• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Terug uit Londen

Auteur: appeltje, gepost 27 september 2006 om 12:30 – 43 Reacties

Gespot!

Deze laatste aflevering was het dan weer wat betreft Londen, maar wees niet getreurd, want ik heb nog een hele hoop spots liggen die graag verwerkt worden in nog te komen afleveringen. Over een week zijn we weer terug in Amsterdam, met het mooiste dat in de afgelopen paar maanden voorbij is gekomen!

Aston-Martin DB9

Het verhaal over de illustere voorlopers van de DB9 kennen we inmiddels wel uit de voorgaande afleveringen, dus laat ik eens ergens anders over beginnen. Ten tijde van de introductie van de DB9 rolde de standaard V12 Vanquish ook nog van de band, was er sprake van interne concurrentie? De Vanquish heeft immers maar 10pk meer, en als je je al bedenkt dat elk exemplaar weer net iets anders is zou je Vanquish opeens minder pk’s kunnen hebben dan een pakweg 40 procent goedkopere DB9! Maar de auto’s hebben niet dezelfde uitstraling, dus zijn ze voor net een iets ander publiek. De Vanquish is de stoere uitsmijter met de brede schouders, de DB9 is slanker, eleganter en subtieler. Ongeveer 34% van de DB9’s wordt geleverd als Volante, de rest is dicht.

Aston-Martin DB9 - Foto © Jim Appelmelk
Aston-Martin DB9 - Foto © Jim Appelmelk
Aston-Martin DB9 - Foto © Jim Appelmelk

Aston-Martin Vanquish S

En dit was dan het resultaat van de schijnbare interne concurrentie tussen de DB9 en de Vanquish. Uit het voorgaande is het voorspelbaar dat deze meer vermogen heeft dan de ‘gewone’. Dat komt door onder andere vernieuwde cilinderkoppen en verbeterde benzine injectoren. Die ingrepen deden het vermogen met ongeveer 60pk toenemen tot pakweg 520 paardenkrachten! Ook het uiterlijk veranderde om aërodynamische redenen. Een splitter aan de voorkant zorgt nu voor extra aërodynamische stabiliteit en de auto kreeg een ‘fliptail’ voor extra downforce. Dat is een soort geïntegreerde spoiler die we ook kennen van de DB7 GT/GTA en sommige V8 Vantages (uit de jaren ’80).

Aston-Martin Vanquish S - Foto © Jim Appelmelk

Bentley Continental GT

Als vervolg op de Continental Flying Spur uit de vorige aflevering heb ik een paar foto’s uitgezocht van de 37 foto’s van de Continental GT’s die ik er heb gespot. Om nog iets bijzonders te kunnen melden heb ik degene uitgezocht in zeldzame kleuren. Vooral rood zul je maar heel weinig tegenkomen, dit is de tweede die ik tot nu toe in die kleur zie. Arabieren ook met hun aparte kleuren… Is het geen wit, dan wel een andere vreemde kleur. Donkergroen vind ik wèl een erg mooie kleur, maar ook dat is een vrij weinig voorkomende kleur op dit model. Het is niet echt een opvallende kleur, dus ik zou verwachten het vaker te zien op de Conti’ GT. De meeste worden nog steeds geleverd in zwart, grijsachtig en olijfgroen. Zilver zie je ook niet zo vaak, ik neem aan omdat het wel erg licht is en niet echt bij het type auto past (?). De eerste die ik ooit zag was overigens ook zilver, daarna heb ik er nog maar een paar in die kleur gespot.

