• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Triple Eight doet de Astra OPC/VXR

Auteur: Alwood, gepost 28 december 2008 om 12:34 – 27 Reacties

Astra int Rood


Ditmaal geen rare spoilerkitjes, bumperverlagers en booskijkers. Triple Eight ’tuned’ alleen het noodzakelijke, de motor en het onderstel. Hoewel het uiterlijk van de Astra best wat aanpassingen zou kunnen gebruiken heeft tupperware meestal geen positieve invloed op de uitstraling. Een krachtkuur en zeer donker geblindeerde ramen om inkijk te voorkomen maakt de Astra compleet.

Triple Eight is verantwoordelijk voor de Britse toerwagens (BTCC) van Opel. Dat deze ‘aanpassers’ ook van een uitstapje houden weten we van Prodrive. Ditmaal is de Astra VXR (Britse OPC) aangepast door het BTCC-team.

De belangrijkste onderdelen komen aan bod. Om te beginnen kan de uitlaat worden vervangen door een sportiever exemplaar. Samen met nog wat aanpassingen zorgt de uitlaat voor een vermogensstijging van 20pk(15kW), het totaal komt hiermee op 257pk (192kW). Meer kracht is er uit het turboblokje te halen door ‘ff te chippen’. Het vermogen is dan (met de juiste brandstof) naar 305pk (227kW) op te tillen.

De upgrade is echter pas compleet als de hele auto aan bod is gekomen. Er worden nieuwe 18″ velgen aangeboden met bandenmaatje 235, dit biedt dan weer ruimte aan een beter remsysteem. Remschijven met een diameter van 343mm en viercilinder AP Racing remklauwen maken het mogelijk je voet nog later van het gas te halen alvorens in te sturen. Om met dit extra geweld de grip te bewaren is gekozen voor een Eibach veren en demperset.

Ook interessant!

  • Jongste Astra OPC
    Jongste Astra OPC van Marktplaats: dit is 'm!
  • Nieuwe Astra
    Nieuwe Astra L (inclusief OPC) is al bijna klaar
  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig
  • Duurste Astra GSI
    Duurste Astra GSI van Marktplaats is gave tijdmachine

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

astra, opc, Opel, tuning

Vorig bericht: « BMW M zwaait de 3.2 zescilinder uit
Volgend bericht: De Mercedes SL63 van Jay Leno »

Lees Interacties

Reacties

  1. Klassiekerrally zegt

    28 december 2008 om 12:40

    Een krachtkuur en zeer donker geblindeerde ramen om inkijk herkenning te voorkomen maakt de Astra compleet. :twisted:

    Login om te reageren
  2. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    28 december 2008 om 12:44

    Wel leuk 305 paardjes, maar het blijft een slopel..

    Login om te reageren
  3. Henne zegt

    28 december 2008 om 12:50

    Eens een slopel altijd een slopel!!!

    Login om te reageren
  4. wotevajjjj zegt

    28 december 2008 om 12:53

    305pk ?? hy heeft al volop torqsteer by 200
    rare jonges by opel

    Login om te reageren
  5. Gerard Bowling zegt

    28 december 2008 om 13:07

    Grow up met je ‘slopel’.
    Waarschijnlijk heb je er altijd al 1 willen hebben maar is dat nooit gelukt omdat je elke maand krom moet liggen om je fiat panda af te kunnen betalen.

    Login om te reageren
  6. RenesisHP zegt

    28 december 2008 om 13:09

    Wouw.. Ik twijfel nog steeds niet. Die Opel wordt er maar niet aantrekkelijker op.
    Die voorwielaandrijving werkt ook tegen..
    Is er dan niets boeiends te verzinnen?… Jaaaaah.. De remmen zijn wel lekker. Zelfs ik heb niet zulke grote schijven. :o

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    28 december 2008 om 13:28

    @Henne ..
    nog net effe op het einde de opmerking van het jaar maken ..
    met je fantastische veelzeggende/alleszeggende uitspraak ..

    buitengewoon spitsvondig en ver voorbij volwassen ..
    (mag ik tegen vrienden zeggen dat ik je ken) ??

