• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uit Zuid-Afrika: Barnard Supercar, 625 pk, 88.000 euro

Auteur: robbie, gepost 19 februari 2009 om 21:03 – 53 Reacties

Barnard Supercar


Geen stuurbekrachtiging, geen ABS, geen traction control, geen elektrische ramen. Maar wel een twin-turbo V8 (625 pk), 0-100 in minder dan 4 seconden een top van 300+ km/u. Oh en de prijs? Zo’n $110.000 oftewel iets minder dan 88.000 euro.

De Barnard Supercar is het geesteskind van Chris Barnard, een fervent fan van lange afstandsraces zoals Le Mans. En dat is dan ook de reden dat zijn auto wel wat weg heeft van een LMP1 auto zoals de Peugeot 908 HDi FAP. Maar Chris Barnard heeft zich naar eigen zeggen voornamelijk laten inspireren door de Porsche 962. Dat merk levert dan ook de twin-turbo V8 die in deze supercar te vinden is. Maar als je liever een andere motor erin wil hebben dan is dat volgens Chris geen enkel probleem.

Ik ben benieuwd of we hier in de toekomst nog meer van gaan horen!

Barnard Supercar

Barnard Supercar

Barnard Supercar

Barnard Supercar

Ook interessant!

  • Aankoopadvies: Sensationele Supercar voor 120.000 euro
    Aankoopadvies: Sensationele Supercar voor 120.000 euro
  • Aankoopadvies: Sprintkanon voor 25.000 euro
    Aankoopadvies: Sprintkanon voor 25.000 euro
  • Aankoopadvies: Vierdeurs V8 voor 25.000 euro
    Aankoopadvies: Vierdeurs V8 voor 25.000 euro
  • Parkeer hier je Skoda
    Parkeer HIER je Skoda voor 5.000.000 euro

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Supercars, zuid-afrika

Vorig bericht: « Speciaal voor Pinkeltje: Skoda Fabia Scout
Volgend bericht: Gelekt! Rolls-Royce 200EX aka Silver Ghost concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennis zegt

    19 februari 2009 om 21:06

    leuk om mee bij je braai aan te komen

    Login om te reageren
  2. Mercedes-Gek zegt

    19 februari 2009 om 21:06

    Voor een Zuid-Afrikaanse auto is de Desig erg mooi, maar het zal me niet verbazen als je er over de 100 Km/u mee gaat dat ie dan uit elkaar valt! :mrgreen:

    Login om te reageren
  3. FiXeR zegt

    19 februari 2009 om 21:06

    Hij misschien wel snel zijn, het blijft een auto zonder ziel.

    Login om te reageren
  4. stefan zegt

    19 februari 2009 om 21:08

    Het ontwerp nog iets bijschaven, dan lijkt hij me wel wat :D.

    Geile Engine-bay :kwijll:

    Login om te reageren
  5. The_Godfather zegt

    19 februari 2009 om 21:12

    Die voorlichten maken hem tam. Maar over het algemeen mooie supercar. Alleen zoals FiXeR zei, ik zie ook weinig ziel in de auto

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    19 februari 2009 om 21:12

    ha ha ha .. een twee-deurs supercar ..
    die lui lopen minimaal een eeuw achter .. tis al bijna retro ..

    Login om te reageren
  7. sperwin zegt

    19 februari 2009 om 21:12

    zoveel metertjes heb je natuurlijk wel nodig in je auto.. NOT

    Login om te reageren
  8. M-lover zegt

    19 februari 2009 om 21:17

    en dat is street legal? voor die prijs kun je niet afgezet zijn ;) dikke bak!

    Login om te reageren
  9. gileinbrouwer zegt

    19 februari 2009 om 21:21

    hoeveel metertjes wilde u op uw dashboard 600?? geen probleem. haha
    wel een brute kar voor de rest. wat gaat dat kosten hier??? 250000??

    Login om te reageren
  10. tom zegt

    19 februari 2009 om 21:21

    euhm…..

    mooi exterieur(behalve de koplampen) maar slecht interieur (vooral de meters) het ziet er oncomfortabel uit maarja in een supercar ben je toch heel snel op je bestemming

    Login om te reageren
  11. Race_Kees zegt

    19 februari 2009 om 21:22

    Mwa dat kan nog wel iets goedkoper en dan heb je nog steeds een tof bakkie.
    Hier de Superlite Coupe van RCR, bekend van replica’s van oude racewagens.
    Waaronder GT40, Lola T70 en Porsche 917 (streetlegal te maken, tof!)
    Dit is hun eigen model en heeft broertje zonder body a la Ariel Atom.
    Tot zo’n 550pk mogelijk, kost maar $44.000 en heeft geen Autostyle gauges

    Login om te reageren
  12. Jonas zegt

    19 februari 2009 om 21:23

    een C63 dan liever, dan kan ik me toch vast houden aan duitse degelijkheid, want ik betrouw dit niet …

    Login om te reageren
  13. Jan Rap zegt

    19 februari 2009 om 21:27

    Ik denk dat ik hier niet goed genoeg voor kan autorijden. Al dat vermogen en geen tractiecontroles en dat soort dingen?
    Eerst maar even serieus oefenen dan…
    Als ik daar mee klaar ben heb ik wel genoeg duiten om Koenigsegg CCX te kopen, dus laat ook maar eigenlijk.

