
Misschien wel de leukste ‘M’ van de laatste jaren? Inmiddels nieuw niet meer te bestellen. Wij reden met een jong exemplaar.
Binnen het BMW-gamma was de compacte M2 de absolute funauto. WAS omdat je hem nu ‘even’ niet meer tegenkomt op de website van het merk uit Beieren. We zitten namelijk precies in de overgangsperiode van de ‘oude’ 2 serie coupé naar de nu al voorgestelde nieuwe 2 serie coupé.
Waar het bij de huidige generatie M3 en M4 vooral gaat over ‘die grille’ draait het bij verhalen en testen van de M2 vooral om de lol die dit model je oplevert.
De M2 CS is de laatste en hardcore versie van de huidige/vorige generatie. Waar een standaard M2 370 pk en 465 Nm aan koppel heeft, beschikt de CS over maar liefst 450 pk en 550 Nm.

Daar blijft het niet bij: de M2 CS is standaard voorzien van het adaptieve M onderstel, het M Driver’s Package en nog een arsenaal aan extra’s. Kort gezegd: de M2 CS is een pretpakket van jewelste. Compact maar met toch voldoende ruimte op de achterbank zodat je hem echt in te zetten!
The Collectables BMW M2 CS
Wouter rijdt in de video met een exemplaar uit 2020

De veiling van de BMW M2 CS staat nu live op The Collectables.
The Collectables is partner van Autoblog. The Collectables is een veilingsite voor auto’s die je niet nodig hebt, maar die je wel hebberig maken. Hieronder een selectie uit de actuele veilingen.

Nog geen onderhoud geweest bij 25dkm?
Is dat niet een beetje lang voor motor olie?
Zeker in een auto met zo’n hoge pk output per liter
@bartjeeh: Volgensmij is het advies zo rond de 20k, wat eigenlijk ook al aardig lang is.
Hangt af van hoe je er mee rijdt, de service-interval van deze motoren is adaptief. Ook 30.000 km is heel goed mogelijk, maar dan moet je niet te veel korte stukjes in de stad en/of als een bezetene rijden.
Klopt. Kijk de foto van het iDrive service-interval scherm maar. De eerste olie-beurt is over 4.400 km. Er is dus hoogst waarschijnlijk netjes met de auto gereden, anders was deze (eerste) interval wel korter geweest…
@bartjeeh: 2 jaar / 30.000km voor vrijwel alle BMW’s
@bartjeeh: de service interval kijkt naar leeftijd olie en gebruik. Wat amghans zegt klopt volledig.
Ik ken iemand met een M2 Competition met 600pk, die is toch wel een stukje dikker. (En gevaarlijker op glad wegdek, ik spreek uit ervaring..)
@julian06: Ik ken iemand met een kruisraket. Die is helemaal gevaarlijk, zowel op droog als nat wegdek. Echt een bommetje.
Dit soort BMW’s staat toch voor waar zij groot mee zijn geworden, relatief compact en genoeg vermogen, pat in het rijtje 2002 turbo ,M3 e30 en de M coupe.
En toch: ik ga voor de 1M coupé voor ik verwacht ongeveer hetzelfde geld.
Dan ga je dus teveel betalen voor die 1M . . .
@isleofman: wat kosten die tegenwoordig?
@ouwedibbes83: tsjah, laatst eentje met een hoge km stand onder de 50k. Maar het gros – met een km stand onder de 100k – tussen de 55 en 60. Prijzen stijgen heel langzaam wat geloof ik.
Wat denk je dat deze M2 doet?
@isleofman: NL eigenaar, 25K KM, alle gewenste opties, die gaat over de 90K EUR heen denk ik.
Deze M2 staat op AutoScout voor net iets minder dan 100K geadverteerd trouwens, dat zal wel een goede indicatie zijn. Ze waren nieuw ook een heel pak duurder dan de M2 en M2 Competition.
@ouwedibbes83: oef.., da’s even andere koek!