• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Model S met bijna 630 km bereik geïntroduceerd

Auteur: RubenPriest, gepost 17 februari 2020 om 14:00 – 66 Reacties

Tesla Model S

Het gaat hier om een nieuwe variant van de Tesla Model S.

Je kunt de Model S inmiddels omschrijven als de senior onder de elektrische auto’s. Dit is echter geen mopperende veteraan, maar een ‘oudje’ die er nog steeds toe doet. In Nederland is het aantrekkelijke bijtellingsvoordeel grotendeels weggevallen voor de Tesla. Met de puike actieradius en snelle acceleratie behoort de auto nog steeds tot de top in zijn segment.

De Tesla Model S is dit jaar 8 jaar verkrijgbaar op de markt. Nog steeds komt de Amerikaanse autobouwer zo nu en dan met vernieuwingen voor de EV. Voor de Amerikaanse markt heeft het merk een nieuwe variant van de Model S én de Model X gelanceerd onder de naam ‘Longe Range Plus’. Deze variant vervangt de oude Longe Range en is in feite de nieuwe instapper. Wat opvalt is de toegenomen geadverteerde actieradius. De Model S Longe Range Plus zou volgens de Amerikaanse EPA-test 628 km ver komen en de Model X Longe Range Plus 565 kilometer.

Dat soort afstanden rij je ook met een volle tank in het geval van een benzineauto. Vooralsnog heeft Tesla deze varianten enkel in de Verenigde Staten gelanceerd. Het is niet bekend of het automerk ook in Europa deze Longe Range Plus modellen gaat uitbrengen. Een verbeterde variant of niet: de hoogtijdagen van de Model S en Model X in Nederland liggen ver achter ons. Tesla verkoopt nog maar een handjevol exemplaren van de dure EV’s omdat er niet langer sprake is van een zeer aantrekkelijk bijtellingsvoordeel.

Ook interessant!

  • Video: Tesla Model 3 gaat zwemmen ná crash
  • Video: Tesla Model 3 doet bobslee na
  • Video - Tesla-hater gooit steen naar Model 3
  • Man gebruikt Tesla Model 3 als boot
    Video: man gebruikt Tesla Model 3 als boot

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, model-s, model-x, Tesla

Vorig bericht: « Goedkope elektrische Dacia crossover bevestigd
Volgend bericht: Rolls-Royce begeeft zich onder het ‘volk’ met deze Cullinan »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    17 februari 2020 om 14:12

    Nog steeds niet geschikt voor de wintersport, maar voor de overige kilometers geen enkel probleem.

    Login om te reageren
    • hiostu zegt

      17 februari 2020 om 14:29

      @dutchdriftking: over een paar jaar kun je toch niet meer op wintersport met de auto. Ligt er geen sneeuw meer.

      Login om te reageren
      • gilettelubbers zegt

        17 februari 2020 om 14:54

        @hiostu: er wordt de komende jaren alleen maar meer extreem weer verwacht, dus ook extra sneeuwval.

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          17 februari 2020 om 15:08

          @gilettelubbers: u weet wat voor temperaturen er nodig zijn voor sneeuw?

          Login om te reageren
          • gilettelubbers zegt

            17 februari 2020 om 16:42

            @rhellema: ja, met extremer weer bedoel ik o.a. ook extremere winters

            Login om te reageren
          • C220AMG zegt

            17 februari 2020 om 16:46

            @rhellema: dus met extreem weer vergeten we even voor het gemak dat het ook extreem koud kan zijn?

            Login om te reageren
            • rhellema zegt

              17 februari 2020 om 20:42

              @c220amg: verwacht je hier echt extreme winters? En dan bedoel ik met temperaturen onder de 0 graden. Dit is ook een extreme winter maar dan wel qua temperaturen boven de 0 graden.

              Login om te reageren
        • wijsneus zegt

          18 februari 2020 om 12:41

          @gilettelubbers: Snneuwval is niet nodig voor wintersport. Dat doen de sneeuwkanonnen wel. Het moet alleen koud genoeg zijn, laat daar net een gebrek aan zijn dat steeds groter wordt.

