• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Trump geeft zuinige auto’s gigantische middelvinger

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 2 april 2018 om 22:51 – 95 Reacties

Trump geeft zuinige auto


Echt waar, kijk maar.

Trump-haters (nagenoeg de ganse planeet, dus) hebben zojuist de achthonderdenéénmiljoenste reden gekregen om zich negatief uit te laten over de megalomane leider van de vrije wereld. De Amerikaanse president heeft vandaag namelijk besloten de milieuregels voor de autosector, die enkele jaren geleden door Barack Obama werden ingevoerd, terug te draaien.

In het kort hielden de milieuregels in dat personenauto’s en kleine pick-ups, van de bouwjaren 2022 tot en met 2025, ongeveer de helft zuiniger moesten worden. Daarbij zou de uitstoot van vervuilende broeikasgassen teruggebracht worden, om zo Moeder Natuur een handje te helpen. The Environmental Protection Agency (EPA) claimt echter dat de beslissing destijds niet om de juiste redenen gemaakt zou zijn.

Het spreekt voor zich dat niet iedereen staat te springen om het besluit van Trump en de EPA, maar voor de autoindustrie is het absoluut een overwinning. Naar verluidt zou het een enorme opgave zijn aan de eisen van de milieuregels te voldoen. De oliesector is eveneens blij met het besluit. Logisch natuurlijk, anders zouden ze minder omzet draaien.

Trump, die nog altijd zegt te twijfelen aan de invloed van de mens op het klimaat, kijkt hiermee overigens regelrecht naar een onderlinge strijd met Californië. De Amerikaanse staat wil zich, samen met een dozijn anderen, namelijk wél aan de strictere regels houden. Dit kan vervolgens zorgen voor een verdeling van de markt, waarvan gedacht wordt dat Amerikaanse autofabrikanten als Ford en GM eronder zullen lijden.

Ook interessant!

  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
  • Mijn Auto: Suzuki Ignis Sport van Indra
    Mijn Auto: Suzuki Ignis Sport van Indra

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

barack-obama, donald-trump, Ford, GM, milieu

Vorig bericht: « Pardon? Deze markante motor is gemaakt van bamboe
Volgend bericht: Elon Musk neemt leiding Model 3-productie over »

Lees Interacties

Reacties

  1. sameshitdifferentday zegt

    2 april 2018 om 23:00

    Ik ben geen trump hater

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      2 april 2018 om 23:11

      @sameshitdifferentday: Geeft niks. Er moet toch iemand zijn die wasknijpers in elkaar zet hé?

      Login om te reageren
      • sameshitdifferentday zegt

        3 april 2018 om 05:30

        @SimonMc: mooi kutbaantje heb je dan ?

        Login om te reageren
    • fredkroket zegt

      2 april 2018 om 23:34

      @sameshitdifferentday:”The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter”

      Login om te reageren
      • bassx zegt

        3 april 2018 om 00:58

        @fredkroket: Winston Churchill

        Login om te reageren
      • kobus1967 zegt

        3 april 2018 om 12:19

        @fredkroket: democracy is the dictatorship of the majority.

        Login om te reageren
    • potjak zegt

      2 april 2018 om 23:54

      @sameshitdifferentday: ik ook niet maar ben met ongeveer 99% van wat hij zegt en doet oneens.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        3 april 2018 om 01:54

        @potjak: dit stukjd valt in die 1 procent dan? Bij mij in ieder geval wel!!

        Login om te reageren
    • sameshitdifferentday zegt

      3 april 2018 om 05:38

      @sameshitdifferentday: jullie kunnen allemaal lullen wat je wilt maar die gast is nog steeds president! Als ik door mijn mening wasknijpers in elkaar zet is net zoiets als dat alle Geert wilders stemmers tokkies zijn… zegt meer over de heer SimonMC dan over mij!
      Gelukkig heb ik een goede baan dus het is pure stront van SimonMC! Zal wel bij zijn opvoeding hebben gezeten

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        3 april 2018 om 06:01

        @sameshitdifferentday:
        Trump is nog president omdat er allemaal topambtenaren zijn die Trump zo nu en dan zelf een dikke middelvinger geven en hem fijntjes vertellen dat wat hij wil echt niet kan. In een kinderachtige bui ontslaat hij dan weer een zooitje en anderen gaan zelf weg omdat ze inzien: you can’t argue with stupid. They will only drag you down to their level and beat you with experience.

        Login om te reageren
        • sameshitdifferentday zegt

          3 april 2018 om 08:53

          @Original_Arnoud: ga jij nou maar het NOS en RTL nieuws kijken daar word je veel wijzer van ???

