• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijtest & video: Audi RS5

Auteur: Wouter, gepost 26 april 2010 om 16:00 – 165 Reacties

Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5Afbeelding Rijtest & video: Audi RS5

Audi RS5
Slick boy A5 krijgt nu ook een overbemeten hart. Maar maakt een dikke V8 nu echt een ruige auto van de RS5?

Naast de RS6 en TT-RS is de RS5 het derde RS model in het gamma. Een unicum, want nog nooit eerder had Audi drie RS-modellen tegelijkertijd in het gamma. Of dat is ter ere van het 100e verjaardag van het concern of wegens de 30e verjaardag van de Quattro vierwielaandrijving doet er niet toe, wat mij betreft mag iedere aanleiding worden aangegrepen om RS modellen op de weg te zetten.

Op de autoshow van Geneve was ik als een kind zo blij om de RS5 te zien. Daar zijn een aantal redenen voor: ten eerste is de A5 één van de mooiste coupés die er nu op de markt is. Ten tweede liet de S5 nog wat te wensen over, de toerenbegrenzer maakt veel te snel een eind aan de toerenorgie en daarmee de vermogensopbouw. Frustrerend omdat er veel meer in lijkt te zitten, zoals de vorige generatie RS4 ook bewees. Zowel die RS4 als de S5 maken gebruiken van een 4.2 liter grote V8. En dat doet deze RS5 ook, maar volgens Audi is het niet hetzelfde blok. De V8 van de RS5 is 4/5 van de 5.2 V10 uit de R8 V10.

Audi RS5

De V8 is in ieder geval een stuk krachtiger dan de V8’s die tot nu toe in Audi’s te vinden waren. Het topvermogen is 450 pk, een waarde die gehaald wordt bij 8250 tpm. Een blik op de koppelkromme bevestigt nog eens dat de V8 helemaal in zijn element komt bij hoge toerentallen: het maxiumkoppel van 430 nm is namelijk beschikbaar tussen 4.000 en 6.000 toeren per minuut. In 4,6 seconden staat er dan ook honderd op de teller en naar goed Duits gebruik is de topsnelheid afgeregeld op 250 km/u. Of op 280 km/u als je extra euro’s achterlaat bij de Audi dealer.

Audi RS5

Als een kind zo blij was ik ook met het programma: Audi had de goede smaak om ons naar het mondaine Marbella te vliegen, een plek met fijn weer, leuke auto’s en leuke wegen. En of dat dan nog niet genoeg was, mochten we ook nog bij Klaas Zwart in de speeltuin los. Klaas kennen we natuurlijk allemaal als de meest “lucky” man ter aarde. Hij heeft niet alleen zijn eigen supercar merk, maar runt onder dezelfde naam Ascari ook nog een circuit in Zuid-Spanje. Het Ascari Race Resort is geen circuit in de traditionele zin van het woord, het is niet publiek toegankelijk en er worden geen grote races gehouden. Eigenlijk is het is een vijfsterren-resort met 6,4 kilometer asfalt waar je eigen bolide of iets van het speelgoed van de club kan uitlaten. Klaas Zwart modelleerde de baan aan de hand van zijn favoriete circuit bochten van rond heel de wereld.

Audi RS5

En daar lieten ze ons los. We kregen de instructie om toch liever niet het ESP uit te zetten, maar dat deden ze pas nadat ik al ettelijke ronden vertrouwd kunnen raken met de RS5 en het voor mij nieuwe circuit Ascari. Het ESP knopje had ik dan ook al lang gevonden, want juist met de reddingsengeltjes in ruste krijg je een echt goede indruk van het onderstel van de auto. Of het zorgt voor spectaculaire crashes, maar ook die zijn bij jullie erg populair. Ook in het kader van de kijkcijfers leek het mij geen enkel probleem mijzelf de vrije teugel te laten. De bezorgdheid van de Audi mensen was geheel onterecht, niet zozeer perse wegens mijn rijkwaliteiten, maar wel wegens de goede setup van het onderstel.

Audi RS5

Het Quattro systeem kreeg een upgrade met een nieuw middendifferentiel die met een kroonwiel werkt. Dit zelfsperrende differentieel heeft een standaard krachtsverdeling 40:60 tussen voor- en achteras, maar afhankelijk van de omstandigheden kan maximaal 70% van het koppel naar voren of 85% naar achteren. Ondanks dat de kracht grotendeels naar achteren wordt gestuurd, is de RS5 geen oversturende driftkoning. In eerste instantie treedt onderstuur op, wat met ESP uit (of in de sportstand) op twee manieren te pareren. Gas lossen is de klassieke oplossing, maar ook met gas bij geven (met beleid natuurlijk) is het onderstuur op te heffen. Het optionele torque vectoring sportdifferentieel op de achteras helpt daar ongetwijfeld bij. Het differentieel stuurt meer kracht naar het buitenste wiel, wat de RS5 als het ware de bocht omduwt.

Audi RS5

Toch was het niet op het circuit waar de RS5 de meeste indruk maakte. Een nadeel van alle technologie aan boord is dat de RS5 niet speels genoeg is. Bij de achterwielaangedreven concurrenten C63 en M3 kun je bedoeld of onbedoeld nog eens een driftje neerleggen, maar de RS5 heeft zo lang tractie dat dat niet snel gaat lukken in de Audi. Op de bergweggen rond Marbella bleek de RS5 een absoluut briljante metgezel. Waar alle technologie op het circuit soms als restrictie voelde, werkte het op de openbare weg perfect mee om alles van het beschikbare asfalt te halen. Ook als de blinde bocht toch meer kneep dan verwacht en er tegelijkertijd een tegenligger mijn perfecte exit lijn bezet hield. De RS5 kwam juist op de heerlijke, maar ook verraderlijke wegen, met om de 500 m bosjes bloemen en andere bermmonumenten, helemaal in zijn element.

Audi RS5

De 450 pk’s maakten korte metten met hoogteverschillen en de krachtige (optionele, ruim 10k kostende) keramische remmen brachten de snelheid weer terug naar normale proporties als we weer eens werden opgehouden door een motorrijder of andere zondagsrijder. De zeventraps DSG bak leek ook in zijn element. Slechts 2e, 3e en 4e verzet waren nodig en de flippers achter het stuur maken de bediening makkelijk. Iedere RS5 krijgt overigens een zeventraps DSG bak mee, een handbak is niet verkrijgbaar. Op zich is het jammer dat er geen vrije keuze is, maar de andere kant van de medaille is dat de DSG-bak een mooi staaltje vernuft blijft.
Aankleding van de sportieve modellen kan je gerust aan Audi overlaten. De RS5 is dan ook volgens het beproefde recept een behoorlijk partij dikker gemaakt. De singleframe grille heeft een antracietgrijs honingraat binnenwerk en wordt geflankeerd door twee grote koelopeningen. Ook de uitgeklopte spatborden en ovale uitlaten zijn zo’n RS trademark, evenals de mat aluminium spiegelkappen en de sierlijsten rond grille en zijruiten. Alles klopt, op één klein detail na. Op het kofferdeksel is een uitklapbaar spoilertje gemonteerd die bij 120 km/u naar buiten komt en bij 80 km/u zich weer terugtrekt. Het is een nogal lullig exemplaar dat uitschreeuwt dat soms function over form regeert.

