• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tilburgse kansenparel besteelt fietser vanuit auto

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 30 december 2018 om 13:37 – 113 Reacties

Tilburgse kansenparel besteelt fietser vanuit auto


Helemaal succesvol was zijn poging niet.

Gisteravond is er in Tilburg op de Korvelseweg een 21-jarige jongeman belaagd, terwijl hij nietsvermoedend op straat fietste met zijn vriendin. Het stel werd rond 22:30 verrast door een auto die naast hen kwam rijden en vervolgens ook hun snelheid aanhield. Luttele seconden later voelde de jongen, die direct naast de auto fietste, dat er aan zijn jas werd getrokken. De arm kon hij wegslaan voordat de kansenparels iets buit wisten te maken.

Volgens een bericht van de politie gaat het om een drietal jongens dat toe probeerde te slaan in een grijze Daewoo Matiz. De politie schrijft nog gezocht te hebben naar de belagers, maar de zoektocht was tevergeefs. Heel uitgebreid zal deze waarschijnlijk niet zijn geweest. Desondanks is het wel een zaak die de politie wil oplossen, dus hopen ze tips te ontvangen op 0900-8844 of op 0800-7000 (anoniem).

Tegenover de politie heeft het stel de belager die daadwerkelijk een poging tot diefstal heeft gedaan omschreven als een getinte jongen. Tevens had deze dader een donkere jas en capuchon aan. Verdere informatie is er vooralsnog niet.

Ook interessant!

  • BREEK: Tesla stopt met auto's bouwen in Tilburg
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Daewoo, diefstal, fiets, matiz, politie, tilburg

Vorig bericht: « Deze gloednieuwe twaalfcilinder Jaguar is heerlijk fout
Volgend bericht: Deze Nederlanders doen dit jaar mee aan Dakar »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    30 december 2018 om 13:48

    Gewoon “onderzoek” plegen en gedogen ..
    Dan heb je als politie agent alles gedaan wat in je macht ligt ..

    En zet ook rechercheurs op de zaak ..
    Wel een oneven aantal .. dan lijkt het net echt ..

    Login om te reageren
  2. thomcarspotter zegt

    30 december 2018 om 13:48

    Het feit dat het gaat om een Daewoo Matiz zegt al genoeg. Tokkies.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      30 december 2018 om 13:54

      @thomcarspotter: Zijn getinte jongens tegenwoordig ook al tokkies joh? Dacht dat daar alleen Flodder achtige types onder vielen.

      Login om te reageren
      • porsche911s zegt

        31 december 2018 om 14:28

        @venividivici: Dan ben je nog stommer uit dan dat je er waarschijnlijk uit ziet!

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      30 december 2018 om 13:55

      @thomcarspotter:

      Fietsen ook ..
      treehugging paupers ..

      Login om te reageren
    • hplh zegt

      30 december 2018 om 14:51

      @thomcarspotter: hetzelfde als pandatokkies.

      Login om te reageren
    • bakingmynextbenz zegt

      30 december 2018 om 17:30

      @thomcarspotter: de Daewoo Matiz is nieuw voor mij in het lijstje ‘auto’s voor tokkies, bontkraagjes, petjes en kampbewoners. Ik vermoed dat nu inmiddels elke auto vertegenwoordigd is in die lijst?

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    30 december 2018 om 13:54

    Ahh daarom fietst de jeugd allemaal met de telefoon in de hand.

    Login om te reageren
  4. thomassnelweg zegt

    30 december 2018 om 14:11

    Dit is wel discriminatie van de Tilburgers. Het feit dat de daad in Tilburg werd gepleegd, betekent niet automatisch dat de daders daar ook vandaan komen.

    Login om te reageren
  5. thomasthomas zegt

    30 december 2018 om 14:16

    Aan zijn jas getrokken. Waarschijnlijk 3 Finnen waarvan er 1 doof is en iets wilde vragen.

    Login om te reageren
    • momo zegt

      30 december 2018 om 14:31

      @thomasthomas: Ow nee hè!!! De opvolger van de jetcars-grap wordt ook weer helemaal uitgemolken. Ik denk dat 2019 het jaar van de Finnen wordt. ??

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        30 december 2018 om 15:10

        @momo: Finnen is een term die al sinds 2006 (!!!) gebezigd wordt op plekken waar het SJW -schap dreigt en/of politiek beladen onderwerpen minder gepast zijn (zoals op AB). En het wordt juist minder langzaamaan gebruikt omdat het benoemen van de probleemgroep – kutmarokkanen – geaccepteerd raakt, maar helaas wel wegens de verkeerde redenen (meer overlast).

        PS: En ik zeg expres kutmarokkanen, want het zijn bij lange niet alle Marokkanen (er zitten tegenwoordig meer lichtgetinte Moslima’s op universiteiten dan blanke witte mannen in Nederland; zij hebben het licht wel gezien, terwijl wij als een kaars dreigen uit te doven); maar als je die disclaimer niet onder elke post zet, word je meteen als extremist weggezet, waarmee elke vorm van fatsoenlijke inhoudelijke discussie al bijna is uitgesloten. … en dus Finnen !

        Login om te reageren
        • thomassnelweg zegt

          30 december 2018 om 15:46

          @dawwg: Het licht gezien… Ja, het is wel prettig dat ze je telefoon niet uit je handen vandaan jatten. Maar nog vaker dan de Nederlandse dames zonder migratieachtergrond, zullen ze hun opleiding waar veel belastinggeld naartoe gaat gebruiken om…. de kinderen op te voeden. En in dit geval waarschijnlijk ook nog niet westerse denkbeelden meegeven. Word ik ook niet echt blij van.