          Login om te reageren
      • vondick zegt

        3 april 2018 om 07:12

        @sameshitdifferentday: Je moet toch ook minimaal tokkie zijn als je op zo’n debiel als Geert Wilders gaat stemmen? Klopt gewoon.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          3 april 2018 om 07:45

          @vondick: ik weet niet, maar als je GroenLinks stemt ben je in mijn ogen een nog grotere eikel.
          Maar goed, Geert brengt het een beetje verkeerd. Want behalve links Nederland zit niemand te wachten op meer gelukszoekers, alleen als je dat uitspreekt ben je een racist. E dat is de grootste fout, we zijn een democratie, dus als je voor mag zijn dan mogen er ook mensen tegen zijn.

          Login om te reageren
          • laptom zegt

            3 april 2018 om 09:24

            @rufctr01: Geert brengt niets verkeerd. Hij zegt wat hij denkt en wat 70% van Nederland denkt. Makkelijk scoren het dat. Die gozer heeft nooit 1 ding opgelost en met zijn “oplossingen” gaan we als NL alleen maar financieel de schip in. De helft van de zaken die hij roept willen ook de andere regeringspartijen, maar die snappen goed dat het financieel allemaal niet kan. Voor het eerst in 25 jaar heeft Nederland zijn huishoud boekje op orde en is onze schuld zelfs gedeeltelijk afgebouwd. Moet ik Trump nog eens zien doen. Obama was wel op de goede weg overigens..

            Login om te reageren
            • karaya zegt

              3 april 2018 om 10:20

              @laptom: Obama de Grote heeft met z’n naïeve buitenland politiek het hele midden-oosten in de fik gezet.

              Maar ja, daar mag je niks van vinden. Meneer heeft z’n kleurtje mee.

              Login om te reageren
              • dawwg zegt

                3 april 2018 om 12:19

                @karaya: “Obama de Grote heeft met z’n naïeve buitenland politiek het hele midden-oosten in de fik gezet.”

                Niet waar, die heeft Obama geërfd van die andere grote aap, Bush, met z’n idiote “you’re either with us or against us”. Obama heeft juist toenadering gezocht en de meeste militaire acties afgebouwd. Jammer van je #FUD, iets typerend voor Trump-supporters. Zelfde geldt trouwens voor de economie; Trump plukt de vruchten van 8 jaar Obama en economisch herstel; daar heeft Trump slechts 0.1% van gerealiseerd, sterker nog, die heeft alleen miljardairs-belastingkorting ingevoerd !

            • lekbak zegt

              3 april 2018 om 10:27

              @laptom: Het is ook niet zo moeilijk om het huishoudboekje op orde te krijgen als je de belastingen zo omhoog gooit als de afgelopen jaren. Vergelijk de belastingdruk van nu maar eens met 15 jaar geleden, dan schrik je je helemaal kapot. De overheid is financieel gezien nog steeds dood en doodziek. Maar ze hebben bijna oneindig inkomsten dus dan is het makkelijk roepen dat ze gezond zijn natuurlijk.

              Login om te reageren
              • poes zegt

                3 april 2018 om 14:12

                @lekbak: hoe kun je financieel (!) doodziek zijn, als je – volgens jou – oneindig inkomsten hebt?

              • lekbak zegt

                3 april 2018 om 14:44

                @poes: Er komt genoeg geld binnen om de onkosten te dekken doordat de burgers in nederland extreem worden uitgeknepen. Maar er zijn veel teveel uitgaven.

                Er gaan miljarden de grens over waar we niks van zien, de overheid is veel te groot, het sociale stelsel is veel te uitgebreid (wel doeltreffend, maar dat kan ook terwijl hetveel simpeler is) en zodra het woord milieu valt is er oneindig budget zonder dat het effect heeft. Maar ach, dan verhogen we toch gewoon de belastingen weer een beetje?

                In de crisis moest er heel veel bezuinigd worden. Echter als een mens of bedrijf bezuinigd doen ze dat door minder uit te geven. De overheid heeft het gedaan door meer inkomsten af te dwingen. Het gaat nu beter dan ooit maar de werkende burgers zien daar niks van terug. Ja, enkele tientjes per jaar. En dat word dan groot gebracht als koopkracht groei terwijl het de inflatie nauwelijks dekt. Maar we zijn met ons allen zoveel meer verloren dat de lol er inmiddels echt wel af is. De overheid is sterft zodra de stekker eruit word getrokken, maar niemand kan dat doen dus lijkt ze kern gezond en kan het bijna oneindig doorgaan.

              • macready zegt

                3 april 2018 om 16:51

                @lekbak:
                In 2000 was de relatieve belastingdruk in NL 39,9%. Vorig jaar was dat 38,8%. Het schommelde al die jaren rond eenzelfde percentage.

        • toniominestrone zegt

          3 april 2018 om 08:06

          @vondick: grachtengordel retoriek, mee janken met de wolven, wanneer je een willekeurige voorbijganger vraagt wat er in het partijprogramma van de PVV staat krijg je enkel wat populistische one liners terwijl er wel degelijk zinnige punten instaan, het zelfde geldt voor Trump, iedereen heeft een mening maar wanneer het over de werkelijke inhoud gaat dan wordt het wat lastig om met gefundeerde argumenten te komen. Voorlopig heeft hij meer voor elkaar gekregen dan Obama waarbij in 8 jaar tijd de arme steeds armer zijn geworden, maar dat weten populisten niet.

