• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uitgelekt: specificaties van de BMW 335is

Auteur: Dennis, gepost 14 januari 2010 om 09:22 – 40 Reacties

BMW 335is Coupé & Cabriolet Product Planning


Vorige maand schreven we over de Z4 sDrive35is die zonder “M” ook best vlot van z’n plaats komt. We wisten al dat er ook een 3-serie met het 35is blok zou komen, waarvan de planning en een deel van de specificaties nu zijn uitgelekt.

De productie van de 335is Cabrio begint in maart van dit jaar en in mei volgt de productie van de Coupé. Het N54 twin turbo blok levert 326 pk, goed voor 450 Nm koppel en 500 Nm met overboost. De Z4 sprint met dit blok in 4,8 seconden naar de 100 km/u. Dat is net zo snel als de huidige M3, dus de 335i zal naar verwachting iets meer tijd nodig hebben. Al was het alleen maar om uit het vaarwater van de M3 te blijven.

Verder krijgt de auto een sportuitlaat met zwart chromen pijpen, een extra koeling, 7-traps Double-Clutch transmissie (DCT), de Coupé moet zijn mistlampen inleveren in ruil voor extra koelgaten, een M sportpakket, achter diffuser en 18 inch sloffen.

We kunnen nu natuurlijk wachten op de 135is. Wellicht dat voor BMW de 35is specificatie zal worden wat voor Audi de S aanduiding is.

Met dank aan iedereen voor de tip.

BMW 335is Coupé & Cabriolet Product Planning

BMW 335is Coupé & Cabriolet Product Planning

Ook interessant!

  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • BMW M440i xDrive Cabrio rijtest
    BMW M440i xDrive Cabrio rijtest video
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, 335is, BMW, Cabrio, Coupe, e92, e93

Vorig bericht: « Greenwheels start in 2011 met elektrische deelauto’s
Volgend bericht: ‘Autobelangen’ alternatief voor politiek gezinde ANWB »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lennrt zegt

    14 januari 2010 om 09:25

    Spannend

    Login om te reageren
  2. Nichos zegt

    14 januari 2010 om 09:30

    Is het nu 322pk of 344pk?
    Ik denk het eerste, aangezien dat 22pk meer is dan de 335i?

    En is de ‘is’-aanduiding niet al sinds de E30-serie van BMW zo een sportievere versie?

    Login om te reageren
    • DeSjaak zegt

      14 januari 2010 om 09:31

      @Nichos: Klopt sinds de E30 318is

      Login om te reageren
  3. DeSjaak zegt

    14 januari 2010 om 09:30

    Ze hebben al enige tijd een performance package voor de huidige 335i met betere koeling en meer vermogen in het BMW performance programma. Zo nieuw is het allemaal niet, meer slimme marketing.

    Login om te reageren
  4. Megakix zegt

    14 januari 2010 om 09:34

    Doe mij even de rekensom van 322HP naar 344PK….

    Login om te reageren
  5. TJR zegt

    14 januari 2010 om 09:50

    @DeSjaak: of natuurlijk de niet in nederland geleverde E30 320is, deze was sneller dan de 325i die bij ons wel geleverd werd.

    Login om te reageren
  6. HDM zegt

    14 januari 2010 om 09:54

    @Megakix: volgens wiki is:

    1 PS = 0.98632 hp (SAE)

    1 PS = 75 kilopond-meters per second
    (75 kp·m/s)×(9.80665 N/kp) = 735.49875 N·m/s ≈ 735.5 N·m/s ≈ 735.5 W ≈ 0.7355 kW ≈ 0.98632 hp (SAE)

    Login om te reageren
  7. HDM zegt

    14 januari 2010 om 09:57

    O wacht, volgens mij klopt dat niet helemaal… Dan kom je uit op ongeveer 339 of zo.

    Login om te reageren
  8. CSL zegt

    14 januari 2010 om 10:01

    Zo te horen krijgt de 335is dezelfde blok als de BMW 740i.
    Hij klinkt natuurlijk niet als een E46 M3 maar hij is wel een goeie vervanger.

