• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

The next step: Audi denkt na over een A9?!?!

Auteur: robbie, gepost 6 januari 2011 om 22:11 – 127 Reacties

Geen Audi A9 Allroad - Foto: Omar Boulakjar


Je kon er natuurlijk op wachten. Na de A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7 en A8 zou Audi momenteel nadenken over een A9. Dat zou een vierdeurs coupe moeten worden die gaat concurreren met de Mercedes CL, Porsche Panamera en productieversie van de BMW GranCoupe Concept. Hoe ver kan Audi gaan met uitmelken?

De toekomstige A9 (introductie waarschijnlijk in 2012) zou gebaseerd zijn op het MLB platform van de Volkswagen Group. Dat platform is nu al de basis voor de nieuwe A6 tm A8 en Bentley Mulsanne en zou in de toekomst ook gebruikt kunnen gaan worden voor de Bugatti Galibier en Lamborghini Estoque.

Officieel is er nog geen groen licht gegeven voor een A9 en ook over de vorm (hatchback? Sedan?) is nog geen duidelijkheid. Maar aangezien de A5 Sportback en A7 Sportback allebei een hatchback vierdeurs coupe zijn zou dat ook wel eens het geval kunnen zijn bij de A9.

Voor de aandrijving zouden we kunnen rekenen op de nieuwe 4.0 V8 van VAG en de bekende 6.3 W12 en ongetwijfeld wat potente dieselmotoren. De Estoque zou gebruik maken van de 5.2 V10 uit de Gallardo en de Galibier zou uiteraard de bekende 8.0 W16 voorin krijgen. (via: autocar.co.uk)

Foto credit: Omar Boulakjar

Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.
  • Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
    Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

a9, Audi, concept, estoque, galibier, Lamborghini, sportback

Vorig bericht: « Yummie foto’s: Cadillac CTS-V Coupe racer
Volgend bericht: In Detroit: Hyundai Curb concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. C220AMG zegt

    6 januari 2011 om 22:12

    Voor wie niet kiezen kan!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      7 januari 2011 om 08:31

      @C220AMG: ..wordt het alleen maar lastiger… :lol:

      Login om te reageren
  2. floryn zegt

    6 januari 2011 om 22:15

    Als er genoeg klanten zijn en de ontwikkeling van al deze modellen betaald kan worden, kan er nog wel een modelletje bij. Als ze een concurrent voor de CL, Panamera, GranCOupe en misschien de Rapide willen maken, mogen ze wel eens met een origineel product aankomen. De voorspelbaarheid van de huidige modellen zal niet veel klanten trekken in dat segment. Als ik daar gelijk in heb en Audi begrijpt dat, is dat natuurlijk ook weer leuk voor de liefhebbers. Dan denk ik: winwin.

    Login om te reageren
  3. Jeroen zegt

    6 januari 2011 om 22:17

    Waarom zou dit uitmelken zijn? Een dergelijk model hebben ze nog niet in het aanbod, dus niks uitmelken.

    Login om te reageren
  4. Esprit_de_Flandre zegt

    6 januari 2011 om 22:19

    Is dat niet een beetje van het goede teveel? En Lambo, én Porsche, én Bentley , én Bugatti, én nu nog deze ook…

    Als ze dan toch nog niet beslist hebben over een carrosserievorm, laat ze dan origineel doen. Een skateboard of zo…

    Login om te reageren
  5. ik a.k.a hans zegt

    6 januari 2011 om 22:19

    de A7 was toch al CL en 6 serie concurrent?
    audi slaat door :P

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      6 januari 2011 om 22:21

      @ik a.k.a hans: De A7 was toch de CLS :P Of was dat toch de A5??

      Login om te reageren
    • Joost1990_2 zegt

      6 januari 2011 om 22:22

      @ik a.k.a hans:

      CLS concurrent

      Login om te reageren
    • Hakan zegt

      6 januari 2011 om 22:23

      @ik a.k.a hans: nee, zeker niet. in principe heeft de CL geen concurrent van zowel audi als BMW, de CL is een coupe van de S-Class, en aangezien er geen coupe van de A8 en 7 serie is, kan dat ook niet worden vergeleken.

      Login om te reageren
      • captain zegt

        6 januari 2011 om 22:59

        @Hakan:
        Inderdaad, de CL is de koning onder de coupés. De een top luxe limo in coupévorm en daar is voorlopig nog geen concurrentie van (tenzij je eventueel de bentley continental meerekent maar die hoort eigenlijk niet bij de 3duitse merken)

        Login om te reageren
    • robbie zegt

      6 januari 2011 om 22:30

      @ik a.k.a hans: CLS= A7 Sportback concurrent
      CL = A9 concurrent

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        6 januari 2011 om 22:41

        @robbie: 4 en 2 deuren maakt dan geen verschil meer? En om te mogen concurreren met het topmodel van de CL (65 AMG) mogen ze een en ander forceren om hetzelfde prijssegment te halen (€264.000 in België) en dan nog te kunnen verkopen. Ze kloppen volgens mij een deel van hun eigen modellen dood door dit te doen (A9 is gwn een wrs veel te dure A8 sportback). Maar ze doen maar op, ze zullen het wel beter weten dan mij.

