• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

TechArt Taycan pakt problemen keihard aan

Auteur: willeme, gepost 16 maart 2021 om 13:57 – 20 Reacties

TechArt Taycan

Althans, het is maar hoe je deze problemen ervaart, uiteraard. Maar deze TechArt Taycan pakt ze keihard aan. In verkiezingstijd!

De Porsche Taycan is onze hoop in bange dagen. Want naast dat auto’s handig, nodig en aanwezig zijn, vinden wij ‘petrolheads’ ze ook leuk. Elektrische auto’s zijn supersnel en in het gebruik stiekem erg prettig (direct heel veel koppel), maar er zijn nog niet veel EV’s met de ‘Die moet ik hebben!’-factor.

De Porsche Taycan met achterwielaandrijving is misschien de eerste. Op papier (en asfalt) is dat de leukste Porsche, op de configurator echter de goedkoopste. In die configurator kom je erachter dat je niet echt veel keuze hebt qua aankleding.

TechArt Taycan

De velgen zijn allemaal bijzonder lelijk (smaakgevoelig, uiteraard) en het komt een beetje ‘kaal’ over. Datzelfde geldt voor het strakke interieur met hippie-leder. Gelukkig pakt de TechArt Taycan al die problemen aan.

  • TechArt Taycan
  • TechArt Taycan

Qua uiterlijk gaat het de goede kant op. Er is namelijk een nieuwe bodykit die voor wat meer visuele présence zorgt. De kit bestaat uit een dikke voorbumper, dsideskirts en diffusor. Volgens Techart is de Taycan nu aërodynamische dan voorheen. Tevens is er een bijzonder fraai setje lichtmetaal, dat er gek genoeg minder aftermarket uitziet dan de fabrieks-originele wielen. De wielen van de TechArt Taycan zijn gesmeed, dus naast erg sterk ook nog eens heel erg licht.

  • TechArt Taycan
  • TechArt Taycan
  • TechArt Taycan

Interieur

Ook in het interieur gaat de tuner lekker tekeer. Subtiel is het niet, maar het standaard interieur is wellicht iets té strak. De TechArt Taycan heeft net dat beetje meer sjeu van binnen. Het is nu ook ‘echt’ leer, geen ‘eco-leder’ dat op leer moet lijken, maar het niet is. Het andere materiaal is alcantara, dat ironisch genoeg dan geen ‘echte’ suède is.

  • TechArt Taycan
  • TechArt Taycan
  • TechArt Taycan

Het enige dat de TechArt Taycan niet keihard aanpakt in deze verkiezingsperiode, is de motor. Er wordt met geen woord gerept over meer vermogen, meer koppel, meer snelheid of meer range.

Alle onderdelen zijn bij TechArt te bestellen.

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche Exclusive pakt Taycan Cross Turismo beet
  • Porsche Taycan Cross Turismo rij-impressie
  • Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan
    Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

alcantara, bodykit, Elektrisch, leer, Porsche, Taycan, techart, tuning, velgen

Vorig bericht: « Video: is uitwijken nog mogelijk?
Volgend bericht: Video: dit bedoelen ze met een verwarde man »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lars zegt

    16 maart 2021 om 13:58

    Ziet er erg gaaf uit

    Login om te reageren
  2. harrie zegt

    16 maart 2021 om 13:59

    Is er iemand hier die uit eigen ervaring kan vertellen of het nou wat is, zo’n Taycan?
    Iemand?
    Hallo?

    Login om te reageren
    • Lars zegt

      16 maart 2021 om 14:04

      Dat weet CharlesTaycan4s heel goed, hij leest dit denk ik ook wel. Hij heeft volgens mij een witte Taycan 4s en is volgens mij om het voorzichtig te zeggen best wel blij mee

      Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      16 maart 2021 om 15:29

      @harrie: sommige merken kan je altijd kopen en zullen niet teleurstellen. Porsche is daar een van

      Login om te reageren
      • herve11f zegt

        16 maart 2021 om 19:23

        @pindakoning: Mocht dit waar zijn dan had ik er terug een gekocht.

        Login om te reageren
        • tortuga zegt

          16 maart 2021 om 20:42

          @herve11f: like!

