• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Top 10: De beste motoren volgens Ward

Auteur: ricardo, gepost 9 december 2011 om 21:07 – 100 Reacties

Als een Boss


Een Amerikaanse missverkiezing, maar dan met motoren die recentelijk op de markt zijn gekomen. Dit zijn de 10 beste blokjes van het moment, aldus Ward.

Deze jaarlijks verkiezing had meer dan eens een Amerikaanse bijsmaak, maar dat lijkt steeds minder het geval te zijn. Globalisering en zo. De trend van dit jaar is wel dat er massaal op de direct ingespoten motorblokken werd gestemd. Zeven van de tien beschikken over deze techniek, die halverwege de jaren ’90 weer in opmars kwam toen Mitsubishi de Europese Carisma ermee uitrustte. (*flashback krijgt naar Carisma-reclame met André van Duin*)

Hieronder de 10 blokjes des Wards, in willekeurige volgorde.

  • 3.0 TFSI Supercharged DOHC V6 (Audi A6)
  • 2.0 N20 Turbocharged DOHC I-4 (BMW Z4/528i)
  • 3.0 N55 Turbocharged DOHC I-6 (BMW 335i coupe)
  • 3.6 Pentastar DOHC V-6 (Chrysler 300S/Jeep Wrangler)
  • 2.0 EcoBoost DOHC I-4 (Ford Edge)
  • 5.0 DOHC V8 (Ford Mustang Boss 302)
  • 2.0 Turbocharged DOHC I-4 (Buick Regal GS/Opel insignia)
  • 1.6 DOHC I-4 (Hyundai Accent/Kia Soul)
  • 2.0 Skyactiv DOHC I-4 (Mazda3)
  • 3.5L DOHC V6 HEV (Infiniti M35h)

Alleen de genomineerde krachtbron van Chrysler, Infiniti en Ford’s V8 beschikken niet over directe inspuiting in de cilinders, maar krijgen het nog lekker ouderwets ingespoten in het inlaatspruitstuk. Verder is de drukvulling-trend goed zichtbaar. Maar liefst vier blokken beschikken over turbogedoe en één is uitgerust met een supercharger. Daarnaast bestaat 50% van de lijst uit viercilinders, vorig jaar waren het er nog slechts drie.

Enfin, Audi scoort met de A6, BMW doet goede zaken met de Z4 en de 5 Serie, Chrysler en Jeep zijn van de partij, Ford pakt twee plekjes mee, GM scoort met de Insignia/Buick, Hyundai en Kia zijn van de partij en Mazda en Infiniti vertegenwoordigen de Japanse inbreng. Alleen die grootgrutter van motoren uit Wolfsburg lijkt te ontbreken qua grote namen.

En dan is het nu tijd voor jullie input. Welke hedendaagse krachtbron zijn de heren journo’s vergeten en hoort absoluut in dit rijtje thuis? Laat het weten in de comments!

Ook interessant!

  • Autoblog video: Marktplaats Top 10
  • Top 10 leaseauto's van 2021
    Top 10 leaseauto's van 2021
  • Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
    Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
  • Tesla Model Y dendert top 10 best verkochte EV's binnen

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

lijstjes, motor, Techniek, top10, ward-engine-of-the-year

Vorig bericht: « Wel eens een BMW 1M met V8 gezien?
Volgend bericht: Kettingbotsing met 10 auto’s. Afsluitdijk afgesloten »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    9 december 2011 om 21:09

    nou, vind de Mustang toch de beste :lol: leuk dat die in het lijstje staat :D

    Login om te reageren
    • stefandeman zegt

      16 december 2011 om 15:00

      @dennisr: volgens mij hebben deze mensen iets met DOHC… :P

      Login om te reageren
  2. Dev zegt

    9 december 2011 om 21:13

    AMG 6.3 (6.2 voor de mierenneukers) V8 natuurlijk!

    Login om te reageren
    • Romen zegt

      9 december 2011 om 21:14

      @Dev: +1

      Login om te reageren
    • porschegt2rs zegt

      9 december 2011 om 21:37

      @Dev: +1.

      Login om te reageren
    • reinier73 zegt

      9 december 2011 om 23:28

      @Dev: +1

      Login om te reageren
    • Benz65 zegt

      10 december 2011 om 02:08

      @Dev: +1^?