        Login om te reageren
    • xilver zegt

      6 januari 2011 om 22:45

      @ik a.k.a hans:
      De CL 65 AMG

      A7 is bedoeld om de CLS aan te vallen, de CL is veel te duur om te vergelijken met de A7
      En dan de CLS

      Login om te reageren
      • MichaelvdBroek zegt

        6 januari 2011 om 22:49

        @xilver: ik heb wel zin in weer is wat nieuws, die benzen vervelen me maar :P

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          6 januari 2011 om 22:59

          @MichaelvdBroek: Dit is beter? :D

          Login om te reageren
          • MichaelvdBroek zegt

            6 januari 2011 om 23:15

            @xilver: HAHA wat is dat voor arabische afvalcontainer dan? :p

            Login om te reageren
            • xilver zegt

              6 januari 2011 om 23:25

              @MichaelvdBroek: Staat toch mooi in de voortuin :mrgreen: als brievenbus bijvoorbeeld :D En het kost nog minder ook.

              Login om te reageren
              • MichaelvdBroek zegt

                6 januari 2011 om 23:34

                @xilver: hahaha dan wil ik wel vanaf buiten de ramen en achterklep electrisch bediend hebben, gooi je zo alles erin :p

              • db87 zegt

                7 januari 2011 om 02:47

                @xilver: Voor tussen de Tuinkabouters, lekker gezellig!

  6. Esprit_de_Flandre zegt

    6 januari 2011 om 22:21

    @robbie: A2 mag je wel schrappen hoor. Die naam is toch al een tijdje weer vrij…

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      6 januari 2011 om 22:26

      @Esprit_de_Flandre: De A1 is binnenkort ook weer vrij;)

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      6 januari 2011 om 22:30

      @Esprit_de_Flandre: de A2 komt weer terug hoor ;)

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        6 januari 2011 om 22:53

        @robbie: Weet jij iets meer dan?

        Login om te reageren
  7. Floris zegt

    6 januari 2011 om 22:22

    @ Esprit de Flandre
    Inderdaad. Een echt Audi trauma ;-)

    Login om te reageren
  8. geertje zegt

    6 januari 2011 om 22:23

    Wat een onzin weer van Audi. Is de A7 sportsback niet groot genoeg dan? Als de A9 komt wordt dit natuurlijk een langere versie van de A7 sportsback. lekker voorspelbaar

    Login om te reageren
  9. VSTMcLaren zegt

    6 januari 2011 om 22:30

    Audi denkt te veel…

    Login om te reageren
    • VSTMcLaren zegt

      6 januari 2011 om 22:30

      @VSTMcLaren: en denkt met zijn peni$

      Login om te reageren
  10. VSTMcLaren zegt

    6 januari 2011 om 22:32

    als Audi zo doorgaat hoe ziet de Audi A15 eruit.

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      6 januari 2011 om 22:37

      @VSTMcLaren: Slaat dat op?
      Heeft BMW straks ook een BMW 64-Serie?

      Login om te reageren
      • majinstar zegt

        7 januari 2011 om 12:17

        @RickB:

        Nee die hebben al een 645i en een 650i.

        Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      6 januari 2011 om 22:37

      @VSTMcLaren:
      http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=A15&ie=UTF8&geocode=FaoCFwMdClNNAA&split=0&sll=52.469397,5.509644&sspn=1.74015,3.735352&hq=&hnear=A15&ll=51.843838,5.000496&spn=0.188775,0.450096&z=12&layer=c&cbll=51.843808,5.001021&panoid=JRz9whl8GrccDol-I29-qg&cbp=12,104.02,,0,-8.35

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 januari 2011 om 22:42

      @VSTMcLaren: als een stretched limo.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      6 januari 2011 om 22:54

      @VSTMcLaren: Zo.

      Login om te reageren
      • MAB zegt

        6 januari 2011 om 23:30

        @Esprit_de_Flandre: Hee die heb ik gezien op de rotonde in duitsland;p

        Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      6 januari 2011 om 23:15

      @VSTMcLaren:

      Dit is de A15.

      Login om te reageren
      • db87 zegt

        7 januari 2011 om 02:50

        @JamesBond007: Behoorlijk deprimerend inderdaad, moet gecompenseerd worden dus met een Audi A9. ;)

        Login om te reageren
  11. boygeorge zegt

    6 januari 2011 om 22:32

    Audi A9, Subaru B9, Pagani C9.
    Auto abc-tje.

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      6 januari 2011 om 23:06

      @boygeorge: Goed opgemerkt!
      ps. lang niet gezien!

      Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      6 januari 2011 om 23:08

      @boygeorge:
      DKW F9, Peugot J9, Kia K9, Daihatsu L9, BMW M9, Toyota P9.
      Ik wil niet aantonen hoe fantasieloos Audi is in het verzinnen van een naam. Dat doen ze zelf.
      De Audi A13 had een ongelukje in de windbuiltunnel.

