• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Techniek: wat willen jullie?

Auteur: kevski, gepost 25 juli 2009 om 09:50 – 61 Reacties

Vraagtekens

De laatste maand plaats ik om de twee weken een nieuw artikel over autotechniek op Autoblog. Zo schreef ik over de handbak en de automaat. Maar nu vraag ik me eigenlijk af waar jullie interesse verder nog naar uit gaat op dit gebied. Dus hebben jullie een onderwerp waarover je graag meer wilt weten? Post het dan hier.

Ik hou hier reacties in de gaten en zal er waar ik kan op inspelen met een nieuwe column. Ik kan niet beloven dat het direct aan bod komt, of dat er überhaupt wat aan bod komt, maar niet geschoten is altijd mis. Dus laat het maar weten…!

Ook interessant!

  • Volkswagen moordt de handmatige versnellingsbak uit
  • Video: Wat je nog niet wist over offroad banden
    Video: SUV banden zijn parels van techniek
  • Ricciardo geeft toe: "Heb de ballen verstand van techniek"
  • Waarom de 911 GT3 weer een handbak heeft

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Techniek

Vorig bericht: « Deze Lamborghini LP670 R-SV gaat het maken in de GT1
Volgend bericht: De CVT en DSG-versnellingsbak »

Lees Interacties

Reacties

  1. Genotsknots zegt

    25 juli 2009 om 09:53

    Ik zou meer willen weten over stroom auto’s

    Login om te reageren
  2. Denis zegt

    25 juli 2009 om 10:01

    Hoe werkt een differentieel, een elektronisch differentieel en daarmee samen gaand traction control.

    Login om te reageren
  3. Marc zegt

    25 juli 2009 om 10:03

    Misschien de Wankelmotor weer eens de revu laten passeren?

    Login om te reageren
  4. Peter zegt

    25 juli 2009 om 10:07

    (Actieve) Distronic van Mercedes-Benz :)
    Voorbeeld: http://www.mbenznl.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=54&Itemid=79

    Login om te reageren
  5. Alwood zegt

    25 juli 2009 om 10:09

    hmm… iets in mij neigt naar de invloed van het in- en uitlaatsysteem op een motor. De verschillende wegen die deze kunnen afleggen en wat dit doet met koppel en vermogen. Maar dat wordt misschien te specifiek…

    Een ander interessant punt ligt bij de toepassing van turbo’s (en in mindere mate verschillende typen superchargers). Wat er gebeurt bij het groeien van een turbo, waar goede blow-offs nuttig voor zijn en vanaf welke turbo druk blow-off valves gebruikt moeten worden. Om af te sluiten met het verschil tussen turbo’s op een diesel of een benzine?

    Nog een interessant punt vind ik de variabele nokkenas-standen die veel merken toepassen. Tegenwoordig zelfs drie verschillende standen? En de winst die dit biedt bij dagelijks gebruik en circuit-rijden… Verschillen tussen VAMOS en V-Tec…

    Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    25 juli 2009 om 10:12

    ow, en nog eentje… Een (detail) uitleg over compressie… En dan vooral welke invloed de klep-standen (en nokkenas?) op de compressie hebben.

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    25 juli 2009 om 10:18

    ophanging en onderstel systemen ..
    het hoe en waarom en productiekosten en ideale situaties ..
    en zoals @Alwood al schreef .. het ademen van een motor ..

    goed bezig @Kevski ..

    Login om te reageren
  8. Edman zegt

    25 juli 2009 om 10:22

    @ Genotsknots

    Een elektromotor is eigenlijk heel makkelijk, er bestaan wel veel variaties op, maar alsnog, lastig is het niet. Je hebt een stator en een rotor, de rotor heeft een pos. en een neg. pool. Als je dan in een spoel er omheen (de stator) stroom laat lopen, krijg je dus rotatie van de rotor, die ‘nokkenas’ aandrijft. Voilá. Elektromotor in vogelvlucht. En daar komt bij dat een echte autoliefhebber toch echt nog niet aan de elektromotor toe is. Je wilt toch niet dat de helft van de bezoekers een burn-out krijgt hè?

