• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Titanenstrijd: Nissan GT-R vs Ducati 1098

Auteur: Dennis, gepost 5 januari 2010 om 22:39 – 50 Reacties

Ducati 1098 vs Nissan GT-R


Het is appels met peren vergelijken, maar het mag desondanks best een titanenstrijd genoemd worden. Links in de arena treffen we de vierwielaangedreven Nissan GT-R met 486 pk, 588 Nm koppel, een acceleratie van 3,5 seconden, een top van 310 km/u en 3,58 kilo per pk. Rechts op het strijdtoneel de Ducati 1098 tweewieler met 160 pk, 123 Nm koppel, een acceleratie van 3,0 seconden, een topsnelheid van 290 km/u en slechts 1,08 kilo per pk.

Wanneer je de twee op het circuit tegenover elkaar zet, valt niet enkel op basis van cijfers te voorspellen wie de winnaar zal worden. Dit is uiteraard van teveel factoren afhankelijk. Denk aan de skills van de bestuurders, het type circuit en de weersgesteldheid. Wel kun je veilig aannemen dat de Ducati op rechte stukken in het voordeel zal zijn, maar de GT-R kan voor een bocht veel krachtiger remmen.

De Ducati 1098 versloeg eerder al een Lamborghini Gallardo Superleggera in handen van Tiff Needell. Wordt het een herhaling van zetten bij de Nissan GT-R? Autocar nam de proef op de som.

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

ducati, gt-r, motoren, Nissan, Racing, Video

Vorig bericht: « Dit was de Bugatti Veyron geworden als het aan Walter de’Silva lag
Volgend bericht: Devon GTX gaat mogelijk met Viper mee het graf in »

Lees Interacties

Reacties

  1. Keaven zegt

    5 januari 2010 om 22:46

    Dit filmpje had ik al eerder gezien.
    Wisten we toch al, de auto is toch sneller :P

    Login om te reageren
  2. Hakan zegt

    5 januari 2010 om 22:48

    My Dream Car (L), Het is idd een domme vergelijking maar toch, Love The Nissan GTR

    Login om te reageren
  3. Edge zegt

    5 januari 2010 om 22:49

    Hehe, ik had niet gedacht dat de GT-R meer dan drie (!) seconden sneller zou zijn!

    Login om te reageren
  4. MrNiceguy zegt

    5 januari 2010 om 22:49

    Lekker snel:D

    Login om te reageren
  5. Vanquish zegt

    5 januari 2010 om 22:50

    Viel enigszins te verwachten. Bochten, en je hebt een flink nadeel met je motor. Toch sta ik versteld van de prestaties van die motor, want zo’n skyline is retesnel!

    Login om te reageren
  6. Lan_Evo zegt

    5 januari 2010 om 22:50

    Interessante vergelijkingen wel altijd, alleen jammer dat ze allemaal op hetzelfde neerkomen. Motor in het voordeel in een rechte lijn, auto in de bochten. Auto is hier wel sneller, maar de Ducati is toch wel een stukje goedkoper (niet dat je er met dit weer veel aan zou hebben).

    Login om te reageren
  7. Jippie zegt

    5 januari 2010 om 22:51

    Ik heb altijd al gedacht dat Tiff Needell niet kan rijden ;)

    Login om te reageren
  8. maferick74 zegt

    5 januari 2010 om 22:51

    oke doe dan maar beide ;-)

    Login om te reageren
  9. NovaStar zegt

    5 januari 2010 om 22:51

    appels met peren vergelijken.

    Tuurlijk is die auto sneller in de bochten, je hebt 4 wielen, een stuur en een stoel. Op een motor heb je 1,5 wielen, 1 stokjes en je gewicht.

    Wel oud trouwens (A)

    Login om te reageren
  10. RJ zegt

    5 januari 2010 om 22:51

    Had ik niet verwacht maar mooie vergelijking!
    maar op het rechte stuk is die Ducati wel Bruut snel!!!!

    Login om te reageren
  11. MRStephan zegt

    5 januari 2010 om 22:51

    Erg coole test en weer een puntje voor de GT-R!

    Login om te reageren
  12. NovaStar zegt

    5 januari 2010 om 22:59

    @ mezelf, 1 stokjes=2stokjes schaam schaam :$

    Login om te reageren
  13. 8C_Competizione zegt

    5 januari 2010 om 23:07

    Oké de GTR heeft een snellere rondentijd, maar de pk/kg verhouding en money/fun verhouding spreekt voor mij boekdelen…Want hoeveel sensatie en adrealine er door je lijf giert op het moment dat je de motor zo plat van bocht naar bocht smijt en hoe die Ducati accelereerd kun je niet op beeld vastleggen: dat moet je ervaren!
    Geef mij de Ducati maar en met het geld wat er overblijft koop ik wel een 2ehands 360 modena ofzo

    Login om te reageren
  14. ErikkNL zegt

    5 januari 2010 om 23:21

    Dat verschil tussen motor en auto had ik niet verwacht, maar ik zou eigenlijk de motor liever willen hebben dan de auto (niet prijstechnisch uiteraard ;) mocht ik daaruit kiezen). Gewoon de fun factor als je zo hard rechtuit kunt accelereren en zoals 8C competizione hierboven als zegt de sensatie die je daaruit krijgt moet toch veel intenser zijn op die motor. Dus doe mij die maar

    Login om te reageren
  15. DavidZ zegt

    5 januari 2010 om 23:30

    3,5 sec haalt de gt-r niet meer sinds de soort-van launch control er af is, maak er maar 4 sec van.
    Zie tests AutoBild/A,M & S.