      Login om te reageren
      • Benz65 zegt

        10 december 2011 om 02:11

        @Benz65: Mooi programeerwerk, een simpel oneindig symbool veranderen in een vraagteken. ??

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          10 december 2011 om 11:13

          @Benz65:

          Verandert echter niets aan je vreselijke gevoel voor wiskunde.

          1^1=1^10=1^lemniscaat(oftewel oneindigsymbooltje)

          Login om te reageren
          • Benz65 zegt

            10 december 2011 om 18:18

            @Hupke: Er mankeert niets aan mij op het gebied van wiskunde, oneindig alleen was genoeg, maar het moet natuurlijk wel passen binnen de reacties.

            Login om te reageren
    • bohica zegt

      11 december 2011 om 13:07

      @Dev: Alleen het geluid is leuk.
      Voor de rest ineffecient blok en niet eens zo heel snel

      Login om te reageren
    • knalfa zegt

      11 december 2011 om 16:29

      @Dev: Mijn favoriet iig. En de classic 6.9 V8 M100 :P

      Login om te reageren
  3. jzaero zegt

    9 december 2011 om 21:13

    Dat 2.0 blok met 245pk in de BMW 3 serie lijkt mij een heerlijk blok! Ook al is het een viercilinder. Die 6 cil 335i is ook een welverdiende genomineerde. De 5.0 V8 is natuurlijk de uitschieter van dit rijtje, heerlijk redelijk hoogtoerig blok!

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      9 december 2011 om 22:02

      @jzaero: mij ook, alleen wat slapjes… Saab haalt al 280 pk en 400 nm uit een 2.0 4 cilinder… Da’s pas Turrrrrbo power!

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        9 december 2011 om 22:58

        @Svenska_Aeroplan_AB: tsja, maar dan moeten ze bij BMW de hele line-up gaan aanpssen…iets dat de 335i benadert, mag natuurlijk niet..

        Login om te reageren
      • crackdavid zegt

        9 december 2011 om 23:28

        @Svenska_Aeroplan_AB: Je bedoeld natuurlijk Saab haalDE 280 pk uit een 2.0 turbo..

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        10 december 2011 om 11:15

        @Svenska_Aeroplan_AB:

        En Maserati haalde 310pk uit een 2.0 V6 als we toch top trumps aan het spelen zijn en dat is ook al 20 jaar geleden.

        Login om te reageren
      • Yeelen zegt

        10 december 2011 om 13:25

        @Svenska_Aeroplan_AB: En Ferrari haalt 570pk uit een 4.5 V8 zonder turbo, watzegjedaarvan! ;)

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          10 december 2011 om 14:14

          @Yeelen:

          Dat de techniek achter een Turbo/compressor echt niet zo moeilijk te begrijpen is en je er zelfs als je italiaan bent niet moe van zou worden daar eens naar te kijken.

          Daarbij haalt suzuki 197pk uit een 1.3 atmospherisch 4cilindertje.

          De 458 heeft een leuke motor maar moet er toch ook nog veel laten voorgaan, er is trouwens niets oneerlijk aan een goed gebruikte turbo.

          Login om te reageren
        • bohica zegt

          11 december 2011 om 13:09

          @Yeelen: Bmw haalde vroeger uit een 1,5 ltr blok 1500 pk.

          Login om te reageren
    • Megakix zegt

      9 december 2011 om 22:57

      @jzaero: nieuw model, pas volgend jaar op de markt, dus telt (nog) niet.

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        10 december 2011 om 22:57

        @Megakix: Het is hetzelfde blok als in de BMW Z4 en 528i, alleen lijkt mij dat dit blok meer geschikt is voor de 3 dan de 5.

        Login om te reageren
  4. alcantara zegt

    9 december 2011 om 21:14

    Wordt er ook gekeken naar storingsgevoeligheid / betrouwbaarheid?