Audi RS5

Volgens de persdocumentatie van Audi verbruikt de RS5 gemiddeld slechts 10,8 liter per 100 km, een stuk zuiniger dan de concurrentie. Toen na een 70 km lange geïnspireerd gereden rit naar het circuit de tank al voor een derde leeg was, wisten we dat je die waarde echt alleen maar haalt als je volgens de wetten van het Nieuwe Rijden op pad gaat. Maar goed, op papier is de RS5 veel liever voor het milieu dan de C63 en M3. Nu zal dat niet direct veel kopers de showroom intrekken, maar toch gooit de RS5 hoge ogen. De C63 is absoluut ruiger, driftbaarder en sneller (in ieder geval in rechte lijn), maar is er alleen als sedan.

Audi RS5

Bij BMW mag je de M3 als vierdeurs sedan, coupe en als cabriolet bestellen, lekker veel keuze dus. De RS5 en M3 lijken qua karakter van het blok aardig op elkaar, beide zijn hoogtoerige V8-en met een specifiek vermogen van meer dan 100 pk per liter. Pluspunten scoort BMW met zowel een handbak als DCT-bak en een wat speelser karakter. En met de RS5 kun je niet naar een driftcompetitie, maar dat kan je natuurlijk ook als levensgroot voordeel zien. Niet voor niets kiezen steeds meer kopers voor vierwielaandrijving. En dan het laatste punt: schoonheid is altijd afhankelijk van persoonlijke smaak, maar wat een beauty is de RS5. Met een vraagprijs van 112.500 euro is de RS5 ook plusminus even duur als zijn belangrijkste tegenstrevers en daarmee een hele interessante optie.

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, Audi, Rijtest, RS5, Video

Vorig bericht: « Gelekt! De Saab 9-5 Estate
Volgend bericht: Parkeerwachters staken: woensdag gratis parkeren »

Lees Interacties

Reacties

  1. spykerboy zegt

    26 april 2010 om 16:01

    had ik het toch goed voorspeld :D :P

    Login om te reageren
  2. Sebazzz zegt

    26 april 2010 om 16:02

    Hehe de teaser was toch niet vaag genoeg ;)

    Login om te reageren
  3. renaultsport zegt

    26 april 2010 om 16:03

    Autoweek was jullie eerder af !
    –edit: ja, en wat was het weer saai he–

    Maar het blijft een leuke bak…..

    Login om te reageren
  4. Frits zegt

    26 april 2010 om 16:03

    ZOOOOO MOOOI:D

    Login om te reageren
  5. BMW_Li zegt

    26 april 2010 om 16:04

    Goede review.
    Zou zelf denk ik ook voor de rs5 gaan, maar de m3 vind ik ook echt super.
    Wouter gefeliciteerd met je circuit-zonnebril.

    Login om te reageren
  6. mb man zegt

    26 april 2010 om 16:05

    Dat single framepje bigint echt te vervelen nu.Voor de rest een mooi model,een van de mooiste van audi.Die uitlaten zijn ook schitterend uitgevoerd.

    Login om te reageren
  7. Ricosuave zegt

    26 april 2010 om 16:06

    yeah baby wat een bak!!

    Login om te reageren
  8. hefmen zegt

    26 april 2010 om 16:06

    Mooie rijtest.
    Toch zou ik voor de m3 gaan, meer agressie.

    Login om te reageren
  9. autospotter zegt

    26 april 2010 om 16:06

    Ik had het filmpje al voor 4uur gezien, stond namelijk om 4 voor 4 al op ABHD:P Het is echt een schitterende wagen, mogen ze zo bij mij op de oprit zette.

    -edit: jij ondeugende rakker!-

    Login om te reageren
  10. timo zegt

    26 april 2010 om 16:07

    Hoogwaardige kwaliteit filmwerk jongens! Echt briljant filmpje, in een gigantische mooie omgeving! Die auto is zo ongelofelijk mooi, en die zonnebril van Wouter is vet!

    Login om te reageren
  11. Gordon zegt

    26 april 2010 om 16:07

    M3 blijft koning in rijgedrag en is premium ook,dus zonder twijfel M3 voormij!!

    Login om te reageren
  12. Mark zegt

    26 april 2010 om 16:09

    Machtig mooie bak!

    Login om te reageren
  13. lambo4all zegt

    26 april 2010 om 16:10

    ik verkies de rs5 zeker boven de bmw!

    Login om te reageren
  14. Robbet zegt

    26 april 2010 om 16:11

    Damnit! Wat een auto!
    We hebben een S5 gehad.. maar deze mag er ook wel komen hoor :D
    Dan gaat hij even getest worden waar de Golf R ook getest en gefilmdt is;)
    En ook weer puik filmwerk. Vindt de stijl wel wat frisser en gepaster aan doen.
    Keep up the good work!

    Login om te reageren
    • John zegt

      26 april 2010 om 16:18

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  15. raul8711 zegt

    26 april 2010 om 16:11

    Applaus! Brilliante film en een eerlijk verslag van een bloedmooie coupé. Dit is vanaf nu toch wel mijn favoriete RS. En zou een ‘knop’ voor achterwielaandrijving hem nou écht beter maken..??

    Login om te reageren
  16. John zegt

    26 april 2010 om 16:11

    M3 please, te saai uiterlijk heeft die RS5 imo.

    Login om te reageren
  17. Janus zegt

    26 april 2010 om 16:12

    Super auto graag in het zilver.
    Wouter mooie Oakley bril.

    Login om te reageren
  18. Erikkiee zegt

    26 april 2010 om 16:13

    Wat een verschrikkelijk mooie auto. En een heel goed filmpje, goed camera werk ook! Klasse jongens, verdient een compliment!

    Ik zou het wel weten, driften kan ik toch niet. Ik hou van een sportieve auto met een heerlijk weggedrag, hoeft geen racer te zijn waarmee ik de bochten door drift. Ook omdat ik deze mooier vind dan de M3 is de keus voor mij snel gemaakt. Nu het geld nog *snel weer de boeken induikt*

    Login om te reageren
  19. jeanclaude zegt

    26 april 2010 om 16:15

    wat een mooie auto, maar hij haalt wel 0.1 of 0.2 seconden sneller mogen zijn om de concurrentie nog meer pijn te doen haha

    Login om te reageren
  20. TodayTomorrow zegt

    26 april 2010 om 16:15

    Geweldige auto!
    echt mooi.
    Liever deze dan een m3:)
    Maar toch de zou ik eerder de bril kiezen.

    Login om te reageren
  21. Sneep zegt

    26 april 2010 om 16:16

    Wat een ontzettend mooie auto. Inderdaad, de C63 kan hier niet aan tippen en de M3 komt helemaal niet in de buurt.

    Login om te reageren
  22. Duidelijk zegt

    26 april 2010 om 16:17

    Echt een mooie rijtest en geweldige bak, als ik zou mogen kiezen werd het echt wel deze RS5 hoor. Alleen mis ik de handbak toch een beetje.

    Login om te reageren
  23. paul zegt

    26 april 2010 om 16:19

    ik wist het!!! prachtige auto. deze gaat zeker boven de M3 en C63amg. ( voor mijn althans)

    Login om te reageren
  24. toyotaprius zegt

    26 april 2010 om 16:21

    Ja Wouter wat anders dan de touring! Plus boedelbak.