      Login om te reageren
  12. xilver zegt

    6 januari 2011 om 22:37

    Hoe zou in vredesnaam een A9 met 4 deuren een concurrent kunnen zijn met de CL…een 2-deurscoupé.
    En tbh ik verwacht er niets meer van, het wordt weeral een langere A7. Het is precies een competitie bij Audi om een zo lang mogelijke A5 Sportback te maken. Vroeger was Audi nog origineel, nu proberen ze met allerhande faal- en kopiemodellen BMW en Mercedes direct aan te vallen op al hun mogelijke modellen. Ik weet best wel dat Audi de grootste Premiumbouwer wil worden, maar dat zal volgens mij niet lukken door 25 keer hetzelfde model te lanceren.

    Login om te reageren
  13. the-budel-guy zegt

    6 januari 2011 om 22:40

    waarom uitmelken het is gewoon een logische volgorde.

    A3 is Bmw 1 serie
    A4 is bmw 3 serie en mercedes C klasse.
    A5 is Bmw 3 serie copé en Mercedes CLK.
    A6 is BMW 5 serie en Merdedes E klasse
    A7 is BMW 5GT en Mercedes CLS.
    A8 is BMW 7 Serie en Mercedes S klase.
    dus de A9 is BMW ? en Mercedes CL.

    TT is BMW 1 serie copé en mercedes slk
    Q5 is BMW X3 en Mercedes GLK.
    Q7 is BMW X5 en Mercedes ML.
    de R8 is Bmw ? en Mercedes SLS
    en de A1 kan je vergelijken met de mini

    dan heeft BMW nog de X5 en X6 en mercedes de GL en G
    dus het is niet uitmelken het is logies en simpel

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      6 januari 2011 om 22:45

      @the-budel-guy: grotendeels mee eens, enkel niet met de CLK. Staat toch een stapje hoger en is al opgevolgd door de e-coupe.

      Login om te reageren
    • xilver zegt

      6 januari 2011 om 22:47

      @the-budel-guy: Audi wil een wagen die met elke andere wagen van Merc en Benz kan concurreren. Ben benieuwd wat ze gaan doen om de Mclaren SLR na te bootsen….(of een SLS AMG, want die al een segmentje hoger als de R8 V10).

      Login om te reageren
      • MichaelvdBroek zegt

        6 januari 2011 om 22:51

        @xilver: maar toch vind ik de r8 veel sportievere look hebben enzo, ik vind de sls maar een rond gebakje, maar dat is mijn mening! :D

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          6 januari 2011 om 22:55

          @MichaelvdBroek: Een rond gebakje, die had ik nog niet gehoord.

          Login om te reageren
          • MichaelvdBroek zegt

            6 januari 2011 om 23:15

            @Esprit_de_Flandre: hahaha, kan je hem ook een keer gebruiken als je een lelijk auto’tje ziet toch ;)

            Login om te reageren
        • xilver zegt

          6 januari 2011 om 23:01

          @MichaelvdBroek: Vind een R8 persoonlijk ook agressiever eruit zien als een SLS, maar je komt die dingen vaak tegen (niet dat ik daar bezwaar tegen heb natuurlijk :D Altijd wel leuk om horen)

          @Esprit_de_Flandre: Die moet wat geven, een rijdend salon van 170 meter tgn een knalkar als de SLS.

          Login om te reageren
          • MichaelvdBroek zegt

            6 januari 2011 om 23:27

            @xilver: en toch zou ik voor de R8 kiezen!:D in en exterieur maken alles goed, en die sls, tjah, ik vind het gewoon een kamper bak, ik heb niet zoveel met benz! maja iedereen ze eigen keuze :D !

            Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        6 januari 2011 om 22:56

        @xilver: RS9 tegen de SLS?

        Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        6 januari 2011 om 23:18

        @xilver:
        De SLR was een auto van 600.000 euro. Audi die heeft geen behoefte om zo’n type auto te maken.
        Verkoopt niet goed. ( Niet zeggen dat het door het merk komt, maar de slr verkocht ook niet met 10.000en )

        Vind wel dat audi de laatste tijd alleen maar aan geld denkt.
        Beetje jammer.

        Login om te reageren
    • PCCB zegt

      6 januari 2011 om 23:00

      @the-budel-guy: Ik kan je wel volgen, maar waarom moeten alle modellen persé in hokjes bij elkaar gestoken worden? Zo is het volgens mij niet bedoeld. Je moet eerder zien hoe je verschillende modellen kan plaatsen in de segmentatie die de drie merken beogen. En dan kan het zijn dat sommige modellen verder uit elkaar (of net dichter?) gepositioneerd zijn dan men aanvankelijk zou willen aannemen.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      6 januari 2011 om 23:05

      @the-budel-guy: CLK bestaat niet meer en de TT is een concurrent van de Z4 & SLK.

