• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uitgelekt: Eerste officiële foto’s BMW M6 Cabrio

Auteur: Dennis, gepost 17 juni 2006 om 22:07 – 84 Reacties

BMW M6 Cabrio

De eerste officiële foto’s van de BMW M6 Cabrio zijn uitgelekt. Er is al veel gezegd over de BMW M6 Cabrio, dus ik zal hier niet volledig in herhaling treden, maar een paar feitjes om het geheugen op te frissen kan nooit kwaad.

Het feit dat de M6 Cabrio straks in Londen aan het publiek zal worden getoond, hebben we vooral aan onszelf te danken. Als het aan BMW lag had ‘ie er niet gekomen, maar door de vele “zeurende” klanten, moest BMW wel over de brug komen.

Over de techniek kunnen we kort zijn. Het is “simpelweg” een open versie van de gesloten M6, met onder de kap de motor van het jaar, een 5,0 liter V10, goed voor 507 pk en 520 Nm. De extra 200 kilo die Cabrio weegt, zorgen voor net iets mindere prestaties. Het sprintje naar 100 km/u duurt in de Cabrio met 4,8 seconde een verwaarloosbare 0,2 seconde langer.

Rond oktober kunnen we de Cabrio in de showroom verwachten. Hoewel de prijs nog niet bekend is, houdt autotelegraaf rekening met 170.000 euro.

BMW M6 Cabrio

BMW M6 Cabrio

BMW M6 Cabrio

BMW M6 Cabrio

BMW M6 Cabrio

BMW M6 Cabrio

BMW M6 Cabrio

BMW M6 Cabrio

(foto’s via: autoweb.cz)

Ook interessant!

  • BMW M6 Cabrio handbak
  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • BMW M440i xDrive Cabrio rijtest
    BMW M440i xDrive Cabrio rijtest video
  • Officieel: BMW M4 Competition Cabrio mist iets

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Cabrio, m6

Vorig bericht: « Toyota wil dat toeleveranciers Hyundai boycotten
Volgend bericht: Audi Commercials galore! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Type-R zegt

    17 juni 2006 om 22:26

    Dit is eigenlijk wel heel erg mooi :9

    Login om te reageren
  2. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    17 juni 2006 om 22:42

    Verrassend??

    Login om te reageren
  3. luwek zegt

    17 juni 2006 om 22:46

    niet egt…’t is niet veel meer dan een 6-serie cabrio met M6 bodykit. (of mssn kijk ik niet goed?)

    Login om te reageren
  4. tobi zegt

    17 juni 2006 om 23:19

    1 woord : prachtig

    Login om te reageren
  5. Alwood zegt

    17 juni 2006 om 23:20

    tsja, ik vind de cabrio mooier dan de coupé… de velgen van de M6 de mooiste velgen… maar een V8 was dan ook prima geweest, de bodykit had van mij niet gehoeven dus dan volstaan de velgen eigenlijk op een 650 cabrio…

    desalniettemin een wrede bak, de M filosofie is hier natuurlijk ver te zoeken. haast een beetje AMG’ig

    Login om te reageren
  6. Stefan00 zegt

    17 juni 2006 om 23:26

    Stijlvol….

    Login om te reageren
  7. tobi zegt

    17 juni 2006 om 23:27

    da ist juiste woord

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    17 juni 2006 om 23:29

    ik ben aangenaam verrast… maar toch ik heb liever de alpina B6(veel exclusiever en mooier)

    Login om te reageren
  9. Mpower zegt

    17 juni 2006 om 23:37

    dit is toch niet normaal, buitengewoon prachtig!

    Login om te reageren
  10. Sharin zegt

    18 juni 2006 om 00:00

    Supermooie cabrio. Ik was dan ook enigszins verbaasd vorige week vrijdagavond toen een zwarte M6 cabrio zich in Scheveningen langs de boulevard vertoonde met een Nederlands kenteken, omdat ik dacht dat het model nog niet te verkrijgen was.

    Iemand een verklaring, s.v.p. (en niet ‘je bent scheel’ of ‘je hebt je vast vergist met een M3 cabrio’ die daar in trosjes rondrijden. I know my cars…)

    Login om te reageren
  11. MrSelected zegt

    18 juni 2006 om 00:02

    In oktober pas?!?

    Ik wilde er deze zomer al één hebben..

    Login om te reageren
  12. Dennis zegt

    18 juni 2006 om 00:39

    @Sharin: De auto is ook nog niet verkrijgbaar. Misschien was het deze look-a-like: http://www.autoblog.nl/archive/2006/03/20/bmw_m6_cabrio_gespot_in_rdam

    Login om te reageren
  13. Z-Rider zegt

    18 juni 2006 om 04:20

    @ Alwood:

    Wat bedoel je in godsnaam met dat de M-filosofie ver te zoeken is en dit AMG achtig is??????