    Login om te reageren
  8. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    28 december 2008 om 14:00

    Kijk, toen, waren Opels nog een beetje leuk!

    http://www.meinekarre.de/cars/opel_manta-a_ErikDraven.jpg

    Wat heb je nou nog aan Opels van tegenwoordig?
    Ik bedoel 305pk is echt niet verkeerd, maar wel als je alleen maar onderstuur hebt!

    Login om te reageren
  9. Wollie zegt

    28 december 2008 om 14:04

    Opel Astra is dus echt wel de tokkie-wagen bij uitstek. Logisch dat ze die gaan tunen. Zodoende wordt hij nog smakelozer, en daarom extra aantrekkelijk voor de doelgroep, vooral in het ultra-lelijke felrood zoals op de foto.

    Login om te reageren
  10. 406_v6 zegt

    28 december 2008 om 14:18

    Niet eens een sper in het differentieel ingebouwd? :shock:

    Deze dhz’er bouwt tenminste een 4×4 Astra turbo…..
    http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/264339-project-astra-4×4.html

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    28 december 2008 om 14:38

    lekker retro jaren 80 hoor ..

    opel bashen ..

    Login om te reageren
  12. boris zegt

    28 december 2008 om 14:48

    De meeste van jullie lullen maar een eind weg met dat gedoe van voorwielaandrijving dit dat zo en zo. De meeste van jullie rijden toch op de snelweg en rechte stukken dus wat heb je dan aan een auto die een sper heeft, of vierwielaandrijving. ( gelul )

    En ik moet echt zeggen dat de meeste van jullie slappe tinusse alleen maar kunne dromen van dergelijke autos boven de dertig rooie.

    Login om te reageren
  13. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    28 december 2008 om 15:00

    @ boris:

    Ik weet niet of je weleens auto rijdt… maar er zijn ook genoeg wegen mét bochten.
    Het is natuurlijk ook leuk om weleens naar het circuit te gaan.
    En ja, ik droom over auto’s over de dertig rooie (niet de Astra iig) maar dat betekend niet dat je met een auto van 5 rooie geen plezier kan beleven!
    Sterker nog denk ik dat ik met mijn BMWtje uit 1989 met 170pk véél meer plezier heb dan met deze astra met 305pk!

    Login om te reageren
  14. Nijntje zegt

    28 december 2008 om 15:27

    @Corrado vr6 slc/BMW e30:
    e30 325i? :D

    Login om te reageren
  15. renaultfreak zegt

    28 december 2008 om 16:19

    help een opel met meer dan 300 pk.

    ik dacht dat die astra opc al moeite had met de 240 pk, laat staan 305 pk…

    Login om te reageren
  16. 406_v6 zegt

    28 december 2008 om 16:41

    @boris,

    Als je je scooter hebt ingerolen voor een echte auto, kom dan nog eens terug… :!:

    Login om te reageren
  17. jurrian zegt

    28 december 2008 om 16:44

    geen sper, dat is zonde, dat is het eerste wat ik zou doen bij de OPC. Maar het onderstuur valt best mee bij deze auto’s, vergeet niet dat lotus aan het onderstel heeft mogen rommelen.

    @ corrado,
    als ik jou was zou ik die volkswagen verkopen. je beemer is sneller mooier fijner rwd en klinkt beter! kan je misschien ook ooit eens zo’n opel kopen ;)

    Login om te reageren
  18. Timmie zegt

    28 december 2008 om 17:12

    Wauw, hier wordt redelijk veel kritiek over Opel gepost. Maar hoeveel daarvan HEBBEN een Opel he???

    Login om te reageren
  19. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    28 december 2008 om 17:23

    @ Nijntje:
    Nee ik heb een 320 met compressor.

    @ jurrian:
    Nou de Beemer is niet sneller, niet mooier, en klinkt niet beter, maaar, is wel véél meer fun! ;)

    Login om te reageren
  20. GH zegt

    28 december 2008 om 18:05

    Alsjeblieft zeg, praat over Opel en laat elkaar in waarde!!!!!!!!!!!!
    En als je niets anders kan zeggen dan negatief over elkaar praten, post dan niets.

    Ontopic; zo veel pk is alleen leuk op het rechte stuk, voor de rest lijkt het me net die rijtest van AB van die leon VDV, normaal gas en best te berijden..

