• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Techrules brengt de haaienvin naar een straatauto

Auteur: RubenPriest, gepost 7 maart 2017 om 13:55 – 9 Reacties

Afbeelding Techrules brengt de haaienvin naar een straatautoAfbeelding Techrules brengt de haaienvin naar een straatautoAfbeelding Techrules brengt de haaienvin naar een straatautoAfbeelding Techrules brengt de haaienvin naar een straatautoAfbeelding Techrules brengt de haaienvin naar een straatautoAfbeelding Techrules brengt de haaienvin naar een straatautoAfbeelding Techrules brengt de haaienvin naar een straatautoAfbeelding Techrules brengt de haaienvin naar een straatauto

Techrules brengt de haaienvin naar een straatauto
Dat hebben ze leuk afgekeken.

Ook dit jaar is Techrules weer aanwezig. Ditmaal met hun eerste productieauto. Het model luistert naar de naam Ren en beschikt, net als de H60 van Pininfarina, over turbine technologie.

Wat meteen opvalt aan de Chinese hybride supercar is de bijzondere vormgeving. Met name de haaienvin. Alles voor optimale aerodynamica. De Ren zal leverbaar zijn met diverse configuraties. Het topmodel is een variant die komt met twee motoren en een 25 Kwh batterij. De auto heeft een systeemvermogen van 1305 pk en volgens de NEDC-norm komt de actieradius neer op 1.170 kilometer. Het ding rijdt op diesel.

De specificaties zijn indrukwekkend te noemen. De hybride weegt 1.630 kilo, heeft een koppel van 7.800 (!1!1!) Nm en een top van 320 km/u. 0-100 km/u is gedaan in 2,5 seconden. Het gemiddelde verbruik komt neer op 7,5l/100 km.

Techrules meldt dat de productie in 2018 van start zal gaan. Vanaf vandaag kunnen orders worden geplaatst voor de Ren. Daarnaast komen er ook een handjevol track-only varianten die in Italië met de hand zullen worden gebouwd door L.M. Gianetti uit Turijn. De prestatiegerichte, modulaire opbouw maakt het mogelijk om de auto te voorzien van een kap met één, twee of drie polycarbonaatkoepels. Met alleen ruimte voor de bestuurder is hij geschikt voor circuitgebruik, met twee koepels is de configuratie geschikt voor een bestuurder en passagier en met drie koepels biedt hij ruimte aan de bestuurder plus twee passagiers.

Ren is ’s werelds eerste productieversie van een elektrische supercar voorzien van het baanbrekende, door Techrules ontwikkelde Turbine-Recharging Electric Vehicle (TREV)-systeem, dat werd geïntroduceerd op de autotentoonstelling van Geneve in 2016. Ons interview met Techrules, tijdens de autoshow van vorig jaar, kun je bekijken op ABHD.nl.

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Maserati Levante als Hybride: de nieuwe instapper is hier
  • Ford Puma Rally1
    Ford Puma Rally1 is hybride rallykanon
  • Rijtest: Lexus NX450h+ 306 pk plug-in hybride

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2017, Hybride, Supercars, techrules, turbine

Vorig bericht: « Fittipaldi EF7 is een oldskool supercar met V8
Volgend bericht: Gallery: de mooiste beursbabes van Geneve 2017 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    7 maart 2017 om 13:57

    En die deuren zijn toch handig in de regen!

    Login om te reageren
  2. mauking zegt

    7 maart 2017 om 14:00

    Ik vind vandaag echt een geweldige dag

    Login om te reageren
  3. doewap zegt

    7 maart 2017 om 14:02

    Ik wilde net bij die H600 gaan zeggen: hebben we dat van die turbines niet ergens eerder gehoord…?

    Ja dus. Range extension via een turbine is ook geen nieuws, zie ook de hybride trucks van Wrightspeed (van Tesla mede-oprichter Ian Wright).

    Login om te reageren
  4. denniss00 zegt

    7 maart 2017 om 14:03

    Godkrijgeenkater!! 7800 nm?!?!?!?!?!?! Da’s genoeg om de wereld een beetje sneller te laten draaien!

    Login om te reageren
  5. ruud1954 zegt

    7 maart 2017 om 14:03

    En bij smalle parkeervakken.

    Login om te reageren
    • ruud1954 zegt

      7 maart 2017 om 14:04

      @ruud1954: kun je altijd nog uitstappen.

      Login om te reageren
  6. sr20det zegt

    7 maart 2017 om 14:03

    Pagani had de haaienvin ook al, onderandere op de Tricolore en een aantal 760’s.

    Login om te reageren
  7. doewap zegt

    7 maart 2017 om 14:05

    En Quant zit ook niet stil. Hoewel veel mensen dit niet serieus nemen, blijven ze hun techniek verder ontwikkelen. De toekomst ziet er veelzijdig uit…
    http://emagazine.nanoflowcell.com/technology/300-kmh-in-the-worlds-first-electric-sports-car-with-48-v-low-voltage-flow-cell-drive/

    Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    7 maart 2017 om 17:50

    Leuke innovaties maar niet om aan te gluren

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North