    Login om te reageren
  5. bramson zegt

    9 december 2011 om 21:18

    2.5 audi rs3 en ttrs zalig blok

    Login om te reageren
  6. DMan zegt

    9 december 2011 om 21:19

    het 4.5 v8 blokje uit de 458 staat voor mij toch op 1 :)

    Login om te reageren
  7. betonstaal zegt

    9 december 2011 om 21:19

    alles DOHC

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      9 december 2011 om 21:20

      @betonstaal: Double Overhead Camshaft oftewel dubbele bovenliggende nokkenas

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        10 december 2011 om 16:32

        @betonstaal: Jaa, das even wat anders dan rond 8, hoh 150. :P

        Login om te reageren
        • betonstaal zegt

          11 december 2011 om 01:33

          @Tommy2: of rond 16 hoh 100

          Login om te reageren
  8. sir_smokalot zegt

    9 december 2011 om 21:23

    Ik kom voor de paaaaaaarroefrit met de caaaaaaaaarrrrrisma!

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      9 december 2011 om 21:28

      @sir_smokalot: *poster voor raam hangt*

      Login om te reageren
    • baasbas zegt

      9 december 2011 om 21:28

      Met als sidenote dat juist die GDI niet echt in aanmerking komt voor een award… :)

      Login om te reageren
  9. betonstaal zegt

    9 december 2011 om 21:25

    http://www.youtube.com/watch?v=73txXT21aZU

    komt u maar:

    Login om te reageren
  10. Joel_D zegt

    9 december 2011 om 21:26

    Geen AMG motor. Tsja, niet echt geloofwaardig. ;) :p

    Login om te reageren
  11. wolf zegt

    9 december 2011 om 21:30

    Audi’s 5 cilinder en de AMG 6.3 (zonder turbo).

    Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    9 december 2011 om 21:32

    De BMW en de AMG 6.3 natuurlijk!

    Login om te reageren
  13. vale46 zegt

    9 december 2011 om 21:32

    En de 6.5L V12 van de Aventador?
    Toch wel een grote afwezige als je mij vraagt!

    Login om te reageren
    • kaeser zegt

      9 december 2011 om 22:13

      @vale46: ik dacht even de enige te zijn die hem in het rijtje miste;)

      Login om te reageren
  14. love4sportcars zegt

    9 december 2011 om 21:38

    zijn er ook lijstjes van de vorige jaren?
    ik had er wel een audi vijfcilincer en mercedes 6.3 V8

    Login om te reageren
  15. Volvo_440_turbo zegt

    9 december 2011 om 21:38

    Aan welke ‘eisen’ moet het blok voldoen? Zomaar blind een groot blok kiezen met veel pk’s is nutteloos, dus laat de Avantador en die AMG blokjes maar vallen…
    Waarschijnlijk zijn er meerdere factoren waarmee rekening gehouden wordt…het innovatieve en gebruik van moderne techieken zal wel meespelen, maar zoals eerder hier vermeld, de factor betrouwbaarheid, hoe meten ze die???

    Login om te reageren
  16. porschegt2rs zegt

    9 december 2011 om 21:42

    Wat dacht je van de W-16(2x V8) Quad-Turbo uit de Veyron? Mooi stukje techniek als je het mij vraagt. :)

    Login om te reageren
  17. six-trey zegt

    9 december 2011 om 21:43

    De Ford 427
    De Ford 302/289/351 winsor
    De Ford 239 flathead
    De Ford 429 semi hemi
    Chevrolet 327
    Chevrolet 454
    Buick 400 nailhead
    Mopar 440
    Mopar 426 hemi
    beste blokjes ooit in my opinion, houd er niet van weg dat lijstjes gay zijn en deze comment dus ook

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      9 december 2011 om 21:46

      @six-trey: dacht toch wel verstand van auto’s te hebben… Is het dan heel erg dat je hele lijstje me niks zegt??

      Login om te reageren
      • Mich zegt

        9 december 2011 om 21:54

        @Svenska_Aeroplan_AB: Zijn volgens mij allemaal ouderwetse Amerikanse motoren uit musclecars enzo :p. Zegt mij ook niet zo heel veel.

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        10 december 2011 om 06:44

        @Svenska_Aeroplan_AB:

        allemaal 40 jaar oud spul dat nu nog makkelijk zonder revisie meedraait ..

        @six-trey had hier ook een top 100 lijstje kunnen maken .. de luie donder ..

