• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota FT-86 nu al getuned door TRD

Auteur: robbie, gepost 2 november 2011 om 18:28 – 54 Reacties

Toyota FT-86 getuned door TRD


Dit is te gek voor woorden! De productieversie van de Toyota FT-86 is nog lang niet officieel onthuld, maar inmiddels zijn er al zoveel foto’s en specificaties gelekt dat het bizar begint te worden. Vandaag hebben we scans voor jullie uit een foldertje van TRD (Toyota Racing Development). Dat is zeg maar de huistuner van Toyota. En dus zien we een extra dikke uitvoering van de FT-86.

De achterwielaangedreven FT-86 heeft onder de motorkap een 2 liter motor met 200 pk en weegt net iets meer dan 1.200 kilo. En met zo’n spoilerpakketje van TRD ziet het er toch wel lekker uit, helemaal met 4 uitlaatpijpen. En vind je die Lexus-look achterlichten helemaal niks? Dan kan je altijd nog bij Subaru terecht voor de BRZ.

Dit is overigens al de tweede getunede FT-86 die opduikt. Eerder zagen we er al eentje die was aangepakt door Modellista. (via: ft86club.com)

Toyota FT-86 TRD

Toyota FT-86 TRD

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Toyota GR 86 officieel: meer pk's en motorinhoud!
  • Toyota tilt de Tacoma naar een nóg hoger niveau
  • toyota gr 86
    Zo kun jij al snel plaatsnemen in de Toyota GR 86

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

ft-86, Toyota, trd, tuning

Vorig bericht: « De rijkste automotive ondernemers van Nederland [Quote 500]
Volgend bericht: Nieuwe Ford Mondeo op video betrapt! »

Lees Interacties

Reacties

  1. raoulkroes zegt

    2 november 2011 om 18:31

    De voorkant is redelijk, maar de achterkant…

    Login om te reageren
    • label89 zegt

      2 november 2011 om 19:06

      @raoulkroes: achterlichten lijken rechtstreeks van de Subaru Impreza STI af te komen…

      Login om te reageren
  2. jay448 zegt

    2 november 2011 om 18:32

    Uuh, apart zullen we zeggen

    Login om te reageren
  3. bozewolf zegt

    2 november 2011 om 18:32

    Nog geen lijstje van TRD met mogelijke onderhuidse aanpassingen?

    Tsk!

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      2 november 2011 om 19:12

      @bozewolf:
      – Verstelbare dempers met sportveren, verstelbaar in hoogte. klinkt als een schroefset.
      – Brembo remmen met zes zuigers voor en vier achter
      – Stalen remleidingen
      – Spor remblokken
      – Sportuitlaat
      – Sport luchtfilter
      – Sport oliefilter
      – Een deur stabilisator. Een soort veerpootbrug, maar dan in de deuropening waardoor chassisroll wordt verminderd.
      – Veerpootbruggen, sway-bars en roll-bars

      – Wielen zijn 18 inch

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        2 november 2011 om 20:22

        @rotarypowah: Hm onder het mom strak, strakker strakst?

        Login om te reageren
        • rotarypowah zegt

          2 november 2011 om 22:12

          @bozewolf: Neh.. Het is een FT-86++. De ‘strakst’ versie komt laterk, of van een ander bedrijf.
          Maar dat is ook weer afhankelijk van je interpretatie van ‘strakst’ natuurlijk :P

          Login om te reageren
  4. Matthijs zegt

    2 november 2011 om 18:35

    die achterlichten blijven lelijk.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      2 november 2011 om 18:45

      @Matthijs: Die vind ik nou net zo mooi. Ik vind eerder de achterste wielkasten niet zo mooi. De wielkasten zijn zo hoog dat het lijkt alsof het achterwiel een maatje kleiner is dan het voorwiel.

      Login om te reageren
  5. alcantara zegt

    2 november 2011 om 18:36

    Leuke Halfords mobiel. Vroemvroem!

