• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

TechArt pompt tot 640 pk in je Cayenne GTS

Auteur: RubenPriest, gepost 18 december 2020 om 15:02 – 11 Reacties

TechArt pompt tot 750 pk in je Cayenne GTS

TechArt heeft een kit voor de Porsche Cayenne GTS. Het brengt het vermogen van de Duitse SUV naar een nieuw niveau.

Stiekem klinkt de Porsche Cayenne GTS best wel lekker. Dat heeft de Duitse autofabrikant goed voor elkaar, want zo inspirerend klinken nieuwe auto’s vandaag de dag niet meer. Met dank aan allerlei filters en dempers die het verpesten voor onze petrolhead oren.

Cayenne GTS door TechArt

Wat dat betreft is de Porsche Cayenne GTS een heerlijk basisrecept om op los te gaan. Precies wat TechArt heeft gedaan, want met een kleine kuur is de Cayenne GTS nu helemaal het mannetje. Met de TechArt Engine Powerkit tilt de tuner het vermogen van de GTS naar 640 pk en 870 Nm koppel. Dat is een winst van maar liefst 180 pk. De grote olifant sprint een volle seconde sneller naar de honderd. In 3,6 seconden staat er al 100 km/u op je teller. De 0-200 km/u is zelfs in 12,5 seconden gedaan. Dat is een winst van vijf seconden in vergelijking met een standaard GTS! De topsnelheid ligt op 300 km/u, een toename van 30 km/u.

Cayenne GTS techart

Mocht je alleen de motor tuning niet voldoende vinden, dan heeft TechArt ook nog het Aerokit voor je. De aangekondigde tuning is een uitbreiding op het bestaande gamma van het Duitse bedrijf. Ook voor de andere modelvarianten, zoals de Cayenne E-Hybrid en de Turbo, heeft de tuner pakketjes klaarliggen.

Ook interessant!

  • Alles is apart aan deze Porsche Cayenne Cabrio(!)
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Kersverse Porsche Cayenne rijdt huis in Eindhoven binnen

Nieuwste artikelen

  • Video: de enige goede manier hoe je een rotonde moet gebruiken
  • 700 Nm en 440 pk voor de Audi SQ5 van Joost #MijnAuto
  • Dit zijn binnenkort de duurste auto’s die je contant mag betalen
  • Moet collega @Loek deze Z4 op Marktplaats kopen, of doe jij dat?
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Porsche, techart, tuning, Video

Vorig bericht: « Nederlander verkoopt Porsche 996 omgebouwd tot 991
Volgend bericht: Officieel: Pérez nieuwe teammaat van Verstappen! »

Lees Interacties

Reacties

  1. ottosk zegt

    18 december 2020 om 15:58

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    +1
    Login om te reageren
    • goedverhaal zegt

      18 december 2020 om 17:37

      Haha, nee het klopt nog niet. Die prestatiecijfers horen bij de 640pk tuning. Kijk anders even op Autoweek.

      Login om te reageren
      • hayte zegt

        18 december 2020 om 18:24

        Ik zie het, dank, het TechArt-persberichtje had een vrij misleidende kop ;)

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    18 december 2020 om 16:42

    Tja, in ieder model de 4.0 V8 heeft zo z’n voordelen. Je kan er over klagen, maar zolang er zoveel modellen binnen de VAG familie gebruik van maken zal er in het blok geinvesteerd blijven worden en blijft hij dus nog mooi even.

    Login om te reageren
  3. cheatah zegt

    18 december 2020 om 17:01

    Ik snap de fascinatie met dusdanig snelle SUVs gewoon niet. Als je een sportieve gezinsauto wil, koop je gewoon een powerstation. Pointless is denk een goede omschrijving hiervoor

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      18 december 2020 om 17:18

      @cheatah: stel nou voor hè, je vindt dit gewoon mooi. Je koopt toch geen “powerstation” als je eigenlijk een Cayenne zou willen.

      Login om te reageren
      • cheatah zegt

        18 december 2020 om 17:41

        @foramen: klopt. De wereld draait door 🙈

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      18 december 2020 om 20:54

      @cheatah: Mwoah. M’n pa heeft er een aantal versleten. Omdat hij met een RS6 oid niet bij zn keet kan komen in de winter. Ding is off-road gewoon erg goed. En als je dan ook nog eens een hoop snelweg kms maakt zijn er maar weinig die beide zo goed doen als een Cayenne. Dus ik snap die keuze prima. Daarbij, zo’n kreng ligt echt bizar goed op de weg. Dus je kan er veel meer mee dan de meesten denken. Vind het ook geen mooie auto ofzo. Maar de tech is echt impressive.

      Login om te reageren
  4. ericc zegt

    18 december 2020 om 19:03

    Thank God for German-tuners!

    Login om te reageren
  5. HIM zegt

    18 december 2020 om 19:45

    Kunnen de dames sneller naar de shopping centre.

    +1
    Login om te reageren
    • hotze zegt

      19 december 2020 om 01:00

      Heeft de komende weken weinig zin.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North