        Login om te reageren
  18. stannl43 zegt

    9 december 2011 om 21:45

    D5 van Volvo. Loopt lang en lekker. ;)

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      9 december 2011 om 21:47

      @stannl43: ‘motoren die recent op de markt zijn’… Je hebt voor de rest wel gelijk

      Login om te reageren
  19. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    9 december 2011 om 21:45

    Kijk! Leuk voor Saab dat ze ook in de lijst voorkomen. Jammer dat er Buick/Insignia achter staat naar de kenners weten wel beter…

    Login om te reageren
  20. midasracer zegt

    9 december 2011 om 21:45

    Ja ik mis de nieuwe Ferrari V8 die in de 458 zit. Een glorieuzer gegil bestaat niet. Ik wil het op mijn wekkerradio. Daar krijg ik nou een ODOL van (o.a.)

    Login om te reageren
    • porschegt2rs zegt

      9 december 2011 om 22:18

      @midasracer: En de V10 uit de Lexus LF-A klinkt ook heerlijk (vind ik). Misschien wel lekkerder dan het geluid van de 458? Hoe meer cylinders hoe beter :P

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        9 december 2011 om 22:21

        @porschegt2rs: Ja V10 is ook heerlijk. Was een mooie tijd in de F1. Maar klinkt die LF-A niet wat gedempt? Ik heb het idee dat Ferrari weer zo’n speciaal jammie herrie klepje in de uitlaat heeft gemonteerd wat Lexus niet heeft gedaan (is ook niet handig onder de auto)

        Login om te reageren
      • masterstig zegt

        10 december 2011 om 15:43

        @porschegt2rs: Met de stelling ”Hoe meer cilinders hoe beter.” ben ik het niet helemaal eens, voorbeeldje: Vantage V8 klinkt lekkerder dan de V12.

        Login om te reageren
  21. Stopwearingpants zegt

    9 december 2011 om 21:52

    1 v8 in een amerikaanse lijst, apart. Valt me trouwens op dat ze allemaal een dubbele nokkenas hebben.

    Login om te reageren
  22. FlowMotion zegt

    9 december 2011 om 22:07

    4.0 Boxer uit GT3 RS 4.0

    Login om te reageren
    • porschegt2rs zegt

      9 december 2011 om 22:19

      @FlowMotion: +1. Je was me voor.

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      9 december 2011 om 23:00

      @FlowMotion: atje…net onderaan gepost…(zonder spieken)

      Login om te reageren
  23. slappehap zegt

    9 december 2011 om 22:10

    “To be eligible, each engine must be available blabla in a vehicle with a base price below $55,000.”

    Wordt de TwinAir nog niet geleverd in de USA?

    Login om te reageren
  24. marokkaanseheld zegt

    9 december 2011 om 22:19

    Waar is de Mercedes AMG 190?

    Login om te reageren
  25. revhead zegt

    9 december 2011 om 22:27

    Jaguar 5.0V8 supercharged (XKR, XFR, XJ Supersport), natuurlijk ook te vinden in de Range Rover en Range Rover Sport…

    Login om te reageren
  26. norge zegt

    9 december 2011 om 22:48

    Hyundai in het lijstje ? Zoals verwacht voor mij ,maar ik denk dat er wel een paar pubers van hun stoel zijn gevallen.

    Login om te reageren
  27. High-Tech zegt

    9 december 2011 om 22:53

    Iedere jodokus weet dat Honda de beste verbrandingsmotoren ter wereld bouwt. Vroeger stonden Honda motoren dan ook altijd in dit lijstje. Nu niet. Dat is vreemd.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      9 december 2011 om 23:00

      @High-Tech: ach…vrugâh hae ! ;-)

      Login om te reageren
  28. 335istage4 zegt

    9 december 2011 om 22:56

    Grappig op http://www.e90post.com staat een link waar bij de N20 op 1e plaats; de N55 op de 2e en de audi pas op de 3e plek!! Is dit een audi blog?

    Login om te reageren
    • thoisss zegt

      9 december 2011 om 23:08

      @335istage4: Goed lezen. Er staat namelijk ‘in willekeurige volgorde’. :)

      Login om te reageren
    • thoisss zegt

      9 december 2011 om 23:10

      @335istage4: En je haalt het ook nog eens van een bmw-site af. Dus vanwaar de klacht dat dit een zogenaamd een Audi blog is?