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    2 november 2011 om 18:40

    Ik vind het mooi ,ook de achterkant.

    Login om te reageren
  7. vale46 zegt

    2 november 2011 om 18:43

    Mooi gedaan! Ik vraag me af of er nog wel standaard exemplaren gaan overblijven, de doelgroep van deze auto zijn namelijk jongere mensen met benzine in hun aderen. Laat dat nou de mensen zijn die het meeste van tuning houden.

    Zouden de gelekte foto’s expres gelekt zijn of heeft Toyota zoveel onbetrouwbare werknemers?

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      2 november 2011 om 18:51

      @vale46: inderdaad.. en Toyota richt zich met dit model heel erg op de aftermarket / tuning wereld. Dat scheelt.

      Login om te reageren
  8. theblackstig zegt

    2 november 2011 om 18:45

    Moet wel een photoshop zijn, of een rare scan, kijk eens naar de wielen, die zien er erg plat uit.

    Login om te reageren
    • baap zegt

      2 november 2011 om 19:03

      @theblackstig: joh.. ;)

      Login om te reageren
  9. jdmfan zegt

    2 november 2011 om 18:46

    Ik vind hem nog mooier dan de Modelista

    Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    2 november 2011 om 19:04

    Oh Yeah! Ziet er goed uit! Zoals altijd!

    Login om te reageren
  11. xilver zegt

    2 november 2011 om 19:58

    Mooi, maar een ware opvolger van de Supra vind ik het (voorlopig) nog niet.

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      2 november 2011 om 20:02

      @xilver: hoef je ook niet te vinden, want dat is ’t niet..

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        2 november 2011 om 20:29

        @rotarypowah: Hebben ze in een recent verleden gezegd dat dit een Supra-opvolger zou worden?

        Login om te reageren
        • rotarypowah zegt

          2 november 2011 om 20:32

          @xilver: niet dat ik weet. En als ze dat wel hebben gedaan, waren ze waarschijnlijk dronken. Dronken mensen moet je niet te serieus nemen.

          Login om te reageren
    • baap zegt

      2 november 2011 om 20:20

      @xilver: Niet te vergelijken!!

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      2 november 2011 om 20:21

      @xilver: Zoals RP idd zegt, it’s not even close.

      AE86 => FT86

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        2 november 2011 om 20:30

        @bozewolf: Dan is het inderdaad een waardige opvolger, ik had altijd gedacht dat Toyota deze wagen als Supra-opvolger aanschouwde.

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          2 november 2011 om 20:43

          @xilver: Het is een beetje stil rond de Supra opvolger inderdaad. Benieuwd of dat nog wat gaat worden en zo ja, op wat voor manier?

          Ik vrees dat de ouwe Supra echt voorgoed dood is. Met deze nieuwe FT-86 lijken ze de ouwe AE wel weer een nieuwe incarnatie te hebben gegeven, een geslaagde ook zo op het oog.

          Benieuwd naar de eerste rijtests e.d.

          Login om te reageren
          • xilver zegt

            2 november 2011 om 20:49

            @bozewolf: Ik ook, maar ik twijfel er niet echt aan dat deze tests goed zullen zijn. Toyota heeft in het verleden nog erg dikke en betrouwbare wagens gemaakt en ik denk niet dat ze dat hebben afgeleerd.

            Een laatste aanblik van de Supra dan maar!
            De mother of all Toyotas! (de Hilux is dan weer de daddy ;-))

            Login om te reageren
            • rotarypowah zegt

              2 november 2011 om 20:59

              @xilver: op Speedhunters.com binnenkort een feature met een Supra MKIII met 2500 peekaatjes. Geniale wagens zijn ’t.

              Login om te reageren
              • bozewolf zegt

                2 november 2011 om 21:49

                @rotarypowah: 2500? Ernstig lol. Wel met de originele 1 dan wel 2JZ?