Bentley Continental GT - Foto © Jim Appelmelk
Bentley Continental GT - Foto © Jim Appelmelk
Bentley Continental GT - Foto © Jim Appelmelk
Bentley Continental GT - Foto © Jim Appelmelk

BMW M6

Ik kan me herinneren dat ik deze M6 in een van de eerste afleveringen aftitelde als ‘bestemd voor de linkerbaan’. Sinds ik de auto in Londen heb gespot heb ik daar een uitzondering op gevonden; daar zul je de auto logischerwijs alleen op de rechterbaan aantreffen. Je zou kunnen zeggen dat de auto concurreert met de DB9, hoewel de BMW een stuk minder kost. Maar dat maakt in die orde van grootte niet zo veel meer uit denk ik. Gek genoeg zie je zelfs in Nederland meer DB9’s dan M6’en, in Londen is dat nog extremer omdat ze hun eigen producten natuurlijk voortrekken. Er zit weer een leuke Custom Plate op, met naar ik aanneem de betekenis ‘opwindend voor 3’. Dus of het is een wel heel krappe 2+2, of meneer heeft nog een vrouwtje en een kleine.

BMW M6 - Foto © Jim Appelmelk
BMW M6 - Foto © Jim Appelmelk

BMW Z8

Makkelijk hè, als de typenaam van een BMW opgebouwd is uit één letter en één cijfer weet je meteen dat je met iets serieus te maken hebt. De Z8 is reeds uit productie, het model werd al redelijk lang geleden geïntroduceerd. Er ligt dan ook een blok voorin dat uit de vorige M5 kwam (de E39). Het is een V8 van 5 liter die 400pk aan vermogen levert en 500nm aan koppel. Maar in Duitsland hebben ze het zogenaamde ‘herenakkoord’, een subtiele manier om ‘hypocriet en schijnheilig akkoord’ te verwoorden, en bovendien kun je het makkelijker uitspreken. Wat heeft het immers voor nut om een auto op 250km/u te begrenzen, vooral een auto als deze? Met 250km/u over een snelweg razen is alsnog wel erg hard. Overigens moet je het niet zo nauw nemen met die 250km/u, want sommige auto’s rijden er zo doorheen, en dan remmen ze vervolgens weer rustig af tot de veilige snelheid van 250km/u.

BMW Z8 - Foto © Jim Appelmelk
BMW Z8 - Foto © Jim Appelmelk

Ferrari 360 Modena

Ach, als je in Londen bent is deze auto gewoon ‘leuk voor erbij’. Zowel voor een spotter als voor een eigenaar. Ik heb er daar overigens maar één gezien, min of meer als alternatief voor de vele DB7’s. De auto is gespot op Wilton Crescent, de befaamde plaats waar onder andere een Pagani Zonda C12S en de SL65AMG Facelift zijn gespot. Er stond ook nog een of andere Bentley van 10 jaar oud, dat is daar wisselgeld. De 360 Modena is trouwens een van de meest geproduceerde Ferrari’s ooit, samen met de Spider zijn er ongeveer 14.000 van gemaakt! Daarvan zijn ongeveer 5500 exemplaren als coupé, iets minder dan er van de spider zijn dus!

Ferrari 360 Modena - Foto © Jim Appelmelk
Ferrari 360 Modena - Foto © Jim Appelmelk

Ferrari 612 Scaglietti

Allebei uitgerust met een vrij weinig geleverd type velgen, maar ik zou er wel voor gaan! De eerste die ik zag had ook die blauwe kleur, dat vind ik ook al erg mooi staan, het leuke kenteken maakt het dan nog af. Ik heb veel Arabische kentekens gezien op de auto’s in Londen, in Amsterdam heb ik er geen enkele gespot! Die blauwe stond bij een hotel vlak naast een auto onder doek. Dat is dus Phantom nummer acht die ik in Londen heb gespot, realiseer ik me net! Van de Scaglietti heb ik er drie gespot, toch ook best veel voor een auto van 300 mille. De andere zien jullie trouwens ook nog wel een keer verschijnen in een aflevering.