          Login om te reageren
          • pieterpoes zegt

            3 april 2018 om 08:23

            @toniominestrone: Dat wat je zegt over het partij programma is klinklare onzin. Dat hele partij programma is net aan 1 a4 groot. En er staat punt 1 verbied de Islam, punt 2 verbied moskee bezoek. Dat zijn al twee punten de in onze grondwet gewaarborgd zijn dus al onzin.

            Login om te reageren
        • sameshitdifferentday zegt

          3 april 2018 om 08:54

          @vondick: dan snap jij de definitie van tokkie niet! En heb je ook totaal geen idee wie er allemaal op Geert stemt ?

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            3 april 2018 om 12:23

            @sameshitdifferentday: Jawel, allemaal domme tokkies, kansarme laag-opgeleiden, enge racisten en andere opportunisten … Kijk naar z’n partij van stumpers en tokkies. Als er ooit iemand kritisch is, wordt ie eruit getrapt, maar als iemand in z’n priveleven trapt doch Grote Geert blind volgt, mag ie blijven. Nee, NL zou echt beter worden met Grote Geert aan het roer * kuch * kuch *

            Login om te reageren
  2. sameshitdifferentday zegt

    2 april 2018 om 23:03

    Ik snap Trump ook goed!! Als ik zoveel geld heb wil ik ook met een v12 rondgereden worden…

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      3 april 2018 om 07:15

      @sameshitdifferentday: Hij moet het doen met een 6.7 cummins straight-6 diesel.

      Login om te reageren
      • sameshitdifferentday zegt

        3 april 2018 om 08:52

        @theblazerunner: vind ik ook veel gaver!! ?

        Login om te reageren
  3. fanboy zegt

    2 april 2018 om 23:05

    Nu is de praktijk al zo dat Californië voor zowel auto’s als huishoudelijke apparatuur de dienst uit maakt. Ze zijn de strengste van het land. Als een 1 of ander Chinees bedrijf wat elektronica wil verkopen, en dat ook op de Amerikaanse markt, dan zorgen ze maar meteen dat het voldoet aan de Californische regelgeving want anders is het teveel gedoe.
    Zo bepaalt Californië nu dus al het auto landschap. Als zij dan met een paar andere staten strenge eisen blijven houden, dan zal er misschien niet eens heel veel veranderen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      3 april 2018 om 08:45

      @fanboy:

      Maat ..
      Dit is autoblog.nl ..
      weten hier niet eens wat een Californië is ..

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        3 april 2018 om 12:24

        @lincoln: Een te dure Ferrari ?

        Login om te reageren
      • dawwg zegt

        3 april 2018 om 12:30

        @lincoln: PS: Ik denk dat de meeste autobloggers dat beter weten dan de gemiddelde Trump-supporter….

        Login om te reageren
  4. steventure zegt

    2 april 2018 om 23:09

    Go Trump!

    Login om te reageren
  5. ff40 zegt

    2 april 2018 om 23:14

    Ik ben Trump liefhebber en zeg zelfs dat Jezus destijds ook verafschuwd werd voor alle goeds hij deed!

    Login om te reageren
    • marinepower zegt

      2 april 2018 om 23:16

      @ff40: je weet hoe dat verhaal is afgelopen, exact 2018 jaar geleden.

      Login om te reageren
      • ff40 zegt

        2 april 2018 om 23:20

        @marinepower: ja en bij onze Pim ook.

        Mensen zijn kuddebeesten en vertrouwen alles wat anders klinkt niet.

        Login om te reageren
      • gt500eleanor zegt

        2 april 2018 om 23:50

        @marinepower: toen was hij een paar maand oud, niet heel bijzonder mij dunkt?

        Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      2 april 2018 om 23:34

      @ff40:
      Luister dan even naar de Paus. De acties van Trump zijn onverenigbaar met het Christendom. Zegt op zich wel iets.

      Login om te reageren
      • ff40 zegt

        2 april 2018 om 23:35

        @mgmgb: en als je een stoeptegel omdraaid heb je weer een schone

        Heeft net zo min te maken met wat ik zei

        Login om te reageren
        • TimoBac zegt

          2 april 2018 om 23:42

          @ff40: zo, maar dat is iets wat weinig mensen weten! Zijn je tegels groen en heb je geen zin de hogedrukspuit? Omdraaien!

          Login om te reageren
        • mgmgb zegt

          2 april 2018 om 23:56

          @ff40:
          Één fundamenteel verschil, Jezus (als hij überhaupt bestaan heeft) had het over een betere wereld voor iedereen, voor altijd. Trump heeft het over een betere wereld voor een klein groepje mensen, voor een heel korte termijn.