                MkIII best een lelijk hok, maar je kon em wel gewoon met 280pk kopen in begin 90’s…

                sowieso veel Japanse auto’s met leuke knalmotoren uit die tijd. Toyota Chaser b.v., nog zo’n funbak met belachelijke potentie.

                Of de Eunos Cosmo met 3 wankel 2 liter, nog steeds een favo blokje om in een RX-7 te swappen.

                Jappen bouwden echt meesterlijke shit in die tijden. ’t zag er niet altijd even goed uit, maar motorisch waren ze geweldig bezig.

              • rotarypowah zegt

                2 november 2011 om 21:58

                @bozewolf: nee, dat niet. Ligt een V8 in, 3UR-FE. Van 5.7 opgeboord naar 6.2.
                TopSecret heeft een ooit een V12 in een Supra gehangen trouwens.
                Wat betreft die Cosmo.. hou op! Weet er alles van ;) In geval van de 20B (3 schijfs wankel) ECCS model, voorzien van touch-screen navigatie, on-board tv, GPS en ga zo maar door.. In 1991!

                Zo’n 20B staat hoog op mijn verlanglijstje voor mijn project RX-7..

              • bozewolf zegt

                2 november 2011 om 22:28

                @rotarypowah: [rude] Ik krijg ook zo’n ontiegenlijk stijve pik van zo’n pruttelende opgefokte 20b REW[/rude]. Die Wankel knorretjes hebben echt één van de lekkerste geluidjes die er zijn, de 13b mag er ook wezen maar met een extra rotortje heeft het toch wat meer knor.

                En groot zijn ze niet, je kan ze overal inhangen. Heb ze ook al in RX-8 zien liggen met een watermeloen sized turbo. Insanity.

                20b RX-7 is echt ultiem lekker. De RX-7 is sowieso één van mn favo auto’s qua styling, qua idee erachter, qua wat je ermee kunt.

                Punt ermee is wel dat je hier in Europa snel bent aangewezen op echte specialisten, want ik betwijfel of de lokale garageboer de ins & outs kent van zulke units.

                Maar goed, RX-7, NSX, Supra, Skyline…wat een periode. En toen kwamen de souped up Scooby’s en Evo’s ook op de scene. En je had de lompe Mitsu GTO/3000GT nog.

                Japan (L)

              • rotarypowah zegt

                2 november 2011 om 22:35

                @bozewolf: Eens eens eens.. Vaak gedacht die RX te verkopen, maar puntje bij paatje… Nee hoor, never, nooit.
                Ding schiet vlammen uit de uitlaat.. :D

              • bozewolf zegt

                2 november 2011 om 22:37

                @rotarypowah: En terecht :D Wat heb je, FC, FD? Import of een linksgestuurde?

                Dingen zijn best zeldzaam in NL, ik zie ze bijna nooit.

              • rotarypowah zegt

                2 november 2011 om 23:26

                @bozewolf: FC :D

              • rotarypowah zegt

                2 november 2011 om 22:00

                @bozewolf: Hmz.. zie net wat je bedoelt met ‘ lijlijk hok’.. het is de MK IV die ik bedoelde ;)

              • xilver zegt

                2 november 2011 om 22:20

                @bozewolf: Man, je noemt mijn hele garage op in Gran Turismo 1! Geniale wagens gewoon!

              • Bart_V zegt

                2 november 2011 om 22:33

                @bozewolf: Vroeger toen de Celica, MR2,Supra en de Corolla GTI nog gebouwd werden en motor blokken van toyota nog echt bullitproof waren dat waren tijden

                ben wel zeer benieuwd naar de revieuws van de FT86 (ook de BRZ)
                en deze TRD versie? Zet maar voor de deur naast mijn Corolla :D

              • speedlimit zegt

                3 november 2011 om 00:02

                @bozewolf:

                Chaser en potentie…
                iets wat velen niet weten…laat staan het bestaan van het model zelf.
                Heb er zelf 1 voor de fun…een 1jz-gte die gekieteld is en kwa vermogen tegen een veyron aanzit ;)
                Is wel een aardige sleeper zo want optisch is ie helemaal standaard…wat ook zo blijft ;)

              • bozewolf zegt

                3 november 2011 om 01:48

                @speedlimit: Cool, man. Hier in Nederland of woon je ergens anders? Als in NL, waar heb je ’t ding weg? Chasers waren alleen JDM toch?