          Login om te reageren
          • lithiumion zegt

            31 december 2018 om 00:07

            @thomassnelweg: dit soort gevolgtrekkingen, die een kleine 80 jaar geleden nogal in zwang waren bij onze oosterburen, daar zou men ongerust van moeten worden

            Login om te reageren
        • lincoln zegt

          30 december 2018 om 15:58

          @dawwg:

          Top ..
          noemen we ze vanaf nu “hoger opgeleiden” ..

          Login om te reageren
          • techniekmeneer zegt

            30 december 2018 om 16:13

            @lincoln: Hoog geleid G

            Login om te reageren
      • thomasthomas zegt

        30 december 2018 om 16:55

        @momo: maak ik er Vikingen van

        Login om te reageren
  6. rs18011 zegt

    30 december 2018 om 14:31

    Is dit tegenwoordig opsporing verzocht of alleen als het ‘kansparels’ zijn? Dumpert niveau..

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      30 december 2018 om 15:27

      @rs18011: het zijn idd bijna nooit kansenparels, ik vind dat zowel autoblog alsmede opsporing verzocht zwaar racistisch zijn

      en gevangenissen ook overigens, ze pakken alleen de kansenparels..

      Login om te reageren
      • rs18011 zegt

        30 december 2018 om 15:55

        @lekkaah: totaal aantal verdachte van een misdrijf 2017:
        autochtoon; 84.410
        allochtoon: 84.310

        Dat het dus ‘altijd kansparels’ zijn is onzin. Dat allochtonen in verhouding veel crimineler zijn dan autochtonen valt niet te ontkennen. Maar jouw argument klopt dus niet.

        Login om te reageren
        • f31bmw320d zegt

          30 december 2018 om 16:14

          @rs18011: volgens Wikipedia is ongeveer 20% van de bevolking allochtoon waarbij er 9% als westerse en 11% als niet westerse allochtoon wordt aangemerkt. Eigenlijk wel triest dat 20% van de bevolking bijna 50% van de criminaliteit veroorzaakt afgaande op jouw cijfers.

          Login om te reageren
          • rs18011 zegt

            30 december 2018 om 19:07

            @f31bmw320d: ik gebruik de cijfers van het CBS. Maar jij hebt helemaal gelijk dat het erg triest is dat 20% van de bevolking verantwoordelijk is voor 50% van de criminaliteit. Echter is daar een logische verklaring voor omdat criminaliteit niet afhankelijk is van herkomst maar van sociale/economische klasse van de maatschappij. En wat deze allochtonen gemeen hebben is dat ze vaak onderaan de maatschappelijke ladder staan. Nogmaals je hebt gelijk dat ontken ik niet ;-).

            Login om te reageren
            • techniekmeneer zegt

              30 december 2018 om 19:18

              @rs18011: En dat ze onderaan staan in de maatschappij is natuurlijk onze schuld? Dat volk kiest er 9vd10 keer zelf voor om hier alles te doen wat Allah verboden heeft.

              Login om te reageren
              • rs18011 zegt

                30 december 2018 om 19:38

                @techniekmeneer: leg uit, wat doen ze dan?

        • techniekmeneer zegt

          30 december 2018 om 18:37

          @rs18011: Er zijn (nog) veel minder allochtonen dan autochtonen in Nederland. Als je naar percentages gaat kijken kun je niet ontkennen dat allochtonen véél crimineler zijn dan autochtonen.

          Login om te reageren
          • rs18011 zegt

            30 december 2018 om 19:09

            @techniekmeneer: bedankt Sherlock, volgensmij geef ik dat zelf al aan in me antwoord.

            Login om te reageren
      • Robert zegt

        30 december 2018 om 18:00

        @lekkaah: ik word zó ziek van dit soort uitspraken. Telkens als iemand iets benoemd, wordt daar gelijk het label ‘racisme’ op geplakt. Het grootste probleem dat onze maatschappij heeft met een onevenredig groot percentage onze tweede/derde generatie allochtonen is, dat men de problematiek drie decennia lang consequent heeft weggekeken. En daar zijn juist de links georiënteerde politieke en maatschappelijke groepen schuldig aan. En we zitten nu niet alleen met een ‘verloren generatie’ opgescheept, ook de mensen met dezelfde afkomst en achtergrond die wél van goede wil en inzet zijn, lijden hierdoor aan een overvloed aan vooroordelen en stigmatisering. Maar nee, volgens de huidige generatie SJW-ers is ook dát allemaal de schuld van ‘extreem’ rechts. En de populisten maar de schuld geven van de polarisatie in onze samenleving. ‘Lekkaah’ makkelijk…

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          30 december 2018 om 18:26

          @RRRobert: amen..

          Gaat natuurlijk op een bepaald punt goed mis, vraag is alleen wanneer

          Login om te reageren
          • techniekmeneer zegt

            30 december 2018 om 18:39

            @lekkaah: Zo snel mogelijk als het kan. Hoe langer we wachten hoe kleiner de kans is dat dit ooit nog goed gaat komen. Al ben ik er überhaupt erg bang voor dat dit al te laat is.

            Login om te reageren
  7. dracae zegt

    30 december 2018 om 14:35

    Serieus…. wordt het hier normaal om een xenofobische onderbuik term als ‘kansenparel’ te gebruiken?

    Het niveau gaat echt met sprongen omlaag!

    Login om te reageren
    • 1lunatic zegt

      30 december 2018 om 14:45

      @dracae: Inderdaad. Ik lees steeds vaker dingen waarvan ik denk waarom?
      Laat het lekker over auto’s gaan in de comments, en als je grappen wilt maken over andere mensen etc ga dan lekker naar GeenStijl of Dumpert.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      30 december 2018 om 14:53

      @dracae:

      O ja !!
      Hebben ze de door ons democratisch gekozen kabinet de term “kansenparel” ook al verkloot ??

