• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tushek TS 900 is een lichte hypercar en van Europese makelij

Auteur: RubenPriest, gepost 7 augustus 2019 om 09:40 – 29 Reacties

Tushek TS 900: lichte hypercar en van Europese makelij


De hybride komt met indrukwekkende cijfers.

Hij is snel, angstaanjagend en vol moderne technologie. Maak kennis met de Tushek TS 900 H Apex. Het autobedrijf uit Slovenië heeft een zeer lichte hypercar gebouwd die duizelingwekkende prestaties neerzet.

Tushek TS 900: lichte hypercar en van Europese makelij

Krankzinnig snelle auto’s als de Bugatti Chiron en de Ferrari LaFerrari zijn geen lichtgewicht koningen. Tushek probeert dat wel met de TS 900 H Apex. De hybride hypercar heeft een 4.2-liter V8 en twee elektromotoren. Het systeemvermogen komt uit op 950 pk en 1.400 Nm koppel. En dat alles op een gewicht van slechts 1.410 kg wat niet bijster veel is gezien de aandrijflijn. Dit hebben ze voor elkaar gekregen door onder meer gebruik te maken van een carbon fiber chassis.

Tushek TS 900: lichte hypercar en van Europese makelij

De Tushek doet 0-96 km/u in 2,5 seconden. De topsnelheid bedraagt maar liefst 380 km/u. Om die waarden veilig naar de weg te brengen staat de TS 900 H Apex op een setje Pirelli Trofeo Series R’s met joekels van Brembo remmen. Het dak is met de hand te verwijderen, zodat je ook open kunt genieten van die ronkende achtcilinder.

Het Sloveense bedrijf presenteert de TS 900 H Apex op Salon Prive in het Verenigd Koninkrijk voor het eerst aan het publiek en hoopt hier klanten te vinden voor het project.

Tushek TS 900: lichte hypercar en van Europese makelij

Ook interessant!

  • Schrapt Toyota hun straatlegale hypercar vanwege crash?
  • Ferrari gaat meedoen aan de Le Mans Hypercar klasse
  • Hypercar
    Gerucht: Porsche komt met nieuwe straatlegale hypercar
  • Wat is Aston Martin van plan met deze mysterieuze hypercar?

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, Hypercar, salon-prive, Supercars, V8

Vorig bericht: « Manhart MH8 600: 8 Serie om van te smullen
Volgend bericht: Gratis auto? Begin een groot gezin »

Lees Interacties

Reacties

  1. rollingstoned zegt

    7 augustus 2019 om 09:44

    Die koplampen doen me aan Mclaren denken.

    Login om te reageren
    • screamer zegt

      7 augustus 2019 om 10:04

      @rollingstoned: ik vraag me dus af bij dit soort projecten of ze echt de lampunits van andere modellen gebruiken. Ik herken deze alleen niet, dus misschien zijn ze origineel.

      Login om te reageren
      • henk123456 zegt

        7 augustus 2019 om 10:54

        @screamer: Audi A8 denk ik

        Login om te reageren
        • jpoers zegt

          7 augustus 2019 om 20:01

          @henk123456: of Skoda superb

          Login om te reageren
      • rolov zegt

        7 augustus 2019 om 11:09

        @screamer: de f1 had ook achterlichten van een bus in Nederland.

        Login om te reageren
        • baklava zegt

          7 augustus 2019 om 11:49

          @rolov: Diablo ook

          Login om te reageren
          • mopar70 zegt

            7 augustus 2019 om 17:56

            @baklava: Koplampen van een 300ZX

            Login om te reageren
      • BaRa zegt

        7 augustus 2019 om 20:10

        @screamer: reken maar van yes. Het laten goedkeuren / homologeren van lampunits kost handenvol geld. Lampunits kunnen hergebruiken van een ander model/merk scheelt eens stevige slok in de ontwikkelkosten.

        Login om te reageren
  2. pielemuis zegt

    7 augustus 2019 om 09:57

    Gaaf! Wat voor prijskaartje hangt hier nou aan?

    Login om te reageren
    • jerry zegt

      7 augustus 2019 om 14:25

      @pielemuis: Die hangt er niet aan. Dat zou ten koste gaan van het gewicht en de aerodynamica.

      Login om te reageren
  3. Gulli zegt

    7 augustus 2019 om 09:59

    Audi V8?

    Login om te reageren
  4. jerry zegt

    7 augustus 2019 om 10:00

    Nou, een echte lichtgewicht is het nou ook weer niet hoor. Maar in vergelijking met de Bugatti zijn de meeste super/hypercars wel licht ja…

    Login om te reageren
  5. goodfellar1 zegt

    7 augustus 2019 om 10:18

    When McLaren, Koenigsegg and Lamborghini have a child

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    7 augustus 2019 om 10:18

    Een kruising tussen een Huracan en een Mclaren. Met een normale (of geen) achterspoiler, knappe wielen en een leuke kleur is het wellicht een heel wijs ding.

