• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Track battle! Nissan GT-R tegen BMW M5

Auteur: ricardo, gepost 10 augustus 2014 om 16:18 – 36 Reacties

Track battle! Nissan GT-R tegen BMW M5


Een standaard M5 met is kansloos tegen een GT-R. Maar wat als er een Competition Package op de Fünfer wordt geschroefd?

Met het Competition Package wordt het vermogen uit de M5’s 4.4-liter V8 van 560 naar 575 pk getild. Ook stabilisatoren, het actieve differentieel, en de veren en schokdempers zijn aangepakt, om de sedan wat circuit-fähiger te maken.

EVO zette Marino Franchitti achter het stuur van beide auto’s om een een vergelijkend warenonderzoek uit te voeren. Zijn bevindingen: de M5 gaat eerder over de limiet, en kampt daardoor sneller met een schuivend achterkantje. Dit is vervolgens wel prima te doseren met stuur- en gaspedaalbewegingen. In de BMW moet daarom harder gewerkt worden, terwijl de GT-R wat strakker van punt a naar punt b rijdt zonder gripverlies. Kortom, op een circuit houdt de 200 kg lichtere en vierwielaangedreven GT-R zich beter, maar in de M5 met Competition Package is het ‘leuker’. Althans, als dat je definitie van leuk is.

Voorspelbare uitslag, maar de vergelijking is de moeite. Check de video van EVO hieronder.

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, competition-package, gt-r, m5, Nissan, Video

Vorig bericht: « Het supercarleven van miljardairszoon Dhiaa-Al-Essa
Volgend bericht: Italiaanse Abarth 500 krijgt de camouflagebehandeling »

Lees Interacties

Reacties

  1. knipperlichtje zegt

    10 augustus 2014 om 16:27

    M5, want hij ziet er moddervet uit, heeft een mooier interieur, kan dwars, is praktischer en comfortabeler in het dagelijks gebruik en de GT-R zit al in de herfst van z’n levenscyclus.

    Niets ten nadele van de GT-R hoor, die laat zien dat je de snelheid van een Ferrari voor de helft van het geld kunt krijgen.

    Login om te reageren
    • super zegt

      10 augustus 2014 om 17:50

      @knipperlichtje: ja je koopt een m5 immers met het dagelijks gebruik in gedachte

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        10 augustus 2014 om 18:55

        @super:
        Ik denk inderdaad dat een M5 koper in de markt is voor een sportieve daily driver. Goede mix van sportiviteit en comfort, niet heel opvallend maar kenners zien je wel en waarderen je keuze.

        Login om te reageren
        • super zegt

          10 augustus 2014 om 22:12

          @Original_Arnoud:
          sportief in de file staan; echt da bomb

          Login om te reageren
          • burninrubber zegt

            11 augustus 2014 om 05:31

            @super: De M5 is een prima auto om mee in de file te staan. Veel luxer aangekleed dan bijvoorbeeld een vw golf

            Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            11 augustus 2014 om 09:30

            @super: Sjonge jonge wat kan jij zeiken..

            Hoeveel M5 kopers komen regelmatig op de nurburgring of wat voor circuit dan ook denk je?
            Laat staan hoeveel kopers van 911’en, Ferrari’s etcetera..
            Luttele percentages die op 1 hand te tellen zijn.
            Open your eyes.
            Wat denk je dat de meerwaarde van een M5 is? Of waarom (sport)auto’s steeds comfortabeler worden en luxer?
            Vraag en aanbod.

            Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 augustus 2014 om 17:58

      @knipperlichtje:
      En laat dat alles zien in een auto die prima geschikt is als Daily….

      Login om te reageren
  2. spotu2 zegt

    10 augustus 2014 om 16:28

    Was ook niet echt een eerlijke battle he, zo’n GT-R maakt 99.9% van alle wagens met de grond gelijk. M5 inclus blijkt hieruit.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      10 augustus 2014 om 21:31

      @spotu2: Maar het blijft een nixan ;)

      Wat boeit mij welke sneller is ,of beter de bocht door gaat.
      Zo rijden als een coureur is toch niet aan mij besteed, doe mij die heerlijke M5 maar.

      Login om te reageren
      • notsobig zegt

        11 augustus 2014 om 16:04

        @bofkont: Om er vervolgens stoer mee te doen wat voor snelle auto je wel niet hebt zeker?

        Als de favoriet ineens minder sneller blijkt te zijn is snelheid plots niet zo belangrijk meer…

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          11 augustus 2014 om 17:03

          @notsobig: goed lezen is ook een vak of niet dan ;)

          Het boeit mij niet welke sneller is!
          Ik koop een wagen die ik mooi vind en uiteraard kan betalen.
          Baas boven baas hou je toch altijd.
          Daarbij beschik ik niet over de skills van een coureur.

          Login om te reageren
          • notsobig zegt

            12 augustus 2014 om 09:33

            @bofkont: Aha, dus dat wordt een 518d met een M-pakket erop en een upgrade aan het motorgeluid over de speakertjes? ;)

            Login om te reageren
            • bofkont zegt

              12 augustus 2014 om 12:25

              @notsobig: lol :)

              Login om te reageren
  3. jrmpower24 zegt

    10 augustus 2014 om 16:50

    Zonder twijfel de M5.
    Prachtige, geweldige wagen, mooi geluid en de
    Competition Package is al helemaal heerlijk!!