    Ik zie hier een volbloed /M staan hoor….. M6 copue ook AMG achtig…????

    Login om te reageren
  14. Turbopaultje zegt

    18 juni 2006 om 07:58

    @ ZRider: AMG filosofie ? Brute motoren in een veel te grote en zware auto bouwen, die bovendien aardslelijk is en met totally useless gadgets als ESP, parktronic etc. wordt uitgerust. Als je echt kan autorijden heb je zulke shit niet nodig en wil je die ook niet hebben.

    Enige echte M is voor mij nog de Z4 Coupe in M trim, alle andere zijn quasi pimp Bimmers zoals de AMG taxis. Het wordt weer tijd voor de code CSL….

    Wel supermooie kleur trouwens, zal ook een Z4 Coupe zeer goed staan.

    Login om te reageren
  15. fiat zegt

    18 juni 2006 om 08:45

    2 woorden : super lelijk

    Login om te reageren
  16. Alwood zegt

    18 juni 2006 om 09:14

    tnx Turbopaultje! zo bedoelde ik het exact. bij de M5 vind ik het nog meevallen omdat ze daar wel aan de hele auto hebben gewerkt en niet ‘alleen’ een ‘blok’. gewone M6 hebben ze ook wat lichter proberen te maken e.d.

    de echte M’s blijven idd de Z4M coupé en M3 CSL!

    Login om te reageren
  17. transporter t5 zegt

    18 juni 2006 om 09:57

    fiat jou fiat is zker mooier

    Login om te reageren
  18. Mpower zegt

    18 juni 2006 om 10:05

    De enige reden dat de cabrio minder M is dan de Coupe is het gewicht (carbon dak zien we niet meer terug) en waarschijnlijk een minder gunstige gewichtsverdeling. Maar het kan zeker niet vergleken worden met AMG’s die enkel rechtuit goed zijn. M kan je mee het circuit op terwijl je de traction control van de AMG niet eens volledig uit kunt schakelen. Ik geef jullie uiteindelijk wel gelijk het is een zeer commerciele M, maar nog steeds ver van AMG. En ook ik ben zeer onder de indruk van de Z4 M Turbopaultje, ik zou het te gek vinden als daar een CoupeSportsLeight filosofie op losgelaten werd.

    offtopic: Die vent met die neppe M6 cabrio uit rotterdam heeft wel degelijk een M6 blok onder de kap liggen, heb het zelf live gezien. Wel een vies geluid als hij vol trapt.

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    18 juni 2006 om 10:17

    wat mij betreft is dit goed vergelijbaar met een SL55 AMG (of SL63 AMG) al was het alleen maar omdat de stijfheid van de carrosserie om zeep is doordat er geen dak op zit. Wat dat betreft is de SL zelfs beter, ten eerste omdat die ontworpen is als open auto en ten tweede omdat het (metalen) dak ook dicht kan als je eens fanatiek wilt gaan “hoeken”, “jagen” of “boenderen”.

    Dit is een auto voor de show en niet voor het circuit. (de remmen zijn bijv. niet aangepast maar het ding weegt 200kg meer…….) Dus wel degelijk meer in de stijl van een SL AMG dan een echte M

    Login om te reageren
  20. Mpower zegt

    18 juni 2006 om 10:50

    @woody
    inderdaad dit is erg veel voor de show, toch denk ik dat de SL55 of SL63 AMG het niet kan opnemen op circuit tegen de M6 alleen al om te beginnen bij de ondestel en de vesnellingsbak. M6 is alert en reageert snel, ja die torsie stijfheid is wel degelijk achteruitgegaan. Ik weet niet hoeveel het zou overhellen maar dat doet de SL ook met open dak. De aerodynamica is ook zeker achteruitgegaan, die onbegrensde top van 330km/h zal deze M6 dan ook niet halen. Ik ben benieuwd naar de CW-waarde van de coupe vs. de cabrio. 200kg extra weegt dit ding, natuurlijk zal fading wat sneller toeslaan en remt dit minder maar ik weet niet hoe dit zou uitpakken als je tegen de SL opneemt op track.

    Ik zou nog steeds voor de M6 inzetten..

    Login om te reageren
  21. Rolo zegt

    18 juni 2006 om 10:55

    is gewoon een M6 zonder dak niet echt heel veel nieuws of bijzonders

    Login om te reageren
  22. silasse zegt

    18 juni 2006 om 11:47

    dit vind ik mooier dan de coupe.

    Login om te reageren
  23. pvl zegt

    18 juni 2006 om 12:00

    super lekkere bak!!!

