• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Land Cruiser V8 gefacelift [updated]

Auteur: robbie, gepost 28 december 2011 om 16:48 – 95 Reacties

Toyota Land Cruiser V8 facelift


Het grootste apparaat dat Toyota in hun folder heeft staan is geupdate en heeft ook eindelijk een rits LEDjes in de koplampen gekregen. Daarnaast is er nog gesleuteld aan de techniek uiteraard.

In Japan heeft Toyota alvast de grote broer van de reguliere Land Cruiser onthuld, maar in Europa moeten we nog even geduld hebben. Pas tijdens het Autosalon van Brussel in januari zal de opgefriste Land Cruiser V8 zijn Europese debuut beleven.

Toyota heeft het Multi-Terrain Select systeem geupdate waardoor je nu in staat bent om op zeer lage snelheid een soort van cruisecontrol in te schakelen terwijl je door het terrein rijdt. Onder de motorkap ligt in Japan enkel een 4.6 liter V8 met 318 pk/460 Nm. Naar alle waarschijnlijkheid zal deze motor niet in Nederland leverbaar worden.

Sinds 2010 wordt de Land Cruiser V8 namelijk alleen nog maar met een 4.5 liter V8 diesel (286 pk/650 Nm) geleverd in Nederland. Of die motor ook nog onder handen is genomen zullen pas over enige tijd weten als Toyota het Europese persbericht de wereld instuurt.

Het is overigens wel te hopen dat het Toyota gelukt is om de Co2 uitstoot een beetje omlaag te schroeven zodat de prijs van 130.195 euro een beetje omlaag kan in Nederland. (via: carscoop)

En om verwarring te voorkomen: Toyota heeft dus 2 (compleet) verschillende modellen in hun gamma met de naam Land Cruiser. Aan de ene kant heb je de Land Cruiser (met V6) die voorheen ook wel “Land Cruiser 90” of “Land Cruiser Prado” werd genoemd en aan de andere kant heb je dus deze enorme Land Cruiser V8 die ook wel Land Cruiser 100 of Land Cruiser 200 wordt genoemd.

PS Dat rare kleine achteruitkijkspiegeltje dat links vooraa zit zullen we in Europa sowieso niet terug zien.

Update: Volgens deze comment krijgt de nieuwe Land Cruiser een 4.5 V8 diesel van 272pk EURO5 en de 4.6 V8 benzine van 318pk, beide gekoppeld aan een 6-traps automaat.

Toyota Land Cruiser V8 facelift

Toyota Land Cruiser V8 facelift

Toyota Land Cruiser V8 facelift

Toyota Land Cruiser V8 facelift

Toyota Land Cruiser V8 facelift

Toyota Land Cruiser V8 facelift

Ook interessant!

  • Toyota voorkomt doorverkoop Land Cruiser door terrorisme
  • speciale Land Cruiser
    Deze speciale Land Cruiser kost slechts 55K
  • Kahnn International Land Cruiser
    Khann International Land Cruiser kost €286 MRB per MAAND
  • Heet! Land Rover Defender V8 met 525 pk is hier

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

brussel-2012, facelift, land-cruiser, SUV, Toyota, V8

Vorig bericht: « Is dit de opvolger van de Ferrari Enzo?
Volgend bericht: Wie heeft in 2011 de meeste reacties gepost? »

Lees Interacties

Reacties

  1. The360box zegt

    28 december 2011 om 16:51

    Ik moet zeggen dat hij er saai en typisch Chinees uitziet. En het is niet een ruige krachtpatser zo te horen.

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      28 december 2011 om 16:56

      @The360box: Dan moet je er eens in het echt naast staan ;)

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      28 december 2011 om 17:16

      @The360box: Het is een Japanse bak, niet Chinees. En ja, hij ziet er verdomd Japans uit, op de USA versies na, die zijn typisch USA-SUV-lelijk.

      En als je aan z’n ruigheid twijfelt heb je zeker nog nooit Top Gear gezien ? En het is niet voor niets dat veel Arabieren en de UN in de woestijn allemaal in een LC rijden …

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      29 december 2011 om 00:33

      @The360box: Ik vind hem er juist lekker ruig uitzien. Modern ruig, maar ruig. Zoals z’n voorgangers…

      Login om te reageren
  2. gforce zegt

    28 december 2011 om 16:55

    I-Force 4.5 V8 FTW! Bazen truck. Klaar.