    Login om te reageren
  25. TSI-tje zegt

    26 april 2010 om 16:21

    Wááát een schitterende auto… En nu met een even schitterende motor. De concurenten met een V8 (M3,C63,IS-F e.a.) zijn ook allemaal lang ‘niet gek’ En stuk voor stuk zou ik ze maar al te graag op de oprit hebben staan. Maar dit vind ik veruit de mooiste. En peroonlijk vind ik het ‘minder speelse’ karakter van de AWD-Quattro eerder een pré dan een con. Je zal de meeste kilometers toch op de openbare weg doorbrengen en niet op het circuit. Tel daar dan nog een flinke bui regen bij op, welke hier in Nederland nog wel eens voorkomt, en dan zit ik toch liever in een hoog-vermogen-auto mét AWD dan zonder. Nu maar snel weer hard aan het werk om geld te verdienen en zo te kunnen sparen…
    Voor zo’n beest van een wagen.

    Login om te reageren
  26. ravedave zegt

    26 april 2010 om 16:25

    hmm steeds vaag beeld ;-)

    maar grappige bak

    Login om te reageren
  27. EJS zegt

    26 april 2010 om 16:29

    Ik zou ook bij voorkeur deze willen hebben, al vind ik de C63 toch ook wel erg aantrekkelijk, zeker dat motorblok.. Maar de 4wd zou me denk ik toch overhalen, dat rijdt op de openbare weg met dit soort vermogen gewoon veel rustiger, en je kunt veel vaker het potentieel van je blok daadwerkelijk gebruiken!

    Ik wil jullie btw complimenteren voor ’t briljante filmpje, zat écht goed in elkaar vandaag!

    Login om te reageren
  28. Testpiloot zegt

    26 april 2010 om 16:32

    Heel mooi camerawerk jongens. Prachtige filmpje!

    Ik moet zeggen dat de RS5 op mij wat klinisch overkomt. En de C63 is hiermee in vergelijking gewoon Jeckyll and Hyde. Een compleet monster waarmee je helemaal los kan gaan. De RS5 doet dit denk ik niet. Maar misschien is dat zijn doel wel helemaal niet? Wie heeft er, naast wouter, gezegd dat dit en concurrent MOET zijn voor de M3 en C63?

    Login om te reageren
  29. laurens324 zegt

    26 april 2010 om 16:34

    ik had wel iets beter verwacht, een SLS AMG bijvoorbeeld

    Login om te reageren
  30. Tim zegt

    26 april 2010 om 16:35

    WALLPAPERS!!!! Please……?

    Login om te reageren
  31. Thomasdavidsz zegt

    26 april 2010 om 16:37

    Heel mooi filmpje! En wat een heeeerlijke bak! Bij een duitse test stond trouwens dat hij 0-100 deed in 4.2 sec, dan zou hij toch wel net zo snel zijn als de c63. Was dit model met sport-uitlaat? Daar had ik ook wat van gehoord, maar hij klinkt soieso niet verkeerd :)
    Keep up the good work!

    Login om te reageren
  32. Nino zegt

    26 april 2010 om 16:40

    Jaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! :D

    Login om te reageren
  33. Shenkie zegt

    26 april 2010 om 16:41

    Mooiste Audi van het moment, echt heel cool! Leuk filmpje ook!
    Een ding, niet om te zeiken ofzo, maar ik de tekst staat dat de C63 er alleen als sedan is, naar mijn weten bestaat daar ook een Estate-versie van.

    Login om te reageren
  34. Max-autoblogger zegt

    26 april 2010 om 16:41

    Super gave Audi, mooie kleur,geluid,looks.
    En een nice filmje!:)

    Aleen een probleem de M3 is denk ik spannender rearwheeldrive baby, en gevarlijk uiterlijk.

    Login om te reageren
  35. Stefje zegt

    26 april 2010 om 16:41

    Jongens, gooi de tekst meteen maar weer weg. Het is namelijk NIET het derde huidige RS model. De RS6 is namelijk sinds medio April niet meer nieuw te bestellen.

    Deze RS maakt het dus niet nummer 3 in het RS gamma, maar brengt het aantal juist weer op 2. Verder erg leuk geschreven, en Wouter, wat heb je het toch goed!

    Login om te reageren
    • Alessio zegt

      26 april 2010 om 17:57

      @Stefje: Waarom zou die RS6 nu al niet meer leverbaar zijn? lijkt mij wel heel vreemd.

      Overigens, Patrick lijkt me toch een waardige vervanger voor ruben te zijn, houden aub! Zeer mooi filmwerk en ook goede kwaliteit! Iets wat ik de laatste tijd wat mis in jullie filmpjes

      Login om te reageren
  36. Chuck Norris zegt

    26 april 2010 om 16:42

    Kek spoilertje ^^ Mijn volgende auto….

    Login om te reageren
  37. the-budel-guy zegt

    26 april 2010 om 16:44

    supper wagen.

    mooier dan een M3 niet zo patser als een C63 (wat ook wel is leuk is)

    gewoon een auto waar je in de zomer EN in de winter mee kan rijden lijkt mij.

    en gelukig geen V6 turbo gedoe maar gewoon een vette slurpende dikke V8 zo als het hoort

    bay the way ik zou moelijk kunnen kiezen de C63 amg of deze RS5 maar denk toch dat ik uit kom op de RS5 maar ja als je nog maar 15 bent mag je blij zijn dat je in paps zijn A6 3.0 TDI quattro mag zitte.

    Login om te reageren
  38. Stijn zegt

    26 april 2010 om 16:44

    Hulde, de artikels worden steeds beter. Ze zijn vlot maar tegelijk informatief geschreven zonder in repetitief taalgebruik te hervallen.

    Over de wagen zelf, wel de voorbumper met die zilverkleurige plooi vind ik echt niet mooi (te flashy en vloeiend in vergelijking met de sobere strakke lijnen van de wagen). Ook had ik, zoals bij de RS6 verwacht dat de wielkasten nog opzichtiger zouden worden uigeklopt voor een echt ruige look.

    Login om te reageren
  39. Flamingo zegt

    26 april 2010 om 16:44

    geef mij maar n audi Rs4 2001 met 6handbak!

    Login om te reageren
  40. girls_VS_cars zegt

    26 april 2010 om 16:45

    Wel leuk ;)

    Al zou ik naar mijn mening toch voor de M3 gaan. Mercedes nee.. daar heb ik niets mee.

    Login om te reageren
  41. R1k zegt

    26 april 2010 om 16:47

    Mooie rijtest. Complimenten!

    Waar heeft wouter die zonnebril vandaan? Ik wil m ook.

    Login om te reageren
  42. the-budel-guy zegt

    26 april 2010 om 16:47

    te snel op enter gedrukt.

    ik mis de sport stand op de automaat.
    als onze A6 diesel die al heefd warom zon RS5 dan niet ???

    Login om te reageren
  43. jbw89 zegt

    26 april 2010 om 16:53

    Ik vind die stoelen wel verdomd veel lijken op de (met leer bekleden) stoelen in een Bmw e36 M3!

