• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tuners stoppen € 240.000+ in BMW M2 (G87) voor 2.000 pk

Auteur: Bas Leesberg, gepost 2 januari 2025 om 17:02 – 12 Reacties

”Waarschijnlijk de meest getunede G87 M2 van de wereld”, aldus de makers.

Hoe vaak zou Jonnie Boer van De Librije voor zichzelf het lekkerste maaltje van de menukaart voor zichzelf klaarmaken? Dat zie ik tenminste als het equivalent van het bouwsel hierboven. Tuners R44 Performance en Tom Wrigley Performance hebben samengewerkt om een knaller van een getunede BMW G87 M2 te bouwen. En het resultaat mag er zijn.

Het doel van de twee bedrijven was om een dragraceauto te bouwen die in minder dan zeven seconden de kwartmijl kan voltooien. Tevens met de BMW bruikbaar zijn voor evenementen. De auto moet een rijdende etalage zijn en aan het publiek laten zien waartoe de bedrijven in staat zijn.

De aanpassingen aan de M2

Alles aan de BMW is gedaan met het oog op prestaties, maar ook betrouwbaarheid, veiligheid en een gaaf uiterlijk waren belangrijk. Buiten wat ophangingspunten en wat delen van de koets is alles veranderd of verbeterd. 90 verschillende zaken zijn ofwel toegevoegd, ofwel aangepast. Volgens de bedrijven zit er al voor 200.000 pond (omgerekend ongeveer € 240.000) aan extra’s op. De hele waslijst vind je op de website van R44 Performance. Laten we een aantal mods eruit pikken.

De motor is nog steeds een 3.0-liter zes-in-lijn, maar zo’n beetje alle onderdelen hiervan zijn aangepast door Tom Wrigley Performance. Hoeveel pk het blok precies levert, weet nog niemand. R44 Performance noemt zelf zo’n 1.520 pk en 700 pk bij de wielen, maar zegt ook dat de motor 2.000 pk aan moet kunnen.

Aan de versterkte S58 zit een gigantische turbo. ”Veel mensen zeiden dat ie te groot is en we last zouden hebben van turbo lag. Echter heeft Tom goed gewerkt aan het afstelling van de turbo op zijn G80 M3-ontwikkelingsauto. We vinden dat ie nu geweldige resultaten levert”, schrijft R44.

Exterieur

Zoals gezegd zijn er wat carrosseriedelen origineel gebleven, maar lang niet de hele koets is stock. Een carbonkitje omvat een nieuwe splitter, luchthappers, zijskirts en diffuser. Een van de koplampen is weggehaald. Het overgebleven gat fungeert nu als extra luchthapper. Erg leuk gedaan.

De getunede BMW M2 staat op dikke 18-inch Vossen en heeft een vreemde trekhaak. Die trekhaak is geen trekhaak, maar een houder van een parachute. ”Met een die auto die ver boven de 320 km/u kan halen, wordt remmen een uitdaging. Ondanks dat de verbeterde MMX-remmen het meeste werk doen, helpt een luchtrem in de vorm van een parachute”, aldus R44 Performance.

Binnenin is de G87 een stuk lichter gemaakt door de achterbank en standaard stoelen in te ruilen voor een rolkooi en kuipstoeltjes. Ondanks de vele modificaties is de Bimmer nog steeds straatlegaal. Dat laat R44 zien in een YouTube-video. En nu? ”Nog meer mods”, zegt R44. Dus Dieter, als je nog wat aanpassingen zocht …

Ook interessant!

  • G87 BMW M2 3D Design
    Subtiele verbeteringen voor de BMW G87 M2
  • Kijk nou, het is de BMW M2 CS Racing (G87)
    Kijk nou, het is de BMW M2 CS Racing (G87)
  • BMW MH2 GTR II is de ultieme M2 met VEEL vermogen
  • Mijn Auto video: BMW M2 (G87) van Dieter

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, dragrace, G87, m2, tuning

Vorig bericht: « Gespot – De eerste Ghost Series II op Nederlandse bodem
Volgend bericht: InterClassics Maastricht pakt extra groot uit met jubileumeditie »

Lees Interacties

Reacties

  1. vopo zegt

    2 januari 2025 om 17:27

    Straatlegaal met 1 koplamp?

    Login om te reageren
    • ghengiskhan zegt

      2 januari 2025 om 17:32

      In de UK heb je zoiets als ‘daglicht-goedkeuring’. Valt nog mee, in een land waarin je een rijdend bankstel op kenteken kunt krijgen.

      Login om te reageren
  2. Mini Joe zegt

    2 januari 2025 om 17:30

    Maar ja, ‘t is en blijft een bmw, voor dat geld kan je ook een echte auto kopen.

    Login om te reageren
    • beetec zegt

      2 januari 2025 om 18:24

      Een DS bijvoorbeeld? lol

      Login om te reageren
      • Mini Joe zegt

        2 januari 2025 om 18:40

        Dat zou ik niet willen zeggen, DS is net zo “premium” als bmw en audi, niet dus.
        Maar voor € 240.000,— zijn er heus wel echte premium wagens te bestellen.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          3 januari 2025 om 00:16

          Premium betekent dat je een premium betaalt dus extra duur. In dat licht zijn zelfs Honda en Mazda premium. Als het je gaat om net iets fraaiere materialen en ietsjes doordachter dan zijn BMW en Audi zeker premium. Maar als je zegt ik wil een premium auto omdat die premium is dan kan het eigenlijk alleen maar een Mercedes worden.

          Login om te reageren
          • brammetjedeb zegt

            3 januari 2025 om 20:52

            En dan Audi nog net boven bmw wat mij betreft. Zelf een A4, zit prachtig in elkaar en topkwaliteit. Wens is toch ooit Mercedes, mede door die kwaliteit en afwerking.

            Login om te reageren
        • HZW zegt

          3 januari 2025 om 09:47

          Als ik het goed begrijp, hebben ze er € 240.000,- extra in gestopt, dus de waarde van de M2 komt er ook nog bij, dus je praat dan over een M2 van heel dik € 300.000+ totaal prijs.

          Verder zit er wel een heel groot verlies tussen motor vermogen 1.520 pk en 700 pk bij de wielen.

          Login om te reageren
  3. mc96 zegt

    2 januari 2025 om 18:25

    Hoe veel pk heeft ie nu? 2000, 1500 of 700 pk. Lijkt me sterk dat ie in de overbrenging de helft van het aantal pk verliest. Daarnaast wat mij betreft een zinloos project. Als je echt een kwart mijl auto wil bouwen kun je beter beginnen met een lichtere basis.

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    3 januari 2025 om 00:17

    Ahh een grote turbo dus. Zo kan iedereen het wel.

    Login om te reageren
  5. werf76 zegt

    3 januari 2025 om 08:13

    ” R44 Performance noemt zelf zo’n 1.520 pk en 700 pk bij de wielen”

    Is er zoveel aandrijfverlies?

    “Met een die auto die ver boven de 320 km/u kan halen, wordt remmen een uitdaging.”

    Waarom hebben andere hypercars geen parachute dan?

    ” Ondanks de vele modificaties is de Bimmer nog steeds straatlegaal.”

    Niet in de EU denk ik.

    Login om te reageren
  6. fanboy zegt

    7 januari 2025 om 03:13

    Mooi project. Maar je zou toch ook iedere auto met een blok naar keuze kunnen opbouwen voor dat geld?
    Een Lada met een 2JZ, ik noem maar wat

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North