• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toekomstige Impreza STI en Lancer Evo worden diesels?

Auteur: Alwood, gepost 11 juni 2010 om 19:51 – 35 Reacties

Donkere lucht! ziejewel!


Twee gedoodverfde concurrenten die beiden een bizarre verandering lijken te ondergaan. Om de CO2-uitstoot omlaag te krijgen willen Subaru en Mitsubishi overstappen op zelfontbranders.

Subaru is al op een redelijk korte termijn aan het plannen voor de introductie van een diesel, zo beweert Autocar. De nieuwe generatie Subaru Impreza STI maakt in 2012 zijn opwachting en moet dan voorzien zijn van het 2.0D blok. Deze viercilinder boxer-diesel is in zwakkere vorm al leverbaar in de huidige Impreza.

Op de langere termijn staat er ook een hybride aandrijflijn gepland voor de snelle Impreza. Voordat deze bruikbaar is voor de STI zijn we wel weer 5 jaar verder.

Mitsubishi was in eerste instantie van plan al haar snelle modellen te wissen, maar denkt nu dat er markt is voor een diesel-hybride EVO. Autocar noemt de aandrijflijn van de Mitsubishi PX-MiEV concept als basis voor de toekomstige EVO. Yes, snel én zuinig!

Nu is er wel een hele grote kanttekening te plaatsen bij deze ontwikkeling. Verkoop voor deze twee modellen lijkt in Japan en de VS namelijk vrijwel uitgesloten. Daar houden ze niet van diesels en is er ook in de autosport geen plek voor deze brandstof. Misschein zien we Mitsubishi en Subaru nog wel terug in het WTCC.

Ook interessant!

  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • onbetrouwbare Subaru Impreza
    Onbetrouwbare Subaru Impreza mag de weg niet op
  • Iemand betaalde 260.000 euro (!) voor deze Subaru
  • Subaru Impreza maximumsnelheid
    Nederlandse Impreza rijdt 183% boven de maximumsnelheid

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

co2, Diesel, evolution, impreza, lancer, Mitsubishi, STi, Subaru

Vorig bericht: « Belgische trucker rijdt 40 ton vast in het bos
Volgend bericht: Volvo: voor al uw feesten en bruiloften »

Lees Interacties

Reacties

  1. EJS zegt

    11 juni 2010 om 19:53

    Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, vanwege Amerika.

    Verder lijkt ’t me logischer om eerst even aandacht te schenken aan ’t fijne nieuws dat de wrx sti sedan naar Nederland komt of niet?

    http://www.nu.nl/auto/2267621/subaru-wrx-sti-sedan-nederland.html

    Login om te reageren
  2. defenderG4 zegt

    11 juni 2010 om 19:54

    jammer dan verliest men toch een beetje sportiviteit

    Login om te reageren
  3. AudiQuatro zegt

    11 juni 2010 om 19:57

    Doe niet zo eng!

    Login om te reageren
  4. Ruben00 zegt

    11 juni 2010 om 19:59

    Wat is die evo toch een geweldig rally-kanon, zou zonde zijn als ie hybride werd gebouwt of zelfs helemaal verdwijnen.

    Login om te reageren
  5. FeRaRi zegt

    11 juni 2010 om 20:00

    Ik hoop het niet.

    Login om te reageren
  6. Lan_Evo zegt

    11 juni 2010 om 20:04

    Wat een horrorverhaal dit! Benzinehybride valt eventueel nog mee te leven, mits snel genoeg (wel lekker extra instant koppel dan), maar een diesel gaat echt te ver.

    Login om te reageren
  7. BananaFlip zegt

    11 juni 2010 om 20:06

    Absolutely ridiculous. Dat is alles wat het is.

    Login om te reageren
  8. Alpinaa zegt

    11 juni 2010 om 20:10

    Een diesel naast de benzine vindt ik een goed idee, maar de bezine vervangen door de diesel hoeft van mij niet zo.

    WTCC is vanaf volgend jaar ook weer dieselvrij.

    Login om te reageren
  9. Svenska Aeroplan AB zegt

    11 juni 2010 om 20:11

    Oei! da’s niet best…
    En Autocar zit toch vaak goed!

    Login om te reageren
  10. floryn zegt

    11 juni 2010 om 20:15

    Laten we hopen dat de theorie van Alpina klopt. Het is ook niet echt begrijpelijk vanuit een C02 standpunt, aangezien het aantal superopgefokte versies een klein relatief en absoluut aandeel leveren in de geproduceeerde C02.

    Wanneer ze de basismotoren willen gaan aanpassen en vervangen is dat begrijpelijk. Maar waarom dan ineens totaal over op Diesel? Dan zouden ze alle knowhow met benzinemotoren weg-kieperen.

    Login om te reageren
  11. Ruben00 zegt

    11 juni 2010 om 20:41

    -edit: bedankt, maar voor tips graag de mail gebruiken-

    Login om te reageren
  12. wotevajjjj zegt

    11 juni 2010 om 20:50

    gvd, geen 100pk+ getunede rally autotjes meer

    Login om te reageren
  13. Tuned zegt

    11 juni 2010 om 20:51

    Pff allemaal dankzij die klote CO2-tax. Inplaats van dat ze autofabrikanten stimuleren om alternatieve brandstoffen te zoeken gaan ze direct weer massaal beboeten en ze de elektrische weg op duwen.

    Login om te reageren
  14. Trinacria zegt

    11 juni 2010 om 20:54

    Nee,nee, nee. Waar moet het heen met de wereld?!
    Ik weet het niet hoor maar die co2-onzin begint me nu echt de strot uit te komen. Bah.

