• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tushek Renovatio T500: We built ultimate supercar

Auteur: CasperH, gepost 20 maart 2012 om 10:56 – 27 Reacties

Tushek Renovatio T500
Neem een K1 Roadster en een overijverige “ontwerper”, mik ze in de blender met een goede scheut wodka erbij and behold: we have built ultimate supercar!

“Real storm chaser!” schreeuwt Tushek. “One of the lightest cars in the WORLD with V8 engine” zegt men ook. Nou dan heb je onze interesse wel hoor, jongens! Maffe Slovenen zijn maf maar de eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat we vreemdere creaties uit het koude Oosten hebben zien komen. Dus laten we ons eens iets meer verdiepen in dit merk.

Er is overduidelijk een K1 Roadster als basis gekozen voor dit project maar daarna is meneer Tushek he-le-maal los gegaan. Om te beginnen is het 300 pk sterke blok van Ford verruild voor een 4.2 liter V8 uit een Audi RS4 wat resulteert in een 450 pk sterke pretbak. Met PPI werd vervolgens een bodykitje ontworpen om het geheel qua uiterlijk flink aan te passen. Nieuwe bumpers, ander dak, alles wat makkelijk te wijzigen viel is gewijzigd. Jammer dat die enorme naden van de oorspronkelijk K1 ook behouden zijn gebleven.

Voordeel is: daar zie je niets van als je in de cockpit zit. En in die cockpit kan je waarschijnlijk best wat plezier beleven. De T500 Renovatio (problem, Mansory?) heeft namelijk een droog gewicht van 1090 kilo (met vloeistoffen 1133 kilo) en in combinatie met 428 Nm en de eerder genoemde 450 pk moet dat zorgen voor een sprint naar honderd in 3,7 seconden (als je een beetje overweg kan met een handgeschakelde zesbak tenminste) en een topsnelheid van 310 kilometer per uur. Van 100 naar 0 remmen moet daarnaast kunnen in slechts 29 meter dankzij carbon keramische remschijven. Al met al geen verkeerde waarden.

Ook aan een race-uitvoering en een tweede model wordt overigens al gewerkt, als we Tushek mogen geloven. Rest slechts nog de taalbarrière, toch? Of zijn er meer obstakels op de weg die het zouden kunnen voorkomen dat dit een bestseller wordt? Video!

UPDATE 23-03 – High Res gallery toegevoegd, met dank aan de Flying Dutchman!

Ook interessant!

  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Aankoopadvies: Sensationele Supercar voor 120.000 euro
    Aankoopadvies: Sensationele Supercar voor 120.000 euro
  • Range Rover Sport SVR Ultimate
    Range Rover Sport SVR Ultimate is eindelijk hier
  • Lotus Emira V6 (2022): Supercar voor een prikkie?!
    Lotus Emira V6 (2022): Supercar voor een prikkie?!

Nieuwste artikelen

  • Koop een uniek Range Rover-alternatief op Marktplaats
  • Deze ‘klassieker’ uit 2000 verdiende een restomod
  • Alfa Romeo 4C voor insectenliefhebbers is hier
  • Vanafprijs Renault Twingo (én 5!) kan nog lager worden!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, ppi, roadster, wit

Vorig bericht: « Video: Bizarre collectie supercars in garage Florida
Volgend bericht: Top Gear USA doet race tussen helikopter en Viper »

Lees Interacties

Reacties

  1. TheBear zegt

    20 maart 2012 om 10:58

    Zoals Enzo Ferrari al zei;” de beste auto moet nog gebouwd worden”

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      20 maart 2012 om 11:30

      @TheBear: De beste auto zal nooit gebouwd worden eigenlijk, enkel ‘de beste auto van dit moment’..

      Login om te reageren
      • stanlee zegt

        20 maart 2012 om 11:41

        @dennisr: serieus?

