
Neem een K1 Roadster en een overijverige “ontwerper”, mik ze in de blender met een goede scheut wodka erbij and behold: we have built ultimate supercar!
“Real storm chaser!” schreeuwt Tushek. “One of the lightest cars in the WORLD with V8 engine” zegt men ook. Nou dan heb je onze interesse wel hoor, jongens! Maffe Slovenen zijn maf maar de eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat we vreemdere creaties uit het koude Oosten hebben zien komen. Dus laten we ons eens iets meer verdiepen in dit merk.
Er is overduidelijk een K1 Roadster als basis gekozen voor dit project maar daarna is meneer Tushek he-le-maal los gegaan. Om te beginnen is het 300 pk sterke blok van Ford verruild voor een 4.2 liter V8 uit een Audi RS4 wat resulteert in een 450 pk sterke pretbak. Met PPI werd vervolgens een bodykitje ontworpen om het geheel qua uiterlijk flink aan te passen. Nieuwe bumpers, ander dak, alles wat makkelijk te wijzigen viel is gewijzigd. Jammer dat die enorme naden van de oorspronkelijk K1 ook behouden zijn gebleven.
Voordeel is: daar zie je niets van als je in de cockpit zit. En in die cockpit kan je waarschijnlijk best wat plezier beleven. De T500 Renovatio (problem, Mansory?) heeft namelijk een droog gewicht van 1090 kilo (met vloeistoffen 1133 kilo) en in combinatie met 428 Nm en de eerder genoemde 450 pk moet dat zorgen voor een sprint naar honderd in 3,7 seconden (als je een beetje overweg kan met een handgeschakelde zesbak tenminste) en een topsnelheid van 310 kilometer per uur. Van 100 naar 0 remmen moet daarnaast kunnen in slechts 29 meter dankzij carbon keramische remschijven. Al met al geen verkeerde waarden.
Ook aan een race-uitvoering en een tweede model wordt overigens al gewerkt, als we Tushek mogen geloven. Rest slechts nog de taalbarrière, toch? Of zijn er meer obstakels op de weg die het zouden kunnen voorkomen dat dit een bestseller wordt? Video!
UPDATE 23-03 – High Res gallery toegevoegd, met dank aan de Flying Dutchman!





Zoals Enzo Ferrari al zei;” de beste auto moet nog gebouwd worden”
@TheBear: De beste auto zal nooit gebouwd worden eigenlijk, enkel ‘de beste auto van dit moment’..
@dennisr: serieus?
@stanlee: Volgens mij is er geen speld tussen te krijgen… Tenzij je het eind der tijden weet? :)
@baasbas: 12-12-’12 ;)
@TheBear: Zo kan ik ’t ook.. :D
Eerst zien dan geloven, zal niet de eerste ‘supercar’ zijn die vreselijk rijdt. Gewicht lijkt me ook wat laag?
Nou, ik wil wel uitproberen of ie de beste is, hoor. Zet met een paar concurrenten voor de deur, en ik wil het met liefde gaan uitvissen.
Kost dat?
Ziet er wel heel goed uit, ondaks het extreme uiterlijk. Kijk tuners, zo kan het ook.
Is er een Ferrari 430 Scuderia eigenaar die een diffusor en vier achterlicht units mist?
De standaard K1 rijd al leuk, wil hier wel eens live action van zien
alles in 1 kleur en dan mag hij hier wel komen :p
mooi ding
Iets van Gallardo Spyder meets F430 Scuderia. Geen succes.
Ik vind ‘m niet zo mooi
Open ziet deze auto er toch wel erg mooi uit, alleen als de kap erop zitlijkt het nergens naar.
nee dankje.
Lekker! Een mooi apart design.
Lelijk… En een verschrikkelijke spoiler
ultima gtr heeft ook een v8 en weegt 980 kg … lichter dus
Mijn M3 is nog lichter
@Huybride: heb jij een M3? Ik heb een Corolla, die is nog lichter
Ubervet uiterlijk!
-edit: nutteloze bijdrage-
@maferick74
mijn fiets is nog veel lichter ;-)
Rest slechts nog de taalbarrière, toch?
Toalbarrière Toalbarrière
Dacht dat dit toch een simpele taal was:
PLANKGAS
VROAAAARRRRRRRR
this is one to be reconised with. wat is deze bak bruut zeg.zou zomaar de 1e en enige oost europiaan zijn die ik zou kopen