• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tweehonderd pk sterke Peugeot 208 GTi is present

Auteur: ricardo, gepost 28 september 2012 om 08:36 – 39 Reacties

Peugeot 208 GTi in matwit

Hét leukste hothatchje van dit moment?

Zijn tweehonder peekaa’s zijn afkomstig van de 1.6 THP viercilinder, die uiteraard aan de turbobeademing ligt. De 1.160 kilo wegende Fransoos gaat in minder dan 7 tellen naar de honderd en kent een sportiever onderstel en een stijvere torsieveerconstructie. De tussensprint van 80 naar 120 km/h hoeft trouwens ook maar 7 seconden in beslag te nemen.

Rollen doet het driedeursje op 17-inch wielen en qua uiterlijke kenmerken is hij te herkennen aan een diffuser in de bips, een dakspoiler, trapeziumvormige uitlaatpijpen en natuurlijk dat GTI-badgje naast de zijruit, een subtiele hint naar de 205 GTI.

In Parijs namen we een kijkje bij dit mattige exemplaar, met daarnaast een kwijlspoor dat was terug te herleiden naar onze eigen Casper.


Ook interessant!

  • Goedkoopste Peugeot 208 GTI
    De goedkoopste Peugeot 208 GTI heeft een kleurtje
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
    Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
  • Peugeot 206 GTI: dashboard flocken (en wat is dat?)
    Peugeot 206 GTI: dashboard flocken (en wat is dat?)

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

208, Autoshows, gti, mat, parijs, parijs-2012, Peugeot, wit

Vorig bericht: « Kijk, een opgefriste Dacia Logan!
Volgend bericht: Peugeot Onyx Concept: wat ontzettend plat »

Lees Interacties

Reacties

  1. bullgod76 zegt

    28 september 2012 om 08:43

    Dit is tenminste een echte 3deurs, meer deuren hoort zo’n sportief wagentje ook niet te hebben.

    Login om te reageren
  2. jrk68 zegt

    28 september 2012 om 08:43

    Als hij net zo goed rijdt als die er uit ziet is dit de waardige opvolger van de Clio RS.
    Buiten de Turbo, waar we dankzij het eco gelul niet meer omheen kunnen, heeft de 208 alles in zich om het een top hothatch temaken.

    Hij heeft al een aantal zaken voor op de nieuwe Clio, zoals een handbak, 3 deuren en zijn uiterlijk.
    Nu alleen nog wat aan dat rare dashboard doen…

    De geschiedenis heeft bewezen dat ze het heel goed begrijpen daar bij Peugoet.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      28 september 2012 om 09:08

      @jrk68:
      Eco gelul!

      Login om te reageren
  3. driescuit zegt

    28 september 2012 om 08:51

    Hoe weet je nu of hij zaken voor heeft op de clio als er van beiden niet eens een deftige “roadtest” is gemaakt?
    Als je naar de Laguna kijkt zou ik zeggen dat ze verbeterd zijn, de laatste modellen…

    Login om te reageren
    • driescuit zegt

      28 september 2012 om 08:52

      @driescuit: edit: ik bedoelde de Megane RS ipv Laguna

      Login om te reageren
  4. Dino2400 zegt

    28 september 2012 om 08:57

    paar fotootjes van het interieur was ook leuk geweest.

    Login om te reageren
  5. ralf zegt

    28 september 2012 om 08:58

    Rij je in een nieuwe, snelle 208 en dan nog krijg je standaard z’on lelijke spriet van een halve meter op het dak op gemonteerd. Dat kan anno 2012 toch echt beter.
    Die fransen snappen het weer eens niet!

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      28 september 2012 om 09:09

      @ralf: Dat heet toch juist GTI-antenne? ;)

      Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      28 september 2012 om 09:51

      @ralf: Het is maar waar je je aan wil storen. Draai je er toch een kortere op?

      Login om te reageren
    • 454ssV8 zegt

      28 september 2012 om 22:08

      @ralf: Voor 6 Euro draai je er een korte op; op mijn 207 ook zo’n kort puntje gedraait ;-)

      Login om te reageren
  6. gerrelekker zegt

    28 september 2012 om 09:08

    Met de woorden van Jeremy Clarkson “… and I wouldn’t have one”

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      28 september 2012 om 09:16

      @gerrelekker:
      Clarkson is tot op de dag van vandaag fan van de kleine Franse hot-hatches.
      Gek van de 205 GTI, de 106 en de Saxo.
      Licht, snel, gehoorzaam en zuinig.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        28 september 2012 om 09:27

        @desjonnies: Vooral de 205 en 106 staan hoog op zijn lijstje. Bij het topic van laatst, stond de hot hatch test van 10j geleden. En daar kwam de 106 op 1 gevolgd door de Saxo 16V.

        Login om te reageren
        • stefanvts16v zegt

          28 september 2012 om 10:20

          @E34M5Touring: erg apart, aangezien de 106 GTI en de Saxo 16v exact hetzelfde zijn!

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            28 september 2012 om 10:34

            @stefanvts16v: Kijk hem eens. Ik weet niet precies meer waarom de 106 er beter uitkwam. Dat het dezelfde auto is weet ik en wordt ook in het filmpje nog herhaald.

            http://www.autoblog.nl/top-10-het-beste-van-vintage-jeremy-clarkson

            Login om te reageren
            • stefanvts16v zegt

              28 september 2012 om 10:46

              @E34M5Touring: thanks voor de link!

