• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota hard op weg grootste fabrikant 2012 te worden

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 juli 2012 om 19:10 – 50 Reacties

Toyota Aygo


Als het gaat om de vraag ‘wie verkoopt de meeste auto’s’, dan blijft het de laatste jaren stuivertje wisselen. GM mocht zijn oude vertrouwde plek op de troon vorig jaar weer innemen, maar zoals de zaken er voor staan worden ze daar dit jaar nog door Toyota afgewipt.

In de eerste helft van 2012 verkocht Toyota 4,97 miljoen voertuigen, en dat zijn er 300.000 meer dan GM, zo bleek vandaag uit cijfers die beide concerns publiceerden. Het is een veilige aanname dat de problemen als gevolg van de aardbeving/tsunami inmiddels (grotendeels) zijn opgelost. Die 8,48 miljoen moeten ze zoals het er nu uitziet op hun sloffen halen.

GM verkocht vorig jaar 9,03 miljoen auto’s, een aantal dat ze dit jaar waarschijnlijk minimaal gaan evenaren, maar of hun cijfers genoeg zullen zijn om Toyota te stoppen… De nummer 2 van vorig jaar, Volkswagen, zit ook in de lift, maar het zal waarschijnlijk nog even duren voordat het VAG-concern zijn begeerde nummer 1-positie veilig stelt.

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Subaru en Toyota
    Subaru en Toyota maken auto die wél in NL scoort
  • toyota elektrisch
    Toyota strijdt in de VS tégen elektrische auto's

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, GM, Toyota, vag, Volkswagen

Vorig bericht: « Smart ❤ Brabus, EV’s in de lift en een Porsche 911 Turbo met 900 eco-pk #Groen7
Volgend bericht: Auto’s in boterhamzakjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    25 juli 2012 om 19:14

    Denkt dat VAG wel de grootste is.. Volkswagen alleen niet..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      25 juli 2012 om 20:01

      @dennisr:
      Jammer Dennis als je de tekst goed leest gaat het over vag en die zijn “nog” niet de grootste.

      Login om te reageren
    • flipper zegt

      27 juli 2012 om 08:41

      Wel jammer dat het meer om kwantiteit draait dan om kwaliteit tegenwoordig bij Toyota.

      Login om te reageren
  2. agera zegt

    25 juli 2012 om 19:16

    Ik gun het de Japanners van harte, het lijkt alsof de Japanners na de grote aardbeving sterker eruit zijn gekomen. Japanners hebben een zeer grote wilskracht en altijd de intentie om de beste en de grootste te zijn. Een trots volk met schitterende producten ook buiten auto’s en ik heb wel een sympathie voor Japan.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      25 juli 2012 om 19:18

      @agera: Japanners de intentie om de grootste te zijn?

      zo zie je maar, met alleen wilskracht haal je niet alles..

      Login om te reageren
      • agera zegt

        25 juli 2012 om 19:33

        @dennisr: Yup een mooi land, mooie mensen en nog belangrijker mooie producten, waren er maar meer landen als Japan.

        Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    25 juli 2012 om 19:17

    Jammer genoeg wel.

    Login om te reageren
  4. Dev zegt

    25 juli 2012 om 19:19

    Maar welke auto’s zijn het dan die het meeste verkopen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de modellen zoals wij die hebben wereldwijde bestsellers zijn. Is het de Amerikaanse Camry? The Jap Domestic Market?

    Login om te reageren
    • lennertg zegt

      25 juli 2012 om 19:32

      @Dev: Wat dacht je van heel africa, alle pickups van de VN, …

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      25 juli 2012 om 19:41

      @Dev:
      Als je op alle markten actief bent hoef je niet overal de grootste te zijn om uiteindelijk het meeste te verkopen.
      Nederland is niet het centrum van de wereld.

      Login om te reageren
  5. pokerface zegt

    25 juli 2012 om 19:38

    Het VAG-concern speelt vals door gewoon extra wagens op kenteken te zetten om zo de grootste fabrikant te worden.
    Dit gebeurd in Nederland regelmatig.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      25 juli 2012 om 19:59

      @pokerface:
      Dat klopt maar dat betekend nog niet dat ze nooit verkocht worden. Die dingen worden het jaar daarop als voorraad auto’s verkocht en tellen dan niet mee in de statistieken.
      Als ze het navolgende jaar naar het buitenland zouden verdwijnen zou Pon de boel flessen.

