• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uit het archief: Prins Bernhard op bezoek bij Ferrari

Auteur: robbie, gepost 12 februari 2012 om 13:16 – 31 Reacties

Prins Bernhard en Enzo Ferrari - 1964


We gaan even terug naar het jaar 1964 en spotten Prins Bernhard samen met “il Commendatore” Enzo Ferrari in Maranello voor een Ferrari 330.

De foto is, naar verluidt, gemaakt op 22 mei 1964 toen Prins Bernhard in Italie was om zijn vriend John Loudon te vergezellen. Die ging namelijk zijn nieuwe auto op te halen. En dat is deze Ferrari 330 met chassisnummer 5957.

De oorspronkelijke kleurstelling van deze was Grigio Fumo met een Rosso VM interieur, oftewel grijs met een rood interieur. De familie Loudon is overigens nauw betrokken bij de familie van Oranje-Nassau. Zo leerde prinses Juliana de Duitse prins Bernhard zur Lippe-Biesterfeld kennen dankzij bemiddeling van John Loudon. Ook heeft de familie Loudon een belangrijke rol gespeeld in de geschiedenis van Shell. (via: ferrarichat.com)

Uiteraard wist je allang dat Prins Bernhard ook meerdere Ferrari’s in bezit heeft gehad.

Ook interessant!

  • Prins Bernhard betaalde som geld om bouwverbod Circuit Zandvoort op te heffen
    Prins Bernhard liet bouwverbod Circuit Zandvoort opheffen met geld
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Prins Bernhard wil freebees
    Prins Bernhard wil muzikanten niet betalen met geld [update]
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Deze optie zou verplicht moeten worden
  • Bij McLaren heerst pure paniek
  • BMW zet reuzestap in autonoom rijden
  • Gaat de Mégane met verbrandingsmotor een comeback maken?
FacebookTweetPinLinkedIn

330, enzo-ferrari, Ferrari, Klassiekers, prins-bernhard, Retro

Vorig bericht: « Lexus RX450h heeft een nieuw neusje gekregen
Volgend bericht: Reminder: Top Gear S18E03, 21:00, BBC2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joopieboy zegt

    12 februari 2012 om 13:20

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. srm88 zegt

    12 februari 2012 om 13:23

    Mooi verhaal, ware het niet dat dhr Loudon in mei 1964 reeds 9 jaar onder het gras lag.

    Overigens Bernard altijd +1

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      12 februari 2012 om 13:25

      @srm88: hmm, idd… Wellicht dat het zijn broer was ;)

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      12 februari 2012 om 20:26

      @srm88: Het gaat dus over John Hugo Loudon……. Geboren 1905, overleden 1996. Past qua leeftijd ook beter bij Benno. Deze John Hugo Loudon was van 1951 – 1965 bestuursvoorzitter van Shell.

      Login om te reageren
  3. betonstaal zegt

    12 februari 2012 om 13:31

    Gaaf, en dan die oto terugrijden naar London?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      12 februari 2012 om 13:34

      @betonstaal: Nederland.

      Login om te reageren
    • bruinbeer zegt

      12 februari 2012 om 14:47

      @betonstaal: – 1

      Login om te reageren
      • betonstaal zegt

        13 februari 2012 om 21:52

        @bruinbeer: wat -1 bruine beer?

        Login om te reageren
  4. audicoupe84 zegt

    12 februari 2012 om 13:32

    Mooi he! Hebben wij of Lockheed betaald

    Login om te reageren
    • norge zegt

      12 februari 2012 om 13:39

      @audicoupe84: uiteindelijk altijd “wij” :P

      Login om te reageren
    • srm88 zegt

      12 februari 2012 om 13:42

      @audicoupe84: boeiuh. Heb liever dat er m’n belastingcentjes aan zo’n Italiaanse schoonheid gespendeerd worden dan aan één of andere miljarden verslindende faal zoals de HSL of bodemloze Mediterrane putten.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      12 februari 2012 om 14:06

      @audicoupe84 & @audicoupe84 deze auto is NIET van Bernhard. Staat overduidelijk in het artikel…

      Login om te reageren
      • audicoupe84 zegt

        12 februari 2012 om 15:35

        @robbie: Wie denk je die dat snoepreisje betaald hebben?

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          12 februari 2012 om 16:26

          @audicoupe84: Ferrari?

          Login om te reageren
      • topless zegt

        12 februari 2012 om 17:59

        @robbie:

        In het artikel staat dat de auto was gekocht door iemand die al 9 jaar dood was. Overduidelijk geen betrouwbare info.

        Login om te reageren
  5. raphael zegt

    12 februari 2012 om 13:33

    In de tijd dat Ferrari nog een keuze voor connaisseurs was.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      13 februari 2012 om 21:53

      @raphael: wie kopen ze nu dan?

      Login om te reageren
  6. norge zegt

    12 februari 2012 om 13:43

    Ach die Bernhard met zijn groene Ferrari,ze liepen in de fabriek met een boogje om zijn auto heen ….

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      12 februari 2012 om 14:00

      @norge: Omdat ‘ie niet rood was?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        12 februari 2012 om 14:04

        @Klassiekerrally: Omdat tie groen was.

        Login om te reageren
    • fit4fun zegt

      12 februari 2012 om 20:18

      @norge:
      Wellicht niet: ik dacht dat ik ergens had gelezen dat Enzo zelf ook een groene Ferrari reed (privé)? De oude Ferry Porsche reed ook groene auto’s dacht ik, hij was een verwoed jager, vandaar zijn voorkeur voor die kleur (corrigeer me svp mocht ik het verkeerd hebben onthouden).

      http://mercurypress.photoshelter.com/image/I0000ywOeKLlmHIg

      Login om te reageren
      • norge zegt

        12 februari 2012 om 20:24

        @fit4fun: Enzo reed een blauwe Thema ,en zijn lievelings kleur op een Ferrari was geel ,dat heb ik teminste ooit eens gelezen ……

        Login om te reageren
  7. schim zegt

    12 februari 2012 om 14:13

    Dankzij Bernhard werden toen alle Ferrari’s voorzien van Koni schokdempers.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      12 februari 2012 om 14:57

      @schim: grappig, daar heb ik nooit zo bij stil gestaan eigenlijk.

      Login om te reageren
    • norge zegt

      12 februari 2012 om 19:57

      @schim: Ook daar zal Bernard best wel wat aan verdient hebben.

      Login om te reageren
      • schim zegt

        12 februari 2012 om 21:52

        @norge: Wellicht, maar feit was dat de wegligging van de Ferrari’s sterk verbeterde na het monteren van Koni’s.

        Login om te reageren
  8. Megakix zegt

    12 februari 2012 om 15:07

    Loudon is AKZO also…

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      12 februari 2012 om 20:29

      @Megakix: Dat was het neefje van John Hugo, Aarnout Alexander.

      Login om te reageren
  9. meneersander zegt

    12 februari 2012 om 15:42

    Wat een beauty is die 330 toch. Jammer dat Bernhard er niet meer is, hij had de nieuwe FF vast ook wel wat gevonden.

    Login om te reageren
  10. Tonnie zegt

    12 februari 2012 om 20:48

    Leuk zo’n oud verhaaltje :)

    Login om te reageren
  11. hjhj zegt

    12 februari 2012 om 21:09

    wat een mooie, en bijzondere foto..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North