      1 Serie Coupe & Cabrio concurreren met de A3 Cabrio.

      A-Klasse & B-Klasse zouden een concurrent moeten zijn van de 1 Serie & A3.

      Login om te reageren
    • bpc zegt

      7 januari 2011 om 00:50

      @the-budel-guy: sorry maar de clk bestaat niet meer he ;-)voor de rest inderdaad

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        7 januari 2011 om 15:21

        @bpc: had er al mijn twijfels bij loop nog een klijn beetje achter

        Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      7 januari 2011 om 15:37

      @the-budel-guy: wat dachten we van de B-klasse tegenover de 1serie te zetten?

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        7 januari 2011 om 15:52

        @NLBUURMAN: umm Nee dat kan ik me niet voorstellen

        Login om te reageren
  14. porsche_fan zegt

    6 januari 2011 om 22:59

    Mercedes CL? Porsche Panamera!?
    dacht dat de A7 dat al was tegen een Mercedes CLS!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      6 januari 2011 om 23:06

      @porsche_fan: je weet blijkbaar niet dat de CLS & CL 2 verschillende auto’s zijn…

      Login om te reageren
    • xilver zegt

      6 januari 2011 om 23:28

      @porsche_fan: Kijk ff naar de 2 afbeeldingen die ik gepost heb…

      Login om te reageren
  15. Laue zegt

    6 januari 2011 om 23:00

    Je kunt zeuren wat je wilt maar feit is dat audi (VAG) relatief goedkoop veeeel verschillende modellen kan uitbrengen. Voor ieder wat wils! Hulde!

    Login om te reageren
  16. VWFreak zegt

    6 januari 2011 om 23:06

    Zeker dat Audi gaat heersen in alle segmenten… (L)

    Login om te reageren
  17. gallardogt zegt

    6 januari 2011 om 23:10

    Let nu alvast op mijn woorden:

    DE NAAM HORCH GAAT DAN TERUGKOMEN!

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      7 januari 2011 om 00:46

      @gallardogt: Dat zegt bijna niemand iets aangezien Horch sinds het einde van WO2 niet meer bestaat. Hoe stel je je trouwens voor dat mensen die geen Germaanse taal spreken dat gaan uitspreken? Ik dacht het even lekker niet. Let op je eigen woorden. Of heb je sterke aanwijzingen?

      Login om te reageren
      • gallardogt zegt

        7 januari 2011 om 09:46

        @floryn: Nah, ik probeer een beetje te kietelen, bedankt voor de reactie :)

        Een paar jaar geleden stonden er nog schetsen in bladen voor een tegenhanger van de Maybach. Dat zag er heel heftig uit en toen zou het meer een kwestie van budget geweest zijn. Nu er gek genoeg in deze voortdurende crisis
        toch ruimte blijkt te zijn voor extreme exclusiviteit zie er nog wel een merk bijkomen. A9 gaat ie naar mijn mening niet heten. Dan maakt Audi zich behoorlijk belachelijk.

        Login om te reageren
  18. KoenMB zegt

    6 januari 2011 om 23:12

    Concurrent voor de CL? Dan zou ik liever een A8 Coupe zien. Weer zo’n ding met 4 of 5 deuren lijkt mij echt overbodig. Een gigantische coupe zoals de CL zou ik meer zien zitten.

    Login om te reageren
  19. Cantago zegt

    6 januari 2011 om 23:20

    Een Bugatti die NIET exclusief vanaf 0 ontworpen is? Daar ga ik dus geen geld voor neerleggen he. Dat Lamborghini veel Audi spul gebruikt is al erg genoeg, maar dat er straks een Lambo op Audi onderstel staat klinkt niet echt geweldig. Dat Audi hun modellen nog meer uit gaan melken vind ik ook al niks… Weinig positief berichtje dit als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      7 januari 2011 om 11:07

      @Cantago: Inderdaad! En hoe zit dat dan met Bugatti? Dat is toch het Prestige merk van VAG? Want Prestige staat nog hoger als Premium.. dat blijkt ook uit de prijs van dat merk.

      Volgens “der Spiegel” gaan ze voor de Galibier veel meer Audi onderdelen gebruiken als alleen maar het Modularer Längsbaukasten platform. Er gaan zelfs geruchten dat de 800 pk sterke versie van de zestiencilinder uit de Veyron gaat sneuvelen voor deze auto. Dit blok stoot namelijk 539 gram CO2 per kilometer uit.. en het is maar de vraag of VAG dat wil i.v.m. hun uitstoot-gemiddelde. In dat geval gaan ze ook terug grijpen op Audi blokken. De W12?

      Als dit waar is.. dan verloochenen ze het DNA van Bugatti.. de ziel is dan dood.. dan wordt het een typisch gevalletje Rebranding met custom coach work.. met 5x de prijs van de A8.. ben benieuwd in hoeverre de doelgroep voor deze auto dat gaat pikken..