    @ fiat:

    Is fiat niet het merk dat de multipla produceert?…

    @ wOoOdy:

    Een stalen plooidak haalt wel het zwaartepunt naar omhoog, niet echt sportief dus. Trouwens als zo een plooidak al extra stijfheid oplevert (wat ik betwijfel) dan zal dat niet veel zijn. Een stoffen dak blijft gewoon de beste oplossing voor sport-cabiro’s. De isolatiewaarden die zo een dak oplevert zijn evenwaardig aan die van een gesloten versie. En een plooidak heeft al eens de neiging om bij bepaalde (niet al te hoge) snelheden te gaan fluiten… (ja geld ook voor nieuwe modellen, de jongste volvo telg heeft er bv ook last van…)

    Login om te reageren
  24. henk zegt

    18 juni 2006 om 12:05

    in 1 woord: een hemelse cabrio

    Login om te reageren
  25. dekster zegt

    18 juni 2006 om 12:07

    volgens mij zijn dat er 3 ;-)

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    18 juni 2006 om 12:09

    Ik neem aan dat iemand die het circuit op gaat met zijn SL, dat die het dak dicht doet. Dat heeft bij deze M6 cabrio weinig zin (misschien een beetje qua topsnelheid). Daarmee zal de SL een betere stijfheid hebben en dat zal met name in het bochtgedrag te zien zijn. Daar komt dan de 100 tot 150 kg extra gewicht ten opzichte van de SL55 AMG nog bovenop (qua handling ellende). Ik ga er vanuit dat het betekent dat de M6 cabrio het op het circuit aflegt tegen de SL55 (met 517pk en een duidelijk hoger koppel).

    Niet dat het erg boeiend is, want wees eerlijk wie gaat er met dit soort auto’s op het circuit jagen, maar toch, de opmerking van Alwood vind ik wel terecht. Dit is meer een auto als de AMG dan een echte M

    Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    18 juni 2006 om 12:15

    @PVL: ja het zwaartepunt zal iets hoger liggen, maar vergis je niet in het gewicht van de dakconstructie van de 6 serie cabrio, dat weeg ook vrij veel. Blijft dat de metalen dakconstructie krachten kan verdelen en dat kan een stoffen dak niet. Dus ondanks het feit dat een coupé een betere stijfheid heeft dan een CC (coupé/cabrio), heeft de CC een betere stijfheid dan een “echte cabrio”. Zelfs een niet-techneut als ik kan dat beredeneren: duw jij maar eens tegen een tent…….. of tegen een dunne plaat staal, wat vouwt dubbel en wat buigt hooguit een beetje? Juist, het staal is sterker, misschien niet qua trekkracht, maar zeker wel bij een duwende beweging.

    Login om te reageren
  28. dekster zegt

    18 juni 2006 om 12:16

    wie maakt zich daar toch druk om… hoe groot is de kans nu dat een een AMG tegenkomt…

    nu, welke voetballer zal em eerst kopen?

    Login om te reageren
  29. m5 zegt

    18 juni 2006 om 12:21

    lelijke wagen

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    18 juni 2006 om 12:23

    ik denk dat je bijna sneller kunt uitzoeken welke voetballer bij een Europese topclub de auto NIET in bestelling heeft staan……..

    Login om te reageren
  31. pvl zegt

    18 juni 2006 om 12:33

    @wOoOdy: een stoffen dak is echt wel een pak lichter. Die 200 kg extra kruipt vooral in de carrosserie, verstevigingen. Een stalen plooidak is niets meer dan 2 of 3 segmenten die via een scharniermechanisme met mekaar verbonden zijn, tussen de platen in zit kunststof, vooral rubber, om het geheel wind en watervrij te houden. Geloof mij zo iets is niet gemaakt om extra stijfheid te leveren bij het sportievere bochtenwerk. Een rubberen tussenstuk kan bijvoorbeeld al geen krachten overbrengen laat staan de scharnieren.

    Mijn vader werkt in de auto-industrie en heeft daar veel en goede connecties. Laatst vertelde een insider hem nog dat plooidaken zo populair zijn omdat mensen dan denken dat zo met een gesloten wagen rondrijden. Maar in praktijk blijft een stoffen dak nog altijd de beter oplossing. We praten hier over een modern stoffen dak, niet het zeiltje dat over je suzuki
    samurai hang gespannen. Ik vind het trouwens nog altijd spijtig dat BMW zijn 3-reeks met een plooidak gaat uitrusten…

    Login om te reageren
  32. Alwood zegt

    18 juni 2006 om 12:47

    ik denk dat het onderstel bij zo’n cabrio veeeeel meer uitmaakt dan wat voor een dak. daarbij denk ik dat het hogere zwaartepunt(wat er toch echt is) meer nadeel geeft dan de eventuele stijfheid voordeel geeft.

    de reden om met een cabrio het dak dicht te doen op een circuit is dan ook eerder de stroomlijn. een goed stoffen dak helpt net zo hard mee aan de lucht op een goeie manier over de auto leiden als een metalen dak.

    de bmw is daarbij iig veel stijver afgeveerd. en heeft grotere velgen >> gaat allemaal het rollen meer tegen dan de afstelling e.d. van de SL.

