• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M5 facelift en Competition Package gaan heel hard [updated]

Auteur: Alwood, gepost 19 mei 2013 om 09:34 – 65 Reacties

BMW M5 Competition


Die BMW M5 F10 zag er toch wel zo oud en saai uit! Tijd voor ‘pakketjes’ dus. Een facelift met frisse lichten en en 575 pk Competition Package.

Koplampen, achterlichten en nieuwe ‘M-niertjes’. Vooral die laatste zorgt er natuurlijk voor dat de BMW ‘heel veel harder gaat’ en alle mensen om je heen heel veel harder lachen. Uitlachen, om je stomme ‘M5’-koelkastmagneet in de grille. Alsof je die bevestiging nodig hebt. Zeker in Nederland dien je die (standaard) 560 pk 4,4 liter V8 zo goed mogelijk weg te (ver)stoppen.

Nieuwe koplampen en achterlichten maken dit een BMW-facelift in de meest traditionele zin van het woord. Denk nog even aan de E39 en diens beduidend frissere ‘look’ na de facelift. Straks rijdt iedere F10 met deze lampen rond. Onderdelenverkopen varen er wel bij. Lezen we mee Mercedes?

Gelukkig heeft BMW ook nog enig ’technisch’ nieuws. Meer power voor de M5 en M6. Ze strepen nog even de sinds maart beschikbare carbon keramische remschijven aan. Spul wat je echt nodig hebt op de 575 competition pk’s aan de grond te houden. Om de nieuwe Audi RS6 bij te houden natuurlijk. Hiermee rijdt de M5 0,1s sneller naar 100km/u en 0,2s sneller naar 200 km/u (nu 4,3 en 12,8 seconden). Naast meer vermogen heeft BMW het volledige onderstel aangepakt. Van stabilisatoren, het actieve differentieel, tot veren en schokdempers, staat alles scherper afgesteld. De M5 en M6 Competition liggen ongeveer 1 cm lager op de weg.

UPDATE: BMW heeft een lekker videofilmpje gemaakt om even te laten zien wat een M5 met Competition Package allemaal kan. De moeite waard om te kijken. Check ‘m HIER.

Ook interessant!

  • BMW X3 facelift is gelekt
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • BMW M4 Competition klapt op vangrail in Amsterdam
  • BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift
    BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, 6-serie, BMW, competition-package, F06, f10, f12, f13, facelift, gran-coupe, m5, m6, m6-gran-coupe

Vorig bericht: « BMW 5 Serie F10 facelift
Volgend bericht: Gumball 3000 is weer los, nu in Denemarken »

Lees Interacties

Reacties

  1. osmo zegt

    19 mei 2013 om 09:36

    Misschien toch maar eens gaan checken of ik Euromillions toevallig niet gewonnen heb :)

    Login om te reageren
  2. ronaldddvos zegt

    19 mei 2013 om 09:37

    Bij ons in de wijk staat een m6 cran coupe

    Login om te reageren
    • lijphoofd zegt

      19 mei 2013 om 09:49

      @ronaldddvos: zo he, ben jij even cool. Wil jij vriendjes met mij zijn?

      Login om te reageren
    • felix.ulf zegt

      19 mei 2013 om 09:54

      @ronaldddvos: Ik heb je een plusje gegeven. Astublieft!

      Login om te reageren
    • Allroundnoise zegt

      19 mei 2013 om 10:13

      @ronaldddvos: bij ons 2 Bentley’s, Masserati, Rolls Roys, Austin Martins en nog veel meer leuk speelgoed :p

      Login om te reageren
      • felix.ulf zegt

        19 mei 2013 om 10:20

        @allroundnoise: Bij mijn locatie in de VS ook, maar of je daar nou blij mee moet zijn. Ik vind het allemaal paupers en ze denken dat ze alles zijn. Wederom, geld maakt niet gelukkig..

        Login om te reageren
        • ronin1130 zegt

          19 mei 2013 om 11:16

          @felix.ulf: geen geld hebben, dat is pas een probleem!

          Login om te reageren
      • trident zegt

        19 mei 2013 om 10:25

        @allroundnoise: austin martin? Meen je dit nou?