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      26 april 2010 om 16:56

      @jbw89: Ik ook niet

      Login om te reageren
  44. Benjamin1 zegt

    26 april 2010 om 16:54

    Leuke bak,maar die spiegelkappen zijn toch wel een enorme afknapper hoor. Verder zou ik voor een M3 gaan. Gewoon meer emotie.

    Login om te reageren
  45. Jokkebrok zegt

    26 april 2010 om 16:55

    Ik heb deze Audi vele malen liever dan de M3, deze is vul mooiere!

    Login om te reageren
  46. Ferdinand1 zegt

    26 april 2010 om 17:03

    “nadat ik al ettelijke ronden vertrouwd kunnen raken” Moet nog “had” voor “kunnen”.

    Leuk filmpje, alleen had ik eigenlijk wel een onboard rondje Ascari willen zien. En wat een lijnen heeft die RS5 toch! Die gaan nooit vervelen. Toch zou ik heel erg gaan twijfelen tussen een M3 en deze RS5.. Maar voor alledaags gebruik op de weg is de RS5 toch iets handiger..

    Login om te reageren
  47. cliff15 zegt

    26 april 2010 om 17:03

    Hm.. This is why I love Audi.. Echt waar. Niet zo look at me uitstraling die BMW en Mercedes hebben, Maar toch gewoon nog een dikke auto. Ik vind het overigens wel jammer dat ze dat afgevlakte stuurtje niet meer hebben,VOnd dat atlijd wel erg vet.( zou heus wel optioneel zijn).
    En natuurlijk een mooie rijtest ! netjes mannen !!!

    Login om te reageren
  48. Jimmy zegt

    26 april 2010 om 17:03

    Waarom heeft iedereen het over een M3? Die past meer bij de RS4 topics. Deze RS5 is wel ff een heel stukje beter.

    Login om te reageren
  49. the-budel-guy zegt

    26 april 2010 om 17:04

    @Benjamin1 gelukkig kan je bij audi vragen of ze die kappen weg laten en gewoon in de kleur van de auto doen :P

    Login om te reageren
  50. SCscreamGT2 zegt

    26 april 2010 om 17:05

    Echt een van de mooiste rijtesten ooit jongens!!! Heel mooi gemonteerd Patric. Ik was nooit zon fan van de muziek keuze onder je filmpjes, maar dat heb je helemaal goed gemaakt! En Wouter die niet over de top doet, maar gewoon op een lekker in het gehoor liggende manier alle informatie verteld. Mooie locatie. Dat heeft audi goed geregeld! :)

    Login om te reageren
  51. Simpson zegt

    26 april 2010 om 17:06

    ja leuk, een blauwe. Van (ruim) een ton die hard kan.

    Ontegenzeggelijk een mooie auto met indrukwekkende techniek, maar als ik toch een ton te besteden had, dan kwam er wel wat anders.

    Login om te reageren
  52. J0riz0s zegt

    26 april 2010 om 17:07

    Prachtig gefilmd! Mijn complimenten!

    en mooie wagen natuurlijk

    Login om te reageren
  53. Citrofiel zegt

    26 april 2010 om 17:12

    Mooi gefilmd Patrick! Jammer van de auto… (of heb ik dat al vaker gezegd? ;) )

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      26 april 2010 om 17:19

      @Citrofiel: filmwerk is idd mooi, maar wat is er in hemelsnaam jammer aan zo’n beest van een wagen!?

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        28 april 2010 om 23:13

        @Ferdinand1: Het is niet mijn ding, dat moet je zo onderhand wel duidelijk zijn. Vier ringen, daar heb ik niks mee. Was ook meer als een plaagstootje bedoeld. ;)

        Login om te reageren
  54. Autogek zegt

    26 april 2010 om 17:14

    Mooie bak, komt hij ook in cabrio uit?

    Wouter: Een witte? Kijk eens bij Tom Ford of Bvlgari. ;)

    Login om te reageren
  55. ZwerverRoodbaard zegt

    26 april 2010 om 17:18

    Hehe eindelijk een motorblok die je ook nog kan zien :D

    Login om te reageren
  56. seph2k zegt

    26 april 2010 om 17:24

    Autoblog, hebben jullie misschien foto 3 in high res voor mij?

    bvd.

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      26 april 2010 om 17:27

      @seph2k:

      welke is foto3?
      ze staan toch allemaal al in hoge resolutie als je er nog een X op kelikt(?)

      Login om te reageren
  57. Flamingo zegt

    26 april 2010 om 17:26

    Ik vind dit nu al een sjonniebak.

    Login om te reageren
  58. AlbertW zegt

    26 april 2010 om 17:27

    Kleine correctie, de C63 is er ook als station en niet alleen als sedan!
    Mooie auto, maar mist een beetje ‘zout’ M3 is toch de benchmark voor mij!

    Login om te reageren
  59. AudiQuatro zegt

    26 april 2010 om 17:29

    Ja me naam zegt al genoeg he:p. Geiler als dit wordt het niet!! Alleen dan dat er van die lelijke grijze stripjes onderaan zitten. Maar die zijn gelukkig optioneel! Ook moet hij rood zijn en de RS4 velgen hebben:P

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      26 april 2010 om 17:57

      @AudiQuatro: Je mist anders wel een “t”. ;)

      Login om te reageren
      • AudiQuatro zegt

        26 april 2010 om 20:31

        @Wessee: je bent niet de eerste die dat zegt, maar nogmaals, die bestond al. Daarom deze.;)

        Login om te reageren
  60. Tommy2 zegt

    26 april 2010 om 17:43

    Schitterend staaltje techniek die RS5, gaat loeihard door die bochten heen zo te zien :P Maar een ervaren drifter kan met ESP uit volgens mij een prima drift neer zetten hoor. Zelfs met de RS6 Avant kan je lange drifts maken dus deze RS5 moet zeker ook lukken! :D

    Login om te reageren
  61. BmwMPower zegt

    26 april 2010 om 17:47

    Ik wil alleen nog een RS8 zien :)

    Login om te reageren
  62. Mick zegt

    26 april 2010 om 17:53

    mooier dan de taxi en de van de grote concurent.

    Login om te reageren
  63. Pixed zegt

    26 april 2010 om 18:03

    Filmwerk is behoorlijk goed aan het worden!

    De Audi A5 is in het algemeen een prachtige auto, en redelijk exclusief als S5, en nu dus ongetwijfeld ook als RS5. Maar buiten deze twee sportievelingen zie je de A5 nu gewoon ontzettend veel, en daarom zou ik zonder twijfel kiezen voor de Lexus IS-f. Minder vermogen, maar heel wat exclusiever.

    Login om te reageren
  64. troublesome88 zegt

    26 april 2010 om 18:05

    Vette wagen, vet filmpje, vette zonnebril..

    Login om te reageren
  65. Stefje zegt

    26 april 2010 om 18:05

    @ Alessio,
    Loop een willekeurige Audi Showroom binnen, en vraag ze maar eens of je nog een nieuwe RS6 kan bestellen.

    Succes!