    Login om te reageren
  33. tompi zegt

    18 juni 2006 om 12:49

    voor da geld koop ik mij toch wel een lambo hoor

    Login om te reageren
  34. Stephan zegt

    18 juni 2006 om 13:19

    deductie deductie…

    kunnen ze the stig hem niet laten afrossen en daarna een sl amg cabrio, dan weten we gelijk welke beter is, kunnen we tenminste goed kiezen !

    Login om te reageren
  35. Superkoerier! zegt

    18 juni 2006 om 13:34

    Leuke voor en zijkant, maar foeilelijke achterkant. Dat ze daar niets aan gedaan hebben meteen…

    Login om te reageren
  36. pvl zegt

    18 juni 2006 om 13:42

    Hheb daarnet bevestiging gekregen van een echte kenner, stalen dak geeft evenveel stijfheid als een stoffen dak => bijna geen dus. Zeg maar dag in je sl als de M6 passeert!!!

    Login om te reageren
  37. BMW Serdo zegt

    18 juni 2006 om 13:50

    Ik ben er van overtuigd dat dit geen gewone 6reeks cabrio met een v10 motor is. Ten eerste dit is BMW, en ten tweede de M afdeling is met deze auto gaan werken. Dit betekent dat ook als is dit een cabrio, ook al weegt het meer, het zal een echt M auto zijn. Geen enkele twijfel. En ivm met die Sl55, de M6 veegt die weg. De M6 is op elke vlak veel sneller en sportiever.

    Login om te reageren
  38. Mercedestuner zegt

    18 juni 2006 om 14:02

    Mooie wagen ! Maar toch opteer ik voor de AMG’s van Mercedes ! Ze hebben de lat namelijk hoger gelegd op het vlak van koppel , pk’s en prijsklasse ( wat wil zeggen dat ze iets of wat exclusiever zijn !) Maar toch vind ik deze wagen geen misser hoor !! Verre van ! Maar Mercedes klopt Bmw gewoon ! Meer pk’s maar ook een grotere cillinderhoud ! Maar met zijn 507 pk zal ie tog wel genoeg koppel hebben om vlot in het verkeer me te kunnen

    Adios

    Login om te reageren
  39. w0o0dy zegt

    18 juni 2006 om 15:20

    de bmw fan’s zijn weer eens voor geen enkele rede vatbaar…. beetje jammer

    Login om te reageren
  40. dekster zegt

    18 juni 2006 om 15:25

    ze moeten ergens toch iets veranderd hebben==>alpina B6 coupe 0-100 in 4.6s
    alpina B6 cabrio 0-100 in 4.9s

    Login om te reageren
  41. w0o0dy zegt

    18 juni 2006 om 15:41

    de SL55 AMG doet een km met staandestart in 22,7 seconden, de gewone M6 doet daar 22,5 seconden over. Die blijft de SL55 AMG dus maar heel krap voor. Met 200kg extra zie ik de M6 cabrio niet in de buurt van de SL55 AMG blijven (en laten we het over de 612pk+1000Nm SL65 maar helemaal niet hebben…..)

    Op zich gaat het mij er niet om Bmw af te zeiken maar ik hoop op een iets objectievere kijk bij een aantal mensen…

    Als het mijn geld zou zijn dan stonden er voor het geld wat deze auto’s moeten kosten een aantal auto’s in de garage en niet één van deze 2. Maar dat is weer heel iets anders, bovendien heb ik het geld niet. (maar maak je over mij geen zorgen ;-) ik vermaak me prima)

    Login om te reageren
  42. pvl zegt

    18 juni 2006 om 15:56

    wOoOdy ik ben volledig voor rede vatbaar maar je moet niet lullen over dingen die niet waar zijn. Ik heb jou ook nog niet horen toegeven dat je fout zat.
    Dat die sl meer koppel en pk’s heeft wil nog lang niet zeggen dat hij de M6 op circuit voor blijft. Er spelen nog zoveel andere factoren mee en als je het mij vraagt zit de M6 daar dan weer in het voordeel. Nu maar wachten op een objectieve test en we zullen zien wie gelijk had.

    Login om te reageren
  43. Baracuda zegt

    18 juni 2006 om 16:03

    @pvl
    Horsepower gets you to participate in the race,
    Torque gets you to win the race;)

    Login om te reageren
  44. w0o0dy zegt

    18 juni 2006 om 16:13

    Sorry hoor maar omdat jouw kennis het zegt is het zo? Wat doet de beste man? Chassis design voor een automerk? Cabrio’s bouwen van coupés?

