• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tiefensee: maximumsnelheid onwaarschijnlijk

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 november 2007 om 19:22 – 19 Reacties

Berg maar weer op!

De Duitse minister van verkeer Wolfgang Tiefensee heeft laten weten dat het onwaarschijnlijk is dat Duitsland een algemene maximumsnelheid op zijn snelwegen zal invoeren. Hij valt hiermee zijn eigen partij, de SPD, af. Deze had juist net besloten een maximumsnelheid van 130 km/u te steunen.

Tiefensee wil met de regering kijken naar andere manieren om de CO2-uitstoot tegen te gaan, zoals het verminderen van files en door meer gebruik te maken van alternatieve brandstoffen en aandrijfmogelijkheden. Hij onderstreepte nog eens fijntjes dat slechts de helft van het snelwegnetwerk in Duitsland geen snelheidslimiet heeft.

Dit bewijst nogmaals de macht van de VDA en de grote weerstand die er tegen een maximumsnelheid is in Duitsland. Eerder deze week liet Bondskanselier Angela Merkel al weten geen trek te hebben in een limiet van 130 (bron: autonews.com).

Ook interessant!

  • Maximumsnelheid Duitsland
    "Maximumsnelheid Duitsland na verkiezingen 130 km/u"
  • Nederlanders willen hogere maximumsnelheid
  • Hitte auto
    Parijs verlaagt maximumsnelheid naar 30 km/u
  • vol gas
    Maximumsnelheid vanaf vandaag weer onder de aandacht

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

co2, maximumsnelheid, Verkeer

Vorig bericht: « Daimler efficient dynamics?
Volgend bericht: VW T2 tuning »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster (Union Fait La Force) zegt

    6 november 2007 om 19:30

    Hierbij zou ik ook graag Mvr. Merkel en Mr. Tiefensee voordragen voor de autoblog man and women of 2007 award. :)

    Login om te reageren
  2. dekster (Union Fait La Force) zegt

    6 november 2007 om 19:31

    *woman :oops:

    Login om te reageren
  3. derx zegt

    6 november 2007 om 19:33

    mijn stem hebben ze

    Ik woon vlak bij de grens, en rij ook regelmatig door Duitsland. Dat zou toch minder leuk zijn als je ook daar niet meer je gaspedaal eens tot de bodem mag indrukken.

    Login om te reageren
  4. 2SLOW4ME zegt

    6 november 2007 om 19:36

    godzijdank!! als ik zelfs daar mijn gaspedaal niet meer tot de vloer in mocht trappen dan ging ik verhuizen naar het eiland Man…
    duseehh,, weer ff mn vakantie huisje terug bietse bij die duitser en daar gaan we weer!!

    @ dekster, mijn stem heeft ze ;-).

    Login om te reageren
  5. turbo_gt zegt

    6 november 2007 om 19:58

    zaleg dat ze niet naar de vuile linkse ratten hebben geluisterd

    Login om te reageren
  6. John zegt

    6 november 2007 om 20:06

    De mijne ook!!

    Kunnen we deze vrouw niet snel integreren in de NL samenleving? Dit is een van de eerste vrouwelijke politica die zinnige dingen zegt en doet.

    Long live the Autobahn!!!!

    Login om te reageren
  7. Rick zegt

    6 november 2007 om 20:12

    Logish, want dan stort de hele duitse auto industrie in! en waar moet je dan nog zo hard kunnen rijden?

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    6 november 2007 om 20:12

    Ik vind Eurlings serieus ook zinnige dingen doen hoor! Dus hij mag ook op de kieslijst. :) :P

    Login om te reageren
  9. joost zegt

    6 november 2007 om 21:53

    Heerlijk toch! Freihe Fahrt blijft gewoon gehandhaafd. En terecht! En in Nederland loepen we te miezemuizen over een verbreding van een snelwegje. Nederland op z’n smalst, Duitsland op z’n grootst!

    Duitsland, die hebben pas een VOC mentaliteit. Groot denken. Niet die stompzinnige bekrompenheid die in dit land heerst.

    Login om te reageren
  10. tweaker zegt

    6 november 2007 om 21:55

    stemmen +1

    Login om te reageren
  11. Jan C. zegt

    6 november 2007 om 22:04

    @rick: van een land stort de autoindustrie, zelfs in het betroffen land, niet in!