    Login om te reageren
  9. Edman zegt

    25 juli 2009 om 10:26

    Oja, ik was bijna vergeten waar ik mezelf altijd zo over fascineer: Chiptuning, ecuboxen en andere zooi die je auto sneller zouden maken. Hoe werkt het nou precies en waarom zouden fabrikanten zelf de auto’s niet met pakweg 15% meer vermogen leveren met een gunstiger verbruik (dat is wat het bedrijf ziptuning garandeert)?

    NB. Kevski, je levert geweldig werk :D

    Login om te reageren
  10. Edman zegt

    25 juli 2009 om 10:29

    @ Alwood

    Ja, die nokkenas standen begrijp ik ook nooit helemaal. Die V-TEC, DOHC en andere begrippen gaan altijd een beetje langs me heen :mrgreen:

    Login om te reageren
  11. Gnermo zegt

    25 juli 2009 om 10:34

    @Marc: De Wankel is heel gemakkelijk uit te leggen in één plaatje, voor mij niet zo bijster interessant dus.

    @Edman: Chiptuning lijkt mij ook interessant, ik geloof er zelf ook niet zo veel van.

    Login om te reageren
  12. Berton zegt

    25 juli 2009 om 10:38

    Chiptuning!

    Login om te reageren
  13. Kevski-Style zegt

    25 juli 2009 om 10:42

    @ Iedereen:

    Met al het bovenstaande kan ik wel wat mee!

    @ Alwood:

    Je bent niet nieuwsgierig he? Het meeeste ga ik in de toekomst oppakken. In dat opzicht heb je geluk dat ik met de dingen die jij opnoemt zelf veel bezig ben op gebied van ontwikkeling voor verschillende projecten, dus dat komt wel goed….

    @ Denis:

    Jouw idee vind ik eigenlijk nog de beste: Nie omdat het het allerspannendste onderwerp is, maar wel omdat het goed aansluit bij de versnellingsbak….

    Login om te reageren
  14. YK zegt

    25 juli 2009 om 10:43

    @ Kevski,

    Waar komen baby’s vandaan? :mrgreen:

    Login om te reageren
  15. Autogek zegt

    25 juli 2009 om 10:45

    Van mij mag Autoblog eens gaan uitleggen aan het gemiddelde publiek hier dat de accu’s in een Prius niet de accu’s zijn die men kent. En dat deze vvolledig te recyclen zijn. daarnaast mogen jullie ook eens de waarheid vertellen over de procutie tot het recyclen van een Prius. Vele komen hier altijd met een dom rapport dat stelt dat een SUV schoner is dan een Hybride. Terwijl dit absoluut niet zo is. In dit rapport gaat men er bv vanuit dat een Prius maar 160.000 km meegaat en een SUV wel 500.000 km. Een Prius is de schoonste auto van Cradle to cradle. En daar mag Autoblog ook wel eens de waarheid over schrijven ipv hybrides constant afkraken.

    Login om te reageren
  16. exclusivv zegt

    25 juli 2009 om 10:47

    Hoe de benzine omgezet wordt in energie?

    Login om te reageren
  17. Berton zegt

    25 juli 2009 om 10:51

    Afgelopen week had ik met iemand een discussie over het gebruik van de ‘juiste’ motorolie. De viscositeitswaarden en de afkortingen op de verpakking hebben een verklaarbare uitleg en maken het grotendeels het verschil tussen de soorten motorolie maar bij mij ging het om olie van de VW-norm 505.01. Iemand beweerde dat je hier ook perfect 505.00 voor kon gebruiken. Wat zou er kunnen gebeuren moest ik olie gebruiken van een 505.00 ? Hoe zit dat nu? En is dat 505.01 label misschien larie!

    Login om te reageren
  18. racerx zegt

    25 juli 2009 om 10:53

    De werking van verschillende types olie i.c.m. olieverbruik.

    Login om te reageren
  19. Okkii zegt

    25 juli 2009 om 10:54

    Homokineten. Wat kan het voor effect hebben.