    Login om te reageren
    • Alessio zegt

      26 april 2010 om 19:38

      @Stefje: Als 18jarige ga ik dat wijselijk niet doen, komt niet echt over. Wat is de reden hier dan voor?
      Kan toch niet permanent zijn aangezien die auto pas een dik jaar op de markt is

      Login om te reageren
  66. bozewolf zegt

    26 april 2010 om 18:07

    De auto zelf doet me eigenlijk weinig, maar wel een heel mooi interieur met die zetels en de two-tone kleurstelling.

    Ook fraai filmpje en goede review.

    Login om te reageren
  67. GTR zegt

    26 april 2010 om 18:08

    Ik zou voor de RS5 gaan. Ik weet niet waarom eigenlijk, ben zowieso een Audi-man. Maar ik vind de auto gewoon echt mooi, daarnaast ziet het er echt allemaal toppie uit van binnen. Jepp, doe mij maar een RS5.. al is de M3 ook niet slecht.

    Trouwens, de auto past wel bij mister Wouter, zou hem ook een RS5 aanraden haha.

    Login om te reageren
  68. nielsje188 zegt

    26 april 2010 om 18:15

    maar drie RS en in het gamma? RS5, TT-RS, RS-6, RS-4. Volgens mij zijn dat er 4?

    Login om te reageren
    • cliff15 zegt

      26 april 2010 om 18:20

      @nielsje188: Er is nog geen RS4 uit. In de b8 versie dan.

      Login om te reageren
  69. cpw zegt

    26 april 2010 om 18:18

    Wat een ontzettend geile en mooie auto. Heerlijk!

    Login om te reageren
  70. EX-TUNED zegt

    26 april 2010 om 18:21

    beste rijtest tot nu toe, met name ook omdat wouter voor het eerst een beetje normaal nederlands praat ;)

    Login om te reageren
  71. daviddewijnnl zegt

    26 april 2010 om 18:22

    Trouwens, ab maakt steeds mooiere filmpies! Goed werk jongens!

    Login om te reageren
  72. Pordon zegt

    26 april 2010 om 18:28

    Voor mij de C63 AMG graag, lekkere brute kracht en heel veel fun en de meest fantastische soundtrack. Het is dat het filmwerk goed is maar ik vind hem niet spannend genoeg… ik vind de A5 een mooie auto maar hij begint een beetje te vervelen en zelfs saai te worden. Dat heb ik sowieso bij Audi, ze zijn allemaal zo saai en emotieloos. Een auto die je koopt om anoniem te blijven en om te zorgen dat de buren niet teveel over je gaan denken. Grijze muizen… (R8 uitgezonderd)

    Login om te reageren
  73. Rob USA zegt

    26 april 2010 om 18:37

    Mooiste duitser en echt vele malen mooier en stijlvoller als m3 en c63. Alleen de Shelby GT500 zou ik nog boven verkiezen.

    Login om te reageren
  74. Megakix zegt

    26 april 2010 om 18:38

    Niet echt geil zoals een M3, maar wel een auto met een goeie smoel ! in elk geval stukken mooier dan die R8 met ingelast stukje plaatstaal (achter)…Tsja, en dan die Pk’s, dat is bij Audi ook wel nodig hoor…die wagens hebben ongeveer standaard 20% extra vermogen nodig om een BMW bij te houden !

    Kortom; deze Audi is zeer gaaf, maar de M3 blijft über !!!

    Login om te reageren
  75. lincoln zegt

    26 april 2010 om 18:39

    was er trouwens nog iemand die het gisteren goed geraden had ??

    Login om te reageren
  76. Wessee zegt

    26 april 2010 om 18:43

    Dacht wel een goede gelezen te hebben

    Login om te reageren
  77. niko zegt

    26 april 2010 om 18:47

    Alleen C63 en voor de rest niks!!!!

    Login om te reageren
  78. Jochem zegt

    26 april 2010 om 18:47

    Was een leuk audi reclame filmpje.

    Login om te reageren
  79. trambel zegt

    26 april 2010 om 18:48

    hebben ze die subtiele krommende lijn boven de wielkasten nu helemaal weggemoffeld in de dikkere schermen? het zal wel want ik zie de lijn niet meer, zal wel niet meer nodig zijn met de uitgeklopte wielkasten misschien to much. geweldige wagen en zeker de mooiste i.v.m m3 ,c63…!!!

    Login om te reageren
  80. marijn zegt

    26 april 2010 om 18:56

    Super wagen!!
    Zou deze zoiezo verkiezen boven de m3!!

    Login om te reageren
  81. PeugeotGTI zegt

    26 april 2010 om 18:57

    Zonder twijfel de mooiste Audi van dit moment
    De meeste Audi’s sturen alleen zo afstandelijk, Wouter zegt daar niets over…
    Die denkt alleen maar aan driften
    Voor mij in elk geval liever de C63 AMG
    Alleen al voor de sound
    Kijk maar eens in dit filmpje @2:30

    Login om te reageren
  82. PeugeotGTI zegt

    26 april 2010 om 18:58

    Kut
    Nouja, dit filmpje dus
    http://www.autojunk.nl/2010/04/top-marques-op-zijn-best

    Login om te reageren
  83. TWJ zegt

    26 april 2010 om 19:02

    Ah mijn god Wouter weer dat irritante gezeik over dat je geen overstuur kunt veroorzaken en dat je niet kunt gummen en driften.

    Welk normaal weldenkend mens wil dat nou dan ook daadwerkelijk gaan doen?

    Op de openbare weg gaat het om lekker optrekken, de kwaliteit van ’t interieur, de betrouwbaarheid en ’t weggedrag.. en misschien in Duitsland de topsnelheid. En dat is bij de C63, de M3 en de RS5 prima voor elkaar.

    Gewoon nemen welke voor jou financieel ’t meest haalbaar is dus… of welke je ’t mooist vindt mocht geld geen rol spelen.

    Login om te reageren
  84. geertje zegt

    26 april 2010 om 19:04

    De M3 coupe blijft voor mij de vetste en mooiste coupe. de velgen van deze rs5 zijn gewoon lelijk. ook die grijze strepen zien er niet uit en ze hadden gewoon 4 pijpen eronder moeten zetten, ipv die 2 ovalen. wel liever deze rs5 dan die patserige merc c63

    Login om te reageren
  85. mb man zegt

    26 april 2010 om 19:04

    Veel mensen die hier reageren hebben het niet begrepen.JE kan de c63 er niet naast zetten.Even wachten op de e coupe denk ik zo.

    Login om te reageren
  86. trambel zegt

    26 april 2010 om 19:12

    @mb man

    had ik idd ook aan gedacht, maar alleen maar een plus voor de c klasse, erg mooie 4 deurs die gewoon met coupe’s vergeleken wordt.

    Login om te reageren
  87. Simpson zegt

    26 april 2010 om 19:15

    dat is overigens nog niet vaak (genoeg) gezegd, maar uitstekend film- en geluidswerk jongens!