      Maar als ze graag verliesnemen om de grootste te zijn moeten ze dat zelf weten al denk ik niet dat dat gebeurd.

      Login om te reageren
    • pietjepuk zegt

      25 juli 2012 om 20:03

      @pokerface:
      Meerdere importeurs stellen auto’s in december op kenteken om targets / bonussen vanuit de fabrikant te halen. In januari worden de auto’s met extra korting aangeboden, en worden alsnog verkocht als “overjarig” model. Op zich niet heel spannend, gebeurt jaarlijks en bij meerdere merken, niet alleen bij VAG.

      Login om te reageren
  6. norge zegt

    25 juli 2012 om 20:09

    Kun je nagaan de grootste …En dat zonder tien andere merken over te nemen .En hoe ? Gewoon door eerlijke(niet premium) kwaliteits auto’s te bouwen.Daar kan VAG (Volkswagen) Nog wat van leren,waar ze ook nog wat van kunnen leren is de service na de verkoop.Niet je klanten met je design fouten laten zitten….

    Login om te reageren
    • pietjepuk zegt

      25 juli 2012 om 20:14

      @norge: Haha, wat heb je tegen ‘premium’, is dat vies of zo, of boven budget?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        25 juli 2012 om 20:21

        @pietjepuk: Premium staat bij mij voor veel geld voor vergane glorie.Oftewel het beruchte “gebakken lucht”.En dat heeft voor persoonlijk niets met budget te maken .Alle merken kunnen een luxus klasse auto maken, dus voor mij graag een luxe Aziaat die kwalitatief goed is zonder dat rare luchtje .

        Login om te reageren
        • norge zegt

          25 juli 2012 om 20:22

          @norge: Edit + een mij tussen voor en persoonlijk.

          Login om te reageren
        • pietjepuk zegt

          25 juli 2012 om 20:25

          @norge: en daarom rijd je een Hyundai, haha

          Login om te reageren
        • integraturbo zegt

          26 juli 2012 om 19:02

          @norge: Ik zie het meer als een sausje.

          Ook zo dubbel:
          Een “premium” auto moet er vooral duur uitzien. Chromen strippies, aaibaar dash, liefst leer natuurlijk. Maar als je vervolgens een commercial op de radio hoort dan zijn het de “voordeel” en “groen/label” verhalen die je aan moet horen.

          Login om te reageren
    • desoper zegt

      25 juli 2012 om 20:26

      @norge: Veel jappen-fanboys gaan deze uitspraak dat Toyota niet premium is, niet leuk vinden.

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        25 juli 2012 om 20:33

        @desoper: Ik ben een jappen-fanboy, maar ik maal niet om die uitspraak.
        Voor mij is het enige wat belangrijk is, is dat het goed (blijft) gaan met de japanse merken. Niet zo zeer alleen in NL maar over het algemeen. En daarom gun ook ik het Toyota van harte.

        Login om te reageren
        • desoper zegt

          26 juli 2012 om 09:08

          @toyotafortuner: Hier snap ik dus helemaal niets van.
          Wat is jouw belang dat het goed gaat met een merk waarvan jij een auto bezit? Toyota is net zoals 99% van de andere bedrijven een instantie die zo veel mogelijk winst wil maken. Wat jij hiervan vindt of denkt, daar hebben ze schijt aan (al doen de meeste bedrijven wel anders geloven). Zoveel mogelijk winst is het enige dat telt.

          Zelf ben ik in het bezit van een Audi, waarmee ik tevreden ben. Maar mocht morgen heel VAG naar de klote gaan, dan zal ik daar echt geen traantje om laten.

          Login om te reageren
          • integraturbo zegt

            26 juli 2012 om 18:46

            @desoper: Dat kan toch kloppen? Ik bezit een Honda en rijd dat al 9 jaar (meerdere modellen gehad). Naast de auto ook andere dingen van hun in mijn bezit (buitenboordmotor, aggregaat en nog een motor). Maar als blijkt dat Honda morgen om de een of andere reden niet meer zou bestaan of weet ik veel wat dan zou ik dat jammer vinden.

