• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota passeert Ford op de Amerikaanse markt

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 januari 2008 om 20:12 – 19 Reacties

Toyota logo

Geheel in de lijn der verwachting blijft Toyota flink doorstomen op de Amerikaanse markt. In 2007 verschalkten de Japanners qua verkoopaantallen Ford, nummer 2 van de “Grote Drie”. Met nog maar een concurrent boven zich gaat de veelvraat Toyota op jacht naar marktleider GM.

Toyota noteerde een plus van 3 procent en zette 2,62 mln voertuigen af, Ford zag zijn verkopen met 12 procent dalen tot 2,57 mln.
De weg naar GM is een lange, de Amerikaanse reus wist het afgelopen jaar 3,82 mln auto’s te slijten. The General verkocht hiermee 6 procent minder auto’s en zag de aandacht van de consument steeds meer richting de zuinige modellen gaan.

Op de wereldmarkt lijkt Toyota voorlopig als nummer 1 ongrijpbaar, maar op de belangrijke Amerikaanse markt zal de concurrentie niet zonder slag of stoot marktaandeel prijs geven.

Het lijkt voor de Amerikanen dus verstandig om hun geld op hybride-oplossingen te zetten, aangezien de ‘good old pick-up’ niet snel uit het straatbeeld zal verdwijnen. (via automobilwoche)

Ook interessant!

  • Ford BlueCruise
    Ford haalt woede van GM op de hals
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Ford, GM, Toyota

Vorig bericht: « Klassieker: Rolls Royce Silver Shadow
Volgend bericht: Turkse vrouw overleeft bizar ongeval »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mustang zegt

    6 januari 2008 om 20:16

    Jammer voor ford, maar mooi voor Toyota. Je kan zien dat de oosterse industrie nu zijn vruchten af begint te werpen

    Login om te reageren
  2. smoke zegt

    6 januari 2008 om 20:19

    De Japanners blijven het inderdaad onverminderd goed doen op de VS-markt, maar onderschat de Amerikanen (en dan vooral GM) niet! De Amerikaanse concerns zijn veerkrachtiger dan menigeen denkt.

    De tijd gaat aan de andere kant wel dringen om een passend antwoord te vinden op het immer groeiende aantal Japanners op de Amerikaanse wegen. Misschien biedt de Chevy Volt soelaas, maar dat duurt nog wel eventjes…

    Login om te reageren
  3. Armada zegt

    6 januari 2008 om 21:26

    @ Sir Smokalot.

    Ik heb de indruk dat een deel van die veerkracht echter voor een deel te danken is aan de heer Bush en de zijnen. Correct me if I’m wrong.

    Login om te reageren
  4. Debeerop1 zegt

    6 januari 2008 om 21:34

    Er komen de laatste tijd een paar barstjes in het betrouwbaarheids – imago van Toyota; Het betrouwbare imago is juist de grote reden van de groei van Toyota tot vandaag! Indien ze er niet in slagen orde op zaken te stellen zal het nog wel een tijdje duren eer ze GM van de 1e plaats stoten.
    De grote 3 hebben ondertussen ook wel begrepen dat de verkopen gedaald zijn omwille van (de perceptie van) de mindere kwalteit in hun producten!

    Login om te reageren
  5. Ganryu zegt

    6 januari 2008 om 21:44

    Debeerop, wat weet jij wat wij niet weten?

    Login om te reageren
  6. Jean zegt

    6 januari 2008 om 21:48

    @Debeerop1

    kun je misschien ook onderbouwen waarom er barstjes in het betrouwbaarheidsimago van Toyota zitten of waar je die kennis vandaan hebt? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk!

    Login om te reageren
  7. Mercedes - Jellinek zegt

    6 januari 2008 om 21:48

    Wie waren de “Grote Drie” ook alweer??
    (Ik denk dat ik me voor deze vraag eigenlijk wel moet schamen)

    -edit: GM, Ford, Chrysler. At your service-

    Login om te reageren
  8. Debeerop1 zegt

    6 januari 2008 om 21:52

    Toyota heeft met de laatste pick up (Toendra denk ik) een aantal terugroepacties voor vitale onderdelen gehad en er was een ook de tegenvallende crachtest van die zelfde wagen. (Ze haalden daar slechts vier van de vijf sterren, volgens de Amerikaanse crachtests he)
    Er verscheen eerder ook reeds het bericht dan Toyota de lancering van nieuwe modelen aan het uitstellen is wegens kwaliteitsproblemen! Daardoor is hun verwachting van groei in de verkoop in negatieve zin bijgesteld.

    bron: autoblog.com

    Login om te reageren
  9. gekke turbo zegt

    6 januari 2008 om 21:59

    @Mercedes – Jellinek chrysler, gm, ford
    schaam je diep (#)

    Login om te reageren
  10. gekke turbo zegt

    6 januari 2008 om 22:00

    * :s

    Login om te reageren
  11. gekke turbo zegt

    6 januari 2008 om 22:01

    * :oops kreeg het maar niet voorelkaar

    Login om te reageren
  12. gekke turbo zegt

    6 januari 2008 om 22:02

    :oops:

    Login om te reageren
  13. Armada zegt

    6 januari 2008 om 22:47

    @ Jean.