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        7 januari 2011 om 11:12

        @Freewarefreak: Zag trouwens gisteren een gaaf plaatje waar ze de Galibier over de Mulsanne gelegd hebben. Alle meetpunten kloppen exact op het Modularer Längsbaukasten platform. Het is en blijft gewoon Rebranding. Goedkoop voor de fabrikant zoals ook door Robbie gemeld in het artikel.. ik denk killing voor het imago..

        Login om te reageren
        • Potver7 zegt

          7 januari 2011 om 12:50

          @Freewarefreak: De RR Ghost (basis BMW 7) en Bentley Continental (basis VW Phaeton) verkopen anders als een tierelier, relatief gezien dan. Dat een merk als Bugatti in het verleden nooit leentjebuur heeft kunnen spelen bij een moederconcern, wil niet zeggen dat dat in de toekomst zo kan blijven. Ze maken verlies op iedere Veyron die de fabriek verlaat; dat was ingecalculeerd om het merk weer op de kaart te krijgen maar ook een merk als Bugatti zal gewoon winst moeten maken om te kunnen overleven. De gemiddelde koper zal dat ook wel snappen.

          Login om te reageren
          • Cantago zegt

            7 januari 2011 om 13:24

            @Potver7: Maar dan zal de prijs van hun producten ook extreem moeten zakken! Want wie betaalt er nu 2 miljoen voor een gepimpte Audi?

            Een Rolls Royce Ghost is misschien wel voor een groot deel een BMW 7, maar met een BMW 7 is niks mis, en voor een Ghost betaal je dan ook ongeveer €350.000,- en niet 2 miljoen!

            Bugatti staat toch wel bekend als 2 stappen meer dan alle andere merken. Hiermee verlagen ze hun imago gewoon, simpel zat.

            Login om te reageren
        • NLBUURMAN zegt

          7 januari 2011 om 15:39

          @Freewarefreak: inderdaad een gaaf plaatje, ik had die link eigenlijk niet eens gelegd.

          Login om te reageren
      • Cantago zegt

        7 januari 2011 om 13:21

        @Freewarefreak: kijk, met jou kan ik praten! Dat is PRECIES wat ik bedoel! Je wilt in je veeel te dure Bugatti juist het idee hebben dat alles voor jou gemaakt is! Daar betaal je voor. Als die Bugatti straks voor €400.000,- te koop staat dan snap ik het nog wel, maar dan nog, voor mij is het geen échte Bugatti meer. Ik bouw voor dat geld dan liever zelf iets;)

        Iemand een idee wat een gemiddelde typegoedkeuring kost?

        Login om te reageren
        • Orichy zegt

          7 januari 2011 om 17:23

          @Cantago: Denk jij werkelijk een auto totaal zelfstandig te kunnen ontwikkelen voor 4 ton aan euro’s, die ook nog voldoet aan de Bugatti-norm. Dat lijkt mij nog al stug, als je leentje-beur gaat plegen bij allerlei merken, dan geef ik een kans van slagen.

          OT: Niets mis met het delen van platforms, omdat dat de kosten een stuk kan drukken. En opnieuw het wiel uitvinden is ook overbodig. Ieder merk heeft zijn eigen stijl en kan die ook op het platform kwijt, zonder één van de anderen in de wielen te rijden. De Audi voor €150.000,= – €200.000,=, de Lamborghini voor €250.000,= tot €350.000,=, de Bentley voor een dikke €400.000,= en de Bugatti voor een tonnetje 5 à 6.

          Login om te reageren
          • Cantago zegt

            16 januari 2011 om 22:01

            @Orichy: Even een kleine uitleg is wel op zijn plaats dan. Als ik €400.000,- ter beschikking had en zelf een auto mocht ontwerpen dan zou ik iets unieks willen. Iets dat qua prestaties bij de Bugatti in de buurt komt is natuurlijk absoluut onmogelijk! Je moet natuurlijk ook onderdelen gaan sprokkelen bij andere merken, want voor eigen ontwikkeling is geen plaats. Echter als jij een auto weet te bouwen die niemand anders heeft, ander plaatwerk, ander combinatie van onderdelen EN een 100% persoonlijk interieur, dan heb je in mijn ogen iets dat unieker is dan een Bugatti. Daar zijn er namelijk al snel zo’n 300 (Veyron) van gemaakt. Een zelfbouw dingetje is er maar één van, en niemand die die na maakt! Waarschijnlijk wordt het dan wel iets uniek-unieks, zoals de Ferrari P4/5 of misschien meer in de richting van de Ariel Atom, of een Hennessy Venom GT.

            Zolang niemand anders het maar heeft! En de prijs maakt dan weinig uit. Alleen een Bugatti van €400.000,- die meer mensen rijden, dan heb je geen unieke auto meer, maar hoor je eerder tussen de Bentley’s en de Rolls Royces.

            Login om te reageren
      • Cantago zegt

        16 januari 2011 om 22:06

        @Freewarefreak: Er zijn maar weinig mensen die de “ziel” van een auto snappen. Dat is gewoon een gevoel dat je daar bij hebt, iets dat tussen je oren zit maar super belangrijk is! Daarnaast, uitstoot is een slechte smoes, of ze moeten 100.000 Bugatti’s willen gaan verkopen. Maarja, dan is je Prestige helemaal naar premium gezakt… Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze het merk Bugatti zo gaan verloochenen!

