• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Turbogeblazen V12 van Aston Martin heeft geluid

Auteur: rynnus, gepost 11 januari 2016 om 15:17 – 30 Reacties

Aston Martin komt met een turbogeblazen 5.2 V12


Snoepje of heiligschennis?

De V12 blíjft in ieder geval en daar zijn we blij mee. Aston Martin bevestigt nu de komst van de 5.2 liter bi-turbo en heeft om ons te laten kwijlen een teaser uitgebracht. De video vertelt aan het einde: ‘Doei heerlijk atmosferisch tijdperk’ ‘Coming Soon’. In welk model we de V12 in terug zullen zien is nog niet officieel, maar het lijkt overduidelijk dat dit de nieuwe DB11 wordt. Dit omdat we onlangs een zwaar gecamoufleerd exemplaar van de DB11 bij de ‘ring zagen, welke volgens de Britse kentekenplaten een inhoud van 5200cc heeft. Overigens zou Aston Martin binnenkort in een nieuwe fabriek te Macedonia (Oostblok) gaan produceren, waarschijnlijk de DBX. Of ook de nieuwe DB11 daarvandaan zal komen is nog niet bekend.

Maar die turbo’s, is dat nou echt zo erg? Ferrari heeft het trucje in de 488 GTB en de California T bijzonder goed uitgevoerd. Hoogtoerig en traditioneel geluid zijn geen termen die je van een turbomotor hoeft te verwachten, maar we weten inmiddels wel dat het mogelijk is. Hoewel Ferrari alleen nog maar geblazen achtcilinders heeft uitgebracht, zal het ongetwijfeld goed komen. Zeker als je je bedenkt dat de nieuwe V12 toch om en nabij de 600 pk zal leveren, ervan uitgaande dat ze de huidige V12 (die in zo’n beetje alle modellen te verkrijgen is) overrulen. Afijn, oordeelt u zelf.

turbo turbo

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Gespot - Nog een peperdure Aston Martin V12 Speedster voor Nederland
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, db11, motor, turbo, V12, Video

Vorig bericht: « De reden dat Lamborghini bijna 30% meer auto’s verkocht
Volgend bericht: Dit is Audi’s Q6: de h-tron quattro Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. martijn11 zegt

    11 januari 2016 om 15:21

    Heerlijk geluid??

    Login om te reageren
  2. kampioentje zegt

    11 januari 2016 om 15:21

    Hmm, meer vermogen, en klinkt bijzonder goed! Waarom niet, aston martin slaat eindelijk een beetje een andere richting in.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      11 januari 2016 om 15:27

      @kampioentje: de richting hoeft van mij niet veranderd te worden. Dat lijnenspel en die v12 zijn prachtig. Door de hevige concurrentie moeten ze helaas wel een andere weg inslaan. Ik vind het eeuwig zonde maar als zo het merk behouden blijft, tsja

      Overigens klinkt deze v12 niet echt slecht. Maar goed, dit is een marketingfilmpje, ben benieuwd hoe het echt klinkt, dan kan je er pas echt een oordeel over vellen.

      Login om te reageren
  3. martinus zegt

    11 januari 2016 om 15:26

    Welkom Turbogeblazen V12 in de wereld.
    Misschien is het toch toch tijd een mooie atmosferische V12 op de kop te tikken.

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      11 januari 2016 om 15:28

      @martinus: Je bent de S600 en S65 AMG vergeten?

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        11 januari 2016 om 15:34

        @crackdavid: Er zijn een aantal meer auto’s met een Turbo 12 cilinderblok natuurlijk.

        Ik wilde meer dit ‘net geboren’ blok welkom heten in de wereld.
        Hij zal waarschijnlijk de komende jaren de Britse fabrikant dienen met zijn prestaties.
        Dus het zal wel net als zijn voorgang er een flink aantal jaren meegaan.

        Login om te reageren
  4. crackdavid zegt

    11 januari 2016 om 15:26

    Lijkt niet verkeerd. Maar in real life zal het vast minder klinken dan de N/A V12.

    Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    11 januari 2016 om 15:28

    Jammer dat de oude twaalfcilinders het veld moeten ruimen, want ze klonken magistraal. Maar een turbo V12 is beter dan geen V12. En zo verkeerd vind ik het eigenlijk niet eens klinken.

    Nog een voordeeltje voor Aston is dat ze nu betere prestaties hebben met een lagere uitstoot, waardoor ze zichzelf compleet uit de markt prijsden.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      11 januari 2016 om 16:04

      @gtwillem: Helemaal mee eens. Ik heb ooit de V12 in het echt mogen horen, ik word er soms nog van wakker……

      Login om te reageren
  6. henkhupelschoten zegt

    11 januari 2016 om 15:30

    Ik ben meer benieuwd wie deze V12 maakt, kan me echt niet voorstellen dat Aston-Martin hem zelf in elkaar schroeft.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      11 januari 2016 om 15:33

      @henkhupelschoten: Verrassing: je vrienden.