Ferrari 612 Scaglietti - Foto © Jim Appelmelk
Ferrari 612 Scaglietti - Foto © Jim Appelmelk
Ferrari 612 Scaglietti - Foto © Jim Appelmelk
Ferrari 612 Scaglietti - Foto © Jim Appelmelk
Ferrari 612 Scaglietti - Foto © Jim Appelmelk

Ferrari F430

Een vriend van me was eens in Londen met school en spotte op deze plaats een redelijk forse combo van een Maybach 62, een Continental GT, een Continental Flying Spur, een CL600 en een 360 Spider. Kom ik er een keer, staat er alleen maar een F430. Diepe teleurstelling. Blijkbaar is dit slechts een doorsneehotelletje en had diegene die dag geluk, je weet maar nooit. Maar goed, we gaan offtopic dus ik kom weer terug op de auto. Als ik zou moeten zeggen wat ik van de auto vind, twijfel ik steeds tussen mooi en lelijk. Ik ben erg detaillistisch, dus vind ik het leuk over op kleine dingen te mieren, waardoor ik zo’n stoere auto opeens niet mooi vind. Wat vinden jullie bijvoorbeeld van de koplampen, de hoge luchthapper boven het achterwiel, en de achterlichten? Ik vind het niets…

Ferrari F430 - Foto © Jim Appelmelk
Ferrari F430 - Foto © Jim Appelmelk
Ferrari F430 - Foto © Jim Appelmelk

Ford Thunderbird

Weer een spot van het befaamde Wilton Crescent, maar waarschijnlijk niet zo zeldzaam, noch zo über als de twee voorgenoemde Mercedes-gemotoriseerde bruten. In Europa zul je de SL65AMG trouwens vaker tegen komen dan de Thunderbird, maar dat is wel vaker zo met Amerikanen. De auto is hier ook relatief onbekend, en ik heb ook geen flauw idee wat voor motor erin ligt. Even googelen (MS Word vindt dat ik het met –ch- moet spellen, ik weet wel beter) levert op dat er een vierliter V8 in ligt die maar liefst 252pk levert; Amerika, investeer wat meer in het ontwikkelen van techniek!

Ford Thunderbird - Foto © Jim Appelmelk
Ford Thunderbird - Foto © Jim Appelmelk
Ford Thunderbird - Foto © Jim Appelmelk

Jaguar XJ8 SE

Een Jaguar, nou en? Een andere tactiek van spotten is om ook de auto’s te fotograferen waar je nooit eerder van hebt gehoord, want dan is het vast iets dat weinig voorkomt, en op zeldzaamheid leg ik (disproportioneel) veel nadruk. Ik heb even gegoogled (Ik zal het woord maar toevoegen aan de lijst in MS Word) maar ben niet veel wijzer geworden, dus tot nu toe weten we niet meer dan dat “SE” staat voor “er staat SE op de achterkant”. Laten we het er dus bij houden dat het een fatsoenlijke Jaguar is die je ook nog eens weinig ziet rijden. Ik in ieder geval, want dit is “mijn enige”.

Jaguar XJ8 SE - Foto © Jim Appelmelk
Jaguar XJ8 SE - Foto © Jim Appelmelk
Jaguar XJ8 SE - Foto © Jim Appelmelk

Maserati Spyder

Trophy? Als je de 7 in het kenteken spiegelt in een verticale as staat dat er toch echt. Misschien een auto met grootheidswaan, want ik mis een paar spoilers en stickers en daarnaast zou een Trophy zonder dak toch wel te mooi voor woorden zijn, terwijl een Spyder al te mooi voor woorden is. Ik vind het in ieder geval een beeldige creatie, en de achterlichten kunnen toch ook nog wel door de beugel. Er zijn ook enkele exemplaren voorzien van boomerangachterlichten(te lang voor Scrabble, helaas), zoals op de 3200GT dus, ga er van uit dat er creatieve mensen met smaak in rijden. Ik vind het best mooi, maar het hoort natuurlijk niet.