          Login om te reageren
    • piebepost zegt

      16 maart 2021 om 19:09

      Lol

      Login om te reageren
    • spidermann zegt

      16 maart 2021 om 20:12

      @harrie: een bekende uit Duitsland heeft een Taycan. Hij is er niet zo tevreden mee op lange afstand. Aantal laadstations is beperkt en van Siegen in het Siegerland naar Sylt moet hij 2 x laden, terwijl ook het aantal laadstations iig op die route beperkt is. Moet wel erbij vertellen dat hij (zonder vrouw) met > 200 km/h kruissnelheid rijdt.

      Login om te reageren
    • bluebluered zegt

      17 maart 2021 om 12:36

      Geen eigenaar hier, maar wel mee gereden (4S).
      Koppel en gasreactie is buitenaards, stuurt top, gewicht weinig van te merken (enkel bij écht hard rijden en remmen). Ruim genoeg achterin, maar voorin zat ik niet top met de knieën (1m90).
      Klinkt als een bus bij gas los met het active sound systeem ingeschakeld. Er is zelfs een downshift geluid (two-speed is soms voelbaar ook).
      Als het dan toch elektrisch moet, is dit nog wel acceptabel, zeker als daily. Tesla kwam niet in de buurt van ervaring.

      Login om te reageren
  3. Fer-4S zegt

    16 maart 2021 om 14:22

    Taycan is een bijzonder fijne auto. Goed afgewerkt, Porsche zitpositie, geschikt om zowel normaal als sportief mee te rijden. Het is vooral een GT, niet zozeer sportwagen. (en heb er >30.000 km ervaring in)

    Login om te reageren
    • piedlourd zegt

      16 maart 2021 om 14:24

      Ja, of hij woont eigenlijk in Winterswijk en heeft een Opel Grandland 3 cilinder.

      Login om te reageren
      • Fer-4S zegt

        16 maart 2021 om 16:47

        Begrijp niet goed, prima om te veronderstellen dat ik hem niet heb. Voel er niet zoveel voor om te bewijzen dat het wel zo is. Ben een absolute autoliefhebber, met een van de eerst geleverde Taycans 4S. Mijn ervaringen staan ook op Porsche Taycan-forum op FB, inclusief foto’s.

        Login om te reageren
    • Charles Taycan 4S zegt

      16 maart 2021 om 16:44

      @fer4s, zo is het! Volledig mee eens! Je hebt al aardig wat km gereden! Top! Hele fijne auto, ik begrijp het succes wel!👍

      Login om te reageren
  4. appeltaartislekker zegt

    16 maart 2021 om 14:43

    Kan niet wachten op een elektrische 911.

    Login om te reageren
  5. ty5550 zegt

    16 maart 2021 om 15:53

    Best opmerkelijk dat een tuner zo even op 123 een kit maakt die aerodynamischer is dan wat Porsche voorziet met zijn miljardenbudgetten. Er moet toch een keerzijde zijn (Downforce, koeling,…)

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      16 maart 2021 om 20:45

      @ty5500: fabrikant kijkt ook naar dagelijks inzetbaarheid design en kost, deze volledige kit zal naar mijn gedacht duurder uitkomen dan je turbo zou kiezen. Vooral bodemvrijheid zal anders zijn met die bumper en sideskirts

      Login om te reageren
  6. Charles Taycan 4S zegt

    16 maart 2021 om 15:56

    -Edit: voor advertenties, vraag naar de mogelijkheden. Spam in comments is niet gewenst.-

    Login om te reageren
  7. Charles Taycan 4S zegt

    16 maart 2021 om 16:54

    @Lars, jouw vraag is weggehaald door de redactie zie ik??? Ik rij ongeveer 325-425 km qua range met een volle lading afhankelijk van temperatuur en rechtervoet!😉 Verder gewoon een superfijne en goedsturende auto! 👍

    Login om te reageren
  8. remarkable zegt

    16 maart 2021 om 17:33

    Hele fraaie Porsche. Maakt van de relatief ingetogen Taycan een fraai exemplaar 🥰

    Login om te reageren
  9. ericc zegt

    16 maart 2021 om 19:01

    Ik had nu toch verwacht dat ze er een V8 hadden ingelepeld!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North