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          20 maart 2012 om 11:43

          @stanlee: Volgens mij is er geen speld tussen te krijgen… Tenzij je het eind der tijden weet? :)

          Login om te reageren
          • kickass zegt

            20 maart 2012 om 19:20

            @baasbas: 12-12-’12 ;)

            Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      20 maart 2012 om 11:48

      @TheBear: Zo kan ik ’t ook.. :D

      Login om te reageren
  2. fernie zegt

    20 maart 2012 om 11:14

    Eerst zien dan geloven, zal niet de eerste ‘supercar’ zijn die vreselijk rijdt. Gewicht lijkt me ook wat laag?

    Login om te reageren
  3. mout zegt

    20 maart 2012 om 11:15

    Nou, ik wil wel uitproberen of ie de beste is, hoor. Zet met een paar concurrenten voor de deur, en ik wil het met liefde gaan uitvissen.

    Login om te reageren
  4. sdk16420 zegt

    20 maart 2012 om 11:20

    Kost dat?

    Ziet er wel heel goed uit, ondaks het extreme uiterlijk. Kijk tuners, zo kan het ook.

    Login om te reageren
  5. Ram-G-maN zegt

    20 maart 2012 om 11:21

    Is er een Ferrari 430 Scuderia eigenaar die een diffusor en vier achterlicht units mist?

    Login om te reageren
  6. supasweet zegt

    20 maart 2012 om 11:28

    De standaard K1 rijd al leuk, wil hier wel eens live action van zien

    Login om te reageren
  7. Osca zegt

    20 maart 2012 om 11:30

    alles in 1 kleur en dan mag hij hier wel komen :p

    Login om te reageren
  8. jweelden zegt

    20 maart 2012 om 11:35

    mooi ding

    Login om te reageren
  9. JvT zegt

    20 maart 2012 om 11:56

    Iets van Gallardo Spyder meets F430 Scuderia. Geen succes.

    Login om te reageren
  10. mercedesamg zegt

    20 maart 2012 om 12:53

    Ik vind ‘m niet zo mooi

    Login om te reageren
  11. roelster zegt

    20 maart 2012 om 14:16

    Open ziet deze auto er toch wel erg mooi uit, alleen als de kap erop zitlijkt het nergens naar.

    Login om te reageren
  12. jrmpower24 zegt

    20 maart 2012 om 15:06

    nee dankje.

    Login om te reageren
  13. michelyman zegt

    20 maart 2012 om 15:10

    Lekker! Een mooi apart design.

    Login om te reageren
  14. fluvioglacialeafzetting zegt

    20 maart 2012 om 15:38

    Lelijk… En een verschrikkelijke spoiler

    Login om te reageren
  15. bpc zegt

    20 maart 2012 om 15:56

    ultima gtr heeft ook een v8 en weegt 980 kg … lichter dus

    Login om te reageren
  16. Huybride zegt

    20 maart 2012 om 16:02

    Mijn M3 is nog lichter

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      20 maart 2012 om 18:08

      @Huybride: heb jij een M3? Ik heb een Corolla, die is nog lichter

      Login om te reageren
  17. jordy14 zegt

    20 maart 2012 om 18:18

    Ubervet uiterlijk!

    Login om te reageren
  18. ytrewq zegt

    20 maart 2012 om 21:36

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  19. ytrewq zegt

    20 maart 2012 om 21:36

    @maferick74
    mijn fiets is nog veel lichter ;-)

    Login om te reageren
  20. schuifmuis zegt

    22 maart 2012 om 17:35

    Rest slechts nog de taalbarrière, toch?
    Toalbarrière Toalbarrière
    Dacht dat dit toch een simpele taal was:
    PLANKGAS
    VROAAAARRRRRRRR

    Login om te reageren
  21. mellie zegt

    26 maart 2012 om 22:00

    this is one to be reconised with. wat is deze bak bruut zeg.zou zomaar de 1e en enige oost europiaan zijn die ik zou kopen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North