    De reden dat de M6 CABRIO het volgens mij aflegt tegen een gesloten SL55 AMG is vooral het gewicht en dat had ik al eerder aangedragen. 200kg is gewoon veel. Zelfs een passagier aan boord merk je al bij het rijden op een circuit (en die wegen doorgaans een stuk minder dan de helft). Bij ieder rempunt is de lichtere auto in het voordeel, door iedere bocht en bij ieder stuk waar het op accelereren aan komt….. natuurkunde is nou eenmaal feit en meningen zijn fictie

    Login om te reageren
  45. Baracuda zegt

    18 juni 2006 om 16:16

    Whatever gets you asleep at night;)

    Login om te reageren
  46. Ptr zegt

    18 juni 2006 om 16:34

    @Sharin

    Je geeft aan dat het een NL kenteken was. Had dan ff gekeken op de RDW site, wist je meteen of het een echte M6 was.

    maar dus zoals hierboven al gezegd is het niet mogelijk.

    Login om te reageren
  47. pvl zegt

    18 juni 2006 om 16:37

    Mijn kennis is mijn vader en die zijn kennis is een ingenieur van volvo die de laatste tijd veel in italie heeft gezeten bij Pininfarina. De firma die vantegenwoordig de meeste plooidaken ontwikkeld en maakt. Die zou het dus wel moeten weten.

    Leeggewicht sl 55 amg = 1960 kg
    leeggewicht m6 = 1710kg + 200kg voor cabrio =1910kg

    Login om te reageren
  48. JeffreyG zegt

    18 juni 2006 om 16:54

    vele malen mooier dan de gewone M6 :shock:
    alleen ik mis wel dat koolstofvezel dak :P
    echt een beauty vooral in deze kleur ;)

    Login om te reageren
  49. w0o0dy zegt

    18 juni 2006 om 17:08

    die 1960kg voor de SL55AMG is volgens de europese norm (incl chauffeur en 90 volle tank en 7kg bagage)

    BMW geeft voor de M6 (volgens dezelfde norm) een gewicht op van 1785kg. Als je daar 200 kg bij optelt kom je uit op 1985kg

    Ik zou graag van die kennis een uitleg krijgen waarom volgens hem een stalen dak uit twee stukken niet sterker is dan een stoffen dak. En dan mag hij er meteen bij uitleggen waarom Volvo voor de C70 wel een stalen dak (dat overigens uit 3 delen bestaat, wat stukken minder sterk zal zijn dan 2 delen) heeft gekozen. Ik ben benieuwd naar het antwoord. Ik heb in veel verschillende bronnen gelezen dat een stalen dak wel bijdraagt aan de stijfheid van een CC en dat was o.a. de reden voor Mercedes om dit te ontwikkelen voor de SL/SLK.

    Login om te reageren
  50. db zegt

    18 juni 2006 om 17:42

    gaat door de komst van de M6 cabrio de beurs van bmw niet stijgen ?
    wie heeft er aandelen van?

    Login om te reageren
  51. db zegt

    18 juni 2006 om 17:55

    ik vind hem supermooi trouwens

    Login om te reageren
  52. pvl zegt

    18 juni 2006 om 17:57

    Jij geeft ook niet op he.

    Bij het gewicht heb je gelijk de officiële websites lever blijkbaar die cijfers op. Dat scheelt dan 25 kg… Vergeet wel niet de M6 een vierzitter is en de sl maar twee stoelen telt. Strikt genomen vallen ze al niet in de zelfde categorie. En wat dan ook zijn zwaartepunt ligt een stuk lager.

    Waarom een stalen dak, heel simpel omdat stalen daken in zijn en goed verkopen. 3 Delen verkiest men boven 2 omdat je dan een veel mooiere lijn kan creëren. Het brengt wel een ingewikkelder en zwaarder sluitmechanisme met zich mee.

    Mijn vader is vice president van proseat. Een firma die schuim voor autozetels maakt. Op hun website http://www.proseat.de staat het telefoonnummer van het hoofdkantoor en je vraagt naar hem en hij helpt je wel verder …

    Ik verplicht je niet mij te geloven en als je wil moet je mijn pa ook niet geloven. Weet alleen dak ik hier niet zomaar uit mijn bek sta te lullen. In de auto-industrie is zoveel niet logisch.
    Intern worden veel dingen toegeven, zo weet ik bijvoorbeeld dat volvo gent geen winst zou maken moesten ze auto’s zonder opties verkopen en dat de elektronica van de xc90 een onbetrouwbare knoeiboel is. Komt allemaal van heel betrouwbare bronnen, maar je begrijpt dat die mensen niet echt happig zijn om dat in het openbaar te vermelden. Tenslotte is het Volvo die elke maand geld op hun rekening stort.

