• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze sedan met Italiaanse flair is anders dan de rest

Auteur: RubenPriest, gepost 7 maart 2017 om 13:30 – 12 Reacties

Afbeelding Deze sedan met Italiaanse flair is anders dan de restAfbeelding Deze sedan met Italiaanse flair is anders dan de restAfbeelding Deze sedan met Italiaanse flair is anders dan de restAfbeelding Deze sedan met Italiaanse flair is anders dan de rest

H60
Mysterieuze aanwijzingen in de titel. Die wijzen op een..

..aandrijflijn met turbinepower! In Genève staat Pininfarina met de H600. Een sedan met een Europees uiterlijk en Aziatisch brein. De ideale combo? De hybride is een samenwerking tussen het Italiaanse designbureau en de Hybrid Kinetic Group (HKG) uit Hong Kong.

Het getoonde model in Zwitserland betreft een concept. De voorkant lijkt wat weg te hebben van een Maserati, de rest van het uiterlijk staat behoorlijk op zichzelf. Of de H600 ook in productie zal gaan is afwachten. Voor HKG is het model vooral een presentatie om te laten zien wat voor techniek ze in huis hebben.

Over de aandrijflijn is helaas weinig tot niets bekendgemaakt, dus kunnen we ook niets vertellen over de techniek en eventuele specificaties. Het blijft voor nu dus bij plaatjes kieken. Naast deze H600 gaan Pininfarina en HKG ook werken aan andere modellen. De samenwerking is vastgelegd voor bijna vier jaar.

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Maserati Levante als Hybride: de nieuwe instapper is hier
  • Ford Puma Rally1
    Ford Puma Rally1 is hybride rallykanon

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, geneve-2017, Hybride, pininfarina, turbine

Vorig bericht: « Renault showt de elektrische hot hatch van de toekomst
Volgend bericht: Fittipaldi EF7 is een oldskool supercar met V8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    7 maart 2017 om 13:31

    Nieuwe Maserati?

    Login om te reageren
    • t0astyyy zegt

      7 maart 2017 om 13:38

      @dutchdriftking: dacht er ook gelijk aan toen ik de zijkant bekeek

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        7 maart 2017 om 13:58

        @t0astyyy: en het neusje is net de nieuwe SUV.

        Login om te reageren
  2. isn1981 zegt

    7 maart 2017 om 13:38

    Een beetje van alles maar net niet. Als studie model kan ik hem wel waarderen alleen jammer dat ze zo weinig info geven.

    Login om te reageren
  3. sunder94 zegt

    7 maart 2017 om 13:41

    Eentje voor in de rubriek vergeten concepten; ziet er een beetje gedateerd uit.

    Login om te reageren
  4. cloverleaf zegt

    7 maart 2017 om 13:45

    The solution proposed by Pininfarina for the APU of the Cambiano is extremely original and innovative, very consistent with the general philosophy of the project: this is a 50 kW micro turbine, under development by the Bladon Jets, which normally runs on diesel but which can be calibrated to be compatible with various types of fuel. In addition to this advantage, the turbine is much smaller than those of piston engines with a similar power delivery, it weighs just 40 kg, even that lower than that of a heat engine of equal power, and generates low polluting emissions.

    http://www.pininfarina.com/en/cambiano_engineering

    Vraag me af hoe stil deze “particularly quiet” APU daadwerkelijk is. En hoeveel deze APU daadwerkelijk verbruikt per uur. Op zich is het niets nieuws, het gebruik van een GTE als Generator alleen heb ik het nog nooit gezien in een auto.

    Login om te reageren
  5. denniss00 zegt

    7 maart 2017 om 14:06

    Ik dacht gelijk aan een Lagonda Taraf.

    Login om te reageren
  6. gabrielo zegt

    7 maart 2017 om 15:15

    Dit zou mooi zijn als DeTomaso! Vraag me niet waarom, maar de uitstraling vind ik precies DeTomaso <3

    Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    7 maart 2017 om 17:49

    Uit Hong Kong? Laat maar zitten

    Login om te reageren
  8. Edge zegt

    7 maart 2017 om 18:37

    Ik snap de vergelijking met Maserati wel, maar vanvoren en van achteren lijkt het juist weer op twee hele andere merken. De voorkant zou zo van de Lagonda Taraf kunnen komen, en de achterzijde doet denken aan die van recente Lincolns.

    Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    7 maart 2017 om 19:38

    Ding gaat te zwaar zijn als ze hem veilig en pillarless bouwen, of veel te duur.

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    7 maart 2017 om 21:17

    Het zou wat zijn als we eindelijk eens zo’n interieur in productie zouden zien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North