            Login om te reageren
        • desoper zegt

          26 juli 2012 om 09:09

          @toyotafortuner: mocht je aandelen hebben, of werken voor Toyota dan kan ik me jouw reactie natuurlijk wel indenken.

          Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      25 juli 2012 om 23:36

      @norge: je hebt helemaal gelijk.

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      26 juli 2012 om 23:57

      @norge:

      Tja wat zal die verveel van een parkeerwachter a la rechercheur toch zuur opkijken vanachter de pc in t internetcafé…want t zou allemaal niet waar zijn :)

      Login om te reageren
  7. Calimero zegt

    25 juli 2012 om 20:33

    Apart Duits kenteken op die Aygo trouwens….

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      25 juli 2012 om 20:55

      @milan0: is dan ool niet duits.. beter kijken!

      Login om te reageren
  8. johanw zegt

    25 juli 2012 om 21:43

    ach ja ik kan Norge geen ongelijk geven…heb 9 jaar honda gereden en nu een redelijk dikke BMW en ik zie hier dingen kapot gaan die je bij een Jappanner nooit tegen zult komen.

    en Coulance…joh dat woord kennen ze bij BMW nog geeneens, laat staan bij VW waar PON tot nog niet zo lang geleden rustig meldde niets te weten van TSI problemen.

    japans is kwalitatief gewoon beter.

    Login om te reageren
    • pietjepuk zegt

      25 juli 2012 om 21:53

      @johanw: je hebt wel gelijk, wat er niet op zit, kan ook niet kapot gaan ;-)

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        25 juli 2012 om 23:43

        @pietjepuk:
        Dat kan je ook omdraaien, wat nog niet uitontwikkeld is en dus nog niet betrouwbaar moet je ook niet verkopen en dan de klant met de ellende laten zitten.

        De japanners zijn een trots volkje dat zich oprecht schuldig voelt als ze falen dus die gooien iets pas op de markt als ze zeker zijn dat het goed is.

        Login om te reageren
      • imba zegt

        26 juli 2012 om 00:16

        @pietjepuk: Leuke trol poging. Een Japanner volgepropt met electronica gaat nu eenmaal niet stuk. In tegenstelling tot een Duitser.

        Login om te reageren
        • integraturbo zegt

          26 juli 2012 om 19:16

          @imba: Mooie FD2 ;-)

          Login om te reageren
    • pokerface zegt

      26 juli 2012 om 12:28

      @johanw: TSI problemen of TDI problemen. Bij VAG niet geheel onbekend als je Google’s resultaten ziet.

      Login om te reageren
      • popoff zegt

        26 juli 2012 om 15:39

        @pokerface: Moet je eens proberen op ‘HDI-Problemen’ / ‘D4D-problemen’ /’JTD-problemen’/’etc.’ Kom je op een zelfde aantal resultaten via Google.. Dus je punt is ?

        Login om te reageren
  9. pikes83 zegt

    26 juli 2012 om 01:12

    Gek dat ze geen eens nummer 1 willen zijn,maar dat ze het toch weer worden.

    Login om te reageren
  10. pursuit zegt

    26 juli 2012 om 07:57

    Autoblog lekker pro VAG..

    Login om te reageren
  11. popoff zegt

    26 juli 2012 om 08:10

    Ben ik de enige die mij verbaas over de reacties hierboven.
    Met stelt in het bericht dat de strijd om wereldoverhersing gaat tussen Toyota en GM. Nu word het -ALWÉÉR- een “Bash-feest” tussen Japan en Duitsland.
    Nu was Opel toch niet meer ‘geheel’ van GM, dus vanwaar deze strijd. Daarnaast zie ik weer de zelfde figuren de strijd aangaan. De Pro-Duits tegen de Pro-Japans (\Aziatisch) Waarom toch altijd die strijd? Ik heb misschien nieuws voor jullie jongens. Geen van de partijen zal zich -OOIT- gewonnen geven en jullie hebben allemaal gelijk. Jullie kijken namelijk alleen maar naar jullie -eigen- budget/smaak/voorkeur. Het komt op mij over dat er een hele hoop “narcisten” zich gedwongen voelen op een een forum als deze zich te uiten. Jammer, Auto’s kunnen zo leuk zijn zonder al dit soort gezeik. Probeer eens wat verder te kijken dan je eigen achtertuin. (ook al is het daar nu prima vertoeven met dit weer !)
    OT, Maakt me niet uit -wie- de grootste is. Koopt toch wat ik wil/kan betalen. Lekker belangrijk wat een ander daar van vind, het zijn mijn centen !