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      28 december 2011 om 17:34

      @gforce: +1

      Login om te reageren
  3. toyotaprius zegt

    28 december 2011 om 16:56

    Dan toch maar de Toyota Tundra?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      28 december 2011 om 17:16

      @toyotaprius: die is idd nog een stukje groter ;)

      Login om te reageren
      • toyotaprius zegt

        28 december 2011 om 17:22

        @robbie: Volgens mij ook nog goedkoper in aanschaf hier, alleen geen diesel. Wel 4×4, maar vraag mij af hoe de terrein capaciteiten zijn.

        Login om te reageren
        • G-Ammo zegt

          28 december 2011 om 19:10

          @toyotaprius: Landcruiser is uiteraard beter offroad dan de Tundra… maar de Tundra is ook gewoon een hele goede 4×4, daar zorgen die Jappen wel voor :D

          Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            28 december 2011 om 21:27

            @G-Ammo: vindt ze allebei geweldig! Behalve 1 ding: waarom zo lelijk??????? Is net als een vriendin die heel goed kan koken, gezellig is, leuk, goed in bed, etc., etc… Maar zo lelijk als de nacht is…

            Login om te reageren
            • G-Ammo zegt

              29 december 2011 om 02:35

              @Svenska_Aeroplan_AB: Kwestie van smaak he maat :) Ik vond hem in het begin ook niet zo heel mooi, tot dat je hem in het echt ziet :D dan heb je echt wel iets van: wow…

              Login om te reageren
  4. toyotaprius zegt

    28 december 2011 om 17:02

    Ik vind de klassieke modellen meer hebben… dat blijven toch de Landcruisers. Het lukt Toyota om zelfs van de Landcruiser een onopvallende auto te maken, dat is ook een kwaliteit…. Maar wel jammer.

    Login om te reageren
    • G-Ammo zegt

      28 december 2011 om 19:16

      @toyotaprius: Klopt… wij hebben de Landcruiser 90 nog gehad met een 3.6 6 cilinder presidential uitvoering als ik me niet vergis. Ook een enorm BEEST! Als je dat in je spiegel ziet keek je wel uit :D Maar ik vind ook dat de oudere Landcruisers (de 100 en uiteraard ouder) het mooist.

      Login om te reageren
  5. mbevo zegt

    28 december 2011 om 17:03

    130,000euro!!!!! dan koop ik wel een 6,2 amg c-classe

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      28 december 2011 om 17:48

      @mbevo:
      Totdat je met je aanhangertje naar de stort moet of per ongeluk bij het perkeren op je oprit op het gras terecht bent gekomen.

      Login om te reageren
      • mbevo zegt

        28 december 2011 om 17:53

        @Hubert: Ik laat me huisvuil of stort gewoon ophalen,dus geen trekhaak of een taklota nodig

        Login om te reageren
        • autobart zegt

          28 december 2011 om 19:10

          @mbevo: Ja ouwe, zeker me huisvuil. Waarschijnlijk heb jij geen C63 AMG.

          Login om te reageren
          • mbevo zegt

            29 december 2011 om 18:15

            @autobart: Ik ben idd een bezitter van een 2010 c63amg,met amg +pakket wat wou je zeggen?

            Login om te reageren
    • pikes83 zegt

      28 december 2011 om 20:03

      @mbevo: ja zal ik mischien ook voor een nissan gtr gaan omdat je er gewoon niks aan hebt hier in nederland.maar buiten dat is het gewoon een icoon als het gaat om terrein wagens en snap ik best dat al die arabieren en de VN er massaal in rijden.