    Login om te reageren
  21. boris zegt

    28 december 2008 om 18:16

    Er zijn inderdaad wegen met bochten, ik denk dat merendeels hier niet met een auto van dergelijke waarden de limieten opzoeken.

    Ik zelf werk als verkoopadviseur ben 23 jaar en heb al enige tijd ervaring als autocoureur. Rij veelvuldig ferrari, Porsche en ander exotische spul. Dus ga geen gekke dingen over mij lullen. Ik ben gewoon van mening dat er weinig mensen ( normale mensen ) zijn die met autos van dergelijke waarden scheuren en testen op hun limiet. Die zijn gewoon erg voorzichtig en zuinig op hun spullen.

    Veel van jullie reakties de eikels in mij ogen, lullen onzin die denken dat ze het een en ander weten over auto’s en afkraken. ZOEK EEN LEVEN EN GA SPAREN VOOR EEN BMW UIT 1986….

    Login om te reageren
  22. RenesisHP zegt

    28 december 2008 om 18:23

    @corrado vr6 slc/BMWe30.

    RWD vs FWD… RWD is gewoon het leukst met spelen. Dat is een feit.
    Leuk dat jij dat ook door hebt. :twisted:

    Login om te reageren
  23. RenesisHP zegt

    28 december 2008 om 18:47

    @boris.

    Ik rij met 2 achterwielaangedreven speeltjes. Beide met 50/50 gewichtsverdeling.
    Ik hoef geen BMW.

    Ik ben het met je eens dat ik 99% van de tijd “normaal” rij. Vergis je alleen niet in de 1%. ;)

    Ik ben echter wel van mening dat er een duidelijk verschil van feeling tussen auto’s met FWD en RWD zit.

    Dat merk ik zelf vaak genoeg als ik eens met een voorwielaangedreven auto op pad ben. Daarvoor hoef je niet eens hard te gaan. Zodra je de eerste bocht neemt, voel je het gewicht naar de voorkant verplaatsen.

    Juist ja.. Niet mijn ding. :|

    Oh ja. Ik hoef niet meer te dromen(maar dat doe ik lekker toch).

    “Dus ga geen gekke dingen over mij lullen.”

    Zulke uitspraken doen je geloofwaardigheid geen goed.

    Login om te reageren
  24. jack zegt

    28 december 2008 om 19:03

    @mx5….owner

    Je hebt een kern van waarheid, houd er wel rekening mee dat jou mx5 en rx8 ook wel gelijk één van de weinig rwd auto’s zijn die ook echt een super verdeling hebben.

    Verder moet ik dan ook wel toegeven dat boris ook wel een puntje heeft. Regelmatig wordt het volle vermogen van de auto door de grootste groep bestuurders alleen maar bij wegtrekken en doortrekken gebruikt, en niet zo zeer in het bochtenwerk. Uitzonderingen uiteraard daargelaten.

    @degene die zichzelf hieronder vind vallen.

    Dan volgende puntje,

    Merken bashen is gewoon zielig. Wanneer je je mening sowieso fatsoenlijk neer kunt zetten met normaal a.b.n. en je daarbij ook een goede onderbouwing bij geeft, kan ik er mee leven en mezelf misschien nog interesseren in je mening. Maar houd toch eens op moet Slopel hier, en slopel daar. (geld overigens ook voor andere merken)

    Login om te reageren
  25. boris zegt

    28 december 2008 om 23:32

    RX5 owner… ik begrijp dat je dat zegt!

    Maar als je me niet kent of weet wie ik ben… Zeg dan helemaal niets!
    Net zoals de vele hier zogenaamd heel veel weten van auto’s.

    Login om te reageren
  26. luc zegt

    29 december 2008 om 02:19

    Ik hoop dat in 2009 de kindjes eens wakker worden en onzinnige opmerkingen over Opel achterwegen laten, zoals dat slopel gedoe.

    Leuk dat men zoveel PK eruit haalt, maar denk dat die 240 al voldoende is. Mischien kunnen ze dit beter bij de volgende Astra OPC doen.

    Login om te reageren
  27. XtuningX zegt

    10 januari 2009 om 20:23

    Ik vind het een prachtige auto! ( kben nog jong, btw dus het is een auto voor mijn portomonee, anders kocht ik wel wat anders ;) )

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North