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      10 augustus 2014 om 19:17

      @jrmpower24:

      Jaja mooi geluid vandaar ook het active sound zeker ;)

      Login om te reageren
      • jrmpower24 zegt

        10 augustus 2014 om 19:49

        @redbeams: dat active sound maakt me echt niet uit.
        De M5 F10 klinkt gewoon erg goed en dan is deze in dit filmpje nog niet eens de Competition Package met andere uitlaat: http://m.youtube.com/watch?v=JRbNROA1nko
        Waarschijnlijk is het zoals in de M4 ook maar 2/3% van het motorgeluid dat je binnenin hoort.

        Login om te reageren
        • redbeams zegt

          11 augustus 2014 om 00:34

          @jrmpower24:

          Blijft poep dat geluid van de m5 f10…kan niet tegen de m5 e60 op.

          Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        10 augustus 2014 om 19:56

        @redbeams:
        Ik heb ook een CD-tje met oude F1 geluiden in mijn 3 cilinder turbo, net echt….

        Login om te reageren
      • karsvdtuin zegt

        11 augustus 2014 om 00:30

        @redbeams: als dat je beste argument is om het geluid van een m5 af te kraken moet je jezelf nog maar eens achter de oren krabben, ik bedoel je weet vast wel dat een 4.4 V8 of dat nou met 2 turbo’s is of niet zeker wel lekker klinkt!

        Login om te reageren
        • redbeams zegt

          11 augustus 2014 om 00:38

          @karsvdtuin:

          Ben het met je eens dat een v8 lekker klinkt…maar bij de m5 wordt het geluid teveel gedempt.

          Login om te reageren
  4. gearhead zegt

    10 augustus 2014 om 16:51

    Tja m5 hoor. Niets ten nadele van de nissan. Maar wacht: nissan is underdog merk in deze. Mij dunkt dat de optelsom van reaguurders toch voor de nissan kiezen, heel menselijk en zeer voorspelbaar.

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    10 augustus 2014 om 16:54

    Wacht wel op een GTR met 4 deuren..

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      10 augustus 2014 om 17:00

      @norge: je hebt al lang genoeg gewacht, alsjeblieft :p

      Login om te reageren
    • agera zegt

      10 augustus 2014 om 17:02

      @norge: Die bordeaux rode Infiniti Q50 Eau Rouge met de 3,8L V6 uit de GT-R staat erg op op mijn lijstje of een Lexus GS F-Sport.

      Login om te reageren
    • sjaakk zegt

      10 augustus 2014 om 17:04

      @norge: http://www.autoblog.nl/dit-is-een-nissan-gt-r-als-stationwagon-oh-wacht

      Login om te reageren
  6. agera zegt

    10 augustus 2014 om 17:04

    Mooie auto die M5, maar ik ga toch voor de Nissan GT-R omdat jongensdroom kwijl…

    Login om te reageren
    • parker zegt

      10 augustus 2014 om 21:04

      @agera: wel jongensdroom van een petje dan..

      Login om te reageren
      • burninrubber zegt

        11 augustus 2014 om 05:36

        @parker: Waarom kan dat niet je droomauto zijn? Misschien vinden sommige mensen techniek veel interessanter dan styling of een duur merkje?

        Login om te reageren
  7. isobmw zegt

    10 augustus 2014 om 17:23

    Het word echt en echt ook een keer tijd dat bmw komt met een supercar! Make die M8 of M10!

    Login om te reageren
  8. wing zegt

    10 augustus 2014 om 18:01

    GTR die Beamed bijna alles weg

    Login om te reageren
  9. redbeams zegt

    10 augustus 2014 om 18:14

    GT-R 200kg lichter…hebben ze de m5 dan juist nog zwaarder gemaakt?

    http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=74070&id2=73948

    Login om te reageren
  10. Sracerr zegt

    10 augustus 2014 om 22:54

    Obesitas Familie bak incl. trekhaak en oversized motor,dacht het niet GTR altijd.

    Login om te reageren
  11. kempenaer zegt

    11 augustus 2014 om 02:19

    De V8 uit de M5 klinkt als bagger. Daarom ook die noodgreep van bmw met een fake-motorgeluid over de speakertjes.

    Verder zonder twijfel de gtr. Een echte sportwagen. Maakt gehakt van de meeste concurrentie.

    Login om te reageren
  12. mnmg zegt

    11 augustus 2014 om 21:09

    Ik rijd met veel plezier in een M5f10. Is het een compromis? Ja natuurlijk, net als iedere andere auto die je kiest. Partij voor een GT-R? Wel als het gaat om supersnel en comfortabel lange reizen te maken. En het geluid, lekker…als je er naast staat. Binnenin? Mwahhh…

    Login om te reageren
  13. realhustler zegt

    11 augustus 2014 om 21:43

    GT-R, machtig mooi, BMW M5, ook machtig mooi.

    Echter, de GT-R is ‘maar’ een Nissan, daarom kiezen veel mensen voor de BMW. Ook is de BMW 5 serie een stuk luxer en beter afgewerkt, het is een andere klasse. Tevens is hij ruimer.

    Ik denk dat als je een kan kopen, dan heb je ook geld voor beide. De GT-R is meer voor jonger publiek, of midlife crisis, de M5 is meer voor wat ouder publiek.

    Toch denk ik dat het tijd is voor M5 achtige auto’s met intelligente 4wd, aangezien het de auto in praktijk bruikbaarder maakt en veiliger. Wel een systeem wat het weggedrag niet verpest, bij voorkeur een vectoring systeem.

    Login om te reageren
  14. mclarenf1lm zegt

    12 augustus 2014 om 10:34

    En toch zou ik liever een M5 E60 hebben dan beide deze wagens, dat geluid doet gewoon weg wat mij, wel is een manuel verplicht, touring versie mag ook trouwens.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North