      Login om te reageren
    • Osca zegt

      29 december 2011 om 12:57

      @mbevo: Gozerrrrrr verschillende klassen! je gaat toch niet offroaden in je C63AMG =-=”

      Login om te reageren
    • mbevo zegt

      29 december 2011 om 13:44

      @mbevo: Pfffff wat hebben sommige mensen hebben echt een bril nodig

      Login om te reageren
    • bigcar zegt

      29 december 2011 om 15:02

      @mbevo: voor dat geld liever een cayenne S ;)

      Login om te reageren
      • mbevo zegt

        29 december 2011 om 18:16

        @bigcar: Voor ieder wat wils;)

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          29 december 2011 om 21:22

          @mbevo: +1, kwestie van smaak ;)

          Login om te reageren
      • agera zegt

        30 december 2011 om 02:27

        @bigcar: Of een dikke X5 of de G-KLASSE

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          30 december 2011 om 09:39

          @agera: laten we het toch maar houden op kwestie van smaak ;)

          Login om te reageren
  6. JvT zegt

    28 december 2011 om 17:06

    @robbie: geupdate —> geüpdatet

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      28 december 2011 om 17:13

      @JvT: daar heb ik nog nooit van gehoord ;) Het zal ongetwijfeld “correct” zijn, maar als je het niet erg vind laat ik geupdate staan.

      Login om te reageren
      • Renesis zegt

        28 december 2011 om 17:41

        @robbie: Het klopt wel geüpdatet, net als
        skate – jij/hij skatet – skatete – geskatet. Ziet en klinkt maf maar zo is wel correct Nederlands.

        Login om te reageren
      • JvT zegt

        28 december 2011 om 18:26

        @robbie:
        Ik ga er niet om hat0n :p

        Login om te reageren
  7. bass zegt

    28 december 2011 om 17:12

    Laatste foto is wel wijs .

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    28 december 2011 om 17:19

    dat zijn motorblok waardes van een 40 jaar ouwe Scout ..

    alleen waren die tenminste niet zo zwaar ..

    Login om te reageren
    • koenmb zegt

      28 december 2011 om 18:42

      @lincoln: Het koppel is hier veel belangrijker dan het vermogen (tenminste als deze autos gebruikt worden voor wat ze gemaakt zijn) en dat koppel is toch wel hoog voor een 4.5.

      Login om te reageren
      • kingdecay zegt

        28 december 2011 om 20:09

        @koenmb: dan nog. 650Nm uit een 4.5l V8 diesel lijkt weinig moet ik zeggen. Al zal dat koppel waarschijnlijk wel al vanaf 200rpm beschikbaar zijn of zo :)

        Los van dat : machtige wagen die Land Cruiser, al moet wel gezegde dat de afbeeldingen hem geen recht aan doen. Dit ding moet je gewoon in het echt zien om te kunnen appreciëren.

        Login om te reageren
  9. Renesis zegt

    28 december 2011 om 17:21

    Zal ongetwijfeld goed verkopen in het Midden-Oosten. Lekker in de zandbak spelen.

    Login om te reageren
  10. agera zegt

    28 december 2011 om 17:26

    Mensen niet te negatief graag, oke ik geef toe ook ik heb veel liever een Mercedes G-Klasse als ik een keuze zou moeten maken in dit segment.
    Maar dit is een echte werkpaard, mensen die een LandCruiser kopen kijken niet naar de buitenkant. De auto moet gewoon doen wat hij hoort te doen. Hij rijdt probleemloos door ruigterrein, maar ook in de woestijn of bij onbegaanbare wegen staat hij zijn mannetje. In Europa en vooral West-Europa niet echt populair, maar in de rest v/d wereld des te meer.
    Niet voor niks gaat deze auto als warme broodjes over de toonbank in het Midden-Oosten, Centraal-Afrika, Rusland en Zuid-Amerika. Samen met de Nissan patrol erg gewild in die regio’s.

    Niet de mooiste auto, maar wel een van de beste in zijn soort.

    Login om te reageren
    • Renesis zegt

      28 december 2011 om 17:34

      @agera: Hier in (west-)europa willen wij perse een ‘stylish’ SUV voor de hoge zit en veiligheid voor onszelf. Alsof wij de ruig terrein gaan opzoeken. Grappig is wel dat de huidige Landcruiser op Toyota.nl staat met prijzen, vraag me af hoeveel Landcruisers Toyota kan verkopen in NL en west-europa.

      Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      28 december 2011 om 17:35

      @agera: werd voor deze contreien ook nog niet het oude type Landcruiser gebouwd?

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      28 december 2011 om 17:36

      @agera:

      nope .. gewoon een luxe paard ..