    Login om te reageren
  9. MBABC zegt

    14 januari 2010 om 10:03

    E30 318is? Wat te denken van de 1800TI/SA (naast de 1800) en de 2002ti/2002tii (naast de 20002) uit de jaren ’60 / ’70?

    Login om te reageren
    • SvenvW zegt

      14 januari 2010 om 10:13

      @MBABC:

      Ik zie in al die type aanduidingen die je noemt geen ‘is’ ergens achter staan….

      Je hebt van de E30 de 318 is en de 320is, met een 2L 4 cylinder met 192pk. Speciaal gebouwd voor landen waar auto’s met een cylinderinhoud groter dan 2000cc zwaar belast werden/worden.

      Login om te reageren
  10. basTbone zegt

    14 januari 2010 om 10:42

    @Nichos en @MBABC:
    Voor de E36 was er ook een 318is, t.o.v. de 318i was dit een 16V blok met 140 pk ipv 115 pk

    Login om te reageren
  11. Bennink zegt

    14 januari 2010 om 10:53

    Waarom doen ze de mistlampen van de Coupé verwijderen voor de koeling en voor de Cabriolet niet? Lijkt me juist dat de Cabriolet meer lucht nodig heeft vanwege het extra gewicht dat ‘ie mee moet nemen…

    Login om te reageren
  12. Megakix zegt

    14 januari 2010 om 10:58

    @HDM: klopt, ik ben zelf natuurkundige en ken deze formules…Het is evenwel niet correct. Deel 322 maar door 0,98 en je komt zéker niet uit op 344…Zo heeft de M5 500HP en 507PK…die verhouding klopt. Kortom, het is dus 322 PK voor de 335is…grappig, want bij Ziptuning krijg je 365PK en 520Nm….beetje een flut-motor-facelift zo.

    Login om te reageren
  13. Megakix zegt

    14 januari 2010 om 10:59

    @Bennink: als het dak open is, heb je méér koeling ? ;-)

    Login om te reageren
    • Bennink zegt

      14 januari 2010 om 11:22

      @Megakix: Dát zal het wezen :-D LOL

      Login om te reageren
  14. Christoph zegt

    14 januari 2010 om 11:10

    Het blok levert 322pk ipv 344.

    US hp berekening, standaard 335i heeft 300pk, +22pk erbij voor de IS.

    Login om te reageren
  15. Jordi zegt

    14 januari 2010 om 11:16

    Wat een domme typeaanduiding van deze BMW. Hou het beetje simpel ofzo..

    Login om te reageren
  16. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    14 januari 2010 om 11:28

    @ Bennink: klopt, maar Coupé’s wroden vaak gezien als het ‘Performance-model’, de Cabrio toch meer als cruiser… Maar wel een snelle cruiser!
    ;)

    Login om te reageren
  17. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    14 januari 2010 om 11:29

    @ Megakix: dat wilde ik net schrijven, maar ik dacht: dat is TE flauw!
    :D

    Login om te reageren
  18. DavidZ zegt

    14 januari 2010 om 12:41

    500 nm…..fors….zal erg aangenaam toeren zijn met zo’n motor….de vormgeving van de Z4 daar kan ik nog steeds niet aan wennen….ligt wellicht deels aan het imago…..dus dan maar die Coupé svp :)

    Login om te reageren
  19. Rutger1 zegt

    14 januari 2010 om 12:44

    mmm klinkt als erg gaaf speelgoed zo… maar wel weer onbetaalbaar ws… :)

    Login om te reageren
  20. Dreier zegt

    14 januari 2010 om 12:45

    iS, stond dat niet voor dubbele nokkenas?

    Login om te reageren
  21. jorden zegt

    14 januari 2010 om 12:57

    135is moet wel een bommetje worden :D

    Login om te reageren
  22. jack zegt

    14 januari 2010 om 14:17

    Laatst was er een bericht over deze motor voor in de 1-coupe. Hierin werd omschreven dat er een turbo wegvalt en een twin-scroll erop komt. Later in het bericht wordt vermeld dat deze motor ook in de 3-serie komt te liggen.