    Login om te reageren
  15. sven2 zegt

    11 juni 2010 om 21:06

    Och, bekijk het zo, een diesel kan (bijna) net zo mooi als een benzine klinken en met een diesel is het wel nog mogelijk om een burnout etc. te doen, m.a.w. liever een diesel dan een hybride dus!

    Login om te reageren
  16. Jippie zegt

    11 juni 2010 om 21:08

    Dieselende Le Mans auto’s is echt meer dan genoeg! Nu niet ook nog eens dieselende rally-auto’s. Wordt dan wel een beetje zielig allemaal.

    Login om te reageren
  17. Aquios zegt

    11 juni 2010 om 21:09

    Apart want de evo X zou de laatste evo zijn van de lancer.

    Login om te reageren
  18. Jantje_555 zegt

    11 juni 2010 om 21:13

    belgie is een dieselland dus ik vind het niet erg, al zou ik liever toch nog de keuze hebben tussen de 2.5 of opnieuw 2.0 benzine en de 2.0 boxerdiesel met lekker veel koppel.

    Een VW Golf heb je toch ook in GTI en GTD

    Login om te reageren
    • sven2 zegt

      11 juni 2010 om 21:16

      @Jantje_555:
      Nu staat Volkswagen er wel bekend om om al zijn motoren in alle wagens’s van zijn gamma te plaatsen eh..

      Login om te reageren
  19. sportspotter13 zegt

    11 juni 2010 om 21:54

    neeee!!!! diesel is saai

    Login om te reageren
  20. Ruben00 zegt

    11 juni 2010 om 22:16

    Alsof je er wat mee opschiet om die paar rally-auto`s milieuvriendelijker te maken terwijl de rest van de wereld lekker door blijft rijden met hun co2 onverantwoordelijke auto’s.

    Login om te reageren
  21. bozewolf zegt

    11 juni 2010 om 22:27

    Dit lijkt me zo kansloos dat ik het niet geloof. Ze zullen daar in Japan toch niet volslagen achterlijk zijn geworden.

    Login om te reageren
  22. lagrouji zegt

    11 juni 2010 om 22:31

    belachelijk

    Login om te reageren
  23. Frankypanky zegt

    11 juni 2010 om 23:27

    Wat zit er in het voedsel van de heren autofabrikanten?!?

    Eerst Audi die geen V8 motoren meer maakt.
    Toen Mercedes die haar prachtige 62AMG motor vervangt door een 5L V8 (ok ok) twinturbo!
    De Mustang/Camaro krijgen een vier cilinder!
    En nu een Soeb Impreza STI met een dieselboxer?!?
    En Mitsubishi met een diesel-hybrid?!

    Straks komen jullie met het nieuws, dat de Golf GTI voortaan een 1.2L twinturbo-motor krijgt…

    Ik heb nu helemaal een reden om mijn Corvette C4 te koesteren!!!

    Login om te reageren
  24. qoekje zegt

    12 juni 2010 om 07:58

    mooi man dan worden onze impreza’s (echte) meer waard
    dan zeggen ze over 15jaar wow dat is nog een impreza op echte benzine

    Login om te reageren
  25. vale46 zegt

    12 juni 2010 om 09:05

    Hier gaan tranen om vloeien…
    Echt zonde, de auto’s die bekend staan om hun verborgen benzine-power (soms tot 400+ pk) in een normale familiewagen.

    Binnenkort krijgen we dus STI’s en Evo’s die aan het stoplicht een inktzwarte dieselwolk achter zich laten… :(

    WHY??? :(

    Laat de basic-modellen met een dieselmotor rondrijden, maar in de STI/EVO prop ge gewoon een makkelijk te tunen dikke benzine. Ze gaan levende legendes volledig verknoeien met die diesels:(

    Login om te reageren
  26. alfa mannetje zegt

    12 juni 2010 om 10:24

    Zal alles te maken hebben met de ” co2 quotum”die , op enkele kleine fabrikanten na, voor hun kiezen krijgen.
    Mits zal dit echt niet voor de lol doen…..

    Login om te reageren
  27. The360box zegt

    12 juni 2010 om 11:03

    Jongens, waar zijn we mee bezig, straks rijden we met golfcarretjes de WRC.

    Login om te reageren
  28. Cantago zegt

    12 juni 2010 om 13:03

    Een diesel hybride? Zet die maar eens tegenover een ouder model, kijken of hij ECHT sneller is, ik geloof er namelijk NIKS van!

    Login om te reageren
  29. bjuriaan zegt

    12 juni 2010 om 20:29

    lekker diesels erin knuppen, eindelijk worden ze verstandig.

    Wat ik nu ga zeggen gaat commentaar op komen:

    Benzine is zo’n achterhaalde techniek ten opzichte van diesels.

    Kijk alleen is naar de le mans…

    Login om te reageren
  30. Dimglor zegt

    12 juni 2010 om 20:46

    Mja toch wat raar…. Waarom zouden ze overschakelen op diesel in hun sportiefste modellen?? Dat ze diesel gebruiken in de gewone versies ok, maar in de sportiefste versies ook?

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      13 juni 2010 om 09:56

      @Dimglor: als je de comments ook leest kom je al iets verder……

      Login om te reageren
  31. MATSS zegt

    12 juni 2010 om 21:46

    aah! nee geen diesel !
    dat zou echt doodzonde zijn

    Login om te reageren
  32. sven zegt

    13 juni 2010 om 14:42

    ik verhuis uit dit apenland waar ik elke keer aan het stoplicht n roetwolk in te ademen krijg. terug naar de vs waar de v8’s brommen, en benzine betaalbaar is.

    Login om te reageren
  33. tarquesh zegt

    27 augustus 2010 om 10:18

    D is de weg. Rudolf Diesel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North