      Hoe moet je ze nu noemen ..
      De aanduidingen raken een beetje op ..

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        30 december 2018 om 14:58

        @lincoln: In dit geval…crimineel, asociaal figuur, klootzak, uitschot of één van de vele andere negatieve woorden die geen racistische connotatie hebben?

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          30 december 2018 om 15:03

          @dracae:

          Klopt ..
          Signalementen zijn raar ..
          Daar kan niemand wat mee ..

          Login om te reageren
          • dracae zegt

            30 december 2018 om 17:13

            @lincoln: leuk geprobeerd, maar je weet heus wel dat ik dat niet bedoel, ze mogen rustig melden dat het een donkere, licht getinte, blanke man of vrouw is met daarbij zoveel mogelijk andere beschrijvingen.

            Het gaat hier om het gebruik van een woord dat in extreme rechtse kringen als belediging voor niet westerse allochtonen wordt gebruikt en dat jammer genoeg nu langzaam ook door (iets) minder verwerpelijke types als normaal wordt beschouwd.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              30 december 2018 om 17:25

              @dracae:

              Ja ja .. ken die fobofobische onderbuik praatjes allemaal wel ..

              Blanke mensen heten al 3000 jaar blanken ..
              En voor onblanke mag elk half jaar een nieuwe term verzonnen en verboden worden ..

              Veel plezier met je fobofobie .. en nog veel verontwaardiging ..

              Login om te reageren
              • dracae zegt

                30 december 2018 om 17:59

                @lincoln: Bij normale mensen zit er een wezenlijk verschil tussen een beschrijvende term en eentje die speciaal bedoeld is om een bepaalde groep in de hoek te zetten.

                Die laatste categorie hoort hier niet thuis en als ik dat mis heb, dan hoor ik hier misschien niet thuis, maar ik ga ervan uit dat AutoBlog geen rechts-extreme publicatie is..

                Dit heeft verder niks te maken met een zogenaamd verschil tussen blank en niet blank, dat maak jij ervan. Er zijn ook tig termen voor blanken, beschrijvende en beledigende.
                Het heeft wel te maken met de redelijk menselijke, maar toch foute neiging om mensen die anders zijn dan jezelf als minder, fout of een bedreiging te zien.
                Op plekken in de wereld waar wij blanken de minderheid of migranten zijn zullen ze ongetwijfeld ook dubieuze scheldwoorden voor ons hebben.

                Ik snap best dat een serieuze reactie als deze niet bij jou past en dat die ook geen golf van plusjes krijgt, dat zal wel… Ik vind dit veel te serieus om mee te gaan in jouw gebruikelijke troll-wedstrijdjes.

              • lincoln zegt

                30 december 2018 om 18:23

                @dracae:

                Yep .. noemen we “diversiteit” ..
                Dat is apartheid maar dan met subsidie ..
                Zelfde als een psychopate kinderverkrachter een “loverboy” noemen (moet ie wel zijn huidskleur mee hebben) ..

                Gaat uiteindelijk om de “toonzetting” ..

        • pa045 zegt

          30 december 2018 om 15:03

          @dracae: ik heb er ook genoeg van dat ze altijd vermelden dat het om een blanke man van ongeveer 25 jaar gaat. Kl.te racisme!

          Login om te reageren
          • dracae zegt

            30 december 2018 om 17:14

            @pa045: Lincoln slaagde er iets beter in om dezelfde drogreden ietwat redelijk te doen lijken.

            Login om te reageren
      • pomoek zegt

        30 december 2018 om 15:18

        @lincoln: is niet waar. U roeptoetert maar wat.

        Login om te reageren
    • evdw zegt

      30 december 2018 om 15:16

      @dracae: Waarom zegt jouw onderbuik gevoel dat kansenparel iets met buitenlanders/vreemden te maken heeft?

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        30 december 2018 om 15:20

        @evdw: term wordt door racisten gebruikt om met name Marokkanen aan te duiden. Vergelijkbaar met Finnen.

        Login om te reageren
        • techniekmeneer zegt

          30 december 2018 om 15:25

          @pomoek: Waarom gelijk weer met de racistenkaart gooien? Je mag het beestje gewoon bij de naam noemen toch?

          Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            30 december 2018 om 15:29

            @techniekmeneer: nee das ist verboten

            Dus prachtwijken, kansarmen en persoon met een migratieverleden (allochtoon is ook te concreet/VERBOTEN tegenwoordig)

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              30 december 2018 om 15:46

              @lekkaah: de aanduiding kansenparel is nooit positief bedoeld. Onzin om dat gelijk te stellen aan het woord allochtoon.

              Login om te reageren
            • dracae zegt

              30 december 2018 om 17:27

              @lekkaah: Persoonlijk vind ik ‘prachtwijken’ een idioot woord, of het nu ‘serioues’bedoeld wordt door bepaalde linkse types of sarcastisch als negatieve term door anderen.

              Noem dingen gewoon bij hun naam , in dit geval kun je alleen melden dat de crimineel licht getint was.. want dat weet je. Als je ook weet dat hij een allochtoon is.. soit.. Dat zijn neutrale beschrijvende termen, of zouden dit moeten zijn. ‘Kansenparel’ daarentegen is een woord uit de extreem-rechtse racistische scene.