          Login om te reageren
          • ff40 zegt

            3 april 2018 om 09:45

            @mgmgb: eerst Amerika daarna de rest:)

            Login om te reageren
            • 406_v6 zegt

              3 april 2018 om 09:57

              @ff40: niet eens America first; slechts een zeer select groepje (super-)rijken…

              Login om te reageren
              • ff40 zegt

                3 april 2018 om 12:18

                @406_v6: dat zeg je vast omdat je zelf graag wat meer centen had?

              • 406_v6 zegt

                3 april 2018 om 18:21

                @ff40: nope.

    • BaRa zegt

      4 april 2018 om 11:59

      @ff40: dus Trump eindigt aan het kruis?

      Login om te reageren
  6. pindakoning zegt

    2 april 2018 om 23:15

    Die afbeelding blijf ik mooi vinden

    Login om te reageren
  7. SimonMc zegt

    2 april 2018 om 23:16

    Die gast is dus echt oliedom ( ha ) he. Politieke standpunten kun je voor of tegen zijn. Wetenschappelijk bewezen fenomen niet… Net zoals hij tegen vaccinaties is. Kom op mensen, hoeveel rode vlaggen heb je nodig?

    Alsook: “Trump-haters (nagenoeg de ganse planeet, dus)”. Behalve half de Verenigde Staten dan?

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      3 april 2018 om 09:26

      @SimonMc: fake news

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        3 april 2018 om 12:29

        @laptom: wat is er fake news? De opwarming, of zijn mening over vaccinaties?

        Login om te reageren
  8. Scarface zegt

    2 april 2018 om 23:21

    Sorry hoor, maar Trump is wat mij betreft een held. Die hele global warming bullshit is een grote power grab.
    De overheid die je vertelt hoe je moet leven, wonen, stoken en autorijden. What could possibly go wrong.

    “vervuilende broeikasgassen…” Neem me me niet kwalijk, maar CO2 is geen vervuiling. Het is plantenvoeding.
    En met 0,04% van de samenstelling van onze atmosfeer echt een nietige speler.

    Ik sluit me volledig aan bij steventure: Go Trump!

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      2 april 2018 om 23:38

      @scarface: Ben jij ook tegen vaccinaties?

      Login om te reageren
    • ff40 zegt

      2 april 2018 om 23:39

      @Scarface: milieu industrie
      Asielindustrie
      Whats next?

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        3 april 2018 om 07:47

        @ff40: olieindustrie?

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      2 april 2018 om 23:49

      @scarface: Je beseft toch wel dat teveel van iets niet goed is he? Ja, planten floreren ongelofelijk goed naast de autostrade, maar om nu te zeggen dat ik er ineens wil gaan wonen…

      Broeikasgassen verhinderen dat warmtestraling weer weg gaat. Geen broeikasgassen is ook weer niet goed, want dan vries je dood. Ik geloof ook wel dat de opwarming van de aarde onvermijdelijk is, omdat wij natuurlijk niet helemaal daarvoor verantwoordelijk zijn, maar ik vind nu ook niet dat we er aan moeten meehelpen.

      Login om te reageren
      • djim zegt

        3 april 2018 om 00:19

        @simonmc: Jammer maar wat jij “gelooft” is helemaal niet relevant. Mensen die het kunnen weten (i.e. wetenschappers) zijn het er over eens dat de klimaatopwarming door de mens veroorzaakt wordt. Grootste factor is uiteraard dat we met veel te veel op deze aardbol rondlopen maar vermits dat blijkbaar taboe is, moeten we met z’n allen wat minder gek gaan doen. Mij best.

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          3 april 2018 om 07:15

          @djim: je laat de spijker op z’n kop. Als we sprinkhanen zouden zijn, zouden we een plaag worden genoemd.

          Login om te reageren
    • porsche928 zegt

      3 april 2018 om 07:47

      @Scarface: ga jij je huis vullen met CO2, goed voor je plantjes. Wel 24 uur in blijven zitten svp.

      Login om te reageren
    • tjongejongejonge zegt

      3 april 2018 om 08:27

      @Scarface: tjonge jonge jonge, lees eens een boek, knap je van op en dan voor de verandering is geen stripboek…..

      Login om te reageren
    • widodh zegt

      3 april 2018 om 08:46

      @scarface: Zonde dat je je niet op de feiten in leest. Je begrijpt echt totaal niet wat kilmaatverandering betekend.

      Het is een groot probleem wat we moeten aanpakken en dat kost geld. Maar je hebt helemaal niets aan je geld als de planeet naar de knoppen is.

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        3 april 2018 om 10:23

        @widodh: Je denkt toch niet dat het voor de planeet iets uitmaakt? Die blijft gewoon ronddraaien.

        Login om te reageren
        • widodh zegt

          3 april 2018 om 11:00

          @karaya: Klopt, maar voor de mensheid wordt het er niet leuker op.