    Een tijdje terug was er weer zo’n onderzoek in de VS over de tevredenheid over en betrouwbaarheid van automerken. Hierover werd ook bericht op autoblog.com. In dat onderzoek stond ook wat over het feit dat een hoop mensen het idee hadden dat de betrouwbaarheid iets minder was geworden. Maar goed. Of dit helemaal subjectief is kun je je natuurlijk altijd afvragen. (geloof dat het een onderzoek was van J.D. Powers)

    Login om te reageren
  14. Daytona zegt

    6 januari 2008 om 23:07

    Ik denk dat over een paar jaar honda (acura) het meest verkoopt in america.

    Login om te reageren
  15. fr@nk01 zegt

    7 januari 2008 om 00:46

    @Daytona
    Honda staat voor een dilemma.
    Allereerst zijn ze nu aan het discussieëren over de te voeren naam – Honda/Acura- per contingent.
    Er blijkt problemen te zijn ontstaan in notabene thuisland Japan.

    Honda heeft in Europa een strategie dat achterblijft op bv. de VS.
    De vraag kan worden gesteld of ze hun prioriteiten voor de VS zullen aanhouden en opvoeren of de energie deels overhevelen naar Europa.
    Dit zal ongetwijfeld consequenties opleveren voor het gehele concern.
    Denk aan modellenpolitiek, dealerschap, R * D, nieuwe hoofdkantoren etc.
    Honda bedrijft een ander beleid dan bv. Toyota.
    Indien Honda indertijd 10 jaar geleden MG Rover had kunnen annexeren -dat is al een verhaal apart- dan had Honda een behoorlijke ruime positie in Europa genomen.
    Dit is indertijd door BMW gedwarsboomd.
    Uiteindelijk heeft het het Brits concern de kop gekost(de geschiedenis leert ons nooit met een duitse bedrijf een alliantie aan te gaan).

    Login om te reageren
  16. ronald zegt

    7 januari 2008 om 08:36

    @Debeerop

    Zelf werk ik al meer dan 12 jaar voor de anwb op de weg en ik heb nog nooit een Toyota moeten helpen om weer verder te rijden. (Ook geen nieuwe modellen) Het uitstellen van bepaalde modellen zegt juist heel veel over de betrouwbaarheid van Toyota.

    Voor de Tundra ben ik niet bang, deze truck breekt zowel verkoop record, wint awards (bron: toyota.com/ca). Even los hiervan maar wel eens op youtube gekeken? http://www.youtube.com/watch?v=-2yLIQ0pRcM
    Staan er nog een paar op, is om te lachen!

    Ronald

    Login om te reageren
  17. fr@nk01 zegt

    7 januari 2008 om 09:28

    @Sir Smokalot

    hmmm, + 3 Toyota
    -12 Ford
    – 6 GM
    ————–
    – 15 > ¿¿ wow

    Vraag me af waar die toch wel flinke 15% naar toe is gegaan.
    Zijn dat de Koreaanse of juist de Europese merken die daar hun voordeel uit hebben gehaald en hoe deed Honda/Acura…in het kader van de nieuwe strategie het..als dat al is doorgevoerd.
    Trouwens wat heeft de invloed van SubaRu gehad op de resultaten van GM tav Toyota na diens overname.
    Intressante ontwikkelingen.

    Login om te reageren
  18. fr@nk01 zegt

    7 januari 2008 om 10:07

    @Ronald
    Het is het logische gevolg van succes dat de winnaar zal achtervolgen
    Toyota is nu de te kloppen factor, de geschiedenis leert ons dat “the wnning mood team” voorlopig niet te kloppen zal zijn.
    De aanval is geopend…
    Zal Toyota met een tegenaanval komen, de kroon uitverdedigen of een counter strategie toepassen.
    Wat gaan de “thuismerken” besluiten…zal angst regeren(onamerikaans), ze zijn echter niet gewend om thuis te verliezen.. vinden ze toch de juiste strategie of zullen ze opgeven en alsnog besluiten tot samenwerking…”if you can`t beat them, joint them”.
    Mede gevoed door de gedachten aan de samenwerkings-onderhandelingen tussen Mercedes en Bmw..

    @Sir Smokalet
    Hoe staat Chrysler er nu voor na de vrijwel beëindigde alliantie met Daimler.

    Login om te reageren
  19. cartman zegt

    9 januari 2008 om 21:46

    Toyota Motor Corporation (トヨタ自動車株式会社, Toyota Jidōsha Kabushiki-gaisha) is gemeten naar de beurswaarde (2007) de grootste autofabrikant ter wereld. De Japanse onderneming maakt deel uit van de Nikkei 225. Qua verkoopaantallen neemt Toyota sinds 2007 wereldwijd de eerste plaats in, nog voor General Motors. In 2004 maakte Toyota meer winst dan General Motors, DaimlerChrysler en Volkswagen samen.bron wikipedia

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North