              Login om te reageren
              • mashell zegt

                30 december 2018 om 22:50

                @dracae: allochtoon zegt niks. Formeel is zelfs de Koning een allochtoon (een van de ouders van buitenlandse afkomst). En tja, ze noemen het krachtwijken of prachtwijken, zowel links en rechts. Het zijn natuurlijk gewoon de achterstandswijken waar de uitkeringstrekkers, PVV aanhang, voetbalsupporters, pro zwarte piet demonstranten samen met de 1e, 2e en 3e generatie migranten wonen, maar dat is gewoon te lang. Je kunt ze ook niet sociaal achtergestelden noemen, want eigenlijk is het de normale bevolking. Misschien is het oude woord volkswijken wel goed. Maar dan moet je weer bang worden dat ze een geel hesje aan trekken want de mensen in de volkswijken kunnen zich geen Volkswagen meer veroorloven, zelfs geen Polo meer. Misschien is een eufemisme als prachtwijk dan toch wel zinvol.

              • dracae zegt

                30 december 2018 om 22:58

                @mashell: Tja… Nu ga ik voor een keertje even invullen wat een ander bedoeld, je praat uiteindelijk namelijk over geld.
                Ik denk namelijk dat de groeiende boosheid, angst, onvrede en dergelijke die speelt in Nederland en die ook wordt afgewenteld op migranten ( NEE dan bedoel ik niet deze crimineel.. die verdient het) vooral komt door de groeiende kloof tussen arm en rijk, doordat mensen zich geen ‘Volkswagen’ meer kunnen permitteren .

                Als we met z’n allen boos zijn op elkaar vanwege allerlei redenen, politiek, religie, afkomst, en meer dan zijn we tenminste niet boos op de graaiers en kunnen die rustig doorgaan. Komt dat even goed uit.

            • dracae zegt

              30 december 2018 om 18:13

              @lekkaah: ‘Verboten’ nog zo’n term uit de extreem-rechtse scene, zeker zoals jij het gebruikt. GOoi er ook nog ff ‘gutmensch’ tussendoor en we hebben bingo.

              Laat ik je hier eens een echte, serieuze vraag stellen.
              Meen je dit nu echt en hoor je dus bij deze rand groepering die drijft op angst en haat….of ben je lekker aan het stangen?
              Je komt normaal niet zo bang over, maar dat kan natuurlijk ook gewon branie zijn.

              Mocht het het laatste zijn, dan zet je jezelf wel behoorlijk in de foute hoek…

              Login om te reageren
              • lekkaah zegt

                30 december 2018 om 18:30

                @dracae: LOL… zelfs verboden in een andere taal zie je als aanstootgevend.. ook lid van artikel1 toevallig?

              • dracae zegt

                30 december 2018 om 18:43

                @lekkaah: Doe niet zo onschuldig.. je bent echt niet zo dom dat je niet weet hoe en waarom dit woord zo wordt gebruikt.
                Ondertussen wel gewoon mijn vraag negeren…

              • f31bmw320d zegt

                30 december 2018 om 18:48

                @lekkaah: eens, er wordt hier nu wel heel erg makkelijk met het verwijt extreem rechts gestrooid door @dracae. Dat extreem-rechts deze termen nu ook gebruikt mag zo zijn. Maar ik denk en dacht dat dit vocabulaire op Dumpert tot de populaire woordenschat is gaan horen. Dus om jou om de woordkeuze ‘serieus’ te vragen of je extreem rechts bent vind ik absurd. Bovendien is het natuurlijk ook abject en infaam :-)

              • dracae zegt

                30 december 2018 om 19:17

                @f31bmw320d: Dumpert is nu niet bepaald een publicatie waarvan ik denk dat AutoBlog zich er aan moet ‘optrekken’. Dumpert is een onderdeel; van het probleem. Extreem gedrag, taalgebruik dat steeds ‘normaler’ wordt is het hellende vlak dat dus in de geschiedenis al veel te vaak tot het vervolgen van minderheden, dictaturen en oorlogen heeft geleid.

              • techniekmeneer zegt

                30 december 2018 om 19:21

                @dracae: Ik heb geen account op Dumpert, en probeer ze ook niet te verdedigen oid, maar jij wilt dus daadwerkelijk beweren dat het probleem ligt bij de Nederlanders die gewoon zeggen waar het op staat, zoals op Dumpert vaak word gedaan?

              • dracae zegt

                30 december 2018 om 19:30

                @techniekmeneer: Nee, dat wil ik niet zeggen.

                DIT probleem ligt primair bij de daders. Dat bepaalde minderheden vaker rotzooi veroorzaken ligt ook primair bij hen. Daarnaast is het alleen ook zo dat de samenleving zelf en manieren van omgaan met dit probleem door bepaalde delen ervan ..en laten we eerlijk zijn omgaan met hun eigen angst onzekerheden en haat.. ook bijdragen aan het probleem.

                Dit is niet ‘dingen gewoon duidelijk zeggen’, ‘kansenparel’ is helemaal geen duidelijk woord, er zijn heel veel woorden die veel beter passen…alleen zijn die voor sommige mensen niet beledigend genoeg., of niet stoer genoeg.

              • dracae zegt

                30 december 2018 om 19:56

                @techniekmeneer: Een vriend van mij vind Dumpert heel leuk en ik weet dus dat ze vooral heel direct, maar ook expres confronterend en hard zijn. Niet perse racistisch, of zelfs altijd rechts. Er staan zeker ook fgilmpjes op van bijvoorbeeld anti-anti zwarte piet demonstranten die zelf juist het kinderfeest verstoren.. dat wordt ook aan de kaak gesteld.
                Dus.. Dumpert is niet perse fout, wat ik wel fout vind is dat ze dus bepaalde extreme woorden normaal maken, maar het gaat mij er vooral om dat dit AutoBlog is. Dit is een site met over het algemeen goed geïnformeerde, amusante en leuk geschreven stukjes over auto’s Daar hoort wat mij betreft bewust provoceren zoals Dumpert doet dus niet bij, dat doet er zelfs aan af.

