• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

TechArt houdt zich in met de Cayenne S Diesel

Auteur: maru, gepost 19 februari 2013 om 23:07 – 25 Reacties

Afbeelding TechArt houdt zich in met de Cayenne S DieselAfbeelding TechArt houdt zich in met de Cayenne S DieselAfbeelding TechArt houdt zich in met de Cayenne S DieselAfbeelding TechArt houdt zich in met de Cayenne S DieselAfbeelding TechArt houdt zich in met de Cayenne S DieselAfbeelding TechArt houdt zich in met de Cayenne S DieselAfbeelding TechArt houdt zich in met de Cayenne S DieselAfbeelding TechArt houdt zich in met de Cayenne S Diesel

yay or nay?
Zo zien we het graag: ingetogen in een tijd van financiële impasse.

De Porsche Cayenne… Het blijft een apart geval. Na veel mokkende puristen is hij dan eindelijk geaccepteerd in ons straatbeeld, want naast het feit dat elke yup er wel één op het pad heeft staan, heeft deze auto Porsche van de ondergang behoedt. Ook is hij keuze nummer 1 mocht de aarde vergaan. Daar moeten we ‘m toch wel een klein beetje dankbaar voor zijn? TechArt is het zeker. Zij namen de Cayenne in bijna al zijn verschijningen onder handen, voor extra lawaai maar een tamelijk bescheiden uiterlijk.

Hetzelfde geldt voor de Cayenne S Diesel, de versie die nog aan het lijstje ontbrak. De Aerodynamic Kit in zwart metallic voegt LED-lampen, dagrijverlichting en een lipje met luchtgaten toe aan de voorkant; skirts aan de zijkant; en een spoiler, diffuser, en sportuitlaat aan de achterkant. Gooi er nog zwart-groene 23 inch lichtmetalen velgen onder en je hebt een sportievere, doch rustig ogende Cayenne.

Aan de binnenkant is TechArt los gegaan met pianolak. Niet geschikt voor mensen met smetvrees, dus. Het stuurtje en bijbehorende flippers met groene (gele?) stiksels zijn erg goed geslaagd, maar zouden allicht beter staan in een sportiever model van Porsche. Of zou jij dit bakbeest voor een rondje circuit meenemen?

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, cayenne-s, Diesel, geneve-2013, Porsche, techart, tuning

Vorig bericht: « Dit is de Audi RS Q3! [updated]
Volgend bericht: Cizeta-Moroder V16T: ’s Werelds eerste V16 supercar »

Lees Interacties

Reacties

  1. camber24 zegt

    19 februari 2013 om 23:16

    Nou, vind m stiekem eigenlijk best wel geslaagd. Eventjes chippen, en klaar is Japie. Want one.

    Login om te reageren
  2. rotjeknor zegt

    19 februari 2013 om 23:18

    Dieselen in stijl

    Login om te reageren
  3. camber24 zegt

    19 februari 2013 om 23:21

    Reacties via app lijken overigens de laatste tijd beter en sneller door te komen. Mag ook weleens gezegd worden, ipv er alleen maar over te zeiken :-)

    Login om te reageren
    • ravi zegt

      19 februari 2013 om 23:27

      @camber24: insgelijks

      Login om te reageren
  4. wolfssjrd zegt

    19 februari 2013 om 23:22

    Doe mij toch maar een Magnum Techart

    Login om te reageren
    • Den zegt

      20 februari 2013 om 08:59

      @wolfssjrd: of een gemballa aero

      Login om te reageren
  5. ravi zegt

    19 februari 2013 om 23:27

    Hoe kan zo’n zwaar ding nou lekker rijden?

    Login om te reageren
    • wolfssjrd zegt

      19 februari 2013 om 23:42

      @ravi: geloof me ut rijd geweldig ;)

      Login om te reageren
      • ravi zegt

        19 februari 2013 om 23:47

        @wolfssjrd: nou heb sinds 2011 een Xc90 en ik vind het niet geweldig rijden vergeleken met niet-SUV’s! Ik denk dat deze cayenne nog zwaarder is.. Weet niet wat u rijdt?