    Login om te reageren
  53. lambo zegt

    18 juni 2006 om 18:14

    eimand van mijn klas heeft hem

    Login om te reageren
  54. dekster zegt

    18 juni 2006 om 18:16

    op foto wel te verstaan

    Login om te reageren
  55. db zegt

    18 juni 2006 om 18:48

    kan het nog duidelijker dat hij pas in oktober uitkomt en dat je hem voor hij gemaakt is nog niet kan hebben of herken je je papa op die foto

    Login om te reageren
  56. Z-Rider zegt

    18 juni 2006 om 20:19

    @ MPower: Thanx

    @Alwood en Turbopaultje

    Wat een enorm gezeik dat een ECHTE M word gekwalificeerdt op een minder gewicht dan de rest van de M modellen. De gedachtengang dat een BMW M geen echte zou zijn door overbodig comfort en luxe en veiligheid?????
    Een beetje carbonfiber en minder electronica??? Alsjeblieft zeg..
    Zeker NOG NOOIT EEN ECHTE M GEREDEN.
    G eens in een M rijden en dan in een AMG dan moet je pas een oordeel geven. Ik kan zeggen dat ik mijn mening baseer op diverse ritten in diverse M modellen en AMG modellen. Het is een gevoel dat je meekrijgt in die auto’s. De M divisie en AMG divisie houden allebei een eigen stijl aan. Als je echt hardcore wilt zijn moet je geen M of AMG kopen ga dan eens bij gespecialiseerde bedrijven langs… Het is trouwens goed dat er veiligheids systemen aan boord zijn, het beschermd jouw en ook de rest van de mensen als er weer eens iemand overmoedig doet in een auto…

    Dat je een auto niet mooi vind qua model dat is een ding maar ga geen rare dingen roepen.

    Login om te reageren
  57. Z-Rider zegt

    18 juni 2006 om 20:25

    Waarom word de M6 nu met een SL vergeleken??? Ze zitten in verschillende categorien. Als je M6 wilt vergelijken dan lijkt me de CLS AMG een beter vergelijkingsmodel, het enige dat de CLS niet heeft is een cabrio uitvoering. Een ander alternatief is de CLK AMG.

    Login om te reageren
  58. Z-Rider zegt

    18 juni 2006 om 20:44

    Ow dat van de CLK neem ik terug, was een foutje

    Login om te reageren
  59. Stylez zegt

    18 juni 2006 om 20:54

    @ Z-Rider

    Verschillende categorien?
    Dan mag jij me vertellen welke dat zijn want zo ver ik weet richten ze zich beide op de 120.000 – 200.000 euro sportauto-markt.

    Login om te reageren
  60. Turbopaultje zegt

    18 juni 2006 om 21:09

    @ Z Rider : wel eens in een M3 E30 gereden ? De moeder van alle hedendaagse M´s. Do I need to say more ?

    ESP, ABS en al die useless techno gimmicks niet nodig om pures Freude am Fahren te hebben.

    Btw: AMG zijn gepimpte taxis en al helemaal geen referentie.

    Login om te reageren
  61. Porsche Fan zegt

    18 juni 2006 om 21:14

    Porsche 911 Turbo Cabrio wordt het mooist:D

    Login om te reageren
  62. Ilquadrifoglio zegt

    18 juni 2006 om 23:00

    Absoluut afgrijselijk… BMW was altijd al erg goed in het maken van buitengewoon lelijke auto’s (behalve E46 Coupé), maar nu hebben ze zichzelf echt overtroffen. Vooral de achterkant is totaal buiten proporties.

    Design is iets wat de Italianen veel beter kunnen… Vergelijk hem maar eens met een Maserati Spider Gransport. Helaas voor BMW is design niet het enige waarmee ze overtroffen worden door de Italianen.

    Login om te reageren
  63. Z-Rider zegt

    19 juni 2006 om 02:21

    @ Stylez:

    Om het nog wat duidelijker voor je te maken zal ik het wat simpeler voor je maken, wat ik bedoel met mijn vergelijkingen…..

    BMW: Mercedes:
    3-serie C-Klasse
    5-serie E-Klasse
    6-serie CLS
    7-serie S-Klasse
    X-5 ML
    Z-4 SLK
    (Z-10) SL

    Do you get my point?

    Login om te reageren
  64. Z-Rider zegt

    19 juni 2006 om 02:37

    @ Turbopaultje:

    Ik moet toegeven dat de E-30 niet in mijn rij voorkomt, Ik heb de E-36 M3 (286 pk&321 pk) en E-46 M3 en E-39 M5 als vergelijkingsmateriaal. Als je de electronica uitschakeld moet je zeker een goede rijder zijn wil je dit geweld in bedwang houden.