              • techniekmeneer zegt

                30 december 2018 om 20:04

                @dracae: Nou, hebben we vanavond toch nog iets gevonden waar we het over eens kunnen zijn. Proost!

              • dracae zegt

                30 december 2018 om 21:44

                @techniekmeneer: Proost!

              • techniekmeneer zegt

                30 december 2018 om 18:41

                @dracae: Wie bepaald wat de foute hoek is dan? De linkse wegkijkers staan wat mij betreft in de foute hoek…

              • lincoln zegt

                30 december 2018 om 18:48

                @techniekmeneer:

                De hoek waar de minste subsidie zit ..

                Per definitie fout ..

              • dracae zegt

                30 december 2018 om 18:54

                @techniekmeneer: In dit geval ik, want ik schreef het..

                Wat mij betreft vallen alle extremen onder ‘fout’ , dus ook linkse eco-terroristen, radicale moslims en anderen die zich niet kunnen gedragen.

                Exteem rechts, racistisch en xenofobish fout noemen is overigens zoals je echt wel weet niet bepaald iets dat alleen ik vind. Daar hebben de meeste mensen met goede redenen problemen mee want het omarmen van extremen en de angst en haat die daar bij horen heeft in onze geschiedenis al veel te vaak tot humanitaire rampen, oorlogen en dictaturen geleid.

              • techniekmeneer zegt

                30 december 2018 om 19:02

                @dracae: Ook oorlogen zit in het aard van het beestje. Bedenk je eens hoeveel mensen er nu zouden rondlopen als er nooit oorlog geweest was. Dan was wereld jaren geleden al meer dan overbevolkt. Je kan niet alle mensen in vrede samen laten leven. Het hele multi culti grapje gaat never nooit werken, de verschillen zijn daarvoor te groot. Door verschillende culturen te mengen ontstaan niks anders dan problemen. Het duurt alleen verdomd land voor de roze brillen dat inzien.

              • dracae zegt

                30 december 2018 om 19:39

                @techniekmeneer: En daar heb je dus de modern vorm van ‘rassenscheiding en segregatie.

                Wij, als Nederland en heel veel andere landen nog veel duidelijker hebben al heeeel lang een toevoer van ‘vreemden’ gehad. Dit gaat eigenlijk altijd hetzelfde: eerst is het moeilijk, worden de nieuwkomers gevreesd en gehaat.. hebben ze ook moeite met zich aanpassen.. maar uiteindelijk zijn ze voor een groot deel gewoon onderdeel; van de samenleving en als er dan een nieuwe groep vreemden komt al weer net zo bang daarvoor als iedere ander.
                In Nederland is dit zeker het geval, maar niet heel duidelijk, in America is het veeeel duidelijker. Daar kun je de generaties gewoon zien. Denk hierbij aan Ieren en Italianen die eerst tweederangs burgers waren, dikke criminelen en wat al niet meer zei.. en nu gewaardeerde medeburgers.

                Uiteindelijk is dit vooral een kwestie van focus, focus je op de problemen of op oplossingen.

              • remarkable zegt

                1 januari 2019 om 09:47

                @dracae: kunnen we daar dan niet een woord voor bedenken?

            • smultie zegt

              30 december 2018 om 21:19

              @lekkaah: Vertel me anders even wat de meerwaarde van de achtergrond van betreffende personen is?

              Login om te reageren
          • pomoek zegt

            30 december 2018 om 15:39

            @techniekmeneer: ik gooi de racisten kaart niet op tafel. Dat doen mensen die deze term gebruiken. Zeg dan gewoon Marokkaan. Of buitenlander.

            Login om te reageren
            • techniekmeneer zegt

              30 december 2018 om 16:15

              @pomoek: Of bontkraag. Of lichtgetintiër. Of opsporingverzocht-acteurs. Ach, zolang we elkaar maar begrijpen toch?

              Login om te reageren
              • pomoek zegt

                30 december 2018 om 16:36

                @techniekmeneer: En zo rollen we in 2018. “We” (ik denk dat je hiermee witte Nederlanders bedoelt) gaan lafjes in code met elkaar praten over buitenlanders. Finnen, bontkraagjes kansenparels. En als we dan voor racist worden uitgemaakt: Dan is het allemaal niet zo bedoeld. Want kansenparel kan natuurlijk ook iets héél anders betekenen dan Marokkaan. Kom op zeg. “We” zijn geen racist. Natuurlijk. Gelukkig laat u hier uw ware aard zien.

              • techniekmeneer zegt

                30 december 2018 om 17:21

                @pomoek: Racist? Nee… Realist? Ja. En “we” zijn inderdaad lafjes. “We” laten over ons heen lopen door de kansenparels. Binnen 50 jaar praten we Arabisch in Nederland, maargoed eerst nog maar zien of ik dat nog mee ga maken.

              • pomoek zegt

                30 december 2018 om 17:29

                @techniekmeneer: Als mensen zeggen “ik ben geen racist maar…” Weet ik genoeg. Succes met je cursus Arabisch.

              • dracae zegt

                30 december 2018 om 18:07

                @techniekmeneer: Binnen 50 jaar praten we Arabisch in Nederland… als je dat echt meent mag je terug naar school, de lagere school… Daar leer je de basisbeginselen van geografie en belangrijker rekenen.

                Een bezoekje aan de middelbare school zou ook helpen want dan kun je ook nog een beetje leren over de geschiedenis van migratie in Nederland en op andere plekken.

                Maar goed.. het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je loopt te stangen.. hoe dan ook.. een beetje zielig.

              • rhellema zegt

                30 december 2018 om 18:01

                @pomoek: in code tegen elkaar praten? Dat doen al die Finnen ook in hun moerstaal dus waarom zouden wij dat niet mogen. Je discriminerende toontje bevalt me niet.