        Login om te reageren
  20. biggie zegt

    6 januari 2011 om 23:22

    waneer zullen ze beseffen dat ze niet de besten in alles kunnen zijn …

    Login om te reageren
  21. albertvl zegt

    6 januari 2011 om 23:29

    welja joh laten ze dan direct ook een A10 maken; een concurent voor de maybach’s en de rolls royce’s

    Login om te reageren
  22. Golf 2.0 FSI zegt

    6 januari 2011 om 23:37

    Haha die foto: ‘I am car in disguise, nobody may know what kind of car (or brand!?) I am.’
    Meer differentiatie is toch meer verkopen? Zeker als ze de platforms en heel veel andere onderdeeltjes delen. Gewoon doen dus.

    Login om te reageren
  23. As_long_as_it_is_fast zegt

    6 januari 2011 om 23:51

    Ik ga toch nekeer zot doen, en stillekes hopen op een RS8!
    Of de RS6 terug?
    Laat ons daar maar eens over nadenken, zou nice zijn.
    En dat iedereen eens stopt met zagen over ‘ai nee, weer een audi erbij’.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      7 januari 2011 om 15:03

      @As_long_as_it_is_fast: RS8. :shock: … ik begin al te kwijlen bij het idee alleen al…

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        7 januari 2011 om 17:04

        @xilver: het zou maar eens moeten zijn e!
        Al even speculeren;
        volledig vernieuwde V10 met 640pk en 800Nm.
        Zoiet zie ik absoluut zitten. =D

        Login om te reageren
  24. jeanclaude zegt

    7 januari 2011 om 00:03

    leuk om te weten, maar de 6-serie is een concurrent van de sl, dus niet de cl en zoals er in de tekst staat gaat het om een vierdeurs coupe, de cl bestaat er alleen als 3 deurs coupe, maar eigenlijk is het wel logisch want de cl is afgeleidt van de s dus zou de a9 wel afgeleid kunnen worden van de a8 en in de klasse van de cl terechtkomen.

    Login om te reageren
  25. Flamingo zegt

    7 januari 2011 om 00:04

    uhm productieversie van de grancoupe concept?

    Login om te reageren
  26. john zegt

    7 januari 2011 om 00:06

    Misschien wel geen Audi.
    Zo’n doekje kun je ook over een Lada of een Ferrari hangen.
    Lijkt mij logisch op deze manier!

    Login om te reageren
    • tunefuldjmike zegt

      7 januari 2011 om 00:17

      @john: de voorkant van die auto roept Audi

      Login om te reageren
  27. jasper zegt

    7 januari 2011 om 00:11

    Misschien is dit wel om een nieuw platform voor de lamborghini estoque te testen. Die zouden ze ook nog gaan maken..

    Login om te reageren
  28. Tommy2 zegt

    7 januari 2011 om 00:15

    2-deurs A7 is tha bomb! Eerst een mooie 6-serie concurent maken!

    Login om te reageren
  29. betonstaal zegt

    7 januari 2011 om 00:23

    De vormgeving van de A-Audi’s heeft me nooit echt overtuigd. Bescheiden, alledaags en functioneel, net als de meeste electronische keukenapparaten die je kan kopen bij de buurtBlokker. Motorisch zal het allemaal wel kloppen, zodat je eens lekker gek kan doen met het gaspedaal, drie keer per jaar en op je verjaardag, voor je zwager tijdens een trouwerij. Op den duur zou ik me er aan gaan ergeren aan dat gewone, die doodgewone alledaagse dorpse uitstraling van een Audi. Mijn vriendin gaat me kapotslaan als ik met een Audi aankom, mijn schoonmoeder wil spontaan met me trouwen: ‘wat een betrouwbare jongen’. Nee dat wil je zijn, een betrouwbare partij, met een Audi stations wagen, die je niet eens zelf hebt hoeven betalen, nee dat heeft je baas voor je gedaan. ‘Ja, maar hij kan wel 160! en ik mocht het lichtmetaal ook uitzoeken! en de kleur van het leder van de stoelen.’ Je schoonmoeder aait je over je bol en je vriendin kijkt je de komende maand niet meer aan. Ze denkt: ‘Een Audi, nog even en hij wil kinderen en in een dorp wonen!’ BS

    Login om te reageren
  30. Timmmehhhh! zegt

    7 januari 2011 om 00:41

    Ik wist niet dat 1 april dit jaar zo vroeg viel…

    Login om te reageren
  31. bpc zegt

    7 januari 2011 om 00:49

    grote statige coupes van formaat cl horen toch rwd te hebben, trouwens heb ik een vermoeden dat dit geen testmule is, je ziet vaak nieuwe wagens zo verpakt aan forst in belgië op een trein staan, volgens mij is het gewoon een a6 met bescherming