    Login om te reageren
  14. Race_Kees zegt

    19 februari 2009 om 21:28

    Kon het niet laten, ze maken zulke mooie replica’s van de 917!


    Login om te reageren
  15. kir zegt

    19 februari 2009 om 21:34

    Prijs van een Porsche V8 biturbo blok (Cayenne?) is net zo hoog als vraagprijs van deze auto. Ik geloof er dus niets van

    Login om te reageren
  16. WieAndersDasAuto zegt

    19 februari 2009 om 21:34

    Ik word een beetje supercar-moe. Je wordt gewoon overspoeld door enthousiaste ‘supercar bouwers’… Dit voegt echter weinig toe aan de bestaande supercars.

    Hij doet me trouwens aan de Caparo T1 denken… Met een Enzo voorkant. Alleen de prijs is wel aantrekkelijk.

    Login om te reageren
  17. Vinny_93 zegt

    19 februari 2009 om 21:35

    Beetje een vage auto. Low budget-treehugger?
    Die zien we als ie uitkomt nog wel eens tegen een boom aan.

    Login om te reageren
  18. GOD zegt

    19 februari 2009 om 21:39

    super vet

    Login om te reageren
  19. Een betere ontwerper zegt

    19 februari 2009 om 21:42

    Die klokkewinkel :O Awesome

    Login om te reageren
  20. jeroen zegt

    19 februari 2009 om 21:48

    @ felixer

    Wat zeur je nou?! dat gedoe van “een auto met een ziel” heeft niks met die auto te maken maar alles met de ruimte tussen je oren!
    Wel cool, zo’n “low-budget” suuuuuuuupersnelle auto. Ik vraag me af of ze hier een breed segment mee aantrekken.

    Login om te reageren
  21. Neluz zegt

    19 februari 2009 om 21:51

    Ja en als je hem net gekocht heb en je start em valt dat ding zeker al van ellende uit elkaar:P

    Login om te reageren
  22. EnzoR zegt

    19 februari 2009 om 21:56

    Mooie wagen! Alleen denk dat t niet meer van deze tijd is

    Login om te reageren
  23. appieflappie zegt

    19 februari 2009 om 21:57

    Wat een vooroordelen allemaal. En dat noemt zich autofan….

    Login om te reageren
  24. karate kameel zegt

    19 februari 2009 om 22:03

    een porsche blok, slr voorlichten en de neus van een enzo, nou drie in een ;)

    Login om te reageren
  25. Gerben zegt

    19 februari 2009 om 22:05

    Lijkt fel op de Toyota GT1 LeMans racewagen.

    Dat klokkenspel binnenin is idd niet om aan te zien.

    Dus strippen dat binnenwerk, een Motec module erin
    en dan kan je heel veel fun beleven op circuit.

    Login om te reageren
  26. Gerben zegt

    19 februari 2009 om 22:08

    Lijkt fel op de Toyota GT1 LeMans racewagen.

    Dat klokkenspel binnenin is idd niet om aan te zien.

    Dus strippen dat binnenwerk, een Motec module erin
    en dan kan je heel veel fun beleven op circuit.

    [img]http://members.lycos.nl/jacksrccars/hpbimg/GT-one.jpg[/img]

    Login om te reageren
  27. Gerben zegt

    19 februari 2009 om 22:08

    [img]http://members.lycos.nl/jacksrccars/hpbimg/GT-one.jpg[\img]

    Login om te reageren
  28. Gerben zegt

    19 februari 2009 om 22:09

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    19 februari 2009 om 22:28

    -edit: het is druk vanavond ;) –

    Login om te reageren
  30. Jos zegt

    19 februari 2009 om 22:29

    Doe mij maar een 4in lijn erin voor de veilugheid!

    Login om te reageren
  31. RenesisHP zegt

    19 februari 2009 om 22:38

    @Citrofiel.

    Mijn lay out zuigt ook een beetje meer dan gewoonlijk. :P
    Je bent dus niet de enige. ;)

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    19 februari 2009 om 22:49

    @ mx5/rx8; Volgens mij heb ik dit al eerder gehad. Het was na een tijdje wel weer normaal. Dat zal nu ook wel weer het geval zijn, hoop ik. :|

    @ robbie; Grammatica blijft niet het sterkste punt van dit artikel, maar de meest grove fouten heb je nu wel te pakken. ;)

    @ Das Auto; Daar heb ik ook last van, al langer. Maar deze auto lijkt toch iets toe te voegen, en dan doel ik vooral op het uiterlijk. Hij staat veel dichter bij een raceauto dan andere supercars. In die zin vind ik hem belangrijker dan veel andere nieuwe supercars die hier langs zijn gekomen.