Maserati Spyder - Foto © Jim Appelmelk
Maserati Spyder - Foto © Jim Appelmelk
Maserati Spyder - Foto © Jim Appelmelk

Maserati Quattroporte Executive GT

De verkoop van de huidige Maserati Quattroporte loopt als een trein, vandaar dat er potentiële klanten, die graag in iets echt bijzonders rijden, afvallen. Daarvoor zijn de Executive GT en de Sport GT ontwikkeld, want die zie je maar heel zelden. Ik heb zelfs precies even vaak een SLR gespot als een Executive GT, en even vaak een Veyron als een Sport GT. Maar wat houdt zo’n interessante extensie eigenlijk in? Ik zou het zo gauw niet weten, want ik hoef ze alleen aan de buitenkant te herkennen. Die mooie grill is trouwens ook een optie voor de standaard Quattroporte, net als de velgen. Het verchroomde grilletje in de zijspatborden heb ik echter nooit gezien op een ‘gewoontje’, net als de tekst ‘Executive GT’ op de B-stijlen. Ik heb mijn favoriete zoekmachine weer uit de kast gehaald om precies te weten te komen wat die extensie dan toch inhoudt, en de site van Hessing kon mij daar natuurlijk alles over vertellen. Even een citaatje:

“gecombineerde verwarming, ventilatie en massage in beide voorstoelen evenals elektrische bediening van beide zittingen en rugleuningen, neerklapbare houten tafels welke overeenkomen met het hout van het interieur en gordijnen voor extra privacy en comfort. Het interieur heeft daarnaast Alcantara daklinnen, een lederen stuurwiel met houten inlays en een klimaatbeheersingspaneel.”

Hessing, bedankt!

Maserati Quattroporte Executive GT - Foto © Jim Appelmelk
Maserati Quattroporte Executive GT - Foto © Jim Appelmelk
Maserati Quattroporte Executive GT - Foto © Jim Appelmelk
Maserati Quattroporte Executive GT - Foto © Jim Appelmelk

Nissan Skyline R33 GTS25T

In de vorige aflevering zagen we de designtechnisch niet erg opwindende Skyline R33 GTS al. Deze is net iets boeiender vind ik zelf. Helaas heb ik alleen een foto van de achterkant, blijkbaar vond ik de rest niet boeiend genoeg (?). Die lijkt al redelijk veel op de kont van de veel heftigere Skyline R34 GTR, die al te gast was in één van mijn eerste afleveringen. Ik kan me de opwinding van dat exemplaar nog wel herinneren, dat had ik bij deze toch totaal niet. Ook omdat een Skyline alleen rechtsgestuurd wordt geleverd en in Londen dus veel minder zeldzaam is dan hier. In het afgebeelde exemplaar ligt wel 255pk, daar kun je nog mee vooruit komen. De rode uit de vorige aflevering was een beetje teleurstellend!

Nissan Skyline R33 GTS25T - Foto © Jim Appelmelk

Porsche 997 Turbo

De 911 Turbo is een neverending story, heb ik het idee. Dit is het derde model van de laatste paar weken, en ik vind het ook wel de mooiste! Vooral de velgen staan hem erg goed, maar de vorm van de uitlaten staat me ook wel aan. Ik houd er altijd wel van als über-uitvoeringen van onderdaantjes worden onderscheiden door middel van zulke details. Helaas hadden ze bij Porsche niet genoeg inspiratie voor een nieuw model spoiler, normaliter zijn ze daar erg goed in. De motor levert genoeg vermogen, hoewel ik zeker weet dat mensen over een aantal jaren anders zullen denken over 480pk. Van nul tot honderd kost 3,9 seconde wanneer je met handbak werkt, de S-tiptronic doet het in 0,2 seconde minder! Niet dat iedere eigenaar het verschil ooit zal merken, vooral omdat de meeste mensen er niet twee hebben (-gehad), het verbaast me zeker dat een automaat het zoveel sneller doet!

