• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Model S en een trotse Elon Musk

Auteur: ricardo, gepost 6 maart 2012 om 22:38 – 16 Reacties

Tesla Model S

2012 wordt – volgens Tesla – het jaar van de Model S. Zelden zagen we een merk zo zeker van zichzelf als het EV-kindje van Elon Musk: de Tesla Model S “is de beste sedan ter wereld” en na een ritje in de 5+2-zitter voelt zo’n beetje alles als een aftandse troepsedan. Vandaag voegde Elon daar nog even aan toe dat het Performance-model gehakt maakt van een 911, qua acceleratie. Wordt het dan niet eens tijd om wat elektro-actie te laten zien?

Uiteraard. En dat gaat binnenkort gebeuren. Model S-reserveringshouders van het eerste uur zullen in de VS vanaf juli bezit kunnen nemen van hun Signature-uitvoering. Een degelijk afgewerkt exemplaar, en niet de Beta-versie waar Wouter in ons beursverslag over viel. Aan losse draadjes trekken en dan heel hard ‘BOE!’ roepen, die vlieger zal niet op gaan voor het productiemodel. Elon verwacht overigens dat Europa in de eerste maand van volgend jaar voorzien wordt in de elektrosedan.

Enfin, terug naar de EV waar het om draait. Elon Musk vloog vandaag Genève binnen om een persco te geven en de auto wat verder op te hemelen. Hij gaf tussendoor nog even antwoord op de vraag of er driefase-lading op het Europese model komt. “Yes, it will.” En ja, daar zullen onze buren blij mee zijn.

Vanaf medio dit jaar zullen we meemaken of Tesla kan waarmaken waarmee ze ons al even zoet houden. Hooggespannen verwachtingen zijn immers hooggespannen. Pun intended. Tot die tijd hebben we er zelf even aan kunnen voelen en met het 17-inch touchscreen mogen spelen. Plaatjes!

Voel het!

Alles over de Amerikaanse Model S-prijzen en optielijst lees je hiero.

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model S en Model X nog veel duurder
  • Tesla Model Y
    "Elon Musk wilde stuur achterwege laten voor Tesla Model Y"
  • Tesla Model S en Model X krijgen geen gewoon stuur
  • De nieuwe Tesla Model S is nog steeds niet af

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Elektrisch, Elon Musk, geneve, geneve-2012, model-s, rood, Tesla

Vorig bericht: « Volkswagen Up! upper upst, bestelwagentje en vijfdeurs
Volgend bericht: Range Rover Evoque Convertible: aaibaar of agressief? »

Lees Interacties

Reacties

  1. jeroenvkr zegt

    6 maart 2012 om 22:44

    Gaaf ding! Maar hoe krijg je er ooit 7 “normale mensen” in?

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      6 maart 2012 om 22:48

      @jeroenvkr: 5 volwassenen en twee mini-mensen in de optionele kinderzitjes achterin. 8)

      Login om te reageren
      • jeroenvkr zegt

        6 maart 2012 om 23:04

        @ricardo: haha, maar waarom ze hem dan als 5 2 positioneren. Welke (rijke) eigenaar neemt er nou 6 mensen mee in zo’n bak? Achja, leuk dat het kan..

        Login om te reageren
  2. lamborgfan zegt

    6 maart 2012 om 22:45

    Elektrische auto’s doen me nog steeds niks of vrij weinig!
    Maar hij ziet er wel mooi uit!

    Login om te reageren
  3. bozewolf zegt

    6 maart 2012 om 22:49

    De looks zijn zeker niet verkeerd. Mooi of lelijk, anders en spraakmakend is het absoluut.

    Als we ter goeder trouw aannemen dat de herendames van Tesla de afwerking in orde krijgen en het interieur nog eens onder de loep nemen (Wouter kon al nauwelijks fatsoenlijk voorin zitten en hij is…1.87m of zo?) dan lijkt het geen verkeerde totomobiel te worden.

    Maarja, achilleshiel van dit soort vehikels blijft de range…op zich is het goed dat “we” nu al bezig zijn met deze technologieën maar ik heb de indruk dat er eerst nog een flinke stap op accu-gebied moet worden gemaakt voordat vol-elektrisch rondknallen en -zoeven echt een viabel alternatief wordt voor de plofmotor.

    Vier á vijfhonderd kilometer bereik en een oplaadtijd van film+eten+de halve Kama Sutra blijft een gigantisch praktisch nadeel.

    Login om te reageren
  4. michelyman zegt

    6 maart 2012 om 22:53

    Beetje Jaguar stijl, en die wielen vullen mooi doe wielkast. Well done Tesla.

    Login om te reageren
  5. meneersander zegt

    6 maart 2012 om 23:10

    Zelfs terwijl Wouter hun Model S stuk heeft gemaakt?

    Login om te reageren
  6. Jokkebrok zegt

    6 maart 2012 om 23:47

    Mijn verwarming dingen etc. heb ik toch
    liever met echte knoppen!

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    7 maart 2012 om 00:29

    Wat een mooie Kia he?

    Login om te reageren
  8. tstile zegt

    7 maart 2012 om 04:41

    Gratis zonnebril is wel wenselijk met zo’n 17 inch lichbak voor je neus.. man man het is een auto niet de slaapkamer van een nerd

    Login om te reageren
  9. mpow3r zegt

    7 maart 2012 om 06:47

    Wannabe scirocco velgen

    Login om te reageren
  10. syliaca zegt

    7 maart 2012 om 07:25

    Wat een vreselijk ding. Hoe krijgen ze hier ooit 7 man in?

    Login om te reageren
  11. quint1 zegt

    7 maart 2012 om 09:10

    Ongelooflijk hoe de Jgauar XF aan de basis staat van een heleboel auto`s. Zelfs de Velgen zijn copy paced van de XF!

    Login om te reageren
    • civic1990 zegt

      7 maart 2012 om 09:53

      @quint1: idd, die achterkant viel mij heel erg op!

      Login om te reageren
  12. bbroek zegt

    7 maart 2012 om 13:35

    helemaal achterin zit je wel voor gek

    Login om te reageren
  13. mellie zegt

    7 maart 2012 om 20:27

    heeft wat weg van een ford mondeo en jaxuar xf

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North