    Login om te reageren
  16. Jan zegt

    5 januari 2010 om 23:39

    Droog circuit, S1000RR… goodbye GT-R

    Oh, ik vond die laatste 15 seconde ook wel leuk.

    Login om te reageren
  17. Jochempie zegt

    6 januari 2010 om 00:02

    Hard optrekken is het enige waar de motorfiets beter in is. Het is een belangrijk punt dat geeft ik toe, maar verder is de homotorcyclist kansloos.

    Login om te reageren
  18. GOD zegt

    6 januari 2010 om 00:09

    @ Vanquish
    Het is geen skyline maar een GTR ;)

    Login om te reageren
  19. mckroket zegt

    6 januari 2010 om 00:17

    mijn polo 1.4 accelereert ook 3 seconden

    Login om te reageren
  20. Dennis zegt

    6 januari 2010 om 00:38

    Test opnieuw met de Ducati 1198 misschien? Misschien kunnen ze dan wel eens winnen. Op een ander circuit (met veel rechte stukken) zou de uitkomst helemaal anders zijn. Dus zoals al gezegd werd, het type circuit scheelt zeer zeker in de uitkomst

    Login om te reageren
  21. W115 zegt

    6 januari 2010 om 00:47

    Had altijd gedacht dat een motor sneller door de bochten ging

    Login om te reageren
  22. JanJansen zegt

    6 januari 2010 om 01:12

    Mooi vervolg op het eerste filmpje van AutoCar:
    http://www.youtube.com/watch?v=Qfy1VO4ePlA

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      6 januari 2010 om 11:25

      @JanJansen:

      Dat filmpje is hier ooit al langsgekomen!

      Verbaast me overigens dat de GTR wint, had anders verwacht.. Knappe prestatie van Nissan!

      Login om te reageren
  23. northspotting zegt

    6 januari 2010 om 01:32

    @GOD: In het buitenland wordt ie ook nog wel eens Skyline genoemd omdat het ergens wel de R35 is.

    OT: Doe het op een 100% droog circuit bij hogere temperatuur en een achterwiel aangedreven auto en de motor komt al een stuk dichterbij…

    Login om te reageren
    • Chief_S5 zegt

      6 januari 2010 om 16:48

      @northspotting: @GOD: In het buitenland wordt ie ook nog wel eens Skyline genoemd omdat het ergens wel de R35 is.

      Ergens? Het IS gewoon de R35 GT-R. Alleen is de naam Skyline nu gewoon weg, klaar. Vind het dan ook raar dat ze die naam noemen in het filmpje. De Skyline die er nu is is een Infiniti G35 Sedan en Coupé.

      Login om te reageren
  24. clubbtraxx zegt

    6 januari 2010 om 01:37

    Niks nieuws onder de zon inderdaad…

    Login om te reageren
  25. Osca zegt

    6 januari 2010 om 02:14

    wat een saaie presentator zeg =p…

    nja niet eens verwacht dat de Skyline zou winne :O
    thats my car <3

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      6 januari 2010 om 08:22

      @Osca:
      Saai zeker, deze vent heeft niet de intelligentie om een goed verhaal te vertellen.
      Een jaar geleden was Chris Harris nog verantwoordelijk voor de video’s bij AutoCar. Na een avontuur bij DR zit hij tegenwoordig bij http://www.evo.co.uk/ (aanrader!)

      Login om te reageren
  26. bozewolf zegt

    6 januari 2010 om 04:45

    Het is theoretisch geen Skyline meer. Nissan heeft die naam gedropt, alhoewel g35’s nog wel die bijnaam meekrijgen. Raar eigenlijk, totaal andere auto in concept.

    Login om te reageren
  27. Jeroen zegt

    6 januari 2010 om 08:46

    Geef mij die ducati maar!
    Heb niks tegen de Nissan, hele gave bak en snel!!
    Rij zelf een ducati 848, 1098 is helemaal een monster!

    Login om te reageren
    • 8C_Competizione zegt

      6 januari 2010 om 17:37

      @Jeroen: Heeft je verstand het gewonnen bij de aanschaf dat een 848 handelbaarder(lichter/minder vermogen) is of was de 1098 te duur?