          Ik zie graag dat mijn kinderen ook nog een fijne planeet hebben om op te leven.

          Login om te reageren
          • bmwfreak038 zegt

            3 april 2018 om 13:39

            @widodh: ik zie het ook graag maar helaas is dat bijna onmogelijk.

            Login om te reageren
      • lekbak zegt

        3 april 2018 om 10:35

        @widodh: Global warming is helemaal geen bedreiging voor de planeet. Het is een bedreiging voor de mens en de levensstijl van de westerse mens. De aarde zal zich volledig herstellen zodra wij mensen uitgestorven zijn. Het ironische is dus ook dat de organisaties die het terug willen dringen dit willen doen door onze levensstijl te veranderen, zodat we onze levensstijl kunnen behouden.

        Ik ben voor duurzaamheid, milieu etc omdat ik de mens graag zie overleven. Niet omdat ik bang ben voor de wereld. Ik ben gewoon egoist, net als al die andere mensen die de klimaatverandering als een probleem zien.

        Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      3 april 2018 om 11:39

      @scarface: https://www.youtube.com/watch?v=lMQHVzSPTec

      Login om te reageren
  9. bertorelli zegt

    2 april 2018 om 23:26

    Trump zit in het zadel omdat er in Amerika zo veel Hillary haters zijn.
    Wij zaten daar tijdens de periode van de debatten en ik heb menig Amerikaan horen zeggen; Trump is an idiot, but i f*ck%ng hate Hillary.
    Tegen nagenoeg elke andere kandidaat had Trump het waarschijnlijk gewoon afgelegd.

    Login om te reageren
    • zagatofreak zegt

      3 april 2018 om 00:37

      @bertorelli: zo zit dat niet. Hij is ook door de voorverkiezingen heen gekomen. De mensen daar zagen dus kennelijk wel wat in hem.

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        3 april 2018 om 09:28

        @zagatofreak: door de eerlijke verkiezingen uiteraard

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      3 april 2018 om 08:42

      @bertorelli:

      Wat was ik godesnaam de beweegreden van de (stem op mij en ontvang een rooitje) Rutte stemmers ??

      Login om te reageren
      • bmwe46m3balling zegt

        3 april 2018 om 16:21

        @lincoln: ik wacht nog steeds, die vuile smiecht

        Login om te reageren
  10. spidermann zegt

    2 april 2018 om 23:28

    Blij met Trump.

    Login om te reageren
  11. w0ut zegt

    2 april 2018 om 23:33

    Maakt uiteindelijk weinig uit. Verschillende States blijven die milieu vereisten wel behouden. California alleen al is goed voor bijna 1/3 van alle auto verkopen in USA. Als ze er dus auto’s willen verkopen (of aan de rest van de wereld) gaan ze toch moeten voldoen.

    Login om te reageren
  12. mgmgb zegt

    2 april 2018 om 23:39

    Zo kortzichtig als de pest natuurlijk. Maar goed, Amerika heeft al meer overleefd en is al meer te boven gekomen dan een paar jaar een volslagen idioot aan het roer. Even serieus, ik ben dol op veel vervuilende auto’s, om veel verschillende redenen. Het pesten van klassiekers kan ik flink pissig van worden, want onzin voor die paar auto’s. Kleine sportwagenfabrikanten moeten wat mij betreft wat ontheffingen krijgen om op kleine schaal iets speciaals te kunnen bouwen. Maar saaie grijze hokken voor de massa moet je zo zuinig mogelijk maken. De olie raakt een keer op, wat Trump, Thierry of andere volksmennertjes ook beweren, de wetenschappelijke consensus over global warming is overweldigend. Dat als overheid niet afdwingen (want niemand anders gaat het doen) zet je eigen fabrikanten op termijn op een flinke technologische achterstand, verpest je strategische positie door een sterkere afhankelijkheid van buitenlandse olie uit onbetrouwbare zandbakken en doet in het beste geval niets gunstigs voor de luchtkwaliteit.

    Login om te reageren
    • autodrop zegt

      2 april 2018 om 23:44

      @mgmgb: Amen.

      Login om te reageren
  13. loserboi932 zegt

    2 april 2018 om 23:43

    Waarom zou de VS zichzelf met milue regels moeten beperken en dus hun economische positie ten opzichte van bv China moeten verslechteren, terwijl heel Azie gassen de lucht in pompt die bruinkool schoon doen lijken?

    Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      2 april 2018 om 23:49

      @loserboi932:
      Toevallig gevolgd wat China de afgelopen jaren aan het doen is qua milieuwetgeving en groene stroom? Voor alle duidelijkheid, ik wil nog niet dood gevonden worden in China, maar het beeld dat Azië niet bezig is met een inhaalslag met betrekking tot duurzaamheid is totaal achterhaald.