    Login om te reageren
  32. Ary zegt

    7 januari 2011 om 02:13

    over 2 jaar rijd jan alleman een audi a20

    Login om te reageren
  33. mckroket zegt

    7 januari 2011 om 03:58

    zoals eerder gezegd; hoe wil je in hemelsnaam een CL vergelijken met een ‘a9’ die 4 deuren heeft? compleeeete onzin. denk aan b stijl etc

    Login om te reageren
  34. Dimglor zegt

    7 januari 2011 om 08:01

    Wel leuk dat wanneer Audi een nieuw model uitbrengt er gesproken wordt over uitmelking…. Terwijl wanneer Bmw dit zou doen ze praten over vernieuwing….
    Dit zou een concurrent moeten worden voor de nieuwe Bmw GranCoupe… maar bij het artikel stond er toen wel dat die Bmw een concurrent moest gaan worden van de A7 en de Cls… dusja beetje moeilijk om nog alles uit elkaar te houden zo ;-)

    Login om te reageren
  35. boss5 zegt

    7 januari 2011 om 08:18

    Men neme een a7 plakt er een stuk tussen en voila, de nieuwe audi a9. Tip: Om de concurreren met de ghost en bentley. Men neemt de a9, plakt er een stuk tussen en voila, de nieuwe a10.

    Login om te reageren
  36. Randy zegt

    7 januari 2011 om 08:46

    Hoe kan je als je zoveel geld te besteden hebt uitkomen bij Audi? Dan koop je toch iets speciaals en ga je er toch niet bij rijden als de eerste de beste snoepautomaat vertegenwoordiger.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      7 januari 2011 om 09:32

      @Randy: haha, Audi fans 0 – randy 1

      Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      8 januari 2011 om 17:21

      @Randy: waar zou jij dan gaan voor die prijs? Kom niet af met een R8 of een ander sportwagentje want mensen die deze wagen kopen, zijn uit op luxe.

      Login om te reageren
  37. MLTB zegt

    7 januari 2011 om 09:17

    Ik wordt een beetje moe van Audi.. Het zijn gewoon allemaal grote of kleine A4’s. Of A6, of A8. één pot nat allemaal. Totaal niet spannend meer, en inderdaad, als je al geld hebt voor zo’n über A8, dan koop je toch denk ik wel wat anders..

    Login om te reageren
  38. lambo4all zegt

    7 januari 2011 om 09:30

    nou ze moeten in ieder geval heeel goed hun best doen. ik verkies de CLS al boven de a7 en de CL is echt een van mijn favoriete mercedessen! dus laat ze maar lekker hun best doen maar geef ze weinig kans.

    Login om te reageren
  39. rider zegt

    7 januari 2011 om 09:36

    laat maar komen en dan in de Audi een Bugatti motor monteren. Alle VAG producten zijn net lego bouwdozen. dus dat gaat ook wel passen.

    Login om te reageren
    • cisn zegt

      7 januari 2011 om 09:51

      @rider: net lego bouwdozen?? ze lijken sterk op elkaar maar toch wou ik vorige week een reserveband vanop mijn golf op een touran monteren en gek genoeg pasten ze niet!!! Dat is voor mij toch een raadsel!! iemand die een reden kan verzinnen?

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        7 januari 2011 om 10:04

        @cisn: Verschillende ET?

        Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        7 januari 2011 om 12:47

        @cisn: Wat paste er dan niet? Te weinig ruimte = inchmaat? Klauw tegen de velg = etwaarde? Boutgaten = steek? Beetje vaag zo.. :)

        Login om te reageren
  40. HDM zegt

    7 januari 2011 om 10:13

    Wat een onzin, hoe kan in hemelsnaam een 2-deurs op A8 niveau concurreren met een 4-deurs GROTER dan een A8….

    Login om te reageren
  41. Japio86 zegt

    7 januari 2011 om 10:48

    Is die foto van die Audi A7 ingepakt gemaakt bij Wittebrug Forepark?

    Login om te reageren
  42. Echte coupe rijder (406) zegt

    7 januari 2011 om 11:55

    4-deurs coupe…. hoe verzinnen ze het. Komt Audi ook met een 2 wiel aangedreven 4WD? Of een voorwiel aangedreven RWD?

    Verbastering van de echte coupes, daar is Audi goed in.

    Login om te reageren
  43. majinstar zegt

    7 januari 2011 om 12:19

    Denken is bij Audi nooit hun sterkste kant geweest als het komt op auto’s tekenen en ontwikkelen voor productie. Een A9 is stap te ver voor hun. Bouw dan een klasse als Bentley of Rolls Royce achtige auto’s. Aan de andere kant willen ze misschien een tegenhanger voor de Porsche Panamera, want die A7 komt niet echt in de buurt.

    Login om te reageren
  44. erikb zegt

    7 januari 2011 om 12:32

    @cisn: waarschijnlijk andere steek bv 5×112 en je golf 5×100

    Login om te reageren
  45. Porsche_fan zegt

    7 januari 2011 om 13:09

    @Robbie haha dat weet ik als geen ander.. ;)

    Ma uit dat stukje blijkt dus dat de CL een Concurrent is van een Panamera!