    Dit is mijn zwakke punt als het om Auto techniek theorie gaat. Dus een beetje uitleg over dit onderwerp vind is FANTASTIC!

    Login om te reageren
  20. Tombnolz zegt

    25 juli 2009 om 11:12

    Van mij mag er weleens een column aan LPG worden gewijd. Er bestaan meerdere types, sommige motoren draaien er perfect op, anderen niet, waarom dan…

    Onlangs ben ik teweten gekomen dat er heel wat Saabs zijn die veel motorschade oplopen door het “black sludge”-fenomen. Misschien daar eens een woordje uitleg over.

    Of hoe je zuinig(er) kan rijden zonder de techniek meer te belasten.

    Login om te reageren
  21. Kevski-Style zegt

    25 juli 2009 om 11:17

    @ Berton:

    Geen gek idee! Eeven in het kort een antwoord: Al wil je boter gebruiken: Het kan, maar vraag niet hoe lang het goedgaat. Kwalieit van de 00 is net iets lager door de dopes, maar niet echt noemenswaardig. Je kunt het er dus voor gebruiken. Er zijn echter betere waarden om naar te kijken. Daarmee kan je algemene genormaliseerde codes met elkaar vergelijken en je eigen motorolie kiezen, of nog beter, een hogere kwaliteit ervan. Maar dat vertel ik nog wel een keer….

    Login om te reageren
  22. Kevski-Style zegt

    25 juli 2009 om 11:19

    @ Iedereen:

    Ik reageer even niet meer. na het weekend pas weer. Want ik ben een lang weekendje weg. Maar wees gerust, erna ga ik gewoon weer verder, dus blijft posten!!!!

    Login om te reageren
  23. Fiat Panda zegt

    25 juli 2009 om 11:31

    @ Kevski-Style, goed weekend. We redden het hier zolang wel.

    Login om te reageren
  24. Ralluf zegt

    25 juli 2009 om 12:07

    Waterstof! Dat lijkt mij de brandstof voor de toekomst. Want onze stroom word ook niet milieuvriendelijk opgewekt. Alleen vervelend dat waterstof ook nog veel tijd en energie kost.

    Login om te reageren
  25. Benjamin1 zegt

    25 juli 2009 om 12:10

    Verschillende differentiëlen graag. Derest ben ik wel bekend mee!!

    bv sperdifferentieel, semisper etc.

    Login om te reageren
  26. laue zegt

    25 juli 2009 om 12:33

    het vermogen/koppel verschil tussen diesel en benzine.
    wat doen 2 de zelfde autos (bv golf) met 2oopk één met diesel één met benzine.

    Login om te reageren
  27. bakkerst zegt

    25 juli 2009 om 12:38

    @ autogek…

    je gaat mij niet vertellen dat de Prius ontwikkeld is met het Cradle-to-Cradle principe in het achterhoofd. no f8cking way dat een auto volledig te hergebruiken is en volledig uit gerecyclede en biologisch afbreekbare componenten is opgebouwd. als dat echt zo was hadden ze er wel keihard mee gemarketeerd. misschien ben je in de war met een ander principe. maar CtC is een van de meest ‘hardcore’ millieuvriendelijke principes. dat label kun je niet zomaar overal op plakken.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Cradle_to_cradle

    lees dit nogmaar eens goed door, en denk er nog even overna..
    als je een term niet goed kent of begrijpt, kun je die beter maar niet gebruiken

    Login om te reageren
  28. GOD zegt

    25 juli 2009 om 12:46

    @ Laue

    200PK is 200PK, of het nou een diezel of benzine is maakt niet uit.
    die 200PK is gewoon een piekvermogen, de hele powerband is belangerijk.

    Login om te reageren
  29. jtb zegt

    25 juli 2009 om 12:53

    Activa en vergelijkbare systemen

    Login om te reageren
  30. -niels- zegt

    25 juli 2009 om 12:55

    turbo’s vind ik erg interessant, als daar een stukje over kan komen, graag.
    eventueel gecombineerd met compressors, vrijweinig verschil eigenlijk.