    Login om te reageren
  33. LJ zegt

    19 februari 2009 om 23:03

    mooi (jammer van de achterlichten) en zeker niet duur(H)

    Login om te reageren
  34. Dennis zegt

    19 februari 2009 om 23:05

    wat een lelijke koplampen

    Login om te reageren
  35. Niemand zegt

    19 februari 2009 om 23:08

    Wow, die wil ik ook

    Login om te reageren
  36. RenesisHP zegt

    19 februari 2009 om 23:15

    Wow, een geslaagde kitcar met LMP trekjes. Gegarandeerd na een week totaal naar de klote of uit elkaar gevallen.
    Je denkt toch niet dat ik een auto van een bosneger ga vertrouwen?
    Nee hoor, doe mij maar een 911carrera. Die is toch wel sneller dan deze.

    Login om te reageren
  37. RenesisHP zegt

    19 februari 2009 om 23:16

    Hoe rij ik mezelf dood?
    Simpelweg vergeten welk klokje nou waar zit… :|

    Login om te reageren
  38. dekster zegt

    19 februari 2009 om 23:17

    Messed up headlights, maar wow wat een lekker ding die auto. :shock:

    Login om te reageren
  39. Ikke zegt

    19 februari 2009 om 23:45

    zeer vette wagen, doe mij er maar een, al vind ik de koplampen niet heel erg mooi, maar ach, ik kan er mee leven :p

    Login om te reageren
  40. sjaak1234 zegt

    19 februari 2009 om 23:47

    Van voren zie ik een Enzo met lelijke koplampen en van achteren zie ik een MC12.

    Login om te reageren
  41. mrB zegt

    19 februari 2009 om 23:58

    kappe met zeiken!!! Dit ding is echt niet normaal wijs… Als ik het geld had, en de rijvaardigheid, dan wist ik het wel. Alleen heb ik ondanks dat het niet veel kost geen 88000 e

    Login om te reageren
  42. elcaminokid zegt

    20 februari 2009 om 07:55

    waarom zou ie na een week uit elkaar vallen? denk je echt dat ze in zuid afrika lassen met plasticine??
    btw, de bodyshells van Noble worden ook in zuid afrika gemaakt.
    en de corolla sedan ook ;-))

    vette bag, maar geef mij er maar eentje met een chevy v8 als ik dan toch mag kiezen!

    Login om te reageren
  43. rider zegt

    20 februari 2009 om 08:02

    eindelijk een echte supercar die betaalbaar is! heftig ontwerp en dito prestaties voor een meer dan verantwoord bedrag.

    Login om te reageren
  44. Flippie flink zegt

    20 februari 2009 om 09:28

    zie ik in de voorkant enige gelijkenis met een Enzo ?? Niet slecht

    Login om te reageren
  45. niek zegt

    20 februari 2009 om 10:13

    De enzo is de enige auto met een f1 neus?

    Login om te reageren
  46. Steven zegt

    20 februari 2009 om 11:03

    Mooie wagen jammer dat de voorlichten een te hoog “gamma” (of bouwmarkt voor de Nederlanders) -gehalte hebben…

    Login om te reageren
  47. brennie zegt

    20 februari 2009 om 12:28

    Als je goed kijkt bij de 1e foto zie je op het rode PORSCHE staan ofjah in iedergeval de CHE ;)

    Login om te reageren
  48. Buyck zegt

    20 februari 2009 om 13:45

    OK… dat is pure autoporno!!! Het kwijl loopt langs mond. GROF en aan zo’n prijs dat is het mes op de keel van de concurrenten leggen!

    Login om te reageren
  49. BAAP zegt

    20 februari 2009 om 18:22

    topmotor!!!

    one of the best!

    Login om te reageren
  50. Cantago zegt

    20 februari 2009 om 23:21

    ZO!! Dat is gaaf zeg! Eindelijk weer een echte volbloed sportauto zonder onzin, en dat voor een prikkie!
    en dat hij er onwijs geil uitziet is alleen maar een pluspunt extra!

    Login om te reageren
  51. Coen zegt

    20 februari 2009 om 23:56

    928 type 1 spruitstuk? Zou de rest ook techniek van 25 jaar oud zijn? ;)

    Login om te reageren
  52. WieAndersDasAuto zegt

    22 februari 2009 om 20:45

    @ Citrofiel

    En toch vind ik hem weinig toevoegen t.o.v. huidige sportauto’s. Ik geef het toe, hij ziet er extremer uit dan een gemiddelde sportauto ( lol, gemiddeld :lol: )

    Ik hoop alleen niet dat dit hetzelfde is als een Caparo T1 want dan is dit gewoon waardeloos. En voor zo’n prijs… Er moet toch ergens op bezuinigd zijn, anders was de prijs nooit zo laag geweest…

    Login om te reageren
  53. Mardec zegt

    23 februari 2009 om 17:17

    Is dit ding street legal? :|

    En 88.000 euro ???

    Zeker dat je geen getal vergeet want dahm :s Dit is dan de ultime drivers car..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North