Porsche 997 Turbo - Foto © Jim Appelmelk
Porsche 997 Turbo - Foto © Jim Appelmelk
Porsche 997 Turbo - Foto © Jim Appelmelk

Rolls-Royce Phantom

De Maybach 57 is een ware zeldzaamheid in Londen, de Maybach 62 is een gebruikelijk vervoersmiddel, en, -je ziet hem misschien al aankomen-, met een Phantom ben je daar niet de enige (-bij je in de straat). In drie doordeweekse dagen heb ik er zeven acht geteld. De eerste is eigendom van het Dorchester Hotel, die leuke customized plates hebben laten maken voor hun heilige koe. Ik wil best geloven dat dit nummer 06 is van het hotel, als er nonchalant dag-in-dag-uit een twee-en-een-half keer zo dure auto naast staat, is dat toch niet iets om over te twijfelen. Ik denk zelfs dat ze er beter aan hadden gedaan om een plaat met drie cijfers te nemen, straks kun je niet elke Phantom een eigen plaat geven. In het weekend schijnt de Phantom-familie er wel eens een meeting te houden, dan staan ze gezellig hand-in-hand voor het hotel. Opvallend dat een bijna net zo dure Rolls van tien jaar geleden (Silver Spur III MPW Touring Limousine van 598cm) zo waanzinnig veel zeldzamer is, het zal er wel aan hebben gelegen dat er toen ook nog ‘kleine’ RR’s werden verkocht.

Rolls-Royce Phantom - Foto © Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom - Foto © Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom - Foto © Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom - Foto © Jim Appelmelk

Ook interessant!

  • Een Grand Prix van Londen is zo gek nog niet?
    Een Grand Prix van Londen is zo gek nog niet?
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

autocultuur, Gespot, londen

Vorig bericht: « Update: Verstappen rijdt zondag niet op Zandvoort
Volgend bericht: Zijn stoplichten overbodig? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rob zegt

    27 september 2006 om 12:49

    leuke rapportage!

    Wat is die Ford Thunderbird toch lelijk zeg, jammer dat je de bestuurder er niet op hebt staan want ik ben benieuwd wat voor figuur zich in zo’n auto durft te vertonen…

    Login om te reageren
  2. Jurjen RMC zegt

    27 september 2006 om 12:49

    Mooie spots weer! Je hebt trouwens ook nog een Veyron gespot ;)

    Login om te reageren
  3. Jan zegt

    27 september 2006 om 12:52

    Prachtig spul
    Vooral die M6 en Porsche 997 Turbo

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    27 september 2006 om 13:03

    Appeltje weer hele mooie foto´s!

    DB9: daar ga ik geen woorden aan vuil maken. Prachtig!

    Vantage: Vind ik lelijk. Te log, het is gewoon niet wat de DB9 wel is, mooi!

    BMW Z8 en M6: Zijn natuurlijk gewoon prachtig!

    Bentley GT´s: Ik zie ze nu te veel rijden dat ik ze zelfs niet meer speciaal vind. Het blijft natuurlijk wel mooi.

    Quattroporte: prachtige auto alleen ben ik er nog niet uit of ik de koplampen mooi vind. De achterkant vind ik op de Rover 75 en de nieuwe CL lijken.

    430: Weet ik, net als jij, ook niet eerlijk gezegd. Er kwam laatst eentje mij voorbij op de A13 het eerste wat ik zag was zijn voorbumper c.q. spoiler. Het eerste wat in mij opkwam was plastic! Het zag er heel goedoop uit. Ik denk dat ik de 360 toch mooier vind.

    Phantom: In Spanje reed ik achter een Phantom van een Nederlander. De grootte van zo´n auto komt niet duidelijk over op een foto. Je moet zo´n auto echt ergens tegen af kunnen zetten om te kunnen appricieren hoe GROOT deze auto is! En ik moet zeggen dat ik hem ook niet lelijk vind.

    Login om te reageren
  5. pb zegt

    27 september 2006 om 13:14

    Bugatti VEYRON!! (Achter de eerste rolls phantom foto van de onderste serie!)

    Login om te reageren
  6. bobo zegt

    27 september 2006 om 13:26

    ik weet ni, de 430 ferr vind ik toch één van de mooiste wagens ..
    mss ligt het aan mij:)

    en indd een bugatti daaaamnnnnnnnnnnn

    Login om te reageren
  7. Dink zegt

    27 september 2006 om 13:37

    Z8 for me, erg goed van je dat je de VWeyron hebt laten staan . . .