        Login om te reageren
        • felix.ulf zegt

          19 mei 2013 om 10:35

          @trident: Zelfs ik had er overheen gelezen. *facepalm*

          Login om te reageren
          • The360box zegt

            19 mei 2013 om 12:11

            @felix.ulf: Ach, dan kan die Masserati er ook nog wel bij

            Login om te reageren
            • lowrider46 zegt

              19 mei 2013 om 12:49

              @The360box: of Rolls Roys…

              Login om te reageren
      • mikehks zegt

        19 mei 2013 om 11:23

        @allroundnoise: aston martin*

        Login om te reageren
      • jk1986 zegt

        19 mei 2013 om 15:02

        @allroundnoise: AUstin martin… yeah right..

        Login om te reageren
      • Habing zegt

        20 mei 2013 om 09:48

        @allroundnoise: leer eerst de namen eens goed spellen…

        Login om te reageren
      • gerjanm zegt

        30 juli 2014 om 18:32

        @allroundnoise: Ik geloof er niks van…

        Login om te reageren
  3. bmwe46csl zegt

    19 mei 2013 om 09:38

    Mooie velgen !

    Login om te reageren
  4. kraakensmaak zegt

    19 mei 2013 om 10:03

    Ben niet echt fan van die nieuwe velgen, het dunnere stuurtje in de M5 is wel mooi. Zonde van dat logo in de grille, het trieste is ook nog dat als je hem zonder logo’s besteld het logo wel nog in de grille blijft zitten. Zie je ook bij Audi. Triest dat fabrikanten te lui zijn geworden om twee grilletjes te maken.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      19 mei 2013 om 12:32

      @kraakensmaak: BMW haalt dat dingetje er echt wel even voor je af als je dat aan ze vraagt bij aankoop van een M5…

      Login om te reageren
    • jensdm zegt

      19 mei 2013 om 13:02

      @kraakensmaak: Of je besteld ineens zwarte performance nieren. Ziet er veel beter uit en heb je ook al geen last van dat logo.

      Login om te reageren
  5. splitsecond zegt

    19 mei 2013 om 10:05

    Jammer van die lijn van de motorkap boven het logo. is toch een designfout imo.

    Login om te reageren
    • saikol zegt

      19 mei 2013 om 10:30

      @splitsecond: eens! Vind dat ze dat net als bij die zagato z4 hadden moeten doen..

      Login om te reageren
  6. lamborgfan zegt

    19 mei 2013 om 10:22

    De saaiste 5 serie oooooit gebouwd..

    Login om te reageren
  7. savarona zegt

    19 mei 2013 om 10:22

    Dat interieur is trouwens van de M6 en niet van de M5. Wel is dat stuurtje op de M5 te zetten.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      19 mei 2013 om 12:34

      @savarona: Klopt…ik denk dat met de facelift dit stuur trouwens standaard ook in de M5 komt.

      Login om te reageren
  8. Svda zegt

    19 mei 2013 om 10:29

    Achterkant lijkt nog steeds op een 3 serie, jammer dat ze de V10 niet meer hebben want de V8 daarvan klinkt echt niet. Daarbij de vorige M3 echt een geweldig geluid heeft met de V8

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      19 mei 2013 om 11:16

      @dahlback: 100% afhankelijk van het gebruikte uitlaatsysteem.

      Login om te reageren
      • crackdavid zegt

        19 mei 2013 om 13:24

        @jeffreym3: Hij zou standaard al goed moeten klinken.. En wat voor uitlaat je er ook onder hangt, het geluid komt nooit in de buurt van de E60 M5.

        Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        19 mei 2013 om 16:18

        @jeffreym3: En dat is 95% niet waar..

        Login om te reageren
        • jeffreym3 zegt

          19 mei 2013 om 17:27

          @lamborgfan: niet? Hoe verklaar je dan dat een F10 M5 met akrapovic uitlaatsysteem vele malen beter klinkt dan een standaard F10 M5?

          Login om te reageren
          • lamborgfan zegt

            19 mei 2013 om 20:14

            @jeffreym3: Aaha.. Ik denk dat ik je snap, maar dan zeg je het verkeerd. Jij bedoelt waarschijnlijk, die M5 knapt er 100% vanop met een akraplof knalpijp.

            Als je zegt dat het geluid van een auto 100% afhangt van de uitlaat, zeg ik dat je lieg.
            In theorie zou je met het standaard f10 m5 systeem onder mn fiat hetzelfde geluid moeten krijgen, als je letterlijk opvolgt wat je in je 1e comment zegt.