      Login om te reageren
    • ricardo zegt

      9 december 2011 om 23:14

      @335istage4: Thanks, je comment heeft mijn weekend nu al goed gemaakt.

      Login om te reageren
  29. E34M5Touring zegt

    9 december 2011 om 22:58

    E60 M5 V10
    E92 V8 M3
    M3 E46 CSL
    Mrk1 RS6 BiTurbo V8
    Mrk1 RS4 BiTurbo V6
    55AMG Kompressor
    65AMG BiTurbo V12
    Corvette Zr-1
    599xx V12
    155DTM (jaja i know maar die is gewoon Eindbaas)

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      9 december 2011 om 23:23

      @E34M5Touring: leuk, maar geen een is recent of zit in een auto met een basisprijs lager dan 55.000 dollar… Tough luck dus!

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        10 december 2011 om 10:13

        @Svenska_Aeroplan_AB: De meeste blokken kan ik wel kopen voor 55.000 dollar ;)

        Login om te reageren
    • Joel_D zegt

      11 december 2011 om 09:26

      @E34M5Touring:
      Die 55 AMG motor is anders niet echt betrouwbaar. Helaas, want het is een heerlijke motor, loopt zonder begrenzer in een E-klasse met gemak 300.

      Login om te reageren
  30. Megakix zegt

    9 december 2011 om 22:59

    De Porsche GT3 4.0 …. lijkt me ook een fijne in het rijtje.

    Login om te reageren
  31. ya314 zegt

    10 december 2011 om 00:03

    Beste motor ooit blijft natuurlijk de Hercules jxc 4,62L 6 cylinder. met twee turbo’s en 600 pk is het lekker rijden.

    Login om te reageren
  32. PeugeotGTI zegt

    10 december 2011 om 00:05

    De Alfa 2.4 JTDm, maar die is niet recent.
    Die Mazda 2.2 diesel is ook erg lekker moet ik zeggen en volgens mij vrij nieuw.
    Loopt wat rauw maar trekt als een beer en klinkt lekker stevig.

    Login om te reageren
  33. jesse3120 zegt

    10 december 2011 om 00:31

    nissan gtr? iemand?

    Login om te reageren
    • ya314 zegt

      10 december 2011 om 00:38

      @jesse3120: gaat niets boven een Hercules, behalve een 4 cyl detroit turbodiesel…..
      http://www.youtube.com/watch?v=iU3gZGUInd4

      Login om te reageren
  34. Cantago zegt

    10 december 2011 om 00:54

    Ik wil nog een serieuze nominatie doen voor de 1.2 liter 3 pitter diesel uit de Polo TDI Bluemotion! Voor een motor ter grote van een melkpak wordt het niet beter, hmm, lekker toch 190Nm koppel:D

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      10 december 2011 om 08:10

      @Cantago:
      Amen to that! Verder mis ik ook de Multi Air motoren van Fiat… In mijn ogen gaat het bij een verkiezing als deze om innovativiteit.

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        7 maart 2012 om 23:39

        @Original_Arnoud: Ik wil graag nog eens een auto met die techniek testen, die MultiAirs beloven erg veel goeds!

        Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      10 december 2011 om 09:56

      Een Fiat TwinAir tweecilinder is nog kleiner.. En doet het ook leuk voor 900 cc

      Login om te reageren
  35. G-Ammo zegt

    10 december 2011 om 01:42

    2JZ-GTE.

    Login om te reageren
    • jdmfan zegt

      10 december 2011 om 13:10

      @G-Ammo: dat ben ik met je eens, maar het is helaas van dit moment.

      Login om te reageren
  36. wapz zegt

    10 december 2011 om 01:46

    De Twinair van Fiat. Fantastisch veel koppel onderin voor een benzinemotortje, top geluid en zuinig als je wilt (dus belastingvrij) maar je knal er nog beter mee scheuren. Fantastisch blokje! Niks voor niks engine of the year 2011 geworden.

    Login om te reageren
  37. pikes83 zegt

    10 december 2011 om 03:03

    Sorry maar waar is het blok van de gtr vr38dett en de lexus lfa typisch weer een amerikaans onderzoek die gasten sporen niet.