    Login om te reageren
  8. G-NVD zegt

    27 september 2006 om 13:41

    @ pb:

    proficiat

    Login om te reageren
  9. Jack D. zegt

    27 september 2006 om 13:44

    Ik mis toch de echte Engelse auto: een TVR of een Morgan…

    En mn favoriete auto zit er ook niet tussen… een Porsche GT3 en een Wiesmann GT…

    Login om te reageren
  10. Ome henk zegt

    27 september 2006 om 14:25

    die Jaguar XJ8 SE .. zo eentje staat er bij mij in de buurt ook regelmatig ..

    Login om te reageren
  11. PigPen zegt

    27 september 2006 om 14:54

    Haha… Rolls in veel te kleine garage, de problemen van de miljonairs zijn groot/klein!?

    Login om te reageren
  12. autoblogger zegt

    27 september 2006 om 14:56

    @appeltje: volgens mij gaat het verschil met de db9/vanquish nog wat verder, Cito uit Eindhoven vertelde destijds dat de Vanquish veel exclusiever gepositioneerd is (dus duurder) en de panelen worden met de hand passend gemaakt op elke individuele auto. Er zitten dus meer manuren in de productie waardoor er extra aandacht is voor de afwerking van de motor en het interieur van de Vanquish. Ook heeft de V12 Vanquish een echte versnellingsbak uit de racerij, in tegenstelling tot de DB9 wat een traditionele automaat met koppelomvormer is…

    Zie ook http://www.autoblog.nl/archive/2006/02/14/interview_aston_martin_dealer_

    Login om te reageren
  13. henk zegt

    27 september 2006 om 15:01

    zo’n quatroporte in t zwart is echt super chique…mooie reportage wederom!!!!

    Login om te reageren
  14. Bugatti zegt

    27 september 2006 om 15:27

    Staat er naast die Rolls Roys Phantom een Bugatti Veyron maar die noem je niet?
    Ik zou zeggen verklaar je nader. De Veyron is toch een van de meest schaarse auto’s en uitermate bijzonder.

    Login om te reageren
  15. Didier zegt

    27 september 2006 om 15:33

    @Bugatti: die staat in een eerdere “gespot-repartage” van appeltje

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/30/appeltje-is-terug-gespot-in-londen

    Login om te reageren
  16. Bugatti zegt

    27 september 2006 om 15:41

    @ Didier

    Je hebt gelijk. Maar ik vond het toch op zijn minst een vermelden waard. Maar das niet een discussie om hier te voeren dat zijn keuzes die gemaakt zijn.
    Verder vind ik de reportage wederom erg gaaf en begin zo langzamerhand te geloven dat London net zulke bijzondere auto’s heeft als in Marbella

    Login om te reageren
  17. Tjerk zegt

    27 september 2006 om 15:42

    Ford Thunderbird en Nissan Skyline: Lelijk. Die had je voor mij niet hoeven plaatsen!

    Continental GT: Ik heb hem ook een keer in het zilver gespot op P7, Schiphol. Natuurlijk met kentekenplaten uit Qatar. :D

    Jaguar XJ8 SE: Die ben ik ook al redelijk vaak tegen gekomen in ’t Gooi. Ik kan je alleen ook niet vertellen waar SE voor staat..

    P.S. Heb je niet stiekem een foto van die Veyron?

    Login om te reageren
  18. Pim zegt

    27 september 2006 om 15:49

    2 jaar geleden ben ik ook in Londen geweest. Daar kwam ik ook veel mooie auto’s tegen. En volgens mij heb ik daar ook wat auto’s gezien die nu op de foto’s staan.

    Login om te reageren
  19. slk55 amg zegt

    27 september 2006 om 16:37

    @ Jim APPELmelk

    mooie auto’s heb je daar gespot. alleen had je die skyline en die thunderbird van mij weg mogen laten, en daarvoor in de plaats de veyron hebben vermeld, ja ik weet het hij stond al eens in een andere reportage, maar toch is hij bijzonderder dan zo’n lelijke skyline.

    vraagje: woon jij in london, of ga je daar gewoon regelmatig op vakantie? of zijn die fotoreportages uit london van één vakantie?