              • pomoek zegt

                30 december 2018 om 19:12

                @rhellema: als je me nou ook nog gutmensch noemt wordt ik pas echt hard…

              • rhellema zegt

                30 december 2018 om 19:15

                @pomoek: gutmensch

              • techniekmeneer zegt

                30 december 2018 om 19:22

                @rhellema: BOOOOOOOM!!!!

              • pomoek zegt

                30 december 2018 om 19:53

                @rhellema: dank!

          • dracae zegt

            30 december 2018 om 17:20

            @techniekmeneer: Ja, je mag en moet zelfs dingen best bij naam noemen, noem mensen die dit soort dingen uithalen criminelen, klootzakken, vuile randdebielen of iets dergelijks.. maar gebruik geen woorden die door racisten, rechts extremisten en dergelijke worden gebruikt als scheldwoord.
            Dat geldt overigens ook voor woorden die sterk gelinkt zijn aan andere extremen in de samenleving zoals extreem links en radicale moslims.
            Tenzij je natuurlijk bij zo’n groep wilt horen… maar dan hoor je naar mijn mening niet thuis op een normaal respectabele site als dit.

            Login om te reageren
            • techniekmeneer zegt

              30 december 2018 om 17:25

              @dracae: Dus ik mag licht getint tuig wel klootzak of randdebiel noemen, maar als ik ze bontkraag of kansenparel noem dan ben ik een racist? Nou, dan ben ik blijkbaar een racist. Helaas ben je dat tegenwoordig al heel snel als je iets over onze zeer gerespecteerde medelanders zegt. Maar inderdaad dit is een normale respectabele site, die notabene over auto’s gaat, dus laten we maar stoppen met oneindige discussies over de kijk op onze maatschappij.

              Login om te reageren
              • dracae zegt

                30 december 2018 om 17:46

                @techniekmeneer: Je mag iemand die zich als een crimineel gedraafd een crimineel noemen.. en als de politie of een journalist een signalement doorgeeft lijkt mij de huidkleur ook nogal relevant.

                Verschillende woorden om zo’n manier combineren dat je loopt te generaliseren en beledigen mag overigens, net als het gebruik van ‘kansenparel’ ook.
                Dat is vrijheid van meningsuiting…
                Daar mag ik dan weer iets van vinden, namelijk dat het niet past bij een respectabele publicatie als dit en dat het dus het niveau van AutoBlog naar beneden trekt en de geloofwaardigheid van de schrijver die het gebruikt verminderd.

                Het lijkt mij dat dit woord wordt om 1 van 3 redenen gebruikt.

                De schrijver weet niet wat de echte betekenis is, dan is hij dus een beetje dom.. en minder serieus te nemen, zeker ook omdat deze discussie recentelijk al werd gevoerd.
                De schrijver kan ook sympathie voelen voor de racistische rechts-extremisten die die woord normaal bezigen, of zelfs bij die groep horen..
                Als laatste is het ook mogelijk dat dit bewust wordt gedaan om reuring te creëren, te trollen. Als een schrijver of blog dat soort cynische laag bij de grondse trucjes nodig heeft is het niet be0paald een goed teken. Blijkbaar is het dan niet mogelijk om stukjes te schrijven die op een normale manier goed genoeg zijn om de haard brandend te houden.

                Mocht ik me vergissen en er is nog een andere reden, dan hoor ik het graag.. ik zou het in dit geval graag verkeerd hebben, want ik heb AutoBlog normaal aardig hoog zitten.

              • techniekmeneer zegt

                30 december 2018 om 18:50

                @dracae: Het keihard negeren en ontkennen van de vele problemen die onze medelanders veroorzaken is wat mij betreft veel erger dan een rechtse opmerking maken. Opskeerkapsels kunnen alles zeggen wat ze willen, want ze hebben het o zo moeilijk hier. Maar owee als de hardwerkende Nederlander wat terug zegt. Dan is het racisme en discriminatie blablabla. En het ergste is dat er mensen zijn die er nog in trappen ook. Ook de goedgelovigen komen er vroeg of laat achter…

              • pomoek zegt

                30 december 2018 om 19:12

                @techniekmeneer: onzin. Niemand weerhoudt je ervan om problemen te agenderen. Zoals het grote aantal Marokkanen die in de criminaliteit zitten. En dat kan dus ook. Hier op een blog dat nota bene over auto’s gaat.

              • dracae zegt

                30 december 2018 om 19:13

                @techniekmeneer: Waar heb je mij dit soort problemen zien ontkennen?

                Ik vind dit soort gedrag fout en een smet op AutoBlog wie het ook doet en vanuit welke hoek het ook komt.
                Over het algemeen zien we dat minderheden, nieuwkomers inderdaad procentueel meer problemen veroorzaken. Dat is logisch, maar moet ook bestreden worden.

                Generaliseren, beledigen en aanvallen van een hele groep omdat een deel ervan zich misdraagt helpt alleen niet, het werkt zelfs behoorlijk tegen.
                Mensen die zich beledigd, buitengesloten voelen zijn juist sneller geneigd zich crimineel te gedragen.
                Dit soort gedoe is dus onderdeel van het probleem!

              • techniekmeneer zegt

                30 december 2018 om 19:27

                @dracae: Die laatste paar zinnen….. Wat haalt dat het bloed onder mijn nagels vandaan zeg. Als je ergens te gast bent, in een ander land, pas je je aan. Je doet zoveel mogelijk je best om mee te doen in de maatschappij, om de taal te leren, en te leven volgens onze normen en waarden. Als je dat vervolgens vertikt om te doen en de boel gaat verstieren, is het nog onze schuld ook. Ze krijgen hier alles wat ze willen, ze hoeven het handje maar op te houden. Vaak krijgen ze zelfs voorrang op de hardwerkende Nederlanders. En dan vervolgens durven te beweren dat het probleem bij ons ligt. Iemand die dat beweert vind ik een heel naar, en eng mannetje.