    Maar om weer op jouw ESP en ABS afkeer terug te komen..
    Nou mag je mij vertellen waar je al dat geweld wilt loslaten? Elk weekend op het circuit? Of ben jij er zo een die het altijd nodig vind om als een bezetene rond te rijden in een auto die net dat beetje extra heeft? Het huidige verkeer laat het niet eens toe om met deze wagens voluit te gaan tenzij je levensmoe bent en totaal schijt hebt aan alle andere weggebruikers….

    Login om te reageren
  65. Z-Rider zegt

    19 juni 2006 om 02:39

    Correctie:
    Z-10 moet Z8 zijn.

    Login om te reageren
  66. Stylez zegt

    19 juni 2006 om 03:07

    @ Z-Rider

    Dus jij vind een CLS (4 zitter, zonder cabrio variant) beter vergelijkbaar met de M6 dan een SL (2 zitter, cabrio)? Ik denk dat jij de segementen een beetje door elkaar haalt.
    Maaja… als jij dat vind, ieder zijn mening.
    Het lijkt me het verstandigst om het daar maar op te houden.

    Login om te reageren
  67. Z-Rider zegt

    19 juni 2006 om 03:50

    @ Stylez:

    Inderdaad ja, je moet je niet alleen blootstaren op dat open dak. In een eerdere comment heb ik ook opgemerkt dat de CLS geen cabrio versie heeft…..

    Duz…….

    Login om te reageren
  68. Alwood zegt

    19 juni 2006 om 09:12

    maar een CLS heeft 4 deuren?! en best wat meer achterbankruimte volgens mij.
    verder vind ik ESP en ABS niet direct slecht, als iig de ESP maar geheel uit te zetten is, wel zo leuk.
    daarbij vind ik dat een M eigenlijk zo licht mogelijk moet zijn en dat bereik je niet door er allemaal electronica in te stoppen.
    Z4M coupé is niet zo licht als een Elise, maar ik heb het ook over zo licht mogelijk. en er zijn genoeg extra’s die van mij uitbezuinigd kunnen worden bij bv een M6. mss een M6 csl een id >-P

    Login om te reageren
  69. Turbopaultje zegt

    19 juni 2006 om 09:31

    M moet staan voor mannenauto en niet voor macho/mietjes auto !

    Een E30 weegt om en nabij de 1100 kg en met zo´n 200 pk aan boord is dat heel leuk sturen. ESP en ABS totaal overbodig. Als je een beetje goede zin hebt kun je lekker over binnenwegen boenderen bij droog weer. nat weer is ook leuk, maar alleen aan te raden voor gevorderden.

    Moet je eens proberen met zo´n slagschip dat 1700 kg weegt en 500 pk aan boord heeft ….. duidelijk ?

    Login om te reageren
  70. aston martin fan zegt

    19 juni 2006 om 11:11

    zeer zeker prachtig stijlvol en heeft alles

    maar kijk eens naar de aston martin dbs nog stijl voller en heeft nogmeer
    geef mij maar een dikke aston martin db9

    Login om te reageren
  71. Z-Rider zegt

    19 juni 2006 om 12:22

    @ Turbopaultje:

    Ik begrijp wat je bedoelt en ik denk dat wij verschillen in smaak qua rij sensatie, maar dat geeft niet. Als je ooit de gelegenheid krijgt moet je maar eens een Z8 uitproberen, maar laat de electronische beveiliging aan staan en ik denk dat je dan ook blij bent dat die hulp er is.

    Login om te reageren
  72. Porsche Fan zegt

    19 juni 2006 om 14:20

    vergelijking:S
    6 – CL en SL
    1 – A
    dit zijn de goede vergelijking
    CLS heeft opzich geen concurentie

    Login om te reageren
  73. silasse zegt

    19 juni 2006 om 14:28

    Porshe fan idd cls heeft geen concurentie
    hij is uniek in zijn design.

    m6 is meer de concurent van de cl vind ik. (luxueuzer zoals de m6)

    Login om te reageren
  74. Stylez zegt

    19 juni 2006 om 20:11

    Precies Porsche Fan, dat bedoelde ik ook al duidelijk te maken.

    Login om te reageren
  75. Stylez zegt

    19 juni 2006 om 23:29

    hehe geinig :)

    Login om te reageren
  76. autoblogger zegt

    20 juni 2006 om 09:34

    Het Nederlandse persbericht is inmiddels ook binnen:

    Met de nieuwe BMW M6 Cabrio introduceert BMW een absolute droomauto voor de ware fijnproever die prijs stelt op superieure kracht en prestaties in combinatie met stijlvol open rijden. De BMW M6 Cabrio is in ieder opzicht uniek: tien cilinders en een motorinhoud van 5,0 liter, een vermogen van 373 kW/507 pk en een koppel van 520 Nm. Deze cijfers vormen de basis van een krachtbron die moeiteloos toerentallen boven 8.000 toeren per minuut bereikt. Gecombineerd met het op onversneden dynamiek gerichte onderstel en de sequentiële zeventraps SMG-transmissie met Drivelogic maakt deze fenomenale krachtbron de indrukwekkende Cabrio van BMW M tot een volbloed open sportwagen, die in slechts 4,8 seconden accelereert van 0 tot 100 km/h.