      Login om te reageren
      • Dennis zegt

        6 januari 2010 om 18:42

        @8C_Competizione:

        Bij een supersporter is licht en wendbaar veel fijner dan een “logge” 1000. Ik merk het vooral op het circuit met mijn ZX6R 2005, op de rechte stukken winnen uiteraard de 1000’s, maar wordt het bochtig, dan is het verschil meteen beslecht in mijn voordeel.

        Login om te reageren
        • 8C_Competizione zegt

          6 januari 2010 om 19:08

          @Dennis: Uhuh I know what you mean…rij zelf ook een 600cc (Honda CB 600S Hornet) lekker lichtvoetig en zeer wendbaar! Maar ik wilde graag van Jeroen weten wat zijn motivatie is om de 848 te kopen.

          Login om te reageren
  28. Megakix zegt

    6 januari 2010 om 08:55

    De GTR blijft mij steeds weer verbazen ! Wat een supercar is dat zeg ! Em van een motor win je eigenlijk altijd op een circuit….

    Login om te reageren
  29. Jobbermans zegt

    6 januari 2010 om 09:34

    Ze moeten dezelfde test houden op Monza, Italie;-) Dan wint de Duc:P

    Login om te reageren
  30. CSL zegt

    6 januari 2010 om 09:57

    Erg oude filmpje.

    Login om te reageren
  31. Westleah zegt

    6 januari 2010 om 10:11

    Leuk filmpje, maar het ligt inderdaad veel aan de circuit keuze. En als je dan toch wil dat de motor een keer wint neem dan deze ducati: http://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_Desmosedici_RR

    Login om te reageren
  32. Freez zegt

    6 januari 2010 om 10:34

    Circuit is niet droog, en dan heb je met de motor veel meer vertraging. Bij motorraces zakken de rondetijden bij een beetje vocht veel sneller dan in een autorace.
    Dus nogmaals uitvoeren, en dan op een volledig droog circuit graag.

    Login om te reageren
  33. Eddy Rocket zegt

    6 januari 2010 om 10:57

    Mooi filmpje. Heel leuk gedaan. Mijn audi a6 uit 96 met wieldoppen had ze allebei verslagen. Als ie niet door de politie tot pakketje was gevouwen.

    Login om te reageren
  34. Vivian zegt

    6 januari 2010 om 10:58

    die TC moeten ze bij die bike uitdoen, dan kan hij nooit zo snel weg acceleren.

    Login om te reageren
  35. Mardec zegt

    6 januari 2010 om 11:14

    Jaja, die Nissan is toch een leuk speeltje :D Doe mij ook maar eenmaal alle twee :D

    Login om te reageren
  36. Simpson zegt

    6 januari 2010 om 11:22

    @megakix: dat hang er helemaal van af, als ik in de gt-r mag en een ducati fabrieksrijder rijd tegen me, zal ik het nog knap lastig hebben.

    andersom win ik natuurlijk, no question (als die duc rijder zijn motorpak aanhoud tenminste)

    Login om te reageren
  37. john85 zegt

    6 januari 2010 om 12:35

    Ik heb een porsche en een honda fireblade motor.
    Mijn gevoel zegt dat de motor vele malen sneller is !
    Het klopt wel dat de bochten in de porsche sneller genomen kunnen worden, al ben ik dan geen professionele coureur.

    Login om te reageren
  38. carpicture555 zegt

    6 januari 2010 om 18:39

    eigenlijk zit er maar een voordeel bij een motor:
    de (op ducati na) ongelofelijk lage prijzen; een fireblade bijvoorbeeld heb je al voor een goed aangeklede iQ, maar ondertussen rijdt je wel 288 op de autobahn en een acceleratie van rond de 3 sec naar de 100km/u!!!

    Login om te reageren
  39. meneersander zegt

    6 januari 2010 om 18:52

    mijn skoda rijd hun er allebij uit:P

    Login om te reageren
  40. Cantago zegt

    6 januari 2010 om 19:12

    Gaaf stukje! Maar als ik het weer hier in Nederland bekijk dan kies ik zonder twijfel voor de auto;)

    Login om te reageren
  41. Flapkees zegt

    6 januari 2010 om 23:40

    Vind de auto wel oke, maar vind de motor toch wat toffer..

    Login om te reageren
  42. Tiger zegt

    7 januari 2010 om 11:53

    Gaaf filmpie. Maar eigenlijk wisten we dit al gewoon, een motot is sneller op rechte stukken en een auto in bochten.

    Login om te reageren
  43. Err@ zegt

    7 januari 2010 om 16:56

    Ducati 1098 is mijn lievelings-motor. Eigenlijk een van de weinige motoren die ik ECHT vet vind. En de Nissan GT-R heb ik es gezien in Monaco; in het zwart. Die is ook ziek, zeker weten. In iedergeval heerlijk geluid.

    Login om te reageren
  44. jimmy miata zegt

    20 april 2010 om 15:11

    als ie nou ook nog mooi was…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North