          Login om te reageren
      • frederik zegt

        17 februari 2020 om 16:51

        @hiostu: Het is dit jaar best treurig gesteld met de sneeuw inderdaad, hopelijk is dat eenmalig…

        Login om te reageren
        • woertquattro zegt

          17 februari 2020 om 21:16

          @frederik: euh…… in Nederland wel, In de Alpenlanden zijn de condities best goed te noemen

          Login om te reageren
          • frederik zegt

            18 februari 2020 om 16:50

            @woertquattro: Ik zit nu in Oostenrijk en is het slechtste jaar in tijden.

            Login om te reageren
    • billymobiel zegt

      17 februari 2020 om 15:15

      @dutchdriftking:
      Geen ervaring blijkbaar. Tesla is prima geschikt voor de wintersport. Sinds 2014 2x per jaar naar Serfaus. In de bergen is een EV onverslaanbaar en de rit er naar toe met een stop van een half uur om de 2,5 uur aanzienlijk minder vermoeiend dan in 1x er heen knallen.

      Login om te reageren
      • pietertjep85d zegt

        17 februari 2020 om 16:14

        @billymobiel: Wij ook 1x per jaar op en neer naar Serfaus. Enige minpuntje is wel de groeiende drukte bij de superchargers. We hebben dit jaar voor het eerst moeten wachten om te kunnen laden (5 minuten). Ook zijn al veel bestaande superchargers uitgebreidt en geüpgraded voor de model 3 aansluiting.

        Login om te reageren
        • bitd zegt

          17 februari 2020 om 17:00

          @pietertjep85d: en er komen alleen maar meer rijders, met elektrische auto op wintersport gaat niet meer normaal lijkt mij, als het niet dit jaar is, dan wel volgend jaar

          Login om te reageren
      • slickrick zegt

        17 februari 2020 om 18:11

        @billymobiel: het leuke van rijden naar de Alpen is het stuk autobahn waar je lekker overheen kan knallen. Dus niet 120kmh op de rechter baan met je EV…..

        Ja je komt er wel maar dan kan je net zo goed met de trein gaan als je een constante snelheid wilt rijden

        Login om te reageren
      • Shaw zegt

        17 februari 2020 om 21:38

        @billymobiel: ik ken echt heel andere (eerlijker?) verhalen

        Login om te reageren
    • ukbob zegt

      17 februari 2020 om 15:41

      @dutchdriftking: met het bijtelling voordeel dat huidige tesla rijders genieten, kun je voor dat ene weekje gewoon een dikke suv huren toch..?

      Login om te reageren
      • banderas zegt

        17 februari 2020 om 18:08

        @ukbob: mensen vinden een Tesla ook gewoon veel fijner/relaxter/veiliger dan een andere auto he. En wintersport kan echt prima. Mensen die ik 1 go doorrijden zijn ook nog eens gevaarlijk.

        Login om te reageren
    • auto62 zegt

      17 februari 2020 om 16:57

      @dutchdriftking: hoezo

      Login om te reageren
    • kappenou zegt

      17 februari 2020 om 18:53

      @dutchdriftking: hoezo? Je kan hier dus prima 4/5 uurtjes achter elkaar meer rijden en dan aan de supercharger.

      Login om te reageren
    • oneeeeeschade zegt

      17 februari 2020 om 22:32

      @dutchdriftking: je hebt hier duidelijk geen ervaring mee…

      Login om te reageren
    • raimondvanbarneveld zegt

      18 februari 2020 om 13:00

      @dutchdriftking: wat een onzin, het is alleen een andere mindset. Tegenwoordig is laden in een half uur (tot 80%) gebeurd en je kan 300km rijden. Dus misschien 4x 20 min stoppen. De meeste mensen hebben een tussenstop op zulke lange afstanden, maar wellicht 1 of 2 keer wat langer dan 20 min.

      Login om te reageren
  2. circlestorm69 zegt

    17 februari 2020 om 14:23

    Waarom niet? Normaal stop je ook minstens één keer om te tanken, wat te eten of naar de WC te gaan. Kan je nu mooi combineren met laden. Daarnaast ken ik mensen die al jaren met hun huidige Model S op wintersport gaan. Leg mij maar eens uit waarom hij niet geschikt is?!