      Login om te reageren
    • MarkieS zegt

      28 december 2011 om 17:51

      @agera: wel gewoon op de weg blijven met die G-klasse, anders gaat ‘ie stuk.
      http://www.youtube.com/watch?v=1fNwKYPX5ws

      Login om te reageren
      • Alexke zegt

        28 december 2011 om 18:49

        @MarkieS: das echt wel triest van die G-wagens…

        Login om te reageren
    • pikes83 zegt

      28 december 2011 om 20:04

      @agera: ben ik helemaal met je eens.

      Login om te reageren
    • bigcar zegt

      29 december 2011 om 15:10

      @agera: +1, maar dat heeft toyota wel allemaal te danken aan het feit dat ze zelf gwn degelijke producten leveren.
      het ding is domweg niet stuk te krijgen, je kunt er vele kilometers probleemloos (en comfortabel) mee afleggen en het is nog goedkoop in onderhoud [voor zover onderhoud nodig is bij zo’n ding (buiten regulier onderhoud om dan) ;) ]

      Login om te reageren
  11. celica89 zegt

    28 december 2011 om 17:36

    Zou er graag 1 willen rijden.. Lekkere trekpaard… Kan heel wat tonnen op de trekhaak hebben en je hebt nog kracht zat! Een Tundra is ook in van mijn favorieten!

    Login om te reageren
  12. janklaassen zegt

    28 december 2011 om 18:03

    130k, gloek..

    Login om te reageren
  13. Jantje_555 zegt

    28 december 2011 om 18:05

    je hebt ook nog de land cruiser 120 en 130 en vroeger de defender en g klasse concurrent, namelijk de 70

    Login om te reageren
  14. umadbrah zegt

    28 december 2011 om 18:20

    Dit ding is baas.

    Login om te reageren
  15. dennisr zegt

    28 december 2011 om 18:24

    ach kom, hier wil Kim Jong-il nog niet in gezien worden!

    Login om te reageren
    • 964rs zegt

      29 december 2011 om 00:29

      @dennisr: kim jong-un misschien wel?!

      Login om te reageren
    • bigcar zegt

      29 december 2011 om 15:11

      @dennisr: sterker nog: hij zou er volgens mij niet eens dood in gevonden willen worden :P

      Login om te reageren
  16. integraturbo zegt

    28 december 2011 om 18:38

    Hier in de straat staat een Tundra, dat is pas een apparaat! (mooi)

    Login om te reageren
  17. jonkerswheelstore zegt

    28 december 2011 om 18:42

    Ik ben heel benieuwd of ze de V8 en het onderstel iets onder handen hebben genomen. Ze zeiden dat de auto heel wat procenten zuiniger was geworden, dan zijn voorganger…
    De auto is dus echt niet zuiniger en is bijzonder traag met aanrijden, waardoor je zowat een kickdown moet geven om van je plek te komen. Als ie eenmaal gaat, dan krijg je respect voor de V8, je zit zo op de 180. Verder staat de auto nog steeds op een ladderchassis, waardoor de auto toch nog wel wat overheld in de bochten. De elektronica zou voor mij daar ook iets scherper mogen, dit geld ook voor de automaatbak. Verder een topauto, maar hoop dat ze met het facelift model wel wat wijzigingen doorvoeren…

    Login om te reageren
    • jonkerswheelstore zegt

      28 december 2011 om 18:44

      @jonkerswheelstore:

      O ja, ik had het trouwens nog bij de importeur gevraagd, maar ik dacht dat er afgelopen jaar in Nederland van de V8 70 stuks waren verkocht…Dat is me toen bij Louwman verteld iig..

      Login om te reageren
    • lennertg zegt

      28 december 2011 om 22:50

      @jonkerswheelstore:
      Ik weet niet wat jij verwacht van een LC maar dat ding is retesnel weg, meeste volgen ons niet, en overhellen is nu niks waar je bij een LC over begint das voor gewone autotjes :D. Ophanging is echt subliem, niets is comfortabeler op de weg

      Login om te reageren
      • jonkerswheelstore zegt

        30 december 2011 om 21:36

        @lennertg:

        Ik zeg ook niet dat de auto mij tegenvalt, ik geef alleen de punten aan waar zowel ik, als mijn vrouw, bezwaar op hadden. de sport en comforstanden maken elkaar ook niet zoveel uit. De auto zou zuiniger moeten zijn dan zijn voorganger, als je een kick down geeft is ie zo weg ja, maar daarom is hij juist ook niet zuiniger. maargoed, ieder zijn wensen en eisen…
        Ik ben benieuwd hoe de facelift versie rijdt….