    Login om te reageren
  31. wilco faber zegt

    25 juli 2009 om 13:08

    Wat dacht je van een beschrijving te geven van de verbrandingscyclus. Zowel voor 2takt als 4 takt.

    Login om te reageren
  32. Hupke zegt

    25 juli 2009 om 13:31

    Ik zou wel wat meer willen weten over verschillende stuursystemen en ophangingen. En wat daar precies de verschillende toepassingen van zijn.
    Hoeveel verschillende soorten sperdiffs er zijn.
    En een critische kijk op aërodynamica en andere “tunings” verschijnselen, wegauto’s vs straatauto’s (zoals er ooit al een artikel geweest is) zou ook leuk zijn.

    Login om te reageren
  33. HDM zegt

    25 juli 2009 om 13:44

    Een kijk in de verre toekomst van de auto, kijken of de leden hier al echt vliegende auto’s met kernreactoren voor zich zien, of dat we allemaal aan de Pelvissen (Pal-V of zo) gaan, of misschien auto’s op honinggraatbollen (RSQ)….

    @Wilco:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweetaktmotor
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Viertaktmotor

    Login om te reageren
  34. DaBaZZ zegt

    25 juli 2009 om 14:16

    Ik zou wel graag wat meer willen horen over superchargers en turbo’s en dan ook het verschil daar tussen.
    Maar ik ben geïnterreseerd in alle techniek! Dus laat maar komen! Een wekelijks techniekcolum zie ik wel zitten!

    Login om te reageren
  35. karel zegt

    25 juli 2009 om 14:26

    Wat te denken van verlichtingssystemen van de toekomst.
    zoals highpower led verlichting als dimlicht,hoever zijn ze er mee.
    En hoelang gaat het nog duren voordat er een betaalbare versie is.

    Login om te reageren
  36. Cantago zegt

    25 juli 2009 om 15:29

    Ik vind de techniek stukjes erg gaaf, maar in mijn ogen gaan ze niet diep genoeg. Dat is wat ik altijd erg mis aan dit soort dingen, meer illustraties, meer voorbeelden, meer techniek achter het idee.

    En ja, dan zou een koppeling ook een welkome invulling zijn;)

    Ik ben er in ieder geval erg blij mee, keep up the good work!

    Login om te reageren
  37. BmwMPower zegt

    25 juli 2009 om 15:35

    Alles over downforce en aerodynamica.
    Bumpers, spoilers en platen onder je auto om nog sneller te gaan.

    Login om te reageren
  38. RenesisHP zegt

    25 juli 2009 om 15:50

    Wat denk je van simpele effectieve maatregelen om een auto beter te laten presteren. Maw. De meest goedkope “werkende” maatregelen tbv prestaties kwa vermogen en handling.

    Ik heb zo’n idee dat de gemiddelde tunert daar nogal verkeerd tegenaan kijkt.

    Login om te reageren
  39. six-trey zegt

    25 juli 2009 om 15:51

    @marc

    van mij mag je altijd wat schrijven over de Hemi motoren, de Flatheads van Ford uit de jaren 30, de 426 monsters van Chrysler in de jaren 60-70… :D

    Login om te reageren
  40. RenesisHP zegt

    25 juli 2009 om 15:58

    @six-trey.

    Niet alleen in theorie.. ;)

    Login om te reageren
  41. Graficon zegt

    25 juli 2009 om 16:03

    @ Okkii

    over homokineten: dat zijn kogelkoppelingen die binnen een bepaalde hoek kunnen articuleren dus het asje moet er niet noodzakelijk recht gaan maar kan ook schuins erin draaien… het komt een beetje neer op je schoudergewricht… er gaat een as in het binneste deel van de overbrenger, het binneste en de buitenste deel zijn in elkaar vastgemaakt door kogels zoals in een lager die ervoor zorgen dat de binnenkant de buitenkant meeneemt. De binnenkant heeft ook overlangse sleufjes zodat de binnenkant kan articuleren (van boven nr beneden etc..) De laatste zin is vaag als je niet weet hoe het eruit ziet natuurlijk!