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      3 april 2018 om 07:52

      @loserboi932: omdat er in de VS per hoofd van de bevolking veel meer CO2 de lucht in wordt gepompt dan in China.

      Login om te reageren
  14. Rick-dos zegt

    3 april 2018 om 00:09

    Ach joh, over een paar jaar ligt hij onder de zoden dus wat kan het hem verrotten wat er met de aarde gebeurt.
    Maar goed, als hij de Amerikaanse autoindustrie de nek om wil draaien dan gaat ie z’n gang maar. Mag hopen dat de Amerikaanse autoindustrie wel wat slimmer is geworden nadat ze in de jaren 90 en 00 op het randje van de afgrond stonden.

    Login om te reageren
  15. iphonistvongates zegt

    3 april 2018 om 00:20

    Er schijnt een pool op 1 van de subpagina’s van Reddit te zijn waar je kan wedden op wie de volgende US bewindspersoon is die de laan wordt uitgestuurd door The Donald. Ik vraag mij vaak af wie zijn expert-adviseurs zijn.

    Verder dacht ik dat de ‘professionele internet-trol’ op vakantie was gegaan naar het gebied rond Frans Polynesië. Waar in de jaren 50, 60 en begin 70 heel veel atoomproeven zijn uitgevoerd en Gozilla is gecreërd (per ongeluk!). De internet-trol is terug en ze zijn door de open deur van Autoblog geslopen. Hieronder volgt één van meest beroemde filmquotes uit Nicolas Cage; Lord Of War

    There are over 550 million firearms in worldwide circulation. That’s one firearm for every twelve people on the planet. The only question is: How do we arm the other 11?

    Ennnnn klaaaar….affff!

    Login om te reageren
  16. willeme zegt

    3 april 2018 om 01:14

    Tsja, dit viel te verwachten. Trump had dit al langer aangegeven dat hij deze maatregel zou nemen. Omdat hij president is, het huis van afgevaardigden én de rechters meeheeft (allemaal republikeins) is het voor hem relatief eenvoudig om dit terug te draaien. Obama had destijds maar twee jaar alles mee (huis van afgevaardigden, in elk geval) om zijn wetten erdoor te krijgen. Vervolgens werd hij zes jaar gehinderd door een republikeinse meerderheid.

    Ik vind Trump niet cool of gaaf. Het lijkt een ernstig verwarde man te zijn, met meer dan enkele kenmerken voor alzheimer. Hij wordt niet gehinderd door enkele kennis van wetenschap, hij heeft een die-premier die zo mogelijk nog behoudender is en alle adviseurs die het niet met hem eens zijn of in opspraak (kunnen) raken worden ontslagen uit hun functie. Hij schreeuwt voornamelijk en komt er goed mee weg. Met name omdat zijn besluiten op de korte termijn goed zullen zijn voor de Amerikaanse economie, kan hij dergelijke beslissingen nemen. Vergeet niet dat enorm veel aanpassingen en nieuwe wetten het NIET halen, ondanks dat hij alle wind in de zeilen heeft. De republikeinen zijn het lang niet altijd met zijn rare besluiten eens, maar willen deze heilige drie-eenheid van president, representatives en rechters in stand houden. Trump is nu eenmaal de gekozen president en hij voert (deels) uit wat hij heeft aangegeven te zullen doen. Hopelijk staat er over een paar jaar een betere kandidaat klaar (zij het republikeins of democratisch).

    Over CO2. Ja, er zijn altijd onderzoeken te vinden dat het onzin is. Maar de algehele consensus is toch dat het daadwerkelijk schadelijk is. Ga even in een afgesloten garage zitten met een draaiende motor voor een paar uur. Dan is een elektrowaggie echt wel wat prettiger dan een dampende V8. Het is nu eenmaal zo.

    Ik ben (absoluut) geen Klaver adept, maar dat we met teveel mensen op deze overbevolkte gehaktbal leven, betekent wel dat er concessies gedaan moeten worden. Scheepvaart, luchtvaart, auto’s, vrachtwagens, bio-industrie en wat dan niet al: als we overal 20-30 procent af weten te halen (wat prima mogelijk is), dan is de aarde net even wat prettiger om te wonen voor de volgende generatie.

    Want eigenlijk komt het maar op een ding neer: willen WIJ pijn lijden met maatregelen waar wij niet de vruchten van plukken? We moeten nu veel investeren voor maatregelen waar we niet eens de voordelen van zien. Integendeel, we zien alleen maar de nadelen.