        Login om te reageren
  18. fatique zegt

    28 december 2011 om 18:45

    Euhm.. De type aanduiding ‘Prado’ is niet voor de EU LC, maar een aanduiding dat de LC voor midden-oosten is. Wij hebben daar een LC (100) gehad, maar mochten deze met verhuizing niet importeren helaas.. Je ziet in oman alleen LC in catalogus staan, echter dus twee (zeer verschillende) modellen en beide versies zijn in ‘Prado’ variant verkrijgbaar. De kleine LC is meer op Europese markt gericht (kijk naar afstelling, formaat) en meer bedoeld als SUV, de grote LC is een echt werkpaard

    Login om te reageren
  19. Alexke zegt

    28 december 2011 om 18:50

    Deze auto toont voor mij aan dat Toyota niet echt veel emotie in hun ontwerp stopt…

    Login om te reageren
  20. 964rs zegt

    28 december 2011 om 19:28

    Wat een lelijk hok! En idd typisch japans

    Login om te reageren
  21. jazzzo28 zegt

    28 december 2011 om 19:52

    De wieltjes bij de eerste foto van onder zijn echt ielig:(

    Login om te reageren
  22. arias zegt

    28 december 2011 om 19:53

    Nou ik vind het een geweldige auto ,ik heb er in Dubai, Amerika,Canada, China, Japan, Australie en in India er heel veel gezien , en in dat laatste land in India heb ik de Land Cruiser V8 gereden eentje uit dit jaar tijden mij reis naar India, niet op de openbare weg maar op een Toyota Terrein het rijdt echt lekker vind ik trouwens

    Login om te reageren
  23. jazzzo28 zegt

    28 december 2011 om 20:01

    @964rs
    En wat nou als het bijv bmw land cruiser was?

    Login om te reageren
    • pikes83 zegt

      28 december 2011 om 20:11

      @jazzzo28: waar heb je het over?

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      29 december 2011 om 00:37

      @jazzzo28: BMW kan toch helemaal geen zo’n fantastische auto’s bouwen als dit?

      Login om te reageren
      • jazzzo28 zegt

        29 december 2011 om 10:57

        @Esprit_de_Flandre:

        Daar heb je gelijk in, maar dan zou tie wel veel beter worden gewaardeerd

        Login om te reageren
  24. Wapwap zegt

    28 december 2011 om 20:31

    130.000 euro… voor dat geld ga je toch gewoon een Range Rover kopen..

    Login om te reageren
    • lennertg zegt

      28 december 2011 om 22:52

      @Wapwap: Nee want dan sta je veel te vaak in panne

      Login om te reageren
      • Wapwap zegt

        28 december 2011 om 23:07

        @lennertg: Is dat je persoonlijke ervaring of denk je dat gewoon? De nieuwe generatie Range Rover (va 2002) is namelijk een erg goede auto.

        Login om te reageren
        • lennertg zegt

          28 december 2011 om 23:50

          @Wapwap: Persoonlijke ervaring van me pa en meerdere kameraden. Zolang je gewoon verkeer doet valt het nog wel mee maar als je door begint te rijden, zwaardere aanhangwagens trekken, off road dan zijn ze snel om zeep. Ze zeggen altijd dat ze beter worden maarja tis gewoon weer iets anders wat het laat afweten. Range rover met 4ton zonder problemen moet ik nog tegen komen, Toyota zijn er zat.

          OT: alleen nederland is zo duur, in belgië kost ie maar 80.000.

          Login om te reageren
        • eduardovich zegt

          29 december 2011 om 08:27

          @Wapwap: ook mijn persoonlijke ervaring.. Het is een fraai stukje design, maar Waardeloze auto.. Heb er nog 1 staan zelfs..