    vandaar de volgende supersite met meer uitleg + foto’s:
    http://www.home.versatel.nl/max040/vw-aandrijfas.htm

    Login om te reageren
  42. Base zegt

    25 juli 2009 om 16:23

    De Ford Focus, Mazda 3 en als ik me niet vergis Volvo S40 staan dacht ik op hetzelfde platform. Toch hebben ze heel andere rij-karakteristieken (de Focus wordt altijd de hemel in geprezen). Zo zijn er meer voorbeelden van zuster-automobielen die zich ondanks hun grote overeenkomsten toch heel anders laten rijden.
    Graag een stukje uitleg over platform-techniek en hoe de verschillende (dochter-)fabrikanten daarmee hun eigen ding doen.

    Login om te reageren
  43. Laue zegt

    25 juli 2009 om 16:47

    @ god.

    het gaat voornamelijk de uitleg hoe het met vermogen en koppel zit. waarom is een 200pk diesel eerder weg maar een 200pk benzine hogere topsnelheid(vaak)

    Login om te reageren
  44. Maksimum zegt

    25 juli 2009 om 16:59

    Kopel en Vermogen wat is nu belangrijk? Is een 200pk diesel even snel als een 200pk benzine 0 tot 100? Ik denk van wel!

    Login om te reageren
  45. Yuri zegt

    25 juli 2009 om 18:05

    Ik sluit me aan bij de onderwerpen die Alwood noemt :)

    Login om te reageren
  46. Ejay zegt

    25 juli 2009 om 18:35

    – Blueprinten van een blok.

    – Berekening en werking van een resonantieuitlaat.

    – Zoals hierboven reeds gemeld (electonisch geregelde) differentiëlen

    Login om te reageren
  47. M-power zegt

    25 juli 2009 om 21:21

    Kijk eens op howstuffworks.com
    wordt allen stap voor stap uitgelegd met
    voorbeelden en animaties. Bijv. Turbo vs supercharger
    en hoe differentiëlen werken

    Login om te reageren
  48. Jeroen van der Schenk zegt

    25 juli 2009 om 22:30

    Mooie input, daar ben je nog wel even over aan het bloggen :-)

    Login om te reageren
  49. Chief_S5 zegt

    26 juli 2009 om 00:21

    NeoVVL/ VVT-i/ VTEC, daar zou ik wel eens een leuk (dus geen Wikipedia-stijl) stukje over willen zien. :)

    Login om te reageren
  50. RolfdeVries zegt

    26 juli 2009 om 08:11

    Geen electromotor, Geen CVT, Geen hybride of wat dan ook wat wegneemt van het genot van rijden.

    Wel pk’s, werking van verschillende motor en ophangingsdelen.

    Login om te reageren
  51. BasRotterdam zegt

    26 juli 2009 om 10:29

    Brandstof hoax`en , wat is waar en wat niet om veel brandstof te besparen d.m.v. toevoegingen. ( aceton etc. )

    Login om te reageren
  52. GOD zegt

    26 juli 2009 om 10:44

    @ Chief SS

    Als je Blueprinting interesant vind, raad ik je het volgende boek aan:

    The Step-By-Step Guide to Engine Blueprinting van Rick Voegelin

    Login om te reageren
  53. GOD zegt

    26 juli 2009 om 10:46

    oops ik bedoelde eigenlijk Ejay

    Login om te reageren
  54. Ejay zegt

    26 juli 2009 om 10:55

    @ GOD, thx! Ik zal eens op zoek gaan.

    Login om te reageren
  55. Autogek zegt

    26 juli 2009 om 11:29

    @ Bakkerst: Cradle to Cradle wil helemaal niet zeggen dat hij 100% herbruikbaar of biologisch afbreekbaar is. Cradle to Cradle is een maatstaaf van hoe vervuilend iets is in zijn productie, leven en afbreken.