    (Of zie het feit dat niemand iets stoort als een compliment)

    Ik ben overigens wel benieuwd hoe die shot op de achterspoiler & -lichten gemaakt is op ca. 03m:30s

    Login om te reageren
  88. Bubba zegt

    26 april 2010 om 19:18

    Wat een meesterlijk mooie wagen!! Deze staat sowieso in m’n huidige top 5 xD

    Login om te reageren
  89. fiestafeest zegt

    26 april 2010 om 19:18

    leuk filmpje ze woorden allen maar beter en beter

    ot: een audi rs5 is een leuke snelle mooie auto maar ik zou hem nooit kopen want ik vind het toch een beetje een sjonny auto voor pantsertjes dus doe voor mij maar de c63 :D

    Login om te reageren
  90. JeffreyRBB zegt

    26 april 2010 om 19:22

    Mooi gefilmt. De intro deed mij denken aan Top-gear!
    De manier waarop gefilmt wordt bij ABHD is erg gaaf :D

    Login om te reageren
  91. Dennis zegt

    26 april 2010 om 19:23

    Doemijdiemaar! zwart graag netjes voor mn deur parkeren aub! zoals gezegd heerlijke auto voor op de openbare weg!

    Login om te reageren
  92. JPM zegt

    26 april 2010 om 19:27

    Allereerst mijn complimenten over het de filmkwaliteit, erg goed!

    Wouter heeft het op een gegeven moment over dat de audi niet onderstuurd. Nou, Wouter, ik zie je meerdere malen in het filmpje ondersturen, flink ook.

    Helaas heb ik het filmpje op de helft moeten uitzetten, een audi a5? Wat mij betreft de allersaaiste auto ooit, voor sjonnies met witte zonnebrillen zal het wel hemel zijn ;)

    Login om te reageren
  93. majinstar zegt

    26 april 2010 om 19:34

    Dit is zo’n auto die er dik probeert uit te zien ipv het te zijn.

    @ lambo4all. Dus je kiest niet voor rijplezier en kwaliteit ? Zonde hoor als je toch dat geld neertelt.

    Login om te reageren
  94. AMG Powerrr zegt

    26 april 2010 om 20:06

    toch een C63, gruwelijk dik (geluid) en uiterlijk.

    Login om te reageren
  95. Dimglor zegt

    26 april 2010 om 20:22

    Prachtige wagen dit, mooi geluidje, mooie zeteltjes, mooie wagen in het totaal! ;)

    Login om te reageren
  96. p1eter zegt

    26 april 2010 om 20:29

    Leuke foto’s alleen wel te veel fan van de groothoek…. Soms is dat dus niet mooi.

    Login om te reageren
  97. johanbelgium zegt

    26 april 2010 om 20:38

    de keuze is idd moeilijk in reallife een AUDI RS5 in mijn dromen een MERC C63 AMG met PERFORMENCE PACK

    Login om te reageren
  98. DM zegt

    26 april 2010 om 20:44

    Helemaal mooi.

    Login om te reageren
  99. kane_sting zegt

    26 april 2010 om 21:06

    wow heerlijke auto om te horen en te zien. Audi heeft weer een goede stap gezet. Helaas staat BMW nog net geen schaakmat. Een wallpaper zou inderdaad wel vet zijn van deze auto.

    Ik heb er namelijk wel een paar kunnen vinden op http://www.dieselstation.com maarja geen real life spul.

    Login om te reageren
  100. AMG Powerrr zegt

    26 april 2010 om 21:26

    Doet me denken aan de Top Gear Triotest met de C-AMG, M3 en de RS4. Ook op Ascari R. R. Toen was de Benz niet meer uit mijn hoofd te slaan. Dat bruut!

    Login om te reageren
  101. Wouter zegt

    26 april 2010 om 21:26

    Had ik al gezegd dat het echt een briljante auto is?

    Login om te reageren
  102. GOD zegt

    26 april 2010 om 21:34

    Keuze is voor mij niet moeilijk.
    Ben zelf toch wel een redelijk BMW man maar ik ga zonder na te denken voor de RS5.
    Ik vind hem mooier vooral in deze kleur.
    De RS6 is ook al zon beauty in deze kleur.
    Verder vind ik de huidige M3 geen M3 meer.
    Veels te groot en zwaar met een V8 wat ik ook niks aan vind.
    Interieur van de RS5 is ook een stuk mooier.
    Als ik een M3 wil neem ik wel een E30 M3 en anders niks.

    Login om te reageren
  103. Kees zegt

    26 april 2010 om 21:41

    Hoeveel reagerende mensen hebben hier ook daadwerkelijk een M3 of hebben het geld om er 1 te kopen…?

    Login om te reageren
    • RDNS zegt

      26 april 2010 om 21:43

      @Kees:

      stuk of nul…

      Login om te reageren
  104. AMG Powerrr zegt

    26 april 2010 om 21:43

    @Wouter,

    ehm… nee?

    Login om te reageren
  105. Sneep zegt

    26 april 2010 om 21:52

    @ Rick dos

    Misschien heb ik je post gemist maar ik zou graag de mening van een BMW-extremist willen weten.
    Jij als intellectueel kan dat namelijk altijd zo mooi verwoorden.

    Login om te reageren
  106. Flamingo zegt

    26 april 2010 om 21:53

    jullie moeten trouwens niet zo saai worden als aw hoor. is dat nou zo moeilijk om net als Sjoerd v Stokkum af en toe een dikke sportauto te pakken en ermee te loeien over de autobahn
    ik bedoel of wordt aw steeds minder saai. volgens mij niet..
    we kunnen allemaal net als aw wel gaan wachten op een nieuwe lambo maar pak gewoon eens een ouwe ferrari (Enzo) bij ten Brinke vandaan bv!
    of er staat vast ergens in ned nog wel een Carrera GT te wachten tot ie mag worden uitgelaten
    ik bedoel..

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      26 april 2010 om 21:54

      @Flamingo: Niet zeiken.. maak dan zelf een review met je Twingo..

      OT: Dikke bak en goede review!

      Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        26 april 2010 om 21:57

        @xilver:

        kheb geen Twingo keb een fiets

        Login om te reageren
  107. Flamingo zegt

    26 april 2010 om 21:56

    nenee gewoon weers lekker gek doen Autoblog zoals het hoort! daar komen we voor

    Login om te reageren
  108. Sneep zegt

    26 april 2010 om 21:57

    @ Flamingo

    Ik ben het met je eens.
    Ze mogen inderdaad wel eens een ‘oud’ monster pakken.
    De Carrera GT is een goed voorbeeld.

    Login om te reageren
  109. w0o0dy zegt

    26 april 2010 om 22:04

    @Patrick/CreateMedia: Vorige keer kritisch, maar dit keer (bijna) niets dan lof! Super film en editing dit keer! Echt heel erg goed en fraai… Die camerabeelden “schuivend over het asfalt” zijn top. De A5 is een plaatje, beetje jammer van die grote grille maar verder een prachtauto. De motor klinkt minstens zo lekker als de C63 of M3 en de auto is goed bruikbaar, vast behoorlijk comfortabel en toch een plezier om mee te spelen… Misschien dat de C63 mijn keuze zou zijn… omdat die als station verkrijgbaar is… de M3 lijkt me leuk om mee te spelen, maar of je niet liever deze RS5 zou hebben op lange ritten…. het zou me niet verbazen. Enfin geen van de auto’s in dit segment is een straf.

    Login om te reageren
  110. Martijn zegt

    26 april 2010 om 22:27

    Dit is zo’n mooie auto he…hijs is echt prachtig!
    De C63 kan hier zeker niet aan tippen..geen taxi voor mij!