    Login om te reageren
  7. dappers zegt

    7 augustus 2019 om 10:23

    mijn persbericht zegt 1300 pk en 1600 nm?

    Login om te reageren
  8. davelepeef zegt

    7 augustus 2019 om 10:24

    Maar, mooi is anders, toch??

    Login om te reageren
  9. lekbak zegt

    7 augustus 2019 om 10:31

    1400kg is geenszins een lichtgewicht. Alles onder de 1000kg is lichtgewicht, maar eigenlijk wil je onder de 750kg blijven voor ultiem lichtgewicht pret. 1400kg in een personenwagen is zwaar genoeg om alle pret weg te halen, dan is het in een supercar ook niet optimaal.

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      7 augustus 2019 om 12:12

      @lekbak: Haha papegaai! Jouw hele broek zit onder de schijt na een rondje waarschijnlijk..

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        7 augustus 2019 om 13:27

        @straatzakelijk: onwaarschijnlijk, ik heb een hele sterke maag en darmen. Zelfs een stuntvlieger en knrm reddingsboot met 8bf op de Noordzee kunnen mij niet misselijk maken.

        Maar elke 50 kilo in een auto kan je voelen. En zodra je eens beleefd hebt wat echt lichtgewicht is dan vergeet je dat nooit weer. Na een weekendje weg met een caterham superseven kloon ben ik nooit meer onder de indruk geweest van snelle auto’s. Niks komt ook maar in de buurt van het plezier wat minder gewicht kan brengen. Dit is snel en indrukwekkend, maar domweg niet lichtgewicht.

        Login om te reageren
    • cabriohater zegt

      7 augustus 2019 om 13:47

      @lekbak: dus alle sportauto’s zijn zware?

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        7 augustus 2019 om 14:30

        @cabriohater: 40 jaar geleden was het heel normaal voor sportwagens om minder dan een ton te zijn. Ik zeg inderdaad wel dat 99% van de sportwagens veel en veel te zwaar is. Daar is niks sportiefs aan, behalve het uiterlijk.

        Tegenwoordig wil men een luxewagen die sportief over komt en snel is. Je kunt zelfs een tank van 60 ton snel maken… mensen die echt van sportief rijden houden die zijn zelfs nu nog dol op lichte sportwagens. Genoeg Engelse schuurtjes waar een klein automerkje gevestigd zit die dat bewijzen.

        Niks is zo leuk in bochten als een laag gewicht. Laag gewicht kan je dan ook met geen enkele techniek compenseren.

        Login om te reageren
    • mopar70 zegt

      7 augustus 2019 om 18:03

      @lekbak: Toch dachten de knappe koppen achter de GT-R (R35) daar iets anders over. En iedereen weet hoe Godzilla de meeste supercars zoek reed indertijd.

      Login om te reageren
  10. jeroenwz zegt

    7 augustus 2019 om 10:43

    Saai. Zoveelste super- hyper- of whatever auto die de aandacht zoekt. In 2,5 seconden van 0 tot 96 km/u. Nou en? 950 pk. Nou en?

    Login om te reageren
    • koenscholten zegt

      7 augustus 2019 om 11:24

      @jeroenwz: als je daar niet blij van wordt moet je misschien op andere sites rondhangen dan autoblog

      Login om te reageren
      • krikke240z zegt

        7 augustus 2019 om 11:37

        @koenscholten: maar ik deel zijn mening. Super- en hypercars heb je tegenwoordig 13 in een dozijn. Maar allemaal onbetaalbaar voor 90% van de bevolking. Dan zie ik liever iets verfrissend komen in de vorm van 200 a 300 pk met een gewicht rond 800 kilo en een zacht prijsje. Zoals Donkervoort bm of Lotus Elise bv. Veel meer keuze heb je momenteel niet.

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        7 augustus 2019 om 13:29

        @koenscholten: getalletjes hebben nog nooit iemand blij gemaakt. Dat doet beleving. En over de beleving is nog helemaal niks bekend.

        Login om te reageren
        • rollingstoned zegt

          7 augustus 2019 om 23:30

          @lekbak: Je hebt echt wel mensen die puur op cijfertjes geilen. En of dat nu om auto’s, boten, computers, (on)roerend goed of wat dan ook gaat, maakt niet uit. Waarschijnlijk maakt dat hun e-penis weer wat langer.

          Login om te reageren
  11. cabriohater zegt

    7 augustus 2019 om 13:48

    Vind hem er wel gaaf uit zien op het eerste gezicht.

    Login om te reageren
  12. racerx zegt

    7 augustus 2019 om 19:46

    Tushek, klinkt alsof Borat de CEO is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North