Voor als je geen zin hebt om te wachten.
Een paar weken geleden onthulde BMW de 625 pk sterke M8 Competition. Dat is bijna 100 pk meer in vergelijking met de M850i, die dezelfde krachtbron onder de kap heeft. Manhart zegt de performance van de M8 naar de M850i te brengen.
Na de installatie van de MHtronik komt de Manhart MH8 600 akelig dicht in de buurt van een M8. Met een resultaat van 621 pk en 890 Nm koppel. Dat is zelfs meer koppel dan een M8, die het met 750 Nm moet doen. Andere zaken die Manhart heeft aangepakt zijn het installeren van H&R veren, waardoor de M850i 30 mm is verlaagd.
Manhart zet zijn handtekening op de MH8 600 met de typische zwarte kleur in combinatie met gouden strepen en joekels van 21-inch wielen. Of het past bij een auto als de 8 Serie is natuurlijk aan jezelf.
Wat de tuner dan weer niet laat weten is wat de verbeterde prestaties zijn ten opzichte van een standaard M850i. Normaal gesproken sprint de M850i xDrive Coupé in 3,7 seconden naar de honderd met een begrensde topsnelheid van 250 km/u. Met een toename van bijna 100 pk en een klap meer koppel moet dat sprintje nóg vlotter verlopen.
Toch liever een M6 dan een “Tunersbak”.
Smaken verschillen zullen we maar zeggen.
Ik vraag me wel eens af wie nou zegt van; goh, dit is een goed idee qua uiterlijk.
Van de andere kant. Marieke van Helwegen heeft ook een echtgenoot.
De auto ziet er uit alsof hij 3000kg weegt.
Manmanmanhart… :-/
Voor mensen die niet gehinderd worden door enige smaak?
Gouwe stickers ..
Hoeveel peekaa levert dat op ??
@720s: geen pk’s extra. Wel gewichtsvoordeel, racestickers zijn gemaakt van anti materiaal, vraag maar na bij @Willeme ?
Hier gaat manhart niet sneller van kloppen
@gulli: krijg ook BMHeimwee naar de vroegere modellen…
Doet pijn aan manhart dit…
Ja… stijlvol
Lijkt nog meer op een ordinaire Mustang dan het origineel.
Tja, wel een stuk fouter dan die M8. En als je de M8 Competition op de rollenbank zet zal deze dichter bij de 700 dan bij de 600pk zitten. Overigens kan deze Manhart natuurlijk ook wat bescheiden zijn met de vermogensopgave.
Liever alleen de tune en niet al die gekke opsmuk
Lotus…
nee dit is niet mijn smaak, liever een ‘gewone’.
Heeft dit ding eigenlijk vierwielaandrijving? Mag het hopen
De tuning klinkt goed, zal bizar snel zijn en goed klinken.
Maar die stickers mogen ze houden.
Ik heb geen trek.
Ho ho autoblog, jullie spellen kotsen verkeerd.
Jongens. Jullie begrijpen toch we dat deze livery er meer opzit voor de reclame/promotie. Niemand koopt hem zo. Mag ik hopen…
Alleen veren veranderen? Autostyle sjompen logica, de dempers werken nu buiten hun bereik. Liever compleet aanpakken, of helemaal niet