    Dan zijn er ook nog eens voldoende linkse gekkies inclusief het Nationale Geweten op DWDD die het doortrekken tot het extreme. Dat hoeft ook niet. Gewoon even de vervuiling verminderen, zo moeilijk is dat toch niet? Het is nu eenmaal een probleem dat bijna onomkeerbaar is. Het is voornamelijk schadebeperking. Wat dat betreft gaan we met Trump weer jaren achteruit. In 2008 met de financiële crisis was duidelijk wat het probleem was met de grote autofabrikanten. Nu zijn we weer voor zo’n moment gekomen. Klasse.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      3 april 2018 om 10:05

      @willeme: mooi dat je het échte onderliggende probleem aankaart: overbevolking. Met dank aan de verschillende papa’s in het Vaticaan groeit de wereldbevolking in veel werelddelen gigantisch.
      Wat die ‘potus’ betreft: 2 hersencellen minder en hij schijt het hele huis onder…

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        4 april 2018 om 12:20

        @406_v6: tijd om eens een kaart van de wereldbevolking tegenover de religies te leggen. Misschien dat je denkbeeld dan veranderd. Om maar even een cijfer te geven: het Italiaanse geboortecijfer is een van de laagste van Europa. Nochtans geen katholieker land dan Italië. Toch? De geboortes in landen als Mali en Niger pieken. Beide zijn in verregaande mate moslimlanden. Angola is dan weer overwegend christen-gericht. En Indië, die met ruim een miljard zijn, zitten aan iets minder dan het dubbel van Nederland qua geboortes, maar is overwegend Hinduïstisch. China is een religieuze melting pot met een geboortecijfer van 12 – dat is quasi hetzelfde als in Nederland. Toch zijn ze met ruim een miljard, en dat miljard wil op dezelfde manier leven als pakweg de gemiddelde Nederlander. Daar knelt het schoentje: dat iedereen omhoog wil met z’n levensstandaard. Niet dat sommige pausen condooms in de ban doen. Het probleem van die condooms is van ethische aard, want het is de enige manier om AIDS tegen te gaan. Dus als je de (vorige) paus(zen) iets moet aanwrijven, is het een gebrek aan moraliteit.
        Om je het zoekwerk wat te vergemakkelijken vind je hier een kaartje met geboortecijfers en een lijstje van religiestatistieken. https://www.indexmundi.com/map/?v=25&l=nl en http://www.pewforum.org/2017/04/05/the-changing-global-religious-landscape/
        En voor alle duidelijkheid: ik ben atheïst, dus op geen enkele manier een fanboy van welke religie dan ook.

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          4 april 2018 om 15:40

          @bara: Dank voor je uitleg; feit blijft dat overbevolking door welke religie dan ook -mede- veroorzaakt, dé echte problematiek is. Las ooit ergens een wetenschappelijk onderzoek dat de aarde feitelijk niet meer dan zo’n 1 miljard bewoners aankan zonder dat er ergens problemen ontstaat in ons ‘leefmillieu’.

          Login om te reageren
  17. mashell zegt

    3 april 2018 om 06:31

    Slimme zet van Trump. Zuiniger auto’s betekent in de VS gewoon kleinere auto’s. Maar dat zou voor de mensen een enorme verandering van hun “way of life” betekenen. Door daarvoor te gaan staan helpt Trump zijn eigen herverkiezing.

    Login om te reageren
  18. steventure zegt

    3 april 2018 om 07:23

    Trump scoort beter dan Obama:

    https://www.telegraph.co.uk/news/2018/02/23/donald-trumps-approval-rating-rises-50-per-cent/amp/

    Login om te reageren
  19. desjonnies zegt

    3 april 2018 om 07:31

    Ik ben van mening dat iedereen voor betere luchtkwaliteit en minder vervuiling is en ga niet huilie huilie doen over vliegtuigen en schepen wat die vervuilen
    Echter heeft de Amerikaanse auto industrie een punt wat regelgeving betreft.
    We hebben de VAG sjoemeldiesels gehad die, door de doorgeslagen regelgeving via gemanipuleerde software schonere uitstoot simuleerden en we weten het resultaat ervan.
    In de EU hebben we eenzelfde situatie, iedereen weet dat auto’s teveel uitstoten dat de regelgeving doorgeslagen is maar niemand er iets aan diet.
    Ik heb het vaker gezegd, Trump gooit een handgranaat in het gesprek, leunt achterover, kijkt wat er gebeurd als de kruitdampen zijn opgetrokken en gaat daarna handelen.
    Die zgn staaloorlog is een aardig voorbeeld.

    Login om te reageren
  20. Alfarobert zegt

    3 april 2018 om 08:26

    Het klimaat veranderd al sinds de aarde bestaat. Er zijn schepen die op vuile olie varen en meer co uitstoten dan een miljoen auto’s. Dat is maar 1 boot,van auto’s zijn er in dit geval al ruim 1 miljoen dus daar valt meer geld van te vangen.Wat dacht je van kolengestookte energiecentrales? In Canada staan er 3 op een rij waarvan alleen de eerste al meer uitstoot dan 1,4 miljoen auto’s. Maw dat hele milieu gezeik gaat alleen om de poen.Fabrieken verdienen zelfs aan hun uitstoot (miljoenen per jaar).

