Deze sedan met Italiaanse flair is anders dan de rest

Auteur: , 12 Reacties

Mysterieuze aanwijzingen in de titel. Die wijzen op een..

..aandrijflijn met turbinepower! In Genève staat Pininfarina met de H600. Een sedan met een Europees uiterlijk en Aziatisch brein. De ideale combo? De hybride is een samenwerking tussen het Italiaanse designbureau en de Hybrid Kinetic Group (HKG) uit Hong Kong.

Het getoonde model in Zwitserland betreft een concept. De voorkant lijkt wat weg te hebben van een Maserati, de rest van het uiterlijk staat behoorlijk op zichzelf. Of de H600 ook in productie zal gaan is afwachten. Voor HKG is het model vooral een presentatie om te laten zien wat voor techniek ze in huis hebben.

Over de aandrijflijn is helaas weinig tot niets bekendgemaakt, dus kunnen we ook niets vertellen over de techniek en eventuele specificaties. Het blijft voor nu dus bij plaatjes kieken. Naast deze H600 gaan Pininfarina en HKG ook werken aan andere modellen. De samenwerking is vastgelegd voor bijna vier jaar.



12 reacties

Nieuwe Maserati?
@dutchdriftking: dacht er ook gelijk aan toen ik de zijkant bekeek
@t0astyyy: en het neusje is net de nieuwe SUV.
Een beetje van alles maar net niet. Als studie model kan ik hem wel waarderen alleen jammer dat ze zo weinig info geven.
Eentje voor in de rubriek vergeten concepten; ziet er een beetje gedateerd uit.
The solution proposed by Pininfarina for the APU of the Cambiano is extremely original and innovative, very consistent with the general philosophy of the project: this is a 50 kW micro turbine, under development by the Bladon Jets, which normally runs on diesel but which can be calibrated to be compatible with various types of fuel. In addition to this advantage, the turbine is much smaller than those of piston engines with a similar power delivery, it weighs just 40 kg, even that lower than that of a heat engine of equal power, and generates low polluting emissions.

http://www.pininfarina.com/en/cambiano_engineering

Vraag me af hoe stil deze “particularly quiet” APU daadwerkelijk is. En hoeveel deze APU daadwerkelijk verbruikt per uur. Op zich is het niets nieuws, het gebruik van een GTE als Generator alleen heb ik het nog nooit gezien in een auto.
Ik dacht gelijk aan een Lagonda Taraf.
Dit zou mooi zijn als DeTomaso! Vraag me niet waarom, maar de uitstraling vind ik precies DeTomaso <3
Uit Hong Kong? Laat maar zitten
Ik snap de vergelijking met Maserati wel, maar vanvoren en van achteren lijkt het juist weer op twee hele andere merken. De voorkant zou zo van de Lagonda Taraf kunnen komen, en de achterzijde doet denken aan die van recente Lincolns.
Ding gaat te zwaar zijn als ze hem veilig en pillarless bouwen, of veel te duur.
Het zou wat zijn als we eindelijk eens zo’n interieur in productie zouden zien.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).