TechArt tilt je Cayenne S Diesel even naar 420 pk

Auteur: , 32 Reacties

Hallo, ik heb een Porsche Cayenne S Diesel maar dat ding is niet vooruit te BRANDEN! Kunnen jullie mij helpen TechArt? Jahoor, komtiedanhe.

Hop, chip en op naar de 100 pk per liter. Want we beginnen natuurlijk niet met een laffe V6 diesel Cayenne. TechArt’s laatste knutselstukje is een Cayenne S Diesel. Standaard is die al voorzien van een 4,2 liter V8 met dubbele turbo. Soms mist die nét dat beetje extra ‘push’. Met 382 pk en 850 Nm, slechts 1 pk en 110 Nm meer dan een BMW M550d, krijg je de overtollige 200 kilo’s van een Cayenne ook niet fatsoenlijk van de plek.

Van 0 naar 100 km/u in 5,2 seconden. Dat doet de Cayenne S Diesel na een TechArt-kuurtje. Een halve seconde sneller dan standaard. Om tot de genoemde 420 pk’s te komen krijg je tevens 950 Nm koppel om mee te spelen. De topsnelheid groeit met 4 punten tot 256 km/u. Verdere bodykits, spoilers en velgen zijn te krijgen zoals we ze kennen. Wij rijden hem het liefst lekker onopvallend.



32 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Met zo`n groen naadje in het interieur lijk je wel een Arabier
Dit ding is gruwelijk.

Maar dan zou ik de zwarte met rode lijnen doen( v8 benzine dan voor het geluid).


DIK !
Wat doet zo’n poppetje van “worms” in de grille bij de laatste foto, lol!
Neem aan dat aan de terreinvaardigheid ook gesleuteld is….
@norge: Een Cayenne gaat best goed door het terrein hoor. Zoek maar op Youtube;)
Die zwarte is wel cool op de velgen en achterlichten na…
Nee.
Gewoon: nee.

Dat geldt overigens ook voor de standaard Cayenne.
Best handig zo’n zware wagen, nooit meer remmen voor zebrapaden je drukt alles zo van de weg.
@alcantara: dan hoop ik toch echt dat jij je leven lang in lichtere auto’s blijft rijden… ;)
@bosje: met een lichte wagen lukt het ook prima om je oma met rollator van het zebrapad te duwen. Je moet het alleen niet te vaak herhalen :-)
Had liever de M550D , en als we het over snelheid en koppel gaan hebben dan de nieuwste Alpina 3-serie diesel. Die accelereert in 4.0 sec naar de100km/h. Echt beestachtig voor een diesel !
Vind de cayenne geen lelijke auto trouwens. Alleen had iets groter mogen zijn. Kan aan mij liggen, maar de vorige generatie cayenne/touareg (zelfde onderstel) zien er een stuk groter uit.
@mikehks: zoals je zelf al zei: ziet er zo uit. het is dus niet zo. deze cayenne is minstens even groot als de vorige!
@mikehks: Volgens mij was de vorige ook een stuk groter. Ik vind de huidige Cayenne wel mooier, maar hij mist wel weer de uitstraling van de vorige. Daar kon je echt aan zien dat het een Porsche was, deze lijkt te Aziatisch.
Ik kan het maar niet begrijpen, waarom koop je een diesel voor je plezier.
Een diesel, koop je toch voor het zuinige aspect.
Voor het ECHTE autorijden neem je toch een benzine auto, zeer zeker als het een Porsche betreft!
@stirling: Een diesel kan best mooi klinken hoor, ik was er ook nooit zo van maar als je een beetje groot dieselblok hebt met meer dan 4 cilinders kan t best leuk en aangenaam klinken.
Weet nog toen mn vader een v70 had met 2.5 tdi motor en die trok als een beer en klonk best lekker
@stirling: De 3-liter dieseltjes van BMW rijden heel leuk, echt veel beter dan de 4-cylinder benzine muk die er onder ligt. Een twin-turbo benzine 3 liter is natuurlijk ook leuk, maar het gigantische koppel wat je met een diesel hebt is gewoon super fijn rijden.
@stirling: Voor het echte autorijden pak je sowieso geen Cayenne, dus een diesel lijkt me prima.
100 pk per liter telt niet met Supercharger/turbo’s vind ik…
Diesels rijden meestal best goed tegenwoordig, maar ze stinken al gauw als het gaspedaal wat dieper wordt ingetrapt of als ze wat ouder worden, daarom probeer ik er zo snel mogelijk voor te komen en neem ik uit principe geen diesel, want ik heb geen zin om mijn achterliggers te vergassen. Daarnaast klinken ze lang niet zo mooi als een topbenzinemotor.

Die Cayenne blijft trouwens een van de lelijkste SUV’s, gelukkig zie je ze niet vaak.
@grandmasterb: ik vind dat soort reacyies toch altijd zo overdreven… Heb je wel eens in een moderne diesel gereden? Rijd vaak in verschillende auto’s en heb nog nooit gemerkt dat je hem “ruikt” als je het gas intrapt….dan is er toch echt wat mis in je auto als dat zo is, of je rijd met het raampje open hard achteruit
@darkpluisje: onder vollast rookt elke diesel natuurlijk, maar ruiken is wat overdreven.
@undifined1: bs, er rookt nix met een moderne diesel: roetfilter is het steekwoord. Als die wel rookt is er iets goed kapot (zoals mijn turbo van de 35d laatst..)
@carwax: ook niet met een aanhanger van 2 ton erachter volgas bij een heuvel op? Dat geloof ik niet. Het aloude advies bij het afstellen van de dieselpomp, is bij stationair toerental de pomp opendraaien tot ie begint te roken en dan iets terug. Dat betekent in de praktijk dat ie altijd hoort te roken onder vollast, en ik geloof niet dat zon veel te duur roetfilter dat allemaal opvangt
@darkpluisje: jij begrijpt het niet. Het gaat erom of de mensen die achter je rijden last hebben van je penetrante (en kankerverwekkende) dieselstank en dat is meestal het geval. Ik heb wel in nieuwe diesels gereden, die ruik je als ze de showroom uit komen meestal nog niet, maar als ze wat ouder worden wel en zeker als er flink wordt gas gegeven. Volgens mij werken die roetfilters maar een tijdje goed of onvoldoende. Omdat ik zelf een hekel heb om achter een diesel te rijden, ga ik dat andere mensen ook niet aandoen door zelf in een diesel te rijden.
Alleen jammer van die topsnelheid. Heb je meer vermogen dan de M550xd kun je nog alleen maar naar de snel kleiner wordende achterkant kijken :D
doe mij maar enkel de onderhuidse tuning inderdaad.
Eventje off topic, kwam net een Cayenne Gemballa GT550 BiTurbo tegen (Bruuuut ding!!), iemand toevallig ideetje wat de prijs is van zn make-over? Kan het nergens vinden.. alvast bedankt
beste medeblogers, ik ben sinds enkele weken eigenaar van een s diesel en heb op korte tijd al 5000km met dit voertuig gereden . ik kan u verzekeren als je een ruime wagen met comfort wil met toch wel wat prestatie is dit toch een leuke auto om mee door heuvelachtig gebied te cruisen. de s diesel zijn prestatie zijn beter als een s benzine en zijn kosten liggen lager waarom dus niet een s diesel. het klopt dat een bmw 550d sneller is dan een sdiesel maar het rijplezier van een 8 cilinder is volgens mij toch net dat beetje meer. mvg

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).