    De enige 2 in dit segment die strijden om de 1e plaats (voor zover er een 1e plaats is, want het is kwestie van keuze) zijn de M3 en RS5.
    Persoonlijk zal ik gaan voor de RS5, rijdt veiliger en lekkerder op de openbare weg en vind hem de mooiste in het segment. Verder houdt ik echt van perfecte lijnen rijden op het circuit, dat kan beter met de RS5.

    Anderzijds, M3 heb je meer gevoel in het stuur. Daar tegenover staat dat als je het gevoel van glijden in de RS5 bent gewend…je dit ook zeker kunt aanvoelen en goed corrigeren.

    RS5, voor mij de mooiste en de eerste keuze!

    Trouwens echt pracht filmwerk! mooiste filmpje tot nu toe!

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      26 april 2010 om 22:30

      @Martijn: was niet één van de grote kritiekpunten van de e92/90 m3 dat er te weinig gevoel was in het sturen? Wel precies te plaatsen maar niet veel feedback? Mogelijk klopt deze RS5 de M3 op dat vlak…. de review van Autocar was behoorlijk lovend in ieder geval.

      http://www.youtube.com/watch?v=7kLoHgl_FS8

      Login om te reageren
  111. vla zegt

    26 april 2010 om 22:39

    Alles prima, filmwerk is meer dan goed! Maar Wouter, als ik je een tip mag geven; probeer bij een rijtest iets mee te geven dat je NIET kan zeggen als je de auto niet zou hebben. (maw, het gros van wat je zegt over de auto, kan je ook zeggen zonder dat je er überhaupt in hoeft te rijden, wees wat meer subjectief en vertel wat je voelt!)

    Login om te reageren
  112. sacha zegt

    26 april 2010 om 23:19

    *zoekt op marktplaats naar Carrera GT occasion*

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      26 april 2010 om 23:37

      @sacha:

      Er staat er een in Eindhoven, Rotterdam, Hengelo en Enschede.
      via autoscout24

      Login om te reageren
  113. coen gar zegt

    26 april 2010 om 23:20

    goed filmpje. je mag alleen wel wat aan je rij techniek doenxD je lijnen zijn niet echt soepelxD(al ben ik wel jaloers dat je met die bak over het circuit heen mocht gaan neem mij is mee volgende keer xD 1 vs 1 rijden).. goed gedaan

    Login om te reageren
  114. Entwicklung88 zegt

    26 april 2010 om 23:22

    De RS-en, M3/5/6 en de AMG’tjes slaan toch eigenlijk nergens op..? Gros hiervan gaat erom om het typeaanduiding achterop.
    Met een S of een equivalent van BMW of Mercedes heb je al meer dan genoeg vermogen onder je rechtervoet.

    Mijn keuze zou een Alpina B3S zijn, hubba hubba!

    Login om te reageren
  115. Entwicklung88 zegt

    26 april 2010 om 23:24

    Mij kan niet goed Nederlands. ‘Erom’ is beetje overkill!

    Login om te reageren
  116. Squadra zegt

    26 april 2010 om 23:25

    Wat ik als Italianen liefhebber vind is dat deze auto´s allemaal zo over de top zijn ze zijn alleen maar dik en zeker Audi die zien er allemaal het zelfde uit eigenlijk. En ja ik weet de Italianen hebben in dit segment geen auto op dit moment een Alfa Brera GTA is er nooit gekomen met V8. Maar is dit nou echt mooi of alleen maar heel dik en toch een beetje vulgair?

    Als je dan als vergelijk een Maserati Grantursimo S neemt die vind ik persoonlijk en dan puur desing veel mooier.

    Ik vind die Duitsers alles van elkaar doen niks doen ze zelf Audi doet tegenwoordig daar ook aan mee. Vroeger toen de Audi 80 RS er nog was ja die blauwe die gemaakt werd door Porsche hadden ze nog iets unieks. Je hebt tegenwoordig een M een RS of een AMG of zelfs dan nog een Black serie. BMW Mercedes en Audi brengen allemaal tegenwoordig het zelfde uit en zijn heel druk met elkaar. Audi koopt bijvoorbeeld aandelen Bayern Munchen. En dat zie je ook terug in de producten. Dat vind ik jammer Audi was vroeger altijd wel uniek zeker met de Audi 100 Avant nog steeds erg mooi en de Audi 200 V8 uit de James Bond Film The living Daylights dat vind ik persoonlijk de mooiste Audi’s de oer Quattro om een paar voorbeelden te noemen.

    Ik vind dat Audi zijn sierlijkheid is verloren begrijpen mensen hier wat ik bedoel?

    Ciao

    Squadra

    Login om te reageren
  117. matt zegt

    26 april 2010 om 23:33

    Zeer goede rijtest! Erg mooie en professionele beelden + het autogeluid komt weer wat meer aan bod, naast de muziek! Gaat er zeker op vooruit.

    Login om te reageren
  118. Huibstra zegt

    27 april 2010 om 00:21

    relaxte rijtest! maar wordt het niet een keer tijd voor uber gt’s ? Bentley continental, vanquish of dan toch de bugatti veyron. Leuk om naast jullie test van de merc mclaren te zetten.

    en voor de rest keep it up !

    Login om te reageren
  119. oboema1 zegt

    27 april 2010 om 00:28

    Mooie auto… niet ordinair, gewoon mooi

    Login om te reageren
  120. BMWHerman zegt

    27 april 2010 om 00:57

    Hele mooie auto, ziet er strak uit! Goed gedaan van Audi, na al die saaie ontwerpen. Toch ga ik voor de M3 (coupé): stoerder qua uiterlijk en toch ook mooier vind ik. Prestaties verschillen niks. M3 met DCT doet 0-100 ook 4,6 dusss. Toch zou deze RS5 ook geen straf zijn:)

    Login om te reageren
  121. Cantago zegt

    27 april 2010 om 00:59

    In het begin van de review was ik al om! WAT EEN BRUTE BAK! En jullie rijtesten worden ook met de dag beter zie ik wel. Alleen ik mis het afgeplatte stuur Audi! Waar is die? Het geluid is dan wel weer heerlijk. Maar je ziet de auto wel het eerste stukje moeite hebben om weg te komen lijkt het wel… Zwaar?

    Maarja, M3 of RS5 (AMG doet niet mee vind ik) blijft een lastige keus… Alleen de handbak is voor mij dan zonder twijfel doorslaggevend: de M3!

    Login om te reageren
  122. E320cdi zegt

    27 april 2010 om 01:02

    Dank voor de mooie film! En wat een wagen, die shots waarin je tot de max rpm gaat zijn heerlijk om te horen en zien :-D

    Login om te reageren
  123. SimonMc zegt

    27 april 2010 om 01:09

    Vind het alleen wel jammer dat dat grijs gedoe erbij is aan die bumper, zo lijkt het wel een allroad ofzo.

    Voor de rest ziet het er wel ok uit !