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      26 juli 2012 om 08:48

      @popoff: Discussieren kan gewoon, maar dat kinderachtige partijdige voorspelbare gelul continu, gebaseerd op poep en 0 onderbouwing. Net als mensen die zich Ajax-fan noemen terwijl ze ’t elftal niet eens kennen.

      Login om te reageren
      • integraturbo zegt

        26 juli 2012 om 19:09

        @kaasboerin: Wij zijn dan ook geen haar beter dan op een voetbal-forum..

        Login om te reageren
    • flipper zegt

      27 juli 2012 om 08:38

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  12. xxxx zegt

    26 juli 2012 om 08:44

    Laat iedereen toch lekker kankeren, joh.

    Login om te reageren
    • popoff zegt

      26 juli 2012 om 11:34

      @xxxx: Kuis je taal a.j.b. Dat ‘kankeren’ is een (vervelend) aanwensel, klinkt asociaal en maakt dat mensen je ook als zodanig bekijken. Mag hopen dat het niet nodig is voor je om met deze ziekte geconfronteerd word om dit vervelende aanwensel af te leren. Ik ben niet ‘roomser dan de Paus’ actuele ziektes als scheldwoord gebruiken is gewoonweg niet nodig. Misschien iets té gevoellig voor, maar als je kind leukemie heeft gehad word je dat, sorry !

      Login om te reageren
    • geengeldvooreennieuwe zegt

      26 juli 2012 om 20:27

      @xxxx: Ik neem aan dat je nog niemand in je omgeving kwijt bent geraakt aan deze ziekte. De keiharde realiteit is dat de kans klein is dat jij dat niet mee gaat maken. Ik gun iedereen het beste, dus ik hoop dat jou dat bespaard blijft. Met mij zijn er veel anderen hier die het zouden waarderen als je je taalgebruik zou aanpassen.

      Login om te reageren
  13. luxaeterna zegt

    26 juli 2012 om 15:37

    Ik moet altijd aan schijt denken als ik mensen hoor zeggen “kankeren”, “kankerkop” etc. Dan ben je gewoon een lompe boer. Echt waar, ik word daar echt extreem pissed van, en zou je dan graag verbaal afbreken tot aan de grond toe.

    Verzorg eens mensen met kanker, kijk eens hoe hun lichaam moet vechten tegen de kanker en tegen de extreem bijtende en pijnlijke chemo, die hun vaak hun enige kans nog is. Probeer wat te zeggen tegen de jonge kinderen en vrouw van een man die voor een routine-onderzoek met wat vage klachten op controle gaat, en vervolgens binnen de 3 weken sterft aan extreem agressiefe kanker. De wanhoop bij de familie, het verdriet van de kinderen, het tegen beter weten in blijven vechten van de artsen en verzorgend personeel.

    Bende apen, denk eens wat na. Bah.

    Login om te reageren
  14. luxaeterna zegt

    26 juli 2012 om 15:40

    Zo, dat moest er even uit.

    Login om te reageren
    • integraturbo zegt

      26 juli 2012 om 19:14

      @luxaeterna: Bijna iedereen komt te overlijden aan die ziekte, dus personen met zulk taalgebruik komen er zelf nog wel achter.. ;)

      Login om te reageren
  15. xxxx zegt

    26 juli 2012 om 22:19

    LOL! Wat een hoop gekanker om het woordje kankeren, kanker zeg.

    http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=kankeren&lang=nn

    Login om te reageren
    • geengeldvooreennieuwe zegt

      27 juli 2012 om 00:17

      @xxxx: Het enige effect wat je hiermee bereikt is dat je jezelf nog verder naar beneden haalt. Of verwacht je dat mensen nu tegen je opkijken?

      Login om te reageren
  16. popoff zegt

    27 juli 2012 om 10:30

    Okay, we hebben een ‘like-knop’ tegenwoordig, waar zit de ‘dislike-knop’ of de ‘ban-knop’?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North