    Login om te reageren
  38. mylvan zegt

    10 december 2011 om 03:11

    De ongeblazen V10 uit de lamobrghini en de audi R8. V10 en 8500 rpm :)

    Login om te reageren
  39. Flatfour zegt

    10 december 2011 om 03:37

    2.0-2.2-2.5 16-kleps Boxermotoren uiteraard.

    Login om te reageren
  40. 750i zegt

    10 december 2011 om 07:12

    Mercedes w125 en de BRM 1500cc v16…..absoluut niet van deze tijd maar daar kan geen enkel hedendaags motorgeluid tegen op. Check zelf maar op youtube!!

    Login om te reageren
  41. alieh1990 zegt

    10 december 2011 om 08:49

    World engine van Mitsubishi!

    Login om te reageren
  42. carbuff zegt

    10 december 2011 om 10:24

    Mis toch de 2.5 liter 405pk blok van de Polestar. :D
    De 335i staat al een eeuwigheid in de lijst..en terecht. Mooi dat Mazda ook genoemd wordt.

    Login om te reageren
  43. Nicx zegt

    10 december 2011 om 11:20

    Renault (en Nissan) 1.6 dCi motor

    Login om te reageren
  44. Freewarefreak zegt

    10 december 2011 om 11:58

    De nieuwe 2.0 Turbo boxer van de BRZ/GT86! Goedkoper als 55.000 dollar, splinternieuw, 270 PK en roffelen maar!

    Login om te reageren
  45. Supra1981 zegt

    10 december 2011 om 11:59

    V10 uit de Lexus LFA mag zeker niet ontbreken.

    Login om te reageren
  46. yerrie zegt

    10 december 2011 om 12:27

    Mijn 105 PK 1.2 VW golf file motortje staat er niet bij, en ik moet zeggen het is een ongekend knap motortje.
    Te klein voor zelfs een plastic afdek kap, halve motorruim van mijn golf is leeg maar ongeloofelijk wat een (relatief) pit uit zo’n klein motortje

    Login om te reageren
  47. The_12oach zegt

    10 december 2011 om 13:22

    De pentastar is een motor die het zeker verdiend rijdt asociaal lekker in de nieuwe grand Cherokee. Geen v8 nodig. Heerlijk sterk door het hele toerengebied heen. Zuinig is hij niet echt maar 1 op 10 gemiddeld snelwegverkeer doet hij goed met dat gewicht.

    Login om te reageren
  48. Woestijnridder zegt

    10 december 2011 om 17:56

    Dit blokje scoort in mijn ogen ook goed: RB26DETT van Nissan. Zeer betrouwbaar en makkelijk heel veel pk’s uit te halen.

    Login om te reageren
  49. p993 zegt

    10 december 2011 om 17:56

    De 6 cyl boxer uit de 991 mis ik een beetje…

    Login om te reageren
  50. AudiQuatro zegt

    10 december 2011 om 18:14

    2.0 TFSI van vw?? Wordt met chippen door jd, toch zomaar 340pk uit gehaald. das wel ff 170pk per liter! En je kan met dat blok gewoon 60 in ze 6 rijden! Als we naar de oudere blokken kijken is de 2.8VR6 natuurlijk een prachtblok! En over kwaliteit valt niet te discussiëren, dit blok vormt namelijk de basis van de W16 van de veyron…

    Qua geluid vind ik persoonlijk AMG blokken het altijd heerlijk doen, al is dat natuurlijk vooral uitlaat tuning. Enne wacht dacht je van de geweldige ouderwetse duratech blokkenn van Ford??

    Login om te reageren
  51. tjorque zegt

    10 december 2011 om 18:41

    een hyundai blok in de lijst had ik niet verwacht!

    Login om te reageren
  52. jenn zegt

    11 december 2011 om 02:04

    Ford Mustang blijf favoriet, sowieso een beest van een wagen en als je onder de motorkap kijk word het er zeker niet minder op!

    Login om te reageren
  53. janklaassen zegt

    11 december 2011 om 16:49

    Audi TTS-blok? 272pk uit een 2.0 is niet gek.

    OT: Motor die ik het meest appricieer is denk ik de 4.2TDI uit de Audi A8.

    Wel diesel, I don’t care.

    Login om te reageren
  54. timdrogt zegt

    3 januari 2012 om 16:52

    VW 4cyl boxer dan??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North