    Een Prius is trouwens al voor 95% recyclebaar. En hij wordt ook met diverse onderdelen gemaakt die uit gerecyclede matrialen bestaan. Daarnaast wordt de Prius ook in 1 van de schoonste ( o niet schoonste) autofabrieken gemaakt die er bestaan.

    Jij weet niet waar de term Cradle to Cradle over gaat. Dus moet jij mij daar niet op corrigeren!

    Lees de Prius-brochure maar even door voor je met commentaar kom!

    http://www.toyota.nl/e-brochures/slot004_tcm27-903102.zip/slot004/index.html?webtrendsID=NLNL

    Login om te reageren
  56. Ejay zegt

    26 juli 2009 om 12:30

    Hier nog een suggestie:

    – Verschillende soorten injectie e.g. directe inspuiting vs. oudere typen.

    Login om te reageren
  57. Tinus zegt

    26 juli 2009 om 15:12

    1.4 TSI van VW.

    Hoe krijgen ze het voorelkaar dat je bij het toenemen van het toerental de overgang van compressor naar turbo niet voelt?

    Is het een overlapping of overschakeling van compressor naar turbo. Hoe die die rakkers dat?

    Uhh.. en verder

    De comprex-lader van mazda (hoe kan het dat uitlaatgas zich niet vermengt met de inlaatlucht en deze ook niet opwarmt? En dan ie vanaf lage toerentallen al werkt?)

    Otto-motor zonder gasklep dmv bv weglaten nokkenas en deze vervanegn door ektromagnetisch bediende kleppen..

    Login om te reageren
  58. BananaFlip zegt

    26 juli 2009 om 16:41

    ESP, traction control, sperdiff.
    That’s it.

    Login om te reageren
  59. Roel zegt

    27 juli 2009 om 00:48

    Ik woon nu al enige jaren in het buitenland en ik denk er over een auto uit de USA te halen (lage dollar, geen btw/bpm, aantrekkelijke prijs dus). Over een jaartje wil ik die dan mee nemen naar Nederland als ik daar weer ga wonen.

    Ik denk nu aan een Saab 9.3 estate of een Subaru Outback 2.5.

    Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de verschillen tussen Subaru’s en Saab’s uit Europa en de USA? Mogen die van de USA in NL rijden? Moet ik dan eerst nog van alles laten ombouwen of aanpassen? Vooral op milieu eisen zijn er misschien verschillen. Ik kom er zelf niet helemaal uit via internet.

    Login om te reageren
  60. Kevski-Style zegt

    27 juli 2009 om 17:14

    @ Hupke & BMWMpower:

    Aerodynamica wil ik over een andere boeg gooien, maar daar wil ik de hulp bij hebben van een andere gastbloggerop het gebied van styling. Want dat is een eeuwenoude clash, waarvan veel mensen niet weten. Dat onder de loep nemen is misschien ook wel eens leerzaam. Dus ja, als je zit te lezen, mail me even :P

    @ Renissi HP:

    Dat is niet eens een slechte. Ik zal je de meest goedkope vertellen: Sloop alles uit je auto wat je niet nodig hebt. Dat zet je op Marktplaats of iets dergelijks en verkoop het. Op die manier gaat je auto beter remmen, sturen, trek sneller op, heeft een marginaal hogere topsnelheid en verbruikt benzine. En best of all: Het levert geld op.

    Login om te reageren
  61. Kevski-Style zegt

    27 juli 2009 om 17:20

    @ Roel:

    Je hoeft niet heel veel om te bouwen, maar denk aan dingen als lampen. Die zijn sealed beam in plaats van degene die wij hier gebruiken. Kortom, je moet gaan kijken naar nieuwe verlichtingsunits voor en achter. Verder zouden er volgens mij geen echte verschillen meer moeten zijn. Ik verwacht wel dat de ecu anders is. Mocht je sensor problemen krijgen in de toekomst dan kan dat een duur en langdurig geintje worden, omdat veel dealers in Nl software hebben voor bijvoorbeeld Bosch, waar in amerika dezelfde auto met Motorola rijdt…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North