    @xilver. joh je meent het.!? ;o

    Login om te reageren
  46. Mr. Dj M. zegt

    7 januari 2011 om 13:16

    Prijs je eigen auto’s maar uit de markt, goed bezig daar bij Audi.
    Ze kunnen echt niet goed kiezen. De auto’s zien er teveel hetzelfde uit en de overlap ook in grote en luxe is en wordt dus nog alleen maar groter….

    Login om te reageren
  47. Alfista zegt

    7 januari 2011 om 13:57

    Op zich een logische zet en zolang er een business case voor is altijd doen! Alleen al om de concurrentie scherp te houden en nog meer innovatie los te weken in de markt. Niettemin bekruipt me het gevoel dat heel die Audi opleving een tijdelijk iets is, kan gerust nog 2-3 misschien wel 5 of 10 jaar goed gaan maar toch denk ik dat dan ineens de mode om Audi te rijden over is. Steeds meer mensen klagen erover het lijkt allemaal zo op elkaar, zijn gewoon dure VW’s etc. etc. dat kan niet blijven duren. op een gegeven moment zal dezelfde massa die nu in deze getale audi’s koopt/least toch deels het merk laten vallen is mijn verwachting. Vooral op de Europese markt verwacht ik deze ommekeer al zal het voor Audi zelf weinig uitmaken die hebben tegen die tijd een zodanige markt in Azië opgebouwd dat ze er niet heel erg van wakker zullen liggen…..

    Login om te reageren
  48. handrem trekken is fijn! zegt

    7 januari 2011 om 15:06

    Audi = één pot nat!

    Login om te reageren
  49. roffel zegt

    7 januari 2011 om 15:13

    kan dit niet ook een a7 allroad zijn….

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      7 januari 2011 om 17:33

      @roffel: sinds wanneer zou die audi op het plaatje de a9 zijn. die bestaat nog helemaal niet, behalve miss in klei ofzo

      Login om te reageren
  50. GTR zegt

    7 januari 2011 om 16:09

    zonde van audi. alles word zo eentonig en hetzelfde. zie de A5 sportback en de A7. mooi als ze apart staan. zet ze bij elkaar, en je snapt niet echt waarom…

    Login om te reageren
  51. marcel zegt

    7 januari 2011 om 17:16

    Wat is het verschil met alle andere Audi klonen dan?
    Ik bedoel; waarom zouden ze als het ding weer gaat lijken op alle andere a1a2a3a4a5a6a7a8a9 enz modellen???

    Login om te reageren
  52. Flamingo zegt

    7 januari 2011 om 17:32

    het lijkt me niet zo heel vreemd als ze dat gaan doen, als ze er dan ook maar iets heel bijzonders van maken.

    Login om te reageren
  53. xilver zegt

    7 januari 2011 om 18:04

    Hopelijk wordt het zoiets!
    Men kan maar blijven dromen ;-)

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      8 januari 2011 om 17:23

      @xilver: die blauwe velgskes doen het hem echt e…. =D

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        8 januari 2011 om 17:27

        @As_long_as_it_is_fast: Idd ;-)

        Login om te reageren
  54. DonkyKong zegt

    7 januari 2011 om 18:25

    Goh, hoog BMW & Mercedes gehalte

    Althans de crap.. GSUS

    Login om te reageren
  55. mb man zegt

    7 januari 2011 om 19:42

    Gaap Weer zon 12 in en dozijn hok.Al helemaal jammer dat je een belabberd dealer netwerk er bij krijgt

    Login om te reageren
  56. naish zegt

    7 januari 2011 om 21:11

    Jongen, jongens wat een discussie hier. Audi ligt echt niet wakker van ons kleine kikkerlandje. Dat is hun doelgroep echt niet. Kijk eens naar Duitsland daar is Audi hot op dit moment al zouden ze een keutel met 4 ringen produceren zou het nog verkocht worden. USA en China, dat is interessant, maar wat wij ook over ze denken het maakt die arogante duitsers echt niet uit hoor.

    Login om te reageren
  57. The360box zegt

    8 januari 2011 om 13:58

    De A8 is al een beest maar de A9 zou het dan moeten overtreffen en zou een mogelijke Maybach Killer moeten worden, hh. Audi, waarom zijn toch alle modellen van Audi een slap aftreksel van de A4/5?

    Login om te reageren
  58. janklaassen zegt

    8 januari 2011 om 13:58

    Gasten;

    ga die hele auto waar je nog verdomme nog niks van weet, niet nu al afzeiken.

    denk is na.

    Login om te reageren
    • mckroket zegt

      17 januari 2011 om 05:42

      @philipzuidijk:
      ja man, denk IS na.

      :’)

      Login om te reageren
  59. carlo zegt

    3 februari 2014 om 18:50

    Hallo, het is 2-2014, waar istie?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North