    Login om te reageren
  12. ZOEF zegt

    6 november 2007 om 22:21

    GOED NIEUWS!

    De sleutelwaarde van de limietloze autobahn mag niet onderschat worden. Ze moet even drastisch worden verdedigd als pakweg de vrije meningsuiting.

    Login om te reageren
  13. ZOEF zegt

    6 november 2007 om 22:23

    Overigens is het wel huilen met de pet op daar in Duitsland. Herzogenrath: een hele lange secundaire weg tot 50 verkluisterd! Waarom?

    Login om te reageren
  14. roadronner zegt

    6 november 2007 om 23:45

    Ik snap niet zo goed waarom er per sé een max. snelheid doorgevoerd zou moeten worden. Die duitsers zijn ook niet dom, op plekken waar het onverantwoord is om 200+ te rijden staan allang borden van max 130. En die worden vrij streng gehandhaafd met flits- en lasercontroles.

    Het wordt tijd het CO2-spook eens wat minder afschrikwekkend te maken.

    Login om te reageren
  15. Mark zegt

    7 november 2007 om 01:59

    Ach opzich slaat het nergens op dat je onbegrensd mag rijden. Al die Auslanders die even gaan ‘boeken’ en er misschien minder bekend mee zijn. Maar goed, de autobranche drukt natuurlijk ook een stempel op dit verhaal.

    Login om te reageren
  16. BaRa zegt

    7 november 2007 om 07:53

    Ach, de Freie Fahrt verdedigen is niet meer dan een achterhoedegevecht. Leuk om stemmen te winnen bij benzinejunks, maar verder een verloren zaak.

    (kwestie van wat evenwicht in de commentaar te brengen, nietwaar?)

    Login om te reageren
  17. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 11:00

    I need Freie Fahrt, blijft toch leuk als je richting Nurburgring gaat en waar moeten we anders onze nieuwe auto’s testen? Maasvlakte, hm, rij wel door maar 200+ nee, tikkie riskant.

    Login om te reageren
  18. Pim zegt

    7 november 2007 om 21:32

    Hmm, voorlopig is het idee dus even van de (auto-)bahn..

    Goed nieuws inderdaad!! Laten we hopen dat er ook vanuit de EU geen druk zal worden uitgeoefend op dit stukje erfgoed van Duitsland, in het licht van de op stapel staande energiecrisis en we onze laatste restjes olie met plezier mogen consumeren..

    Login om te reageren
  19. pimmert zegt

    7 november 2007 om 23:44

    Ok, dit gaat de goede richting op, zo wil ik nog wel een tijdje in Duitsland blijven wonen! De ADAC heeft een maandelijkse column met Tiefensee en daaraan was al te merken dat hij niet zo snel zou zwikken voor de langzaamaan-maffia. Verder is het hier ook wel nodig, de grote steden liggen behoorlijk ver uit elkaar, en je moet wel het idee hebben dat je een beetje opschiet. De straten zijn wel over het algemeen in niet zo goede toestand (misschien vanwege het harde rijden? :) Nou ja, hevig vrachtwagenverkeer doet ook zijn werk), vandaar dat de helft van de tijd wel ergens een ‘Baustelle’ is. Overigens goed om te weten: er is een wet die zegt dat je bij een wegversmalling pas op het laatst mogelijke moment moet invoegen, dit om meer auto’s op hetzelfde stuk weg te laten passen zodat de file minder lang wordt.

    Een ander goed punt van Tiefensee is het stoppen van de ontwikkeling van mega-trucks, voornamelijk omdat de vele autobahnbruggen er behoorlijk onder zouden lijden. Wat minder is dat hij (geloof ik) voor de privatisering van de spoorwegen is, zoiets loopt altijd uit op een dure grap voor iedereen, overheid incl.

    CO2 reductie ben ik ook wel voor, is er tenmiste weer een reden voor de industrie om een auto te maken die met minimale CO2 uitstoot toch de 270 haalt :) Lager benzineverbruik mag ook wel van mij, vandaag hebben we hier (zonder kwartje van kok dus!) bijna de 1.40 bereikt, en dat bij een merkloze benzinepomp :(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North