      Login om te reageren
  7. phaeton zegt

    11 januari 2016 om 15:32

    Uitleggen waar Macedonië (ongeveer) ligt, really? Iedereen weet ook waar Libanon of Spitsbergen ligt, mag ik hopen.

    OT: Gelukkig blijft het de V12, ik was altijd bang dat AMG hen met de V8 op zou zadelen. Dit klinkt een stuk geruststellender.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      11 januari 2016 om 16:08

      @phaeton: Simpel, Spitsbergen ligt naast Giethoorn en Libanon is de shoarmazaak op de hoek.

      Login om te reageren
      • 560pkferrari zegt

        11 januari 2016 om 16:32

        @gtwillem: echt? Ik dacht dat dat Turkije was. Weer wat geleerd.

        Login om te reageren
  8. mrB zegt

    11 januari 2016 om 15:34

    5.2 liter? Ik dacht dat Mercedes motoren zou gaan leveren, maar die hebben voor zover ik weet geen 5.2 V12 toch?
    Ik denk dat het voor AM verstandig is om met turbochargers te gaan werken. Hoewel een atmosferische V12 fantastisch is, zijn turbo’s tegenwoordig toch de manier om meer prestaties te bewerkstelligen. Ik ben benieuwd hoe de rest van de db11 wordt!

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      11 januari 2016 om 16:51

      @mrB: Nee klopt, maar dit hoeft ook niet toch? Mercedes / AMG levert ook blokken aan Pagani welke ze zelf niet gebruiken!

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        11 januari 2016 om 17:22

        @ds3thp: Is gewoon de 6.0 V12, ruimte voor een andere V12 is geen plek want de V12-lijn is overgeplaatst naar mannheim wegens een te hoge vraag naar.. Kan me niet bedenken dat merc dan ook nog plek over heeft voor een 5.2

        Login om te reageren
        • mrB zegt

          12 januari 2016 om 10:16

          @henkhupelschoten: Dat idee heb ik dus ook, dit is geen merc blok. Maar dan is de vraag: Heeft Aston Martin dit blok zelf ontwikkeld? Gezien de financiële situatie daar vraag ik me dat af.

          Login om te reageren
  9. Rob zegt

    11 januari 2016 om 15:39

    Ik krijg er een beetje Vantage Le Mans/V600 (twin supercharger!) gedachten bij:
    http://www.topcarrating.com/aston-martin/1998-aston-martin-v8-vantage-le-mans-4.jpg

    Al zou dit waarschijnlijk een véél geciviliseerde machine worden…

    Login om te reageren
  10. dracae zegt

    11 januari 2016 om 15:41

    Mijn favoriete Aston Martin ooit had ook een geblazen motor.
    De enigszins lompe, bijna Amerikaans musclecar-achtige , maar o zo geweldige Vantage uit eind jaren 90 met V8 compressor motor.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    11 januari 2016 om 16:11

    Zo op het eerste oor klinkt het zeer goed!

    Login om te reageren
  12. trustmeiamanengineer zegt

    11 januari 2016 om 17:47

    600pk uit een biturbo V12 is toch wel een beetje schamel. Het zijn er natuurlijk meer dan genoeg. Maar Ferrari haalt er 740 uit een atmosferisch meesterwerk.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      11 januari 2016 om 18:03

      @trustmeiamanengineer: Klopt, maar je moet ook niet meteen al je kaarten op tafel leggen. Er moet nog ruimte zijn om het blok in een snellere DB11 S, DBS, Vanquish of hoe de snellere versie ook mag heten toe te passen.

      Login om te reageren
  13. ocda zegt

    11 januari 2016 om 17:53

    Een gedownsizede AMG bi turbo V12????

    Login om te reageren
  14. maseratizzzzzzzz zegt

    11 januari 2016 om 17:54

    Ik kan alleen maar hopen dat de 4.7 v8 van Maserati wel blijft, maar ik vrees het ergste…

    Login om te reageren
  15. kareladmiraalszoon zegt

    11 januari 2016 om 18:05

    Nog steeds veel te weinig vermogen.

    Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    11 januari 2016 om 18:25

    Klinkt nog wel best maar niet meer zo symphonisch

    Login om te reageren
  17. clarkson zegt

    11 januari 2016 om 18:49

    Het is best een dikke motor hoor. En hij heeft geweldige specs. Maar dit past niet bij een merk als am.

    Login om te reageren
  18. kennone zegt

    11 januari 2016 om 19:23

    Mooi!! Maar die 7.3 is toch wel lekkerder

    Login om te reageren
    • maseratizzzzzzzz zegt

      11 januari 2016 om 19:54

      @kennone: dat is niet echt vergelijkbaar, die zat alleen maar in de one-77. Dit de opvolger van de N/A 5.9 v12.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North