              • dracae zegt

                30 december 2018 om 19:51

                @techniekmeneer: Je leest niet goed wat ik zeg… ik leg de verantwoordelijkheid ook primair bij de mensen waar het echt om gaat.

                Ik ben het helemaal met je eens dat mensen die nieuw binnen komen in een land zich aan de wetten, normen en waarden moeten houden. Dat begint met de taal leren.

                Ik geef toevallig taalles aan nieuwkomers, al zitten daar geen Marokanen ( waar dit vooral om lijkt te gaan) bij.
                We hebben het i.p.d.v. over vluchtelingen, partners van Nederlanders en mensen die hier komen om te werken, bijvoorbeeld in een Chinees restaurant.

                Het verhaal dat nieuwkomers voorrang krijgen is totale onzin, dat weet ik uit de praktijk. Er zitten in mijn klassen veel hoog opgeleide mensen, tot aan ingenieurs en een professor toe en die hebben bijna geen kans op een baan. Het regionale ziekenhuis heeft een schreeuwend tekort aan verpleegkundigen en er zitten 2 ervaren en hoogopgeleide op school, beide zijn goed in Nederlands.. maar worden niet aangenomen..
                Angst voor het onbekende, maar.. en dat geef ik ook direct toe.. deze twee verpleegkundigen komen uit Azie en zijn vanuit hun cultuur niet heel assertief.. dus die volgen gewoon de procedures, met sollicitaties.. en staan niet bij het ziekenhuis op de stoep e.d. .
                Overigens geld dit ook voor de net afgestudeerde ‘Nederlandse’ dochter van een collega, want die is weer niet ervaren genoeg en ook niet erg assertief.. Zo kom je er natuurlijk nooit tussen. Zelfs niet als een ziekenhuis wachtlijsten ziet oplopen omdat er geen verpleegkundigen zijn..

              • lincoln zegt

                30 december 2018 om 20:58

                @dracae:

                Tuurlijk ..
                Alleen maar hoog opgeleiden ..
                Allemaal succesnummers ..

                En “bijzonder” dat ze jou hebben uitgekozen om te helpen voor het invullen van hun UWV aanvraag ..

              • dracae zegt

                30 december 2018 om 21:52

                @lincoln: Wat kun jij weer fantastisch goed fantaseren..

                Ik vind het niet nodig om van alles te bedenken om daarmee mijn gelijk te bewijzen en daarom geef ik ook grif toe dat één van die verpleegkundigen die ik noemde een uitkering heeft. Die andere daarentegen is getrouwd met een Nederlander die gewoon zijn geld verdiend en daarom zijn vrouw zelf onderhoud. Dat ze desondanks wil werken zegt al genoeg.

                En wat betreft de hoog opgeleiden, dat is een beetje toeval.. ik geef namelijk voornamelijk les aan juist die groep. Degenen die meer willen dan het schamele beetje Nederlands dat de wet voorschrijft.

                Er zijn op school ook genoeg andere types, die of dat niveau nog moeten bereiken, maar ook die dit nooit zullen doen. Omdat het niet in ze zit, maar ook omdat sommigen gewoon niet willen…

                Het is gek…maar ‘buitenlanders’ zijn net Nederlanders, er zit echt van alles tussen.., misschien zelfs wel zielige, cynische trolletjes die altijd ten koste van anderen in de belangstelling willen staan.

              • lincoln zegt

                30 december 2018 om 22:03

                @dracae:

                Helemaal goed ..
                Succes met je mensenhandel ..

                Uiteraard op kosten van anderen ..

              • dracae zegt

                30 december 2018 om 22:14

                @lincoln: Juist ja… eisen dat buitenlanders zich aanpassen en dus de taal leren…maar iemand die hen dan die taal leert is fout bezig…

                Zullen we maar zeggen dat het laat is..?>

              • lincoln zegt

                31 december 2018 om 06:54

                @dracae:

                Rutte is op kosten van zielige cynische trolletjes weer flink slaven aan het kopen ..

                Handel maat ..
                Of is jullie nieuwe term inmiddels “zwart goud” ..

              • remarkable zegt

                1 januari 2019 om 09:53

                @dracae: ik gebruikte ook de term kansparel. Niet om bij een groep te horen maar omdat dit voor mij die term is om een idioot aan te duiden. Ongeacht huidskleur, ras of afkomst. Kansparel betekent voor mij iemand die willens en wetens tegen de maatschappij keert met in mijn ogen achterlijk gedrag. Wellicht toch maar weer overschakelen op de oldskool term “idioot” of achterlijke mongool (denk dat daar trouwens ook weer mensen over vallen)

      • dracae zegt

        30 december 2018 om 17:30

        @evdw: Niet mijn onderbuik, maar mijn verstand en het feit dat ik kan lezen verteld mij wat dit woord betekent en hoe het over het algemeen wordt gebruikt.

        Maar, dat weet jij zelf waarschijnlijk ook wel.. want dat is algemene kennis, als je tenminste niet helemaal in een hutje op de hei leeft.

        Dit soort woorden verdedigen betekent gewoon dat je of voor de ‘lol’ loopt te trollen, of zelf sympathieën hebt voor de meer dubieuze kanten van onze maatschappij.

