Wie de hoop heeft opgegeven dat BMW zelf ooit nog met een M7 komt kan bij Alpina terecht voor een goed alternatief. Comfort én pk’s in overvloed!
De achtcilinder onder de motorkap is een bekende uit het Bimmer-magazijn. Een 4.4-liter, maar dankzij de toevoeging van twee turbo’s en een boel andere zaken levert de B7 een nette 507 pk af. Op de achterwielen of op alle vier de wielen, het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. De buitenkant van de 7-Serie is -uiteraard- onmiskenbaar Alpina. 21-inch velgen, een ander uitlaatsysteem, bumperlipjes, de welbekende Alpina-badges en een flink opgewaardeerd interieur kan er ook nog wel af.
Deze getweakte limo werd gespot in de Tsjechische hoofdstad Praag. Alle foto’s daarvan vind je HIERR. En recentelijk kwamen we de pr0nbak ook tegen op DEZE set foto’s, genomen in Teheran





Alpina. Dat is nou echt mijn smaak.
Beresterk zonder schreeuwerig te zijn.
Prachtige materialen zonder onzinnige plak-carbon. Understated, maar doet hooguit op het circuit onder voor de performanse van de M-divisie. Met bovendien meer pedigree dan M.
@mout: helemaal mee eens!
@Wrx23: 21″ is schreewerig en die spoilertjes,pffffffv
je weet echt niet wat scheeuwerig is!! echt nette velgen!
zeer vette bak incl. alpina badges
@rijgewoonbmw: vind het moeilijk te geloven, jouw naam laat weten dat je bmw fan bent dus misschien zeg je gewoon niks negatiefs over bmw.. die velgen zijn toch niet mooi man ? :shock:
@dennisr: Die velgen zijn briljant…
@dennisr: Dan mag hij hier wel op mopperen, hoor.
Dit is geen BMW maar een Alpina. Kijk maar op kenteken van zo’n ding.
@mout: zit een bmw logo op dus gewoon een bmw.. een civic met een bumperkit van de halfords maakt het merk nog geen halfords..
@dennisr: Een Civic komt dan ook de fabriek uit als een Honda. De bumperkit moet je er los bij kopen.
Even van wikipedia: ‘Alpina is een Duitse automobielconstructeur, die zijn gamma baseert op BMW-modellen. Daarom krijgt elk model ook de BMW-prefix, zoals in bijvoorbeeld de BMW Alpina B3 Bi-Turbo.’
Wat dan wel weer kan, is Alpina onderdeeltjes hangen aan een bestaande BMW. En da’s aardig Halfordserig. Details waaraan je vaak een Alpina van een beplakte BMW kunt onderscheiden (even naast de techniek dan, want daarin is een Alpina nooit in alles gelijk aan een BMW) zijn zaken als blauw en groene stiksels, strepen op bekleding of logo op stuur. Maar ja, niet iedereen vindt die mooi, dus mag je ze bij bestellen weglaten. Dan moet je het hebben van de anders gevormde sportstoelen of zo.
@mout: Alpina gebruikt BMW modellen, het is en blijft een BMW
@dennisr: Een kennis van mij heeft een 5 serie Alpina gehad, en daar stond echt Alpina op de papieren. Hier zitten BMW logo’s op. Dat heeft een echte Alpina niet. Deze is dus nep! Bij mij hier in het dorp staat ook een Alpina 5 serie (2 series geleden, weet niet hoe die heet) met alle logo’s en die typische Alpina velgen. Toevallig kenteken gister gecheckt en dat staat gewoon als BMW te boek, met het bijbehoorende lagere vermogen. Uiterlijk zegt dus niet alles!
@circlestorm69: aah kijk eens aan, eindelijk duidelijkheid in zaak.. dit is dus gewoon een neppert! :o
De mooiste (en nog wat bereikbaarder bovendien) is de E34 touring. Alpina-blauw en standaard Alpina velgen aub.
Van mij mogen die badges er aan de achterkant wel af
hetzelfde als de 5serie van alpina de B5 qua motorupgrade
mooi ding, vind aleen de velgen niet zo mooi :)
@dennisr: je mag van mij gewoon lelijk zeggen hoor! :lol:
@sebasjuhh: jaa eigenlijk gewoon lelijk idd maarja ik wil natuurlijk geen liefhebbers dwars zitten dus ik hou het netjes :P (bij deze al niet meer maar goed):lol:
En wat is er mis met de prestaties van de 760i? Een tijd van 4,6 s naar de 100 is nou niet bepaald traag en volgens mij zelfs vergelijkbaar met een M3. Niet slecht voor zo’n grote slee..
Jaloers en BMW? hahahaha!! [stapt in zijn Mercedes en rijdt met gierende banden richting autobahn]
@SDM: Om vervolgens jaloers te kijken naar een BMW die je inhaalt…
@SDM: ik zag je auto net staan bij top10 foute motorkapversieringen
@SDM: Het leven van een taxi chauffeur is best zwaar.
@SDM: laat ze maar lullen hoor, op de autobahn zijn de mercedessen de Beemers gewoon de baas. op een circuit waar 95% van de bmw rijders nooit komt is dat natuurlijk een ander verhaal.
@lambo4all:
Inderdaad, 99,9% van de tijd zitten wij op de snelweg waar de Mercedes Benz koning is. De BMW is op menig circuit misschien 0,2 seconden eerder over de finish, maar dat zal mij aan de onderkant van mijn rug oxideren.
@SDM: DAt komt omdat geen bmw in de buurt durft te komen van die hobbelpaarden.
Die auto’s hebben zo’n slap onderstel waardoor die auto’s alle kanten opdeinen.
@SDM: (een auto die hij niet heeft)
Dat vind ik echt gaaf, dik stevig en mooi. Daar hou ik erg van
Wat is er nu precies zo jaloersmakend aan die autootjes?
Nee ,ik geef BMW groot gelijk dat er geen M van de 7 serie komt .Het ziet er gelijk een beetje sjonnie uit ;)Ook al is door de meest stijlvolle tuner gedaan.
@norge:
volkomen mee eens, de opsmuk en opzichtige velgen leiden teveel de aandacht af van de mooie lijnen die zo’n 7 klasse toch wel heeft. Toch vind ik dit dan nog stijlvoller dan een S klasse in AMG livrei, deze laatste is op zich al een vrij bombastische verschijning en komt dus in AMG versie (naar mijn mening) al helemaal ‘fout’ over, Een manco waar de audi S8 (vorig model weliswaar) wederom door zijn cleaner design minder last van heeft.
toch liever met die (2 dubbele) rechthoekige uitlaten….
mooie m7.
die uitlaten rechts lijken wel opgeplakt. al denkend toch maar iets van Abt een S8 ofso.
die uitlaten rechts lijken wel opgeplakt. al denkend toch maar iets van Abt een S8 ofso.
Heel mooi. Alpina slaat de bal zelden mis! Persoonlijk zou ik nu wel niet een sportief pakket op een supercomfortabele 7 reeks plaatsen. Missch omdat er nog nooit een M7 is uitgebracht is, dat het vreemd aandoet, want een S65 AMG vind ik dan weer wel vet.
Hele dikke wagen, inderdaad om jaloers op te worden…