    Login om te reageren
    • keeper1 zegt

      17 februari 2020 om 14:31

      @circlestorm69: ieder zijn ding. Voor mij nog steeds niet geschikt voor wintersport. Ik stap in Nederland in, tank een keer, plaspauze in dezelfde 5 minuten en hop; door. Dus nee, voor mij is het niets voor op wintersport

      Login om te reageren
      • kappenou zegt

        17 februari 2020 om 19:06

        @keeper1: gelukkig maken ze voor jou geen model S en voor de meeste niet. Daar moet je ook flappen voor hebben:)

        Login om te reageren
        • keeper1 zegt

          17 februari 2020 om 22:32

          @kappenou: uitstekende argumentatie over flappen, aangezien jij exact weet wat er in mijn portemonnee zit en wat ik rijd. Uitstekende redenatie

          Login om te reageren
          • kappenou zegt

            18 februari 2020 om 23:10

            @keeper1: nee ze maken voor jou geen model S.
            Jouw volk bedoel ik mee. Die 10uur + in een auto achter elkaar onverantwoord door wil rijden.
            Het flappen verhaal is ook voor een overgroot deel van de mensheid de eerste uitdaging:)

            Login om te reageren
            • keeper1 zegt

              19 februari 2020 om 08:46

              @kappenou: en wederom een aanname over het feit dat ik in mijn eentje 10 uur achter elkaar onverantwoord door zou rijden. Wij zijn met 4 personen die allen kunnen rijden. Maak je maar eerst druk om je eigen leven en daarna pas om die van een ander. En zonder aannames waar je werkelijk 0 weet van hebt

              Login om te reageren
      • alfalfa zegt

        17 februari 2020 om 19:21

        @keeper1: tanken, plassen en koffie halen in 5 minuten? Jij werkt bij Red Bull in de pitstraat?

        Login om te reageren
        • keeper1 zegt

          17 februari 2020 om 22:33

          @alfalfa: klopt. Moet klein beginnen he

          Login om te reageren
    • padoempats zegt

      17 februari 2020 om 15:19

      @circlestorm69: niet 1x stoppen maar 4x stoppen. Over ruim 1000km moet je sowieso 3x stoppen om uberhaupt te halen en altijd liever voor je eindbestemming ook max vullen in het geval je daar niet kunt laden. En dan zijn de laadpunten ook vaak nog wel stukje van de snelweg. Al met al zeker 4u meer. Kan geluk hebben met lege SC’s zodat je op max speed laadt, maar meestal druk en laad je op 50% op soms minder tegenwoordig.

      Login om te reageren
  3. cazzo046 zegt

    17 februari 2020 om 14:24

    Prima geschikt voor de wintersport. Je doet er alleen een uurtje langer over om er te komen.

    Login om te reageren
  4. alassad zegt

    17 februari 2020 om 14:33

    En een nieuwe velg. Bovendien logt de WLTP range vaak 10% hoger dan EPA, dus de geadverteerde range hier zal wel tegen de 700km liggen…

    Login om te reageren
  5. none zegt

    17 februari 2020 om 14:37

    Totdat ze bij Tesla in de statistieken gaan zien dat een bepaald deel aanspraak moet gaan maken op de garantie, en ze de ‘range’ naar beneden halen via een update.

    Is er uberhaupt iets van een zekering die je kunt verwijderen, zodat ze je auto niet meer kunnen updaten?

    Login om te reageren
  6. P1m zegt

    17 februari 2020 om 14:39

    Prima geschikt voor wintersport, ik heb een Model 3 Performance. Zaterdag teruggekomen uit Oostenrijk, geen centje pijn. over de gehele rit van 850 km 30 min. later aangekomen dan vrienden met een brandstofauto. Bovendien waren alle tankstations langs de snelwegen bij München druk bezet (50+ wachtenden auto’s) en de Superchargers direct beschikbaar. Tesla tijdelijke Superchargers langs de bekende routes geplaatst. Heb afgelopen half jaar 2 reizen naar Engeland, één naar Schotland en één naar Oostenrijk gemaakt. Nergens enige belemmering gehad vanwege de Tesla.

    Login om te reageren
    • simonbv zegt

      17 februari 2020 om 14:57

      @P1m: dat is vreemd. Vrienden van mij zijn met een Model X gekomen en hebben er 13 uur over gedaan. Dat is 4 uur langer dan met mijn benzine auto op dezelfde dag. Zij moesten 3 keer stoppen met gemiddeld 120 per uur.

