• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Auris Touring Sports: de Auris wordt volwassen

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 september 2012 om 08:45 – 16 Reacties

Afbeelding Toyota Auris Touring Sports: de Auris wordt volwassenAfbeelding Toyota Auris Touring Sports: de Auris wordt volwassenAfbeelding Toyota Auris Touring Sports: de Auris wordt volwassenAfbeelding Toyota Auris Touring Sports: de Auris wordt volwassenAfbeelding Toyota Auris Touring Sports: de Auris wordt volwassenAfbeelding Toyota Auris Touring Sports: de Auris wordt volwassenAfbeelding Toyota Auris Touring Sports: de Auris wordt volwassen

Toyota Auris Touring Sports
Een stationwagen, daar ontbrak het nog aan in het Auris-gamma. Met de Touring Sports zet Toyota dit recht, en doet en passant een gooi naar de gunst van de (lease-) rijder in het C-segment.

Sinds zijn introductie in 2007 is de Auris (eigenlijk een Corolla met een andere badge) alleen als hatchback verkrijgbaar. Voor de Nederlandse markt is dit opmerkelijk, aangezien er in het C-segment juist op het Touringvlak veel te halen is. De verkoopcijfers van de zeer populaire Renault Mégane Estate onderstrepen dit. Met de nieuwe generatie Auris zet Toyota dit ‘foutje’ recht, en introduceert bovendien met de 136 pk sterke Full Hybrid een model in de 14%-bijtellingscategorie, een troef die je eenvoudigweg moét hebben op de Nederlandse markt.

De eerste indruk? Dezelfde lekkere scherpe snoet als zijn hatchback-broertjes, en een set forse, ver doorgetrokken, achterlichten. Opvallend is ook de diep verzonken achterklep, waar nog een flink stuk bumper achter uit steekt. Al met al zeker geen verkeerd gezicht: we zien strakke lijnen die weer wat meer met sportiviteit lijken te flirten. Toyota schudt het laagje stof dat over de Auris was neergedaald duidelijk af.

De 1.8 liter Full Hybrid 14% bijteller was de revue al gepasseerd, maar wat is er nog meer te krijgen? Voor elk wat wils: 1,3- en 1,6-liter benzinemotoren, of, voor de liefhebber van zelfontbranders, 1,4-liter of 2,0-liter dieselblokken.

Standaard is de Touring Sports voorzien van climate control, verlichting met Follow Me Home-functie en Hill start assist control. Mensen die niet kunnen of willen parkeren vinken Simple Intelligent Park Assist aan. Met 10 sensoren wordt automagisch naar een geschikte parkeerplek gezocht, waar de auto zich vervolgens zelf inparkeert. Een kind kan de was doen.

Enige minpuntje voor degenen die enthousiast zijn geworden: hij staat pas medio 2013 bij de dealer. Nog even geduld dus.

Update – Er is een video, bekijk deze op autojunk.

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen
    YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, auris, parijs-2012, station, touring-sports, Toyota, Video

Vorig bericht: « Autoblog video: autoshow Parijs 2012 (deel 1)
Volgend bericht: Bugatti Veyron GSV Bianco – New Light Blue [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. bigbrabo zegt

    27 september 2012 om 08:47

    Niet echt een hele fraaie auto, maar waarschijnlijk oer betrouwbaar.

    Login om te reageren
    • widodh zegt

      27 september 2012 om 14:14

      @bigbrabo: Ik heb de gewone Auris Hybride. Niet de mooiste auto, al zeker niet lelijk. Maar na 55.000km in iets meer dan een jaar nog steeds helemaal _niets_ mee aan de hand.

      Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    27 september 2012 om 08:57

    Toch wel zonde dat het ff moest duren voordat er een, toch wel mooie, auris wagon kwam. Maar zo te zien is het het waard. Ziet er echt wel goed uit.

    Login om te reageren
  3. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    27 september 2012 om 09:12

    Deze gaan we vaak zien op Neerlands wegen… 14% bijtelling is eigenlijk het enige dat telt. Kijk naar de Mégane. Eigenlijk had dit artikel in één zin gekund: nieuwe Auris Station, 14% bijtelling, medio 2013 bij de dealer.

    Login om te reageren
  4. lamborgfan zegt

    27 september 2012 om 09:25

    Ik zie geen verschil met die achterkant tussen de i 30, ceed en de auris.. (hebben ze toch een snufje duits)

    Login om te reageren
    • prisma zegt

      27 september 2012 om 23:34

      @lamborgfan: staaf eens met foto’s en argumenten.

      Login om te reageren
  5. Forza zegt

    27 september 2012 om 09:40

    Wat een enorme achterbumper heeft die auto! Verder best leuk, gaat naadloos op in massa straks.

    Login om te reageren
  6. desjonnies zegt

    27 september 2012 om 09:41

    Dus een auto met een dikke, vette, zware kont wordt als “sports” aan de man gebracht?
    Me had hem F.A. genoemd, Fat Ass.

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      27 september 2012 om 11:34

      @desjonnies: je weet inderdaad niet wat je ziet, als je deze auto straks afgeladen vol met familie incl. doorhangende achterkant op vakantie naar zuid-frankrijk ziet tuffen.

      Login om te reageren
  7. Design_Driven zegt

    27 september 2012 om 10:06

    Gadverdamme, wat is Toyota (en Lexus) toch de weg krijt.

    Login om te reageren
  8. notsobig zegt

    27 september 2012 om 10:06

    Wat mij betrefd was die botox in de achterbumper niet nodig, verder hele nette mooie degelijke auto!

    Login om te reageren
  9. potver7 zegt

    27 september 2012 om 10:19

    Note to Toyota: die rare gaten in de bumpers, die jullie opvullen met reflectors en mistpitjes, zijn leuk op een paar modellen, of op speciale (sportievere) uitvoeringen. Niet op ALLES wat uit jullie fabrieken komt rollen. Voor je het weet roept ene Clarkson dat jullie ontwerpers lui zijn…

    Login om te reageren
  10. meneersander zegt

    27 september 2012 om 12:06

    Ze hebben het door bij Toyota!

    Login om te reageren
  11. glashelder zegt

    27 september 2012 om 12:49

    13 in een dozijn design.

    En ja, dat vindt iedereen mooi.

    Login om te reageren
  12. pier zegt

    27 september 2012 om 13:27

    Vooral de achterkant is onmeuuunig lelijk!

    Login om te reageren
  13. Jesper zegt

    27 september 2012 om 17:53

    Touring Sports, niet te verwarren met Sports Tourer? …

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North