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                28 september 2012 om 10:50

                @stefanvts16v: Sure, no worries!!

            • desjonnies zegt

              28 september 2012 om 10:49

              @E34M5Touring:
              Reputatie.
              Peugeot maakte de 205 GTI en Citroën de 2CV.
              Da’s alles.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                28 september 2012 om 10:51

                @desjonnies: Dat zal het zijn dan. De 2CV is inderdaad een van zijn meest gehate auto’s.

              • desjonnies zegt

                28 september 2012 om 10:55

                @E34M5Touring:
                Eigenlijk lullig, want Citroën maakte ook hele hete Visa’s.
                Ok, ik weet het, een Visa is nou niet bepaald een wagentje om warm voor te lopen, maar omdat ze toen al onder PSA vielen zijn er best wel een paar hete gemaakt, zoals de Mille Pistes en de Chrono.
                Staat nog een rally klare Chrono te koop, Groep B rijden voor een krabbel……………

              • E34M5Touring zegt

                28 september 2012 om 12:15

                @desjonnies: Visa Chrono is wel gaaf inderdaad. Mijn autotechniek leraar op de IVA had er eentje geloof ik. Hij is ook met een Eend naar Peking gereden.

              • rufctr01 zegt

                28 september 2012 om 15:20

                @E34M5Touring: Johan van der Laan

              • E34M5Touring zegt

                28 september 2012 om 16:39

                @rufctr01: Ja inderdaad!

          • rufctr01 zegt

            28 september 2012 om 15:20

            @stefanvts16v: de Saxo is iets groter, kijk maar naar de kofferklep. Maar voor de rest zijn ze redelijk identiek. Ik heb toen Saxo 16V gehad, wat heb ik een lol met dat ding gehad.

            Login om te reageren
  7. qashqow zegt

    28 september 2012 om 09:24

    De dubbele standaards hier op autoblog, jeezes: bij de aankondiging van de Juke Nismo jankt iedereen dat 200 pk te weinig is, en wat een gemiste kans en boehoe, stomme japanners etc etc. Over looks heb ik het hier niet, da’s subjectief, maar waarom is dit opeens wel een hot hatch en de Juke niet??
    Nou ja, rant over, i guess, haters gonna hate and all that shit.

    Login om te reageren
    • stefanvts16v zegt

      28 september 2012 om 10:25

      @qashqow: omdat de Juke te zwaar is om een \’hot hatch\’ te zijn?

      Bovendien is het naar mijn mening eerder een te heet gewassen Qashqai en dus een vreemdsoortige, \’niche-opvullende\’ mini SUV in plaats van een echte hatchback.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      28 september 2012 om 12:44

      @qashqow: omdat een juke een grotere zwaardere lelijke halfbakken-suv-crossover-coupe-hatchbak is. dit is een klein bommetje. bovendien, een juke heeft pas genoeg pk als die zo hard langs kan rijden dat ik hem over het hoofd zie.

      Login om te reageren
  8. camber24 zegt

    28 september 2012 om 09:28

    Zal ongetwijfeld weer heerlijk rijden. Vind m alleen er iets te tam uitzien.. Het moet gekker!!

    Login om te reageren
  9. autoliefhebbert zegt

    28 september 2012 om 09:39

    Maar:

    Wat gaat hij kosten?

    En:

    Hoe ziet het interieur eruit?

    Login om te reageren
    • stefanvts16v zegt

      28 september 2012 om 10:21

      @autoliefhebbert: Foto\’s aan het interieur staan bij de gallery van de rode. ;)

      De prijs zal wel tussen de 28 en 30 mille uitkomen, verwacht ik zo.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        28 september 2012 om 15:22

        @stefanvts16v: ik denk dat de 208 gti wel tegen de 35 gaat zitten. De DS3 R zit ook rond de 35 mille.

        Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      28 september 2012 om 11:10

      @autoliefhebbert: het interieur is gewoon te zien in de gallery van de rode

      Login om te reageren
      • Dino2400 zegt

        28 september 2012 om 12:59

        @Freewarefreak: Moet je maar net weten, dat je eerst op een kleine foto van het exterieur moet klikken om dan foto’s van het interieur te zien.
        Waarom geen thumbnails.
        Om met Steve Krug te spreken : Don’t Make me Think http://www.sensible.com/dmmt.html

        Login om te reageren
  10. lambo4all zegt

    28 september 2012 om 12:42

    ziet er echt goed uit! heerlijk zo’n klein bommetje met 200pk. daar blijven die fransen toch echt het beste in, kleine hot hatches maken.

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      28 september 2012 om 13:42

      @lambo4all: is dan ook t enige waar ze goed in zijn.

      Login om te reageren
  11. spotterfozz zegt

    28 september 2012 om 13:21

    Hebben! Hebben! Hebben!

    Login om te reageren
  12. freezzr zegt

    28 september 2012 om 14:16

    Karakterloos model IMHO. Plak er een Hyundai, Kia, Opel, Daihatsu, Ssangyong, Landwind, Dacia logo op en je hebt een Hyundai, Kia, Opel, Daihatsu, Ssangyong, Landwind of Dacia. :D

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      28 september 2012 om 15:24

      @freezzr: waarom geen VAG barrel in dat rijtje van je? Dat zijn ook saaie karakterloze auto\’s!

      Login om te reageren
  13. CasperH zegt

    28 september 2012 om 18:09

    BAM. Doe mij die maar! Nu hopen dat het zo lekker rijdt als dat hij in mijn dromen al doet…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North