    Mijn conclusie is dat het dus om deze motor gaat.

    Hoe komt het dan dat hier wel TwinTurbo staat vermeld?

    Login om te reageren
  23. BMWE93 zegt

    14 januari 2010 om 14:23

    @Jack
    De 335i krijgt de nieuwe twinscroll turbo (N55 blok)
    De 335is behoudt het N54 blok met 2 turbo’s

    Login om te reageren
  24. Porsche_Fan zegt

    14 januari 2010 om 14:33

    “Wellicht dat voor BMW de 35is specificatie zal worden wat voor Audi de S aanduiding is”

    de vorige 3 serie’s Coupe/Cabrio hadden de typeaanduiding IS ook al!

    Login om te reageren
  25. GOD zegt

    14 januari 2010 om 14:34

    Niets aan het onderstel gedaan?
    Dan is het ook geen IS vind ik.

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      14 januari 2010 om 18:30

      @GOD: M-sport package houdt al een M-onderstel in…
      @Majinstar: ik heb altijd iets tegen chippen gehad, grotendeels onterecht trouwens, maar BMW perst veel pk’s uit een relatief klein blok, zonder extreme gevaren te creëren voor de levensduur, moet het dan nog meer?

      Login om te reageren
  26. jack zegt

    14 januari 2010 om 14:38

    @BMWE93

    Ik heb het andere bericht nog’s doorgekeken. Klopt wat je zegt. De 335i krijgt N55, 335is blijft bij de N54.

    Login om te reageren
  27. Majinstar zegt

    14 januari 2010 om 14:59

    Correctie: De Z4 35i sdrive trekt op van 0 naar 100 in 5.1 sec ? De 335i trekt op in 5.7 sec van 0 naar 100. De M3 trekt op in 4.9 sec. Dus waarschijnlijk zal dit blok tussen de 5.0 en 5.5 sec liggen.

    Als je het mij vraagt niet echt een vooruitgang. In dat geval kan je liever de 335i gewoon chiptunen.

    Login om te reageren
    • RDS zegt

      14 januari 2010 om 16:11

      @Majinstar: beter van wel, heb je niet de extra koeling maar wel de kracht. En het scheelt je waarschijnlijk een paar ruggen.

      Login om te reageren
  28. freude am fahren zegt

    14 januari 2010 om 17:57

    lekkerrrrrrrrrrr!!
    Maar de “s” wordt dus een soort van M light? In ieder geval, het blijft vet, zeeeeer ver!

    Login om te reageren
  29. Fortuna zegt

    14 januari 2010 om 18:14

    En je hebt de 325is en 325es, voor de states.

    Login om te reageren
  30. Gerrit zegt

    14 januari 2010 om 18:25

    Vet hoor :D bmw is goed bezig met dit blok! Gaaf ga zo door :)

    Login om te reageren
  31. meneersander zegt

    14 januari 2010 om 19:44

    boring! we willen gewoon de m3!

    Login om te reageren
  32. GOD zegt

    14 januari 2010 om 19:53

    @ NLBUURMAN
    Exterieur M Sport Package.
    Heeft met het uiterlijk te maken en niets met het onderstel.

    Login om te reageren
    • micheloo0 zegt

      18 januari 2010 om 21:44

      @GOD: Als je hier in België het m-pakket neemt is die ophanging daar zoiezo inbegrepen maar je kan die ophanging ook krijgen zonder het exterieur-pakket :)

      Login om te reageren
  33. jack zegt

    15 januari 2010 om 07:17

    @GOD,

    Op de 1 hatch in elk geval wel, want andere vering hoort in mijn ogen bij onderstel thuis.

    Login om te reageren
  34. Cantago zegt

    15 januari 2010 om 17:03

    Klinkt allemaal super, en het leukste vind ik nog dat er nergens het woord “zuinig” genoemd wordt! Eindelijk weer een auto die bedoeld is om mee te rijden, heerlijk!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North