          Login om te reageren
  25. norge zegt

    28 december 2011 om 20:52

    Laatst een stukje met dit wereldwonder op wielen gereden, Elke andere SUV ziet er gewoon lullig uit naast dit werkijzer.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      28 december 2011 om 21:29

      @norge: valt mee: Range Rover, GL, ehmmmmm, ok zijn er inderdaad niet zoveel… Ik vind 1 ding jammer: hij is gewoon niet mooi.

      Login om te reageren
  26. mopar zegt

    28 december 2011 om 20:57

    130.000 Euro…
    De mensen die dat kunnen betalen gaan idd wel voor een RR of een Duitse V12 uber SUV terwijl de mensen die de wel een LC nodig hebben (paardentrailers, marktkooplui) hem waarschijnlijk niet kunnen betalen. Ik voel een verkooptoppertje aankomen :roll:

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      29 december 2011 om 00:40

      @mopar: Niet iedereen is liefhebber van RR of Duits. Ik zou alvast de LandCruiser kiezen…

      Maar dat van ‘de mensen die het nodig hebben’, daar heb je een punt. Misschien tijd voor een echt werkpaard, op basis van de LC, maar dan zonder al de overbodige luxe…

      Login om te reageren
  27. toyotafortuner zegt

    28 december 2011 om 22:13

    Ahh, de Land Cruiser! Het was/is/zal altijd een auto zijn om U tegen te zeggen,
    Ongeacht de uitvoering. (Prado/V8/ 70-serie o.i.d.) Hopelijk zal ik een x deze auto mogen berijden, of het nou in NL of Indonesie is(dat laatste lijkt me redelijker;) Moge de Land Cruiser-familie nog vele generaties voortbrengen!

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      28 december 2011 om 22:29

      PS: @robbie: de Land Cruiser Prado heeft in Europa ook een 3.0L 4cyl diesel met 170 pk en 410Nm koppel, naast de 4l v6 benzine met 240 pk en 377 Nm koppel

      Login om te reageren
  28. chrispothast zegt

    28 december 2011 om 22:20

    http://taddicts.com/wp-content/uploads/2011/08/Black-2012-Sequoia.jpg

    Deze is echt groter

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      28 december 2011 om 22:38

      @chrispothast: Das gewoon een tundra met 3e zitrij. Off-road zal die niet beter zijn dan een standaard LC V8.

      Login om te reageren
    • lennertg zegt

      28 december 2011 om 22:54

      @chrispothast: Is ook vele malen goedkoper, kijk maar bij de prijzen in US, maar of die kleiner is twijfel ik toch beetje aan. Zitten volgens mij niet ver van elkaar af.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        29 december 2011 om 00:41

        @lennertg: Alle auto’s in de US of A zijn goedkoper. Dan stel ik me toch soms vragen bij de kwaliteit ervan…

        Login om te reageren
  29. chrispothast zegt

    28 december 2011 om 23:16

    Is idd op basis van Tundra maar het artikel gaat over Suv en niet over pick-ups

    En deze is wel degelijk een stuk groter dan de landcruiser. Dit staat los van de prijs of of road capaciteiten.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      28 december 2011 om 23:25

      @chrispothast: Dus alleen maar omdat de laadbak dicht is gemaakt is het nu opeens een SUV? Feit blijft dat je met de lange wielbasis gewoon minder ver komt in het terrein.

      Login om te reageren
      • chrispothast zegt

        29 december 2011 om 14:17

        @mopar: sequoua is SUV kan ik ook niks aan doen.

        Login om te reageren
    • lennertg zegt

      28 december 2011 om 23:55

      @chrispothast: Even opgezocht en behalve de lengte (20cm) is er niet veel verschil met de LC, zowel hoogte als breedte 3-5cm

      Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      29 december 2011 om 02:20

      @chrispothast:

      Artikel gaat helemaal niet over een suv.
      De LandCruiser is een terreinwagen ;)

      Login om te reageren
      • chrispothast zegt

        29 december 2011 om 14:44

        @speedlimit: de landcruiser staat ook als suv te boek maar ik snap je punt

        Login om te reageren
  30. bigcar zegt

    29 december 2011 om 01:03

    pff… ik moet zeggen dat ik het wel nou heb met toyota, maar als ik eerlijk moet zijn, dan geef ik toch echt wel toe dat ik voor dat geld wel wat leukers kan halen hoor.. een cayenne s / cayenne turbo bevalt mijzelf anders prima! ;)

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      29 december 2011 om 01:49

      @bigcar: En als het dan toch zo’n hoge wielen ding van Toyota moet zijn dan vind ik zo’n Tundra 2011 veel dikker!

