten worden gebouwd, die op hun beurt exclusief zullen blijven.
@evo, slechte kwaliteit, maar wel een lekker potje sturen… wie was die knakker? Franse coureur?
Yowza. Brede banden, natte baan, smal circuit, onbekende auto, en dan de drift houden en 180 halen op het (niet al te lange) rechte stuk terwijl je even aan het chatten bent.
Héél slecht zal de wegligging dan toch ook wel niet zijn, maar toch knap gereden.
En meilleur qualité pour les lapins hollandaises..
http://videos.tf1.fr/video/sport/automoto/0,,3602487,00-tf1-video-automoto-essai-supercar-alfa-romeo-competizione-.html
Dit is een waardige opvolger voor de SZ/RZ!! Alfa laat weer eens zien wat ze kunnen maken en horen te maken. helaas zijn dit soort auto’s financieel niet haalbaar om te bouwen, kijk maar eens naar de exorbitante prijs van de auto… Weet bijna wel zeker dat er niks verdient wordt op deze auto’s, zijn meer als reclameobjecten bedoeld.
Jan des bouvrie zou er ook een willen kopen schijnt het, de importeur zou zijn best voor hem doen vooral ook omdat hij een witte zou willen….
Zielige discussies over BetaaldMetWiet mobielen ga ik me niet mee bemoeien, versla ze liever met de auto als met de mond!
Kijk, da’s idd heel andere (en flink heldere) koek!
Jan de Bouvrie schijnt idd 1 van de 10 gelukkige eigenaren te worden van een 8C… Sam en Frits van Lingen hebben er beiden 1 dacht ik, evenals dhr. Kroymans. Dat zijn er al 4. Nummer 5 is mij ook bekend, 6 t/m 10 echter niet.
@ah even gezocht en het is Anthony Beltoise….
http://www.fiawtcc.fr/fiawtcc/personnews_prs23379.shtml
Elle est magnifique…………….:-)
Dat van die varianten van de 8C, dat gaat er bij mij toch maar heel moeilijk in.
Klinkt niet lekker en smaakt ook niet lekker…….
Helemaal mee eens, Gonzales! Meer is in dit geval absoluut niet beter.
deze alfa is gewoonweg zalig…een db9 lijkt hiertegen grauw en te gepolijst
Potverdikkie, wat een MOOIE AUTO. adembenemend.
de Brera spider ook hier ergens is ook heel mooi.
Alfa Romeo kan echt voor een bepaald budget een droom auto voor iedereen maken.
Ferrari voor het volk, en ik denk dat het rijplezier niet echt drastisch verschild dat met een Ferrari. De hele mooie C8 is wel Ferrari geprijsd, maar is minstens net zo mooi als een Ferrari.
Bij de Fiat groep kunnen ze emotie in design vertalen. Buitengewoon knap.
Hierboven zegt Manuel dat db9 shit is. Je hebt gelijk, Aston Martin is echt niks. Ik heb stukken gelezen in TG magazine over Aston Martin, maar ik krijg echt geen kriebels van verwondering van dat Britse merk dat Ferrari wilt evenaren. GAAT NOOID!
Ferrari zal echt van een andere orde blijven. Zelfs Lambourghini trekt aan het kortste eind.
Een Aston Martin in het wild doet mij ook niets heb ik al ervaren. Een Ferrari daar en tegen ga ik altijd achterna om ernaast te gaan rijden en te genieten van de looks.
@ raspaardje
Het is Sam en Fred van Lingen, niet frits. Maar ze krijgen er samen 1 op de zaak en 1 of 2 voor klant(en) geloof ik.
UPDATE: Nog maar een videootje opgesnord.
http://www.youtube.com/watch?v=C8Eq25PdGl4
Even over de eigenaren: 10 stuks waren ’t toch? ;)
1. Frits Kroymans
2. Jan des Bouvrie (in ’t wit)
3. Michel Oprey
4. Douwe Heida
5. Sam van Lingen
6. een Brabander (wil liever anoniem blijven, in het Alfa Rosso)
7. Fred van Lingen? (ook al lijkt mij dit sterk)
Wie maakt ’t rijtje compleet?
Mooiste auto ooit, zonder twijfel.
En véél beter om te rijden dan,… Duitsers.
Pure erotiek… mmm