    Login om te reageren
    • ff40 zegt

      3 april 2018 om 10:42

      @Alfarobert: juist

      Laat de dom oren maar lullen

      Klimaatverhaal is onzin en vervuiling van de aarde in het algemeen aanpakken met geboortebeperking

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        3 april 2018 om 11:00

        @ff40: dat van die geboortebeperking, daar heb je gelijk in; voor de rest klets je hit je nek.

        Login om te reageren
  21. buddy991 zegt

    3 april 2018 om 08:47

    Nederland, braafste jongetje van de klas, zal het wel compenseren

    Login om te reageren
  22. karaya zegt

    3 april 2018 om 10:27

    Als je echt hart heb voor het milieuvraagstuk. Moet je de agrarische sector, de scheep- en luchtvaart en de zware industrie aanpakken.

    De auto wordt als kleinste vervuiler het hardst aangepakt.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      3 april 2018 om 10:54

      @karaya: Als je echt hart hebt voor het milieu moet je je levensstijl aanpassen, niet de agrarische sector, het transport of de industrie. Dat is namelijk symptoombestrijding.

      De agrarische sector is nodig om de monden van deze wereld te voeden. De westerse agrarische sector is schoner per kg voedsel dan die op de rest van de wereld. Deze beperken zal ertoe leiden dat de rest van de wereld meer monden moet voeden en voegt daarom niks toe.

      De luchtvaart is voor een groot deel luxe. Op vakantie naar de andere kant van de wereld is nergens goed voor. Het is extreem simpel om dit deel aan te pakken. De makkelijkste milieuwinst die je maar kunt verzinnen. Maar mensen hebben alles voor het milieu over behalve zelf anders gaan leven. Ze hebben er dus niks voor over. Het andere deel luchtvaart is voor het grootste gedeelte het resultaat van onze verspilzucht.

      De scheepvaart komt voort uit onze onstilbare honger naar wegwerp producten. Ga minder verspillen en ga lokaler produceren. Dan hoef je ook niet zoveel te vervoeren.
      De industrie is hetzelfde. Minder verspillen, niks meer bij de action kopen maar kwaliteit kopen. Dan doe je langer met producten en hoeven die dus minder vaak gemaakt te worden.

      Dus eigenlijk, stop met wegwerpproducten kopen. Dan stoppen ze vanzelf met het maken van wegwerpproducten en zijn de meeste problemen opgelost. Ga lekker met de auto naar zuid frankrijk ipv met het vliegtuig naar thailand of de vs. Eet nederlands vlees, met mate. Drink nederlandse melk, met mate. Eet nederlandse seizoensgroentes. Koop in nederland gemaakte(kwaliteits) meubels van hout uit europa en hou die in huis tot je sterft, waarna je (klein)kinderen ze over kunnen nemen. En heel belangrijk: laat je huis verven door een schilder uit de buurt, laat verbouwen door een aannemer uit de buurt, koop je tuintegels bij een stratenmaker uit de buurt, etc, etc. Minder verplaatsingen dus. Dit zorgt ervoor dat de economie hier enorm opbloeit èn het is goed voor het milieu.

      Login om te reageren
      • billgates zegt

        3 april 2018 om 22:46

        @lekbak: jeetje en dat op autoblog… tussen al dat rechts gediaree klinkt mij dit verstandig en weldenkend in mijn oren. Graag voeg ik toe: douche u 1 maal per week! Kijk niet teveel naar porno: een zeer onderschatte energievreter, stop in zijn geheel met vlees eten op zondag, en voor de rechtse rakkers onder u: ga afvallen!(statistisch zijn lieden aan de rechterkant van het spectrum beduidend obeser) dan krijgt u uw zelfrespect weer terug en hoeft u dat niet te compenseren met een germaanse schijtdiesel! Allez!

        Login om te reageren
  23. elemento zegt

    3 april 2018 om 11:29

    Bedrijven in europa en elders kapot maken met bijv diesel schandaal en kartrl vorming aan de banden leggen. Eigen amerikaanse merken die niet aan de emissie gaan voldoen daar wel hard over spreken. AMERIKANEN kunnnen de pot op

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      3 april 2018 om 12:33

      @elemento: Inderdaad, schijnheilige protectionistische maatregel. Zorgt er alleen maar voor dat vervuilende modellen buiten de USA nog slechter verkopen – en de USA overduidelijk tot een derde-wereld land aan het worden is….

      Login om te reageren
  24. mout zegt

    3 april 2018 om 13:13

    Hij denkt car en oil een plezier te doen.
    Wat hij feitelijk bereikt, is dat zijn twee favoriete industrieën 10 jaar terug in de tijd geduwd worden.
    Dat leidt er allereerst toe dat USA auto’s nog slechter te exporteren worden dan ze al waren.
    En op wat langere termijn (want heus, ook in de USA kan deze wijziging niet eindeloos duren) betekent het dat die beide industrieën overlopen worden door buitenlandse.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North