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        29 december 2011 om 13:24

        @Freewarefreak: juit’em +1, die dus ;)
        ALLEEN als je tussen een hoogwielige toyota mocht kiezen, en dus niet bij de concurrenten, dan word het dus sws de toendra.
        aardige bak trouwens:


        Login om te reageren
      • bigcar zegt

        29 december 2011 om 13:26

        @Freewarefreak: *juit’em -> juist’em

        dat ding kost in de USA ook helemaal niks btw, echt spotgoedkoop…
        de modellen die toyota te bieden heeft aan de amerikanen zijn anders ook niet mis, kijk maar anders even:
        http://www.toyota.com/modelselector/

        Login om te reageren
  31. E550 zegt

    29 december 2011 om 02:38

    Wat zie je deze Landcruisers toch veel in Rusland. Ik denk samen met de G de populairste 4×4 zijn in het hogere segment. Dit zal ook weer een topper worden.

    Ik snap overigens niet waarom de Japanners altijd zo’n lelijk spiegeltje op de motorkap hebben. Iemand?

    Login om te reageren
    • eduardovich zegt

      29 december 2011 om 08:31

      @e550: ben momenteel in Kiev aan het vertoeven.. En hier zie je ze op elke hoek van de straat staan en heb zelden zulke lovende verhalen over de lc gehoord..

      Login om te reageren
  32. chrispothast zegt

    29 december 2011 om 14:07

    @mopar

    Login om te reageren
  33. tstile zegt

    3 januari 2012 om 05:26

    Het is allemaal best simpel;

    Heb je perse een betrouwbaar werkpaard nodig die ook nog luxe is en voor de lange termijn: Toyota.

    Wil je af en toe een karretje trekken over prachtig geasfalteerde wegen en is er op elke hoek een dealer én wil je je verplaatsen in stijl: X5, Q7, Landrover etc

    Zo’n Tundra is trouwens écht een dikke bak. Toen ik werd ingehaald in m’n golfje 1 zat dat wiel zo’n beetje op ooghoogte :)

    Jammer alleen dat in Nederland vooral bouwvakkers die dingen kunnen betalen op ’n grijs kenteken. Idem voor Dodge Ram etc.

    X5, leuk maar heel ‘fout’ zodra die wat ouder is en iedere Deen of Chinees erin gaat rijden. (maar wel tanken met een heel zuur gezicht).

    Cayenne, veelste goedkoop 2ehands

    Touareg; lelijk logo…
    Landrover; leuk zolang ie recent is, daarna een bak voor arme paardrijliefhebbers die denken dat ze stijlvol zijn. Nieuw zijn ze wel leuk maar je houdt jezelf voor de gek om te denken dat je een goed product hebt (dieselpompen etc)

    G-klasse, hier zal ik niet teveel over zeggen om niet teveel hartjes te krenken :)

    Login om te reageren
  34. niefel zegt

    2 maart 2012 om 12:10

    Lelijk?
    Geen emotie in het ontwerp?
    Liever een cayenne? (en die is mooi???)
    Of een auto mooi is interesseert mij ongeveer net zoveel als of mijn computer mooi is.
    Een auto kopen met emotie is ongeveer net zo slim als het vertrouwen van een bank of een verzekeringsmaatschappij.
    Kapot door het trekken van een aanhanger?
    Dan moet je wel heel goed je best gedaan hebben, ik heb met die vorige bomen uit mijn tuin(tje) ontworteld.
    Overhellen?
    Echt wel! Als je met de gedachte dat je in een Mini (niet zo’n nieuwe) rijdt de bocht doortrekt.
    Echt niet! Als je hem behandelt naar het gewicht dat je meetorst. (en vergeleken met een volgeladen volkswagenbusje is deze V8 een racewagen in de bocht)
    Afijn, dit is mijn tweede V8. Als je wat beters te koop hebt hoor ik het graag.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North