    Login om te reageren
  124. collegeboy zegt

    27 april 2010 om 08:54

    Gisteren gespot in Brussel: de RS5 sportback (ik wist niet dat die al uit was :D)

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      27 april 2010 om 10:29

      @collegeboy:

      Die is ook nog niet uit en ik weet ook niet of die wel uit zal komen. Zelfs de S5 sportback is overigens nog niet uit. Zal wel een look-a-like zijn;)

      Login om te reageren
  125. reinz75 zegt

    27 april 2010 om 09:01

    m3 m3 m3 m3 m3 m3 m3 m3 m3 m3 m3 m3 m3 m3 m3 m3 m3 m3 m3

    Login om te reageren
  126. reinz75 zegt

    27 april 2010 om 09:02

    leuke bak maar de m3 heeft idd the look at me!! maar dat is ook niet voor niks want hij is ook veel mooier!

    Login om te reageren
  127. Stoplichtsprintertje zegt

    27 april 2010 om 09:11

    Toch nog c63, ondanks geduchte concurrentie

    Login om te reageren
  128. DRU zegt

    27 april 2010 om 10:14

    Jongens wat een supergoed filmpje. Echt top gedaan allemaal.

    Login om te reageren
  129. Sorcerer zegt

    27 april 2010 om 11:09

    *op wishlist zet mocht ik loterij winnen*
    Hoewel ik ook stiekem uitkijk naar de nieuwe RS4 sedan die toch net wat praktischer is. Vind de lijnen van de A5-coupé niet eens zo veel mooier.

    Login om te reageren
  130. Stefje zegt

    27 april 2010 om 11:12

    Audi heeft geen reden gegeven, alleen dat per modeljaar 2011 (vanaf morgen) de RS6 niet meer leverbaar is. Vermoedelijk omdat ze niet willen dat de RS6 klanten bij de RS5 weg zou kunnen houden.

    Beetje matig dat, ook na een tip via de mail, de redactie doet alsof hun neus bloedt.

    Login om te reageren
  131. amir zegt

    27 april 2010 om 11:37

    Ik vind het een hele mooie auto zit er dik uit, snel enz….alleen ik vind het zelf dat de hoog toerige motor er niet bij past auto lijkt mij beetje lomp daarvoor.Voor mijn gevoel mist hij de X factor als ik hem vergelijk met een M3 die zit er agieler uit agressiever en daar past een hoog toerige motor beter bij naar mijn mening mijn keuze zou dan toch op een M3 vallen mocht de bankrekening dat toelaten …….

    Login om te reageren
  132. paul zegt

    27 april 2010 om 11:42

    RS5 schitterende auto. eat your heart out BMW!!!!!!!!

    Login om te reageren
  133. RickB zegt

    27 april 2010 om 11:57

    Breng je hem naar de VR6 Specialist, hebben ook een R32 RWD :)

    Login om te reageren
  134. Hoflander zegt

    27 april 2010 om 13:11

    Ehhh.. 112.000 euro, excl. opties… dus zeg maar 130.000 euro met de minimale opties erop. Meer vermogen dan een M3 (die ik overigens mooier vind), 12.000 euro duurder dan een M3, wel quatro en toch ook wel erg mooie bak. maar goed, met 130.000 euro op zak koop ik meteen een GT-R uiteraard!!!!! (en ja, daar kan je ook met z’n 4-en in, ik heb dat zelf gezien)

    Login om te reageren
  135. PimB zegt

    27 april 2010 om 13:29

    Welk model zonnebril van Oakley is die in het filmpje. Wil hem ook..

    Login om te reageren
  136. Aad zegt

    27 april 2010 om 16:42

    Hebben jullie nou een stuk geluid eruit geknipt? Het lijkt erop alsof er nadat Ruben zegt dat hij gesuggereerd heeft dat er een grote knop komt die meer kracht naar de achterwielen stuurt nog hoort te komen wat de Audiboys daarvan gezegd hebben.

    Login om te reageren
  137. janus zegt

    27 april 2010 om 18:56

    @ Pim8
    Het is volgens mijn type hijinx kijk maar op de Oakley site.

    Login om te reageren
  138. janklaassen zegt

    27 april 2010 om 21:37

    Dit is gewoon een FOCKIN’ DIKKE BAK. bijna alle Audi’s
    maar deze is veel meer luxe dan een M3.

    het is gewoon een keuze

    ik ga voor de Audi.

    Login om te reageren
  139. janklaassen zegt

    27 april 2010 om 21:41

    Kijk je hoort nooit over een test van de C63, M3 SEDAN, RS4.

    dus het zou moeten zijn: C63, M3 sedan en RS4
    en Audi RS5, M3 coupé.

    je hebt altijd de coupé van BMW, nooit de SEDAN
    nu heeft Audi een dikke RS5 die de M3 Coupe grandioos verslaat. alleen de M3 kan goed driften de rest is de RS5 zeker mooier en beter.
    Audi RS5 kan zeker wel 4wiel drift!!

    Login om te reageren
  140. Patrick_Createmedia zegt

    28 april 2010 om 08:03

    @coen gar:

    De beelden op t asfalt zijn gespiegeld, daardoor lijkt het alsof de verkeerde lijn gereden wordt terwijl dat in het echt dus niet zo is.

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      8 mei 2010 om 13:09

      @Patrick_Createmedia: Ik ben wat laat door een gebrek aan internetverbinding, maar ik wil je toch nog even feliciteren met een prachtige video. In het begin had ik nog zo m’n twijfels maar de video’s worden steeds leuker en gevarieerder. Je bent een waardige opvolger geworden ;)

      Login om te reageren
  141. Jan-Henk zegt

    28 april 2010 om 15:40

    Wat een briljant camera- en editwerk! Petje af, hulde, veer in de reet en meer van dat soort termen. Wouter zou iets minder nasaal moeten praten, maar een kniesoor die daar op let. Nogmaals, klasse gemaakt!

    Login om te reageren
  142. ronald zegt

    28 april 2010 om 20:26

    m3 gts is pas hardcore

    Login om te reageren
  143. Autoliefhebber zegt

    29 april 2010 om 17:19

    Wat een prachtige bak!
    Veel mooier ook dan een M3!

    Login om te reageren
  144. Benz.. zegt

    29 april 2010 om 21:11

    @Gordon: Een M3 premium? Ik ben benieuwd of jij uberhaupt het begrip “premium” snapt..

    Maybach, Bentley, Rolls Royce: DAT zijn premium-auto’s.

    OT: Leuke bak, maar imo te beschaaft en aan de zware kant.
    Voor mij de C63 AMG welke vooral qua uitlaatherrie 10x beter voor de dag komt!

    Login om te reageren
  145. paul zegt

    29 april 2010 om 21:33

    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN hebben HEBBEN
    DANK U!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  146. qaz zegt

    1 mei 2010 om 22:49

    Dit kan nooit een ‘Sjonnie bak’ zijn daar S. daar geen $ voor heeft. Hooguit Sjonnie de drugsrunner maar die heet weer geen Sjonnie. Snapt u het nog?

    Login om te reageren
  147. Danny zegt

    10 mei 2010 om 01:31

    Het is eerder gezegd, maar werkelijk waar briljante beelden en en montage. Vooraal het eerste gedeelte was van Top Gear niveau.
    Bedankt mannen, was weer genieten :-)

    Login om te reageren
  148. The360box zegt

    12 juni 2010 om 15:38

    Kijk hem nu pas maar wat een domme opmerking, 4/5 van de V10. lijkt me logisch dat elke audi V8 dat heeft want 510 / 5 is 100 x4 is 420, dat hebben ze allemaal eikel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North