    De BMW M6 Cabrio combineert uitgesproken dynamische rijeigenschappen met een even exclusieve als sierlijke uitstraling en een standaarduitrusting op topniveau. Daarbij biedt deze sportieve nieuwkomer de ruimte en het comfort van een volwaardige 2+2 coupé, en het raffinement van een voortreffelijke luxe auto uit het topsegment. Daarmee maakt de BMW M6 Cabrio autorijden in de open lucht tot een werkelijk sensationele ervaring.
    Het interieur van de M6 Cabrio wordt uitgevoerd in exclusief Merino leder, in de kleuren zwart, Silverstone of Sepang. Standaard worden de stoelen, middenconsole, handremgreep, deurpanelen, armsteunen en deurgrepen met leder bekleed. De achterbank is eveneens met leder afgewerkt. Ook voor de jongste telg binnen de reeks van BMW M is een aantal exclusieve carrosseriekleuren leverbaar, de speciale M metallic-kleuren Indianapolis Rot, Sepang Bronze, Interlagos Blue en Silverstone II, naast vier kleuren uit het palet van de 6 Serie en de kleur Alpine White. Het M6-logo siert de spatborden aan de zijkant, het kofferdeksel en de verlichte instapdorpels. Vanzelfsprekend onderscheidt het uiterlijk van de M6 Cabrio zich ook met vier uitlaateinden die prominent door de achterspoiler steken.

    Login om te reageren
  77. Turbopaultje zegt

    20 juni 2006 om 10:42

    @ Z- Rider: kijk deze video en je weet wat ik bedoel……. de moeder aller M´s

    http://video.google.com/videoplay?docid=-7928385588318199591&q=m3

    Z8 ? Nee dank je, ik hou niet van cruisen op de boulevard in een opzichtige bak of alleen maar lomp hard rechtuit rijden ;-)

    Login om te reageren
  78. Mpower zegt

    20 juni 2006 om 13:18

    @turbopaultje

    Je hebt me geraakt met die link van je. Dat waren nog eens mooie tijden zeg !!!!! Alles wordt tegewoordig groter en zwaarder. Het wordt gecompenseerd met een beul van een motor, jammer eigenlijk. Voor pure prestaties is gewicht de killer. Het wordt alleen maar commercieler..

    Login om te reageren
  79. kevin_BMW zegt

    22 juni 2006 om 13:02

    geweldige auto zoals gewoonlijk weer van BMW
    en met de cabrio kan je ook nog beter genieten van het geluid van de V10

    Login om te reageren
  80. Alfista zegt

    24 juni 2006 om 13:18

    Wat zijn die BMW rijders toch blind! Een design dat niet in balans is (een lelijke dikke kont, of zoals Jeremy Clarkson zei: de designer moet tijdens het ontwerpen dood zijn gegaan zodat iemand anders er snel een kofferdeksel aangetekend heeft), een wegligging die het moet afleggen tegen elke Italiaanse volbloed of Engelse sportwagen, een boordcomputer waarvoor je een cursus moet hebben voordat je kunt rijden… Alleen omdat dat (overigens lelijke) logootje erop staat is het allemaal fantastisch… In 1 woord: spuuglelijk!

    Login om te reageren
  81. Kosta zegt

    15 juni 2007 om 02:22

    Vind het zo’n onzin om BMW steeds met Mercedes te vergelijken! Appels met peren! Mensen hou daar eens mee op! Jullie moeten blij zijn dat ze allebei nog bestaan en dat er iets te ‘vergelijken’ valt! Totaal berschillende types en sferen allebei! Koop gewoon een Merc voor je vrouw, rij je er af en toe in en ga met deze rocken! klaar!

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. BMW M6 Cabrio - foto ufficiali "scappate" schreef:
    18 juni 2006 om 10:22

    […] Via | Autoblog.nl PUBBLICITÀ PUBBLICITÀ […]

    Login om te reageren
  2. BMW M6 Cabrio - leaked photos schreef:
    18 juni 2006 om 18:37

    […] Via | Autoblog.nl Advertising Advertising […]

    Login om te reageren
  3. Auto Insider News » Official Images: BMW M6 Cabrio images leaked schreef:
    19 juni 2006 om 20:53

    […] ## Source: Autoblog.nl ## […]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North