              • speedlimit zegt

                3 november 2011 om 02:02

                @bozewolf:

                Heb m laten importeren uit japan naar NL toe.
                Minpunt vond ik wel het stuur aan de rechterkant maar dat went gelukkig snel.
                Keer op keer verbaast deze auto me wat betreft de rij eigenschappen.

  12. bruinbeer zegt

    2 november 2011 om 20:35

    een gave auto zo hoor. niks op aan te merken.

    Login om te reageren
  13. dotternetta zegt

    2 november 2011 om 20:43

    slecht perspectief in de eerste afbeelding!

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      2 november 2011 om 21:21

      @dotternetta: maar daar gaat het niet over..

      Login om te reageren
  14. sirmustang zegt

    2 november 2011 om 21:43

    dit is gewoon om te janken

    Login om te reageren
  15. Jesper zegt

    2 november 2011 om 23:39

    Leuk dat alle liefhebbers van jappen hier bijeen komen en er even geen gezeur is over BMW’s of Audi’s. Japanse liefhebbers vinden alle merken even prachtig, en Duitsers kraken alle merken behalve hun eigen af. Typisch…

    For me, ik kan niet wachten tot ik ‘m in de showroom heb! Heerlijk om eindelijk weer een sportwagen te hebben, en laten ze alsjeblieft (!) de naam FT-86 aanhouden en niet alsnog met MR2 of Celica aan komen :)

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      2 november 2011 om 23:40

      @Jesper:

      Ohja, Toyota! Doe eens een T-Sport terug brengen!! 250pk ofzo :D

      Login om te reageren
  16. G-Ammo zegt

    2 november 2011 om 23:40

    Wat is er toch met jullie aan de hand?
    Toyota komt eindelijk met een sportief bakje en dan gaan er nog mensen zeiken, maar zodra er een raar, maf, onbekend autootje met meer dan 500pk aan komt kakken komen jullie klaar op je scherm.

    De FT-86 is heel mooi!!!

    Wacht maar tot je hem in het echt ziet… the heads will turn guarenteed.

    Login om te reageren
  17. Freewarefreak zegt

    3 november 2011 om 00:06

    Erg gaaf! En het gaat rap. Weet je nog?

    http://www.autoblog.nl/de-toyota-ft-86-laat-zich-zien#comment-2800296

    En dit is kit 2. Het begin van vele, vele, modificatie spulletjes.

    Login om te reageren
  18. glennvdv911 zegt

    3 november 2011 om 01:28

    BAH wat een bedrocht,nissan juke trekjes ook zón ROLLERCOASTER geval !!!

    Login om te reageren
  19. glennvdv911 zegt

    3 november 2011 om 01:31

    gedrocht foutje !!!

    Login om te reageren
  20. Flatfour zegt

    3 november 2011 om 03:39

    Als je deze auto niet mooi vind kun je maar beter hier niet meer reageren.
    Deze op de weg ziet rijden verdraait meenigeen zijn nek!

    Login om te reageren
  21. V-Power zegt

    3 november 2011 om 08:30

    )

    Zoiets dan? Komt ook van ft86club – TRD

    Login om te reageren
  22. pikes83 zegt

    3 november 2011 om 12:49

    prachtig kan niet wachten.verwacht geen super sprint tijden op een recht stuk,wel dat die gewoon super veel fun is op bochttige wegen.

    Login om te reageren
  23. bozewolf zegt

    3 november 2011 om 16:51

    Is er al een idee hoeveel dit leuks moet kosten?

    Login om te reageren
    • pikes83 zegt

      3 november 2011 om 19:10

      @bozewolf: ik denk net onder de prijs van een golf gti.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North