            Okee laat ik realistisch blijven! Stel dat je die verschrikkelijke turbo’s weg zou halen, een beter luchtdoorvoering systeem zou maken, dan zou je met het standaard uitlaat systeem al een ander (of het beter is, is een kwestie van smaak denk ik) geluid.

            Hoe ik verklaar dat die akraplof beter klinkt? Ik denk minder geluidsdemping en minder bochten/golven in het uitlaattraject..

            Login om te reageren
            • jeffreym3 zegt

              19 mei 2013 om 22:26

              @lamborgfan: hou het maar op minder geluidsdemping ;-)
              Hoe meer je weglaat (katalysatoren, dempers) hoe luider het geluid, uiteraard. En een volledig aangepast (lees: meer open) uitlaatsysteem komt gemakkelijk boven het geluid van die turbo’s uit hoor. Turbo’s dempen geen uitlaatgeluid.

              Login om te reageren
            • jeffreym3 zegt

              19 mei 2013 om 22:30

              @lamborgfan: Ik zeg het trouwens goed. Ik citeer dahlback. Die zegt dat de V8 van de M3 beter klinkt dan de V8 in de M5. Ik zeg daarop dat dit volledig afhankelijk is van het uitlaatsysteem dat men gebruikt.

              Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      19 mei 2013 om 11:43

      @dahlback: De 5-serie voor deze facelift was er veel eerder
      dan de laatste 3-serie. Verder klinkt een atmosferische V8 natuurlijk ALTIJD anders dan een V8 Twin-Turbo. Dit neemt niet weg dat ik vind dat de
      M5 F10 echt heerlijk klinkt.

      Login om te reageren
  9. norge zegt

    19 mei 2013 om 10:34

    Doe maar een M diesel dan…..

    Login om te reageren
    • jagx zegt

      19 mei 2013 om 11:08

      @norge: in Van uitvoering? om razendsnel naar je klanten te racen, plumber on its way!!!!

      Login om te reageren
  10. ablogjunk zegt

    19 mei 2013 om 10:44

    Toch weer knap dat er twee aan elkaar gerelateerde posts vlak na elkaar komen….. AB gaat duidelijk voor kwantiteit ipv kwaliteit! Net zoals 3x in een week tijd iets over een s-klasse. Doe toch eens normaal jongens en als er nou niets te melden is, doe dat dan vooral niet!

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      19 mei 2013 om 10:58

      @ablogjunk: ja, er had al lang een bericht kunnen staan over die nieuwe Aston Martin CC100. Maar goed, er zijn meer sites ;)

      Login om te reageren
    • solmatje zegt

      19 mei 2013 om 13:31

      @ablogjunk: Wat vervelend nou vriend.. Wat erg dat dit jou moet overkomen.. Het is ook niet normaal 3x iets over de s klasse.. Lekker zeuren over niets, wat moet je toch een saai keven hebben als je je hier druk over kan maken..

      Login om te reageren
      • ablogjunk zegt

        19 mei 2013 om 13:35

        @solmatje: dankje, jouw bijdrage maakt mijn leven een stuk minder saai. En ik heb er zo te zien zelfs een “vriend” bij!

        Login om te reageren
        • Mbaas zegt

          19 mei 2013 om 16:01

          @ablogjunk: Dan klik je het artikel toch gewoon niet aan, word je niks minder van hoor.

          Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          19 mei 2013 om 21:28

          @ablogjunk: Maar.. Wil je dan niet het allerlaatste (nieuwe) autonieuws te zien/horen krijgen?

          Als er beetje bij beetje steeds wat meer bvestigingen van een bepaald model komen doet mij dat persoonlijk meer, dan wanneer er in 1 keer een knalnieuw model in de showroom staat met 1 persbericht op ab.nl

          Goede marketing? Ongetwijfeld, maar het werkt wel..

          Login om te reageren
  11. timmyaudifreak zegt

    19 mei 2013 om 11:03

    Is het nou zo dat als er een e63 amg uit komt die (ben niet zeker) sneller is dan de m5 dat bmw dan weer extra iets snellers gaat maken ik heb echt het gevoel dat dat heel vaak gebeurd

    Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      19 mei 2013 om 11:51

      @timmyaudifreak: Het gaat meer om het aantal pk.

      Login om te reageren
  12. jeffreym3 zegt

    19 mei 2013 om 11:18

    Verwaarloosbare powerupgrade. Dat ding kan zonder aanpassingen anders dan de software en aantasting van de betrouwbaarheid 50pk extra hebben.