        Login om te reageren
        • CRX zegt

          20 februari 2013 om 08:31

          @ravi: Vreemde vergelijking, vind je niet? Je gaat de wegligging van de Panamera toch ook niet beoordelen obv ervaringen in een S80 ofzo.

          Login om te reageren
          • ravi zegt

            20 februari 2013 om 08:34

            @CRX: zijn allebei SUV’s van ongeveer hetzelfde gewicht. Dus ik bedoel alleen het gewicht en niet het aantal pk etc.

            Login om te reageren
            • MAB zegt

              21 februari 2013 om 12:54

              @ravi: slechte vergelijking, serieus. Een cayenne heeft sowieso meer pk dus kan ook meer gewicht hebben en wegligging zal (denk ik) ook beter zijn. Je kunt iets vergelijke alleen omdat het de zelfde gewicht heeft en hoog op zijn pote staat.

              Login om te reageren
              • MAB zegt

                21 februari 2013 om 12:54

                @MAB: iets niet*

        • wolfssjrd zegt

          23 februari 2013 om 10:36

          @ravi: ik heb zelf al eens in een Q7 V12 gereden, zwaar en groot als je het mij vraagt, maar reed geweldig

          Login om te reageren
      • straatpiraat zegt

        20 februari 2013 om 15:39

        @wolfssjrd: rijdT

        Login om te reageren
        • ckaka zegt

          20 februari 2013 om 21:59

          @straatpiraat:

          straatpiraat = spellingspiraat !

          Login om te reageren
  6. mout zegt

    20 februari 2013 om 00:07

    Voor de Cayenne heb ik niet zo veel interesse, zodat ik niet precies paraat heb hoe die er ‘normaal’ uitziet. Als iemand zegt dat dit de facelift is, geloof ik het ook. Op die dubbele mistpitten na, misschien. Als het niet de facelift maar juist het oude model moet wezen – ook best.
    Porsche zal zelf toch ook wel bumperlipjes, skirts en forse hoepels in fleurige pakketjes aanbieden?

    Login om te reageren
  7. roadrage zegt

    20 februari 2013 om 01:34

    @ravi: met een berg newtonmeters is niets meer te zwaar ;)

    Login om te reageren
  8. E550 zegt

    20 februari 2013 om 03:42

    Elke yup in Nederland heeft een Cayenne? Misschien een Audi A3, geen Cayenne. In Rusland zie ik best vaak mensen van rond de 30 in een Cayenne rijden. In Nederland zijn ze bijna allemaal 45+.

    Maar kom op, 4 uitlaten onder een V6 diesel, dat gaat toch nergens over?

    Login om te reageren
  9. schellekens006 zegt

    20 februari 2013 om 03:53

    Je moet er maar ingezien willen worden… Niet mijn ding.

    Login om te reageren
  10. ropbp zegt

    20 februari 2013 om 08:52

    Het blijft gewoon een Hyundai-busje met spoilers……

    Login om te reageren
  11. littleturbo96 zegt

    20 februari 2013 om 10:01

    Als ze nou gewoon een pretpakket aanbieden met een serieuze power-upgrade ipv die lelijke spoilers en ander sjonnie spul.. Hij is standaard al mooi genoeg alleen het enige wat hij nodig heeft is wat meer power.

    Login om te reageren
    • earschot96 zegt

      20 februari 2013 om 10:04

      @littleturbo96: neeeeeeeeeeeeeeeeee jonge, hoe meer spoilers hoe beter. Denk je nou echt dat mensen erom geven hoe hard ie gaat. als het er maar dik uitziet.

      Login om te reageren
  12. SummerSky zegt

    20 februari 2013 om 10:13

    Het lipje aan de voorkant is wel geslaagd, maakt de Cayenne iets minder een amfibievoertuig.
    De rest is m.i. prullenbakwerk

    Login om te reageren
  13. 1audi1 zegt

    20 februari 2013 om 12:08

    Zal alleen goed verkocht worden in de eu

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North