      Login om te reageren
      • richardj zegt

        17 februari 2020 om 19:48

        @simonbv: dan is die vriend van jou in slaap gevallen want ik reed in 8,5 uur naar sankt anton (850km) met een model S en reed regelmatig 180-190

        Login om te reageren
  7. b00st zegt

    17 februari 2020 om 14:52

    @keeper1 : u rijdt zonder vrouwen en/of kinderen in de wagen dus

    Login om te reageren
    • nautique206 zegt

      17 februari 2020 om 15:35

      @b00st: met kan ook prima, lekker s nachts rijden

      Login om te reageren
  8. jensoffbutton zegt

    17 februari 2020 om 14:58

    Hilarisch dat mensen argumenten als ‘ik kan hem niet meepakken op wintersport zonder een uur te pauzeren’ een valabel antwoord vinden om wel of niet voor een auto te gaan. Dan scheelt er toch iets met jou als je een beslissing van 70.000 euro laat afhangen van 2x (h/t)1 uur op 8 765 uur dat één jaar bevat.

    Login om te reageren
    • banderas zegt

      17 februari 2020 om 18:09

      @jensoffbutton: de mensen die in 1x doorrijden zijn ook nog eens gevaarlijk bezig.

      Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      17 februari 2020 om 18:54

      @jensoffbutton: Idd, dan is mijn volgend auto een bestelauto want ik ga 1 x per jaar naar de ikea

      Login om te reageren
    • nautique206 zegt

      17 februari 2020 om 20:09

      @jensoffbutton: ik heb nog nooit een auto van 70.000 euro gekocht. Maar als ik m koop, wil ik niet dat deze minder kan dan mijn auto van 10.000 euro. Ja je kan met een Tesla op wintersport, echter het is behelpen tov een fijne 6 cilinder diesel. En je kunt ook afwisselen, persoonlijk rij ik al jaren s nachts, en dan na halverwege tanken en chauffeur wissel.

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      18 februari 2020 om 16:29

      @jensoffbutton: met die redenering zou ook niemand een auto groter dan een Smart nodig hebben. Of een Aygo. Al die SUV’s en stationwagons zijn dan ook onnodig voor die 2x per jaar dat je opa achterin hebt of naar Ikea moet. Mensen kopen auto’s nou niet 100% met verstand. Ik zelf ook niet, ik koos tot nu toe altijd een 6 pitter voor een stukje emotie. Zowel diesel als benzine. De diesel doet met gemak 9-950km bij 140-150. 8-850 bij 200km/u. Dat is ook onnodig maar wel leuk.

      Login om te reageren
  9. scrmeagle zegt

    17 februari 2020 om 15:11

    Hou toch eens op met dat gezeik. Ieder zijn ding, ik heb ook geen tesla, want ik heb regelmatig 2000kg aan de haak hangen.

    Login om te reageren
    • billymobiel zegt

      17 februari 2020 om 15:18

      @scrmeagle: Kan ook prima met een Tesla (Model X). Je voelt niet eens dat er iets achter hangt.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      17 februari 2020 om 15:20

      @scrmeagle: met de X heb je dan nog genoeg over, alleen je range is de helft..

      Login om te reageren
      • ty5550 zegt

        17 februari 2020 om 17:58

        @flutterby: vermoed dat met 2 ton de range van elke personenauto halveert

        Login om te reageren
  10. P1m zegt

    17 februari 2020 om 15:21

    @simonbv: Dat kan wel kloppen, de Model X is volgens mij ook geproduceerd met een 60 KWh accu. Met de huidige X met de nieuwe aandrijflijn in de Long Range uitvoering moet je toch in 3x laden er wel kunnen komen lijkt me. Maar heb daar verder geen ervaring mee…

    Login om te reageren
    • simonbv zegt

      17 februari 2020 om 16:35

      @P1m: nee ze hebben een 100d uitvoering. Met 4 personen en winterbanden kom je iets minder ver. Daarnaast hadden ze tot rond de 80 procent getankt om niet nog langer te hoeven wachten bij de charger.

      Login om te reageren
  11. martingtv zegt

    17 februari 2020 om 16:04

    Begrijp niet dat dit nieuws is. Er zijn genoeg diesels en misschien ook bezine autos die het dubbele halen.

    Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      17 februari 2020 om 16:08

      @martingtv: het is een nieuwe uitvoering dus nieuwswaardig lijkt me? Zit je wel te wachten op nieuws van een bmw met de zoveelste 3 cilinder en 116pk?

      Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      17 februari 2020 om 18:05

      @martingtv: Klopt, voor een diesel is dit niet merkwaardig. Range en prijs zijn echter de zaken die veel mensen nog tegenhouden om een elektrische auto te kopen. De range is echter steeds meer naar ICE niveau’s aan het gaan. Nu de prijs nog en er zijn weinig argumenten tegen een elektrische auto.

      Login om te reageren
  12. Escudo zegt

    17 februari 2020 om 16:47

    Even zoeken en vervangen doen op ‘Longe range plus’. Neem tenminste aan dat hij ‘Long range plus’ moet heten :-).

    Login om te reageren
  13. racerx zegt

    17 februari 2020 om 16:56

    Mooie range, het wordt nog wel een keer wat(t)! Nu nog een manier verzinnen om die range er binnen 5 minuten in te pompen en het wordt interessant

    Login om te reageren
    • ronaldotour zegt

      17 februari 2020 om 17:22

      @racerx: Wat(t) een onzin, laden doe je vrijwel altijd ‘s nachts. En met een bereik van rond de 400 km. ben je blij dat je een half (laad)uurtje pauze kan nemen.

      Login om te reageren
  14. Dutchcarwizard zegt

    17 februari 2020 om 17:49

    Voorsprong door techniek

    Login om te reageren
  15. michiel_vandelft zegt

    17 februari 2020 om 18:21

    Hoeveel Ah accupakket zou deze dan hebben? Ik vond de vorige naamgeving met 60(d), 75(d), 100d enz overzichtelijker tbh

    Login om te reageren
  16. mustang750supersnake zegt

    17 februari 2020 om 18:25

    denk dat ev’s voor de ‘gewone werkman’
    toch pas over n jaar of 10/20 betaalbaar worden…tenminste in mijn geval….

    Login om te reageren
  17. opdemotor zegt

    17 februari 2020 om 18:52

    Toch gaaf dat je 30km erbij krijgt met een OTA software update.
    Mijn auto moet ik naar de garage rijden en bij alle beurten die m’n auto krijgt is nog nooit de zuinigheid vergroot. Tesla FTW!

    Login om te reageren
  18. scolopax zegt

    17 februari 2020 om 18:56

    @keeper1 stoer hoor. En je denkt dat je dan nog veilig kunt rijden?

    Login om te reageren
    • keeper1 zegt

      17 februari 2020 om 22:36

      @scolopax: ik weet wanneer ik veilig kan rijden en wanneer niet. Gelukkig zijn wij met 4 in de auto om door te wisselen. Dus als jij je eerst om je eigen zaken druk maakt en daarna pas om die van anderen, is iedereen vrolijker.

      Login om te reageren
  19. racerx zegt

    17 februari 2020 om 21:32

    @ronaldotour sorry, geen behoefte aan een auto die ik als een mobiele telefoon moet behandelen, gewoon niet makkelijk genoeg en als je onverwacht toch ergens naartoe moet en je wagen is praktisch leeg… sta je dan. Laadpalen zijn er niet overal en thuis gaat het ook niet of nauwelijks, het is gewoon niet praktisch genoeg, maar ik ben dan ook geen early adopter en EV predikant. Als de praktische bezwaren zijn weggenomen ga ik er eens over nadenken, maar morgenochtend wordt gewoon de V8 weer aangeslingerd. Mooi ouderwets, net als die Marshall buizenversterker die ik op zolder heb staan…

    Login om te reageren
  20. kempenaer zegt

    17 februari 2020 om 23:29

    We weten allemaal wat die actieradius beloften van Tesla voorstellen: heel weinig.
    Tenzij je als een malle pietje in de zucht van een vrachtwagen met 80 op de rechter baan wilt voort sukkelen. Ja dan.
    Daar zie je de meeste tesla’s dan ook, met bestuurders met het zweet op het voorhoofd. Door angst.
    Mooi dat die tesla’s het steeds meer op eigen kracht moeten doen. Alle fiscale voordelen er zo snel mogelijk af, joehoe!

    Login om te reageren
  21. t1mothys zegt

    18 februari 2020 om 10:27

    Grappig om te lezen dat veel mensen roepen die model S kwam er wel en de andere model s moest zoveel keer laden etc. Maar niemand noemt de versie. Zal ook verschil zitten in de p70 tot aan de p100 en weet ik het lijkt me…

    Login om te reageren
  22. oxidizers zegt

    18 februari 2020 om 23:52

    Lekker man, die range wordt steeds beter

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North