        Login om te reageren
    • mopar zegt

      30 december 2018 om 21:25

      @dracae: Autoblog in zijn geheel gaat de laatste tijd behoorlijk de verkeerde kant op. Als ik een bedrijf zou zijn dat hier adverteerde dan zou ik me nog wel afvragen of ik geassocieerd wil worden met websites die deze termen gebruiken. Behoorlijk jammer eigenlijk, denk dat de meeste mensen (wat voor afkomst ze ook hebben) hier juist komen voor nieuws en interessante verhalen over auto’s en niet om politieke beweegredenen. Je mag best het beestje bij de naam noemen en erbij vermelden om wat voor verdachte het gaat maar wees dan ook mans genoeg om dat gewoon neer te zetten en ga je niet verschuilen achter een populaire term.

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        30 december 2018 om 22:00

        @mopar: Ik hoop ten zeerste dat je het verkeerd hebt, wat betreft de trend die je ziet. Het kunnen ook gewoon incidenten zijn… Als hier wel een lijn in zit dan hoop ik dat de redactie eens een keertje om de tafel gaat zitten om een gesprek te hebben over welke kant ze op willen.

        Willen ze een autosite voor iedereen zijn.. of allerlei groepen autoliefhebbers uitsluiten door ‘leuk’ en ‘populair’ te doen.

        Een beetje reuring maken, dingen opschudden is op zich niet eens slecht.. maar doe het dan over auto’s … genoeg teentjes daar om op te trappen… doe het dan allen wel luchtig.. want ook daarmee wil je geen mensen echt voor de kop stoten.

        Login om te reageren
    • Robert zegt

      30 december 2018 om 23:26

      @dracae: wat jij als xenofobische onderbuikterm omschrijft, is een term die ooit door toenmalig minister Vogelaar is geïntroduceerd als alternatief voor de term ‘kansarme jongeren’; die term vond ze een te negatieve lading hebben en te stigmatiserend. DIt was niet haar enige misvatting…

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        30 december 2018 om 23:33

        @rrrobert: En dit doet er toe omdat????

        Er zijn zoveel woorden die ooit eens een keer door iemand zijn gebruikt en die daarna hun eigen leven zijn gaan leiden. Dat geld vooral voor ongelukkige termen die door politici zijn gebezigd en daarna door de andere kant worden ingelijfd.

        Dat gaat al terug naar de Geuzen en waarschijnlijk nog veel verder.

        In dit geval weten we allemaal wat er bedoeld wordt als deze term wordt gebruikt.. dus ga nu niet net doen alsof ik dat loop te verzinnen.

        Login om te reageren
        • dracae zegt

          30 december 2018 om 23:35

          @dracae: Ps. Los van dit alles vind ik dit soort termen ook gewoon nogal idioot als ze door links worden geïntroduceerd als een soort eufemisme.

          Login om te reageren
  8. jarnobakker zegt

    30 december 2018 om 14:39

    Was die fietser en zin scharrel ook niet snugger. Ff kenteken doorgeven en hoppa. Zon Matiz jatten ze niet of ze zijn zeer wanhopig

    Login om te reageren
  9. hjhj zegt

    30 december 2018 om 14:42

    Zo, het is inderdaad “auto”nieuws.

    Login om te reageren
  10. rob5nismo zegt

    30 december 2018 om 14:43

    Het is ook wel redelijk laf ook om zo iemand proberen te beroven

    Login om te reageren
  11. raoufff zegt

    30 december 2018 om 14:54

    Je bent toe aan een Daewoo!

    Login om te reageren
  12. FieRo zegt

    30 december 2018 om 15:05

    Het stigma klopt niet…

    Daewoo Matiz??

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      30 december 2018 om 15:10

      @fiero: had ik dus ook..

      Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      30 december 2018 om 15:49

      @fiero: ze moeten ergens beginnen

      Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      30 december 2018 om 17:09

      @fiero: Ze dachten dat het een Chevrolet was.

      Login om te reageren
  13. schreute01 zegt

    30 december 2018 om 15:12

    Waar is die goeie ouwe tijd dat boefjes in golfjes reden. Vroegah was alles beter.

    Login om te reageren
    • remarkable zegt

      1 januari 2019 om 09:58

      @schreute01: en nu rijden ze in een Daewoo met hun matties ;)

      Login om te reageren
  14. techniekmeneer zegt

    30 december 2018 om 15:26

    Je verwacht het niet….

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    30 december 2018 om 15:36

    Hoop dat de daders snel gevonden worden zodat ze meer uitkering in ontvangst mogen nemen ..

    Want dat zijn uiteraard de echte slachtoffers van autoblog.nl ..

    Login om te reageren
  16. lekkaah zegt

    30 december 2018 om 16:10

    Met zn drieen vanuit een auto een beschonken studentje proberen te rollen en dan nog falen ook..

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      30 december 2018 om 16:17

      @lekkaah: Zijn waarschijnlijk gewoon stagelopers, die moeten het nog leren.. Maar ik ben ervan overtuigd dat ze profs worden.

      Login om te reageren
  17. sjeemsbond zegt

    31 december 2018 om 12:46

    Een Matiz? Dacht dat die “gangsters” allemaal een Bentley, G klasse of een Range Rover reden? Maar deze 3 kornuiten besloten de auto af te stemmen op hun heuptasjes. Was toch wel een Daewoo met een Gucci wrap…toch?

    Login om te reageren
  18. willemveenstra zegt

    1 januari 2019 om 02:04

    Als ik toch een wens mocht doen in 2019. Alle immigranten asielzoekers etc eruit. Dan het nummer draaien 15 miljoen mensen op dit hele kleine stukje aarde. Dan de tv aan met de serie Toen was geluk heel gewoon. Heerlijk! Dat je door de grote steden loopt en denkt he ik ben in Holland ipv de Gazastrook! We worden bestolen, overvallen door al die kansenparels en we laten er nog meer naar binnen. Ik zeg gele hersjes ik doe mee! Ben er klaar mee!

    Wat is ons land naar de klote geholpen door de politiek!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North