    En WAAROM IN GODSNAAM zo’n kleur op die remklauwen…..

    Velgen zijn twijfelachtig.. Lijken een beetje op Mercedes velgen.

    Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      20 mei 2013 om 16:44

      @jeffreym3:

      De remklauwen staan nog in de grondverf, moeten nog afgespoten worden, zijn ze vergeten.

      Login om te reageren
  13. ronin1130 zegt

    19 mei 2013 om 11:20

    En is er ook iets aan het geluid gedaan? Minder artificieel of zo?

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      19 mei 2013 om 11:25

      @ronin1130: Die krijg je in de toekomstige CRT uitvoering.. Wel even 20k extra aftikken he voor enkel de einddempers..

      Login om te reageren
  14. mikehks zegt

    19 mei 2013 om 11:23

    Super mooi deze 2.

    Login om te reageren
  15. dreester zegt

    19 mei 2013 om 11:37

    Ik had graag betere speakers gezien, zodat ik de motor beter kan horen :P

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      19 mei 2013 om 14:45

      @dreester: das echt n super opmerking. Maar je hebt gelijk. T geluid van de m5 komt uit de speakers. Niet uit t blok of de uitlaat. Mooie vonst van BMW. K vraag me alleen af hoe t klinkt als dr 1 speaker kapot is.

      Login om te reageren
  16. julienvdv9 zegt

    19 mei 2013 om 11:41

    De gefacelifte M5, nu met enkel en alleen uitlaatgeluid door de speakers. Koop nu ook de cd met het geluid van de M6 en M3!!!

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      19 mei 2013 om 12:57

      @julienvdv9: Je wil dat ding laten brullen als je hem op ze staart jankt.. Niet als je stil staat voor een stoplicht

      Login om te reageren
  17. jrmpower24 zegt

    19 mei 2013 om 12:02

    Zien er goed uit deze Competition Packages!
    M5 F10 en de M6 F13 zijn sowieso favorieten van mij. Prachtige wagens!

    Login om te reageren
  18. The360box zegt

    19 mei 2013 om 12:10

    Ik dacht bij het lezen van de titel dat de verkopen spontaan heel hard liepen, wat wellicht ook zal gebeuren(hoop t niet).

    Login om te reageren
  19. undifined1 zegt

    19 mei 2013 om 12:34

    Hoort ook zo, M logo voorin, en dan achterop geen logo! Back to the 80’ies is the way to go.

    Login om te reageren
  20. kickass zegt

    19 mei 2013 om 13:27

    M5 + Competition Package + M Performance Package = BMW op z’n best.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      19 mei 2013 om 16:25

      @kickass: Marketing op z’n best bedoel je?

      Login om te reageren
  21. opgooier zegt

    19 mei 2013 om 13:36

    De E60 blijft toch mijn favoriet!

    Login om te reageren
  22. pleiades zegt

    19 mei 2013 om 13:48

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  23. Freewarefreak zegt

    19 mei 2013 om 13:50

    Paar badges.. paar koplampjes.. wat ledjes.. om maar met de woorden van Wouter te spreken.. “het is net een blindedarm operatie.. erg interessant maar erg opgewonden wordt je er niet van..”

    Blijft buiten die snuisterijen natuurlijk wel DE power sedan to have.

    Login om te reageren
  24. maiik0ll zegt

    19 mei 2013 om 14:49

    Dat stuur is wel echt godvergeten lelijk!

    Login om te reageren
    • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

      20 mei 2013 om 12:05

      @maiik0ll: Die voorkant ook. Echt een ouwelullenbak om te zien. Wat dat betreft is BMW er flink op achteruit gegaan met hun styling.

      Login om te reageren
  25. ryze zegt

    19 mei 2013 om 16:21

    Een verbetering op 1 van de beste designs van bmw ooit! Netjes, wat wel raar is is dat de knipperlichten niet in de spiegels zitten zoals bij de facelift van de reguliere f10.

    Login om te reageren
  26. maurits123 zegt

    19 mei 2013 om 18:35

    Wel eindelijk mooiere velgen.

    Login om te reageren
  27. kempenaer zegt

    20 mei 2013 om 16:46

    Matig motorgeluid op proberen te kalefateren via de speakertjes, altijd fout.

    Zo fout, dat het eigenlijk de hele wagen diskwalificeert. Next.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North