    Login om te reageren
  20. Franqie zegt

    27 september 2006 om 16:52

    @Bugatti: Hij vermeld het toch, hij zegt: ‘als er nonchalant dag-in-dag-uit een twee-en-een-half keer zo dure auto naast staat…’ Die kleur van die 911 Turbo vind ik trouwens ook best mooi staan.

    Login om te reageren
  21. Maarten zegt

    27 september 2006 om 17:16

    @SLK
    Hij gaat er gewoon af en toe heen, en deze series zijn allemaal van 1 vakantie :)

    Login om te reageren
  22. Voetsie zegt

    27 september 2006 om 18:02

    is een nr. bord voor op niet verplicht?? of is dat alleen voor de show?

    Login om te reageren
  23. Bram zegt

    27 september 2006 om 19:46

    @Voetsie:
    je bedoeld volgens mij de blauwe F612 Scaglietti. Inderdaad raar in Londen. Maar het achterste nummerbord is een arabische. Lijkt me dat je daar niet mee de weg op mag in Londen..

    Stoere bak en zeer onderscheidend is de 997 Turbo! Zij het door details, maar je ziet direct dat ’t een échte snellert is.

    Login om te reageren
  24. kaleoma zegt

    27 september 2006 om 19:49

    inderdaad de phantom is niet zo speciaal meer ook in nl niet meer zie der elke dag 2

    Login om te reageren
  25. Appeltje zegt

    27 september 2006 om 19:51

    Nee nummerbord voor hoeft misschien wel niet in de VAE.

    De auto’s uit de afgelopen reportages ‘gespot in Londen’ zijn allemaal gespot in twee-en-een-halve dag doordeweeks, dan zie je net iets meer dan op een enkele zaterdag heb ik het idee! En er komt nog heel veel hoor!

    @ Jack D. De enige twee Morgans zijn twee/drie weken geleden langs gekomen, en de enige TVR was er vier weken geleden!

    @ mensen die de Thunderbird en de Skyline niet mooi vinden: Niet alles draait om uiterlijk, in Nederland is een Skyline bijzonder, de Thunderbird is in heel europa een zeldzaamheid!

    Login om te reageren
  26. LPH zegt

    27 september 2006 om 20:23

    Tja, de TVR mis ik inderdaad wel een beetje…
    Ik heb overigens een leuk filmpje gevonden met de TVR en de Wiesmann.

    Login om te reageren
  27. Autofreak zegt

    27 september 2006 om 20:55

    Ik werd nog afgesneden door een m6 cabrio op een rotonde wordt ie nog boos als je er wat van zegt, pffffffff sommige mensen ;)

    Login om te reageren
  28. Autofreak zegt

    27 september 2006 om 20:58

    Ik werd nog afgesneden door een m6 cabrio op een rotonde wordt ie nog boos als je er wat van zegt, pffffffff sommige mensen ;) maar overgins mooie repo maar waarom zet je een phantom in een jasje ?? en ik weet nog wel een skyline R34 GTR V-spec uit 2001 te koop staan voor de liefhebber, die is toch een stuk mooier dan die r33 en dan ook nog een gts

    Login om te reageren
  29. Martijn zegt

    27 september 2006 om 23:05

    @ Bugatti

    Zo schaars is een Veyron ook weer niet hoor :P

    Rijden al een hoop van rond :)

    @ Appeltje

    Mooie blog weer :)

    Login om te reageren
  30. ENDER zegt

    28 september 2006 om 11:11

    Ik heb een vraagje aan iedereen..
    Wat doen al die arabische kentekens in Engeland ?

    Login om te reageren
  31. ENDER zegt

    28 september 2006 om 11:11

    Ik heb een vraagje aan iedereen..
    Wat doen al die arabische kentekens in Engeland ?

    Login om te reageren
  32. ENDER zegt

    28 september 2006 om 11:11

    Ik heb een vraagje aan iedereen..
    Wat doen al die arabische kentekens in Engeland ?

    Login om te reageren
  33. ENDER zegt

    28 september 2006 om 11:11

    Ik heb een vraagje aan iedereen..
    Wat doen al die arabische kentekens in Engeland ?

    Login om te reageren
  34. S-andy zegt

    28 september 2006 om 11:30

    @ ENDER, na je eerste vraag was het al duidelijk hoor !

    Ik weet het niet.
    Ik weet het niet.
    Ik weet het niet.

    …

    echt niet.

    Login om te reageren
  35. appeltje zegt

    28 september 2006 om 11:33

    Er zijn wat rijke arabieren die hun waggies elke zomer naar Londen laten verschepen om er daar mee te patsen, geloof ik.

    Login om te reageren
  36. Wodkaspa zegt

    28 september 2006 om 13:01

    @ Appeltje,: Die T’bird deelt zijn techniek (onderstel, bak/motor) met de eerste generatie Jaguar S-type alleen door afstelling levert die V8 wat minder PK’s. Er is dus uberhaubt niet geinvesteerd in ontwikkeling :-)
    Maargoed hij heeft in ieder geval achterwielaandrijving in tegenstelling tot het vorige model. Ik kan ook niet zeggen dat ik deze rode mooi vind, maar ik ben weleens een zwarte tegengekomen dan dan ziet ‘ie er toch wel dik uit….

    Login om te reageren
  37. Wodkaspa zegt

    28 september 2006 om 13:11

    Volgens mij zijn die Skylines R33 gebaseerd op het (ook in Nederland verkochte) oude model Nissan 200SX. Of vergis ik mij dan?

    Het échte Skyline werk (de GT-R dus) is natuurlijk een stukje bruter en oeh oeh oeh wat zou ik deze graag willen

    http://www.wallpaper.net.au/wallpaper/automotive/Nissan%20Nismo%20Skyline%20GT-R%20Z%20Tune%201%20-%20800×600.jpg

    Login om te reageren
  38. Appeltje zegt

    28 september 2006 om 19:48

    Ja de skylines daar vielen een beetje tegen, ze stelden niets voor. Net als degene die ik net voor het Hilton zag, beetje softe troep. In een van de eerste afleveringen staat een heuze Skyline GTR R34 met van alles erop en eraan, er werd veel mee getest volgens mij.

    Login om te reageren
  39. Wodkaspa zegt

    5 oktober 2006 om 14:03

    Heb er de eerste afleveringen eens op nageslagen. Idd zeg wat een bruut apparaat! Real Fast & Furious Material :-)
    Veel mensen verklaren me voor gek maar zo’n ding heb ik echt hoog op mijn verlanglijst staan! Zonder die bestickering, dat wel….

    Login om te reageren
  40. Cobus Stuiver zegt

    14 december 2006 om 21:43

    Ik was afgelopen weekend met mijn gezin in Londen en heb in drie dagen tijd
    meer dikke autos gezien dan in 10 jaar in Nederland.
    oa Rolls Roys Aston Martin Ferrari BMW M5 M6 een verlengde Hummer Maybach 57/62 en bij porsches ben ik de tel kwijt geraakt.
    Denk ik dat ik zelf een dikke auto heb met een BMW 530D zie ik dat in Londen
    de Police met dezelfde autos rijdt.
    Al met al was het een leuk weekend met heel wat gespote autos.

    Login om te reageren
  41. -J- zegt

    6 januari 2007 om 17:56

    Een prachtige M6

    Login om te reageren
  42. kyver zegt

    15 maart 2007 om 14:24

    allemaal sjieke bolides maar die skyline gts turbo ben ik toch wel zot van…
    In Lauwe waar ik woon rijdt ook 1ntje rond met 300pk standard maar daar zal hij van de grote vakantie verandering in brengen… tot 500PK!!!
    gewoon geschift… Daar flip je wel van he’!?

    Login om te reageren
  43. BananaFlip zegt

    22 juli 2009 om 13:50

    Twee